Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:24

Ik heb er 1 van 1,5 kg. Gekocht bij fitnesshoelahoep.com. Misschien koop ik nog een wat zwaardere erbij.

Ben er nu ongeveer 1 jaar mee bezig. Ik had de slag redelijk snel te pakken en doe nu enkele keren per week 5 min. linksom en 5 min. rechtsom als onderdeel van mijn fitnessprogrammaatje.
Kleding: sportlegging (of een rijlegging als ik te lui hen om me om te kleden ;) ) met een sportshirtje. Heb weinig last van de ribbels.
Kan het echt aanraden, het is een leuke bewegingsvorm en erg goed voor je dynamische core stability.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:44

JoT schreef:
Ik heb die van de Decathlon, 1,4 kg is die.

Kleding, daar had ik nog niet aan gedacht... Strak en glad, of juist niet?

Ligt een beetje aan de soort hoepel. Heb je één met een band eromheen zodat hij iets zachter is dan kan iets stroevere kleding helpen voor 'grip' is mijn ervaring.

En dan uiteraard wel steeds meer afbouwen met 'grip' kleding ;)

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:16

Ik ben zo benieuwd of mensen er echt slanker/gespierder van worden. Als ik op internet zoek krijg ik vooral foto’s die ik niet vertrouw :+ (I trI3d hULa H00p f0R oNe mONtH aNd I lOsT 20 Kg!!!! BuY iT. NoW. )

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:43

Ik heb de mijne van hoelahoepwinkel, prima ding maar verzending duurde wel een stuk langer dan beloofd helaas.

En hoop dit topic te kunnen misbruiken om weer met hoelahoepen te beginnen want het is een beetje versloft :o

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:31

Chocopasta schreef:
Ik ben zo benieuwd of mensen er echt slanker/gespierder van worden. Als ik op internet zoek krijg ik vooral foto’s die ik niet vertrouw :+ (I trI3d hULa H00p f0R oNe mONtH aNd I lOsT 20 Kg!!!! BuY iT. NoW. )
20kg zul je niet kwijtraken met hoelahoepen. Daar is heel wat meer voor nodig. Je krijgt er, is mijn ervaring, wel een strakkere taille van, veel meer dan van allerlei buikspieroefeningen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:41

Chocopasta schreef:
Ik ben zo benieuwd of mensen er echt slanker/gespierder van worden. Als ik op internet zoek krijg ik vooral foto’s die ik niet vertrouw :+ (I trI3d hULa H00p f0R oNe mONtH aNd I lOsT 20 Kg!!!! BuY iT. NoW. )


Dat was ook niet mijn insteek, zo realistisch ben ik dan nog wel. Maar ik hoop dat het een klein beetje effect heeft op mijn taille en buik. Nu de sportschool even geen optie is voor mij door voet en knie problemen, hoopte ik hier op een niet zo heel erg belastende manier toch nog iets te kunnen doen. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen O:)

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:15

Chocopasta schreef:
Ik ben zo benieuwd of mensen er echt slanker/gespierder van worden. Als ik op internet zoek krijg ik vooral foto’s die ik niet vertrouw :+ (I trI3d hULa H00p f0R oNe mONtH aNd I lOsT 20 Kg!!!! BuY iT. NoW. )

Hangt er ook af hoe lang je per dag hoepelt bijvoorbeeld. En wat je de hele dag naar binnen werkt :))

Ik sport zelf sowieso al veel. Maar ik merk wel dat mijn rug en taille sterker worden. Qua zichtbaarheid... Ik zie niet veel verschil ofzo. (heb ook al jaren maat 34, dus in principe kan er ook niet veel meer af :+ )

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:32

Bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb er zelf ook 1 staan maar gebruik hem niet echt haha. Nu vond mijn oudste het heel leuk om ‘s avonds nog even met haar discolamp en muziek aan te hoepelen samen, dus dat is een goede motivatie :D

Alleen ik heb dus na mijn tweede zwangerschap echt een flubberbuik en ik hoop dus dat het ook écht effect gaat hebben. Ik zit al ruim onder mijn oude gewicht, dus aan de kilo’s ligt het niet :+

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:39

Afbeelding

Zou zoiets ook werken voor je taille meer vorm te krijgen.
Iemand ervaring met zo’n hoelahoop?

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:26

Hoe lang en vaak hoepelen degene die echt verschil zien/voelen in hun taille/spieren?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:19

Ca 4x per week 10 minuten.
Als je snel resultaat wilt, zou ik dagelijks 5 tot 10 minuten doen. Lekker muziekje erbij en gaan.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:56

Oh 10 minuten maar? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het pas vanaf een half uur effectief is, maar dat vind ik echt zo lang :+

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:27

Naar mijn ervaring is dat niet nodig hoor ;) En dat zou mij ook te eentonig zijn.Dan kun je het m.i. beter aanvullen met andere training zoals crosstrainer, spinnen of hardlopen om je training afwisselend en leuk te houden. Doe ik zelf ook (crosstrainer en minitrampoline).

Ik kon na ca 2 maanden 4x per week 10 min hoepelen echt wel zien en merken dat mijn taille strakker was geworden.
Het is naar mijn idee vooral belangrijk dat je geen genoegen neemt met het ding in de lucht houden, maar consequent een vrij hoog ritme aanhoudt waarbij je je spieren echt voelt werken. Ik probeer daarin ook nog af en toe korte stukjes zo snel mogelijk te hoepelen om het wat intensiever te maken. Verder varieer ik met de positie van mijn armen. En doe dus evenveel linksom als rechtsom. In het begin is 1 kant vaak veel lastiger dan de andere, maar dat is heel goed trainbaar. Voor mij gaat het na veel oefenen op beide kanten even gemakkelijk.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:49

Maartje_M schreef:
Oh 10 minuten maar? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het pas vanaf een half uur effectief is, maar dat vind ik echt zo lang :+

Serie aan, voor de tv hoepelen :))

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:18

Ik kijk dus geen tv :+ Ik lees liever een boek, maar dat wil niet echt met hoepelen :))

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:18

Stal_Fiore schreef:
[ [url=m/3iyIBM.png]Afbeelding[/url] ]

Zou zoiets ook werken voor je taille meer vorm te krijgen.
Iemand ervaring met zo’n hoelahoop?



Dit is een dropshipper. Je kan hem zelf voor 15 euro op Aliexpress bestellen.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 01:11

Hoi allemaal,

Ik schop dit topic even omhoog. Zelf heb ik interesse om te gaan sporten met hoelahoops. Ik zie mezelf nog niet echt in een sportschool en ga liever op een 'leuke' manier sporten door een combinatie te doen van touwtje springen en hoelahoopen. Ik was alleen benieuwd naar ervaringen, merken jullie echt verschil? Ik heb zelf lovehandles en een buikje dat ik wel graag wil weg trainen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:24

Ik merk dat ik na al die tijd nog steeds wel last van m'n buikspieren krijg als ik een half uurtje fanatiek gehoepeld heb (dus niet ladida, maar echt op tempo en met spieren op spanning). Ik heb al een relatief dunne buik, dus daar kan ik niet echt wat over zeggen, maar als je je spieren voelt na een training zal het toch wel wat doen denk ik :j

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de 'echte' sport sinds kort thuis workouts doe met een app (FitOn) en dat bevalt echt super! En dan het hoepelen tussendoor als break tussen het thuiswerken om toch even makkelijk te bewegen.