Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 100 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 117  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dames met spierballen (krachttraining)

 
Profiel   

[ img ]

Ik ben zaterdagochtend meteen m'n benen gaan trainen. Woorden kunnen niet beschrijven hoe kreupel ik ben :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:37 



 
Profiel   

Wow gefeliciteerd linoleum! Leuk om jullie allemaal weer bezig te zien. Mijn herstel gaat langzaam, mag nu wel wekelijks een nieuwe oefening erbij maar die zijn nog gericht op alleen maar mobiliteit. En ik wandel heel veel. Helpt niet echt om me fitter te voelen maar het is iets!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd linoleum! Dat word shoppen :D

Heel herkenbaar Zoey, ik ben zondagochtend gegaan en dat was echt even een 'oh, dit was niet zo'n slimme zet'. Meteen heavy weight legday gedaan, dat voel ik wel goed :Y) Ach, alles is weer open. That's important!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:02 



 
Profiel   

Lekker bezig allemaal weer! Ik ben gisteren begonnen met legday 1 van building the bikini body van MC. Jeetje wat een pijn :+ nu weet ik ook weer extra goed waarom ik 15 herhalingen zo'n strijd vind :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:42 



 
Profiel   

Zijn dat standaard trainingen die je kan volgen?
15 herhalingen is idd pittig!

Lekker Zoëy en courses! Die spierpijn is ook wel weer heel lekker, je weet dat je wat gedaan hebt!

Rustig aan Roos, het is in elk geval een goed begin zo, stapje voor stapje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:14 



 
Profiel   

Net push gedaan, nu doet alles pijn :=
Maar wel mega blij dat ik weer kan trainen!!

Courses veel sterkte met je arme beentjes :+ I feel your pain

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:32 



 
Profiel   

Fijn dat jullie ook weer kunnen! En Lien, had het al gezegd maar zo leuk, gefeliciteerd!! :D

Ik heb deze week m'n laatste trainingsweek van m'n blok, volgende week deload. Daardoor is deze week best zwaar, heb vandaag 3x6 squats @105kg :') Ik ben bang hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:13 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Zijn dat standaard trainingen die je kan volgen?
15 herhalingen is idd pittig!


Lekker Zoëy en courses! Die spierpijn is ook wel weer heel lekker, je weet dat je wat gedaan hebt!

Rustig aan Roos, het is in elk geval een goed begin zo, stapje voor stapje!


Ja het is een 12-weeks programma met vier blokken van drie weken, waarbij je per blok een andere frequentie qua sets en reps hebt. Zijn programma's zijn best prijzig
Spoiler:
maar ze zwerven ook op internet rond

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:06 



 
Profiel   

Ik vind $99 niet veel als je ziet wat een info er allemaal bij zit.

Iris ik heb ze allemaal dus als je wil proberen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:10 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik vind $99 niet veel als je ziet wat een info er allemaal bij zit.

Iris ik heb ze allemaal dus als je wil proberen…


Ja prijs is relatief natuurlijk, maar voor mij als student met daarbij passende inkomsten is het wel een best bedrag voor 'erbij' :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:13 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik vind $99 niet veel als je ziet wat een info er allemaal bij zit.

Iris ik heb ze allemaal dus als je wil proberen…

Thanks, op het moment heb ik een schema maar misschien kom ik er nog eens op terug :)

De spierpijn valt vandaag reuze mee dus hopelijk is dit het ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 07:18 



 
Profiel   

Wat leuk om hier mee te lezen, en wat fijn dat we weer binnen mogen trainen :D
Ik heb donderdag weer een afspraak met PT, heel benieuwd!
Merk wel dat ik nog steeds sterker aan het worden ben. Alleen de resultaten op de weegschaal maken het soms wat verwarrend. Voeding kan ook zeker nog beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:38 



 
Profiel   

Keeyzie, leuk dat je resultaat merkt!
Hoe bevalt het trainen met een PT? Ik twijfel bog steeds om het een keertje te proberen.


Ik heb vanochtend m'n boven lichaam getraind. Voel m'n spieren nu al, niks meer gewend. M'n handen zijn nu ook weer gevoelig en trekken, m'n eelt is echt snel weg gegaan. Komt van zelf wel weer terug. Vrouwlijke handen heb ik toch al niet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:49 



 
Profiel   

Het bevalt mij goed. Maar dat komt ook omdat hij vaak aanwezig is en dus ook tussendoor tips geeft.
Ik heb eens in de zoveel weken een les om dan wordt mijn schema aangepast. Ook hebben we het vaak over voeding om te kijken wat daar nog te verbeteren valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:22 



 
Profiel   

Ik vond PT ook echt een toegevoegde waarde hebben! Vooral om aan het begin van het traject je doelen en aanpak te finetunen en - ondanks dat ik in het verleden lang genoeg lid ben geweest bij een gym - hele goede tips in de uitvoering van bepaalde oefeningen. Echt veel geleerd van PT. En dat vond ik beter werken dan gewoon een instructeur die rondloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:36 



 
Profiel   

Ik lees al een tijdje mee, train ook bij een PT (vooral voor afvallen/fitter worden) maar vind krachttraining wel heel leuk. Heb ook best wel wat kracht (ik verbaas de PT nog wel eens). Ik vind het heel fijn, omdat ik snel ga compenseren als het zwaarder wordt en daar dan op aangesproken wordt, waardoor ik wel de goede spieren blijf trainen. Ook omdat ik zelf nog niet zo thuis ben in het trainen per se, vind ik het fijn dat zij voor mij bedenken wat ik kan doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:40 



 
Profiel   

Aardig wat mensen 'in pijn' hier zie ik. :))
Zelf heb ik 2/4 dagen gehad nu deze week, morgen ga ik weer en weinig last moet ik zeggen. Mijn trainer is dan ook wel voorzichtig met mij en wil dat ik een week lang in mijn gehele schema overal -1 doe wat betreft voorgeschreven sets. Doe ik normaal 4 sets dan is het deze week 3, doe ik normaal 3 dan nu 2.

Zag het onderwerp PT ook weer voorbij komen en ik zweer erbij. Maar ik train sinds dag 1 met/bij hem en was daarvoor nog nooit in een sportschool geweest en ik weet dus ook niet beter. Ik ben erg onzeker met nieuwe oefeningen en zit er qua uitvoering graag bovenop dat ik het echt goed uitvoer. Daarnaast is het best makkelijk/luxe als iemand wat dingetjes klaarlegt/opbouwt etc :') En hij haalt er meer uit dan ik zelf ooit zou doen, hij gelooft meer in mijn kunnen dan ikzelf zeg maar. Tijdens een training is er altijd ruimte om wat te sparren en naast de goede gesprekken en hoe het gaat en tips en noem maar op is het ook nog eens supergezellig. En hij maakt mijn trainingsschema('s).

Ben eigenlijk zoals theadora begonnen. Maar qua gewicht uiteindelijk het doel bereikt en de krachttraining helemaal tof gaan vinden. :D Hier heeft hij ook mooi op tijd in kunnen sturen dat het misschien tijd was om een switch te maken, wat ik eigenlijk voor ogen had/welke kant ik op wilde en de focus dus verlegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:49 



 
Profiel   

PT is fijn mits je een goede hebt! Zelf werk ik met een (powerlift) coach, dat is voornamelijk online (zo stuur ik bijvoorbeeld filmpjes in waar ik feedback op krijg). Bevalt ook heel goed, ik heb in een halfjaar al zoveel progressie gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:55 



 
Profiel   

Sorry dat ik ineens binnenval, maar misschien zou iemand hier mij verder kunnen helpen?

Ik sport nu 3x per week met een coach bij een soort Crossfitbox, groepslessen krachttraining en gewichtheffen. Ook een tijdje 1 op 1 getraind, maar dat wordt een beetje te prijzig voor de lange termijn. Nu zou ik graag vaker willen trainen, maar meer op tijden die mij ook goed uitkomen en dat is niet altijd als er les is. Zou dus graag een sportschool ernaast bezoeken om zelf te trainen 2x per week, maar hebben jullie allemaal een schema om dan zelf te volgen? Is zoiets online te vinden?

Ik vind vooral heel veel betaalde dingen, dat kan uiteindelijk ook nog, maar als er iets simpels ergens gratis te vinden is dan gaat daar m'n voorkeur naar uit :Y) Ben in de maand al een fortuin uit aan sport en paard, vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:55 



 
Profiel   

Bij veel sportscholen maken ze wel een schema voor je (evt. tegen een kleine vergoeding). Kun je het niet aan je coach voorleggen, misschien wil hij/zij nog wel een schema voor je maken. :) Online zijn er ook wel gratis schema's te vinden. Heb je bepaalde doelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:19 



 
Profiel   

Kan het idd ook bij de sportschool vragen waar ik uiteindelijk terechtkom, moet nog even kijken welke van de 3 het gaat worden en wat ze dan voor me kunnen betekenen. En hopen dat ze dan een beetje een normale vergoeding vragen. Op zich wel goed om dat dan misschien ook elke zoveel weken even met hen te evalueren/aan te passen. Ik wil in ieder geval niet zonder 'plan' binnenstappen.

Mijn coach heeft ook wel eens een schema voor me gemaakt inderdaad, voor op vakantie. Nu bieden zij expres geen 'open gym' aan, omdat je dan niet gecoacht kan worden. Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar ik denk niet dat zij het zien zitten om een schema voor me te maken, waarmee ik vervolgens elders ga trainen zeg maar. Heb al een beetje gepolst vanmorgen.

Doel is 'gewoon' zo sterk mogelijk worden. Ik wil daarbij mijn hele lichaam trainen. Uiteraard heb ik het hier en daar opgedeeld in bepaalde subdoelen, zoals een strict pull-up zonder hulpmiddelen kunnen doen en bepaalde kg kunnen verplaatsen met bepaalde oefeningen, maar logischerwijs zijn die doelen steeds aanpasbaar. Mijn vetpercentage mag nu wel iets omlaag denk ik, na een lockdown en een aansluitende quarantaine -O- maar ik heb daar nu geen cijfers aan gehangen of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:16 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik vind $99 niet veel als je ziet wat een info er allemaal bij zit.

Iris ik heb ze allemaal dus als je wil proberen…


Mwah, ik heb die online schema's wel eens gezien en het is heel veel van hetzelfde. Niet alles werkt goed voor iedereen en veel oefeningen die ik in dat soort pre-made schema's zie staan zijn vaak niet extreem efficient. Dus dan is alles eigenlijk teveel geld, imo :')

keeyzie schreef
Wat leuk om hier mee te lezen, en wat fijn dat we weer binnen mogen trainen :D
Ik heb donderdag weer een afspraak met PT, heel benieuwd!
Merk wel dat ik nog steeds sterker aan het worden ben. Alleen de resultaten op de weegschaal maken het soms wat verwarrend. Voeding kan ook zeker nog beter!


Houd je niet teveel vast aan wat je op de weegschaal ziet, er kunnen zoveel factoren meespelen daarbij dat het een extreem vertekend beeld kan geven :j

Sem_ schreef
PT is fijn mits je een goede hebt! Zelf werk ik met een (powerlift) coach, dat is voornamelijk online (zo stuur ik bijvoorbeeld filmpjes in waar ik feedback op krijg). Bevalt ook heel goed, ik heb in een halfjaar al zoveel progressie gemaakt!


Dit soort constructies hoor ik meer inderdaad, dat zou voor mij eventueel nog interessant kunnen zijn als ik mogelijk ooit een keer wel het podium op wil of serieus wil gaan bouwen. Op dit moment ben ik allang bij dat de gyms weer open zijn, dus dat is toekomstmuziek wat dat betreft. Eerst die kilo's van m'n bulk er maar eens aftrainen :Y)

Nymeria schreef
Sorry dat ik ineens binnenval, maar misschien zou iemand hier mij verder kunnen helpen?

Ik sport nu 3x per week met een coach bij een soort Crossfitbox, groepslessen krachttraining en gewichtheffen. Ook een tijdje 1 op 1 getraind, maar dat wordt een beetje te prijzig voor de lange termijn. Nu zou ik graag vaker willen trainen, maar meer op tijden die mij ook goed uitkomen en dat is niet altijd als er les is. Zou dus graag een sportschool ernaast bezoeken om zelf te trainen 2x per week, maar hebben jullie allemaal een schema om dan zelf te volgen? Is zoiets online te vinden?

Ik vind vooral heel veel betaalde dingen, dat kan uiteindelijk ook nog, maar als er iets simpels ergens gratis te vinden is dan gaat daar m'n voorkeur naar uit :Y) Ben in de maand al een fortuin uit aan sport en paard, vandaar.



Ligt een beetje aan wat je wilt en wat je doelen zijn, er zijn enorm veel schema's online te vinden waar je je eigen route een beetje in kan gaan vinden. Sommige gyms bieden inderdaad ook de optie om een schema te maken, verschilt wel per gym natuurlijk of dat aan te raden is.

Als je zelf wilt 'starten' met krachttraining is een 5x5 schema bijvoorbeeld interessant, maar ligt er maar net aan of dat inderdaad hetgeen is waar je mee verder wilt :)

_____________________________

Ik heb een nogal heftige week qua werk en privé achter de rug (oma ligt erg slecht, dit weekend eigenlijk afscheid genomen) dus ik merkte dat ik echt even m'n hoofd leeg moest maken. Wel wat slecht geslapen dus dat hakte er goed in. Legday met veel b-stance en one-legged oefeningen gedaan zodat ik daar weer wat meer focus op krijg, ging best lekker. (Ze mogen alleen de spiegels wel eens schoonmaken)

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:23 



 
Profiel   

Heh bah, dat is naar Courses. Kan me voorstellen dat sporten dan even fijn is. Goede foto wel!

Nymeria, je zou eens kunnen kijken naar http://www.canditotraininghq.com/free-programs/. Of als je geen split schema wil zou je, zoals Courses al noemt, kunnen kijken naar het Stronglifts 5x5 schema. Dat zijn beiden wel meer powerlift schema's. Ik verwacht dat een schema bij een sportschool niet zo duur is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:47 



 
Profiel   

Heel erg bedankt Sem! Kwam met Google vooral wat dubieuze of heule dure dingen tegen, maar hier kan ik vast wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:57 



 
Profiel   

Nymeria schreef
Heel erg bedankt Sem! Kwam met Google vooral wat dubieuze of heule dure dingen tegen, maar hier kan ik vast wat mee.


https://stronglifts.com/5x5/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 100 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 117  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen