Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 15:48

Soepblik schreef:
Hier inmiddels bij 1,5 minuut lopen en 1,5 minuut rennen aangekomen! :) Ging me goed af, dus ergens erg leuk dat je jezelf daar dan mee verrast.

Goed bezig :j

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:00

Goed bezig! Die vooruitgang motiveert echt he!

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:15

Goed bezig allemaal hier... Flinke uitdaging, die Tour de Kempen. Wel grappig dat dat bestaat. Zou ook wel wat voor mij zijn. Ik ga altijd wel goed op dat soort challenges {:}

Momenteel zijn we op vakantie op Fuerteventura. En het lopen gaat ook hier gewoon door natuurlijk. Helaas is het weer nog een beetje twijfelachtig, maar het voor het lopen is het helemaal prima :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

9km afgelegd, stukje trail, stukje verlaten weg. Ook nog wat hoogtemeters meegepakt +/-150..

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 16:38

Ik durf dat dus niet zo goed, in het buitenland gaan hardlopen.
Niet zozeer vanwege de route, want thuiskomen doe ik wel dankzij mn horloge of Google Maps. Maar meer dat ik zo'n schijterd ben en dan niet weet waar ik veilig kan lopen :o

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:41

Enige advies wat ik kan geven is: Google maps/Google streetview checken en gewoon doen :j nee, het lukt niet altijd. Dan zoek ik een alternatief (gewoon een weg helemaal uitlopen, omkeren en weer terug :') doet het vaak prima als alternatief)..

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 16:45

MuSLi schreef:
Enige advies wat ik kan geven is: Google maps/Google streetview checken en gewoon doen :j nee, het lukt niet altijd. Dan zoek ik een alternatief (gewoon een weg helemaal uitlopen, omkeren en weer terug :') doet het vaak prima als alternatief)..

Nja ik bedoel meer veilig in de zin van 'aparte mensen' in bvb afgelegen stukken of delen van een stad.

Heb ik hier in Nederland ook wel een beetje hoor. Maar om de een of andere reden vindt mijn brein dat in het buitenland enger ofzo :+

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:47

Dilan93 schreef:
MuSLi schreef:
Enige advies wat ik kan geven is: Google maps/Google streetview checken en gewoon doen :j nee, het lukt niet altijd. Dan zoek ik een alternatief (gewoon een weg helemaal uitlopen, omkeren en weer terug :') doet het vaak prima als alternatief)..

Nja ik bedoel meer veilig in de zin van 'aparte mensen' in bvb afgelegen stukken of delen van een stad.

Heb ik hier in Nederland ook wel een beetje hoor. Maar om de een of andere reden vindt mijn brein dat in het buitenland enger ofzo :+

Oh, op die manier. Nja, daar maak ik me eigenlijk totaal niet druk om. Maar ik ben dan ook vaak alleen in Europese vakantielanden, waar ik daarover niet eens hoef na te denken. Als ik naar andere oorden zou gaan, zou ik misschien wel wat meer oppassen...

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 16:54

Mjah oke, scheelt denk ik ook wel waar je geen gaat idd.

Al pas ik hier thuis ook wel een beetje op waar ik wanneer loop. En als ik bvb lang weg ga, dan laat ik mijn vriend wel weten welke route ik ongeveer loop en hoe lang ik denk weg te blijven

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:57

Lekker zeg, Fuerteventura, en mooie plaatjes! Ik heb ook geen moeite met lopen in vreemde omgeving/buitenland, pre-covid was ik regelmatig een paar dagen voor werk weg. Dan is het heerlijk om voor een lange conference dag een rondje te kunnen lopen! Bij twijfel over een goede route kun je ook aan de receptie van je hotel of de contactpersoon van de accomodatie waar je verblijft vragen of die je kunnen adviseren. Vinden ze nog leuk ook ;)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:35

Bijzondere omgeving Om te lopen müsli!
Fijn hè die vooruitgang met het opbouwen met hardlopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:53

Ik reis vaak in landen waar je best niet alleen gaat hardlopen nee, ook niet overdag helaas. Europa zou ik bijna overal wel gaan en in de VS vond ik het ook wel prima. Daar was het compleet niet bestaan van voetpaden een veel groter probleem.

Edit: maar algemeen ben ik ook wel eerder voorzichtig…

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 21:21

poes schreef:
Ik reis vaak in landen waar je best niet alleen gaat hardlopen nee, ook niet overdag helaas. Europa zou ik bijna overal wel gaan en in de VS vond ik het ook wel prima. Daar was het compleet niet bestaan van voetpaden een veel groter probleem.

Edit: maar algemeen ben ik ook wel eerder voorzichtig…

Zijn voetpaden daar zo'n probleem, ja?

Ik was al best verbaasd dat NL vrij uniek is met z'n aantal fietspaden (aldus mensen vanuit andere landen)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:36

Voetpaden zijn geen probleem in de VS. Ze zijn er gewoon niet (of bijna niet). Iedereen doet alles met de auto. Iemand zien lopen is bijna een bijzonderheid.

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:25

Wat zonde, evenementen in mei die nu al afgelast worden. Ik hoop stiekem dat de situatie met covid dan weer flink verbeterd is :(

Goed bezig Soepblik!

Mooi Musli op Fuerteventura. Ik vind het juist altijd leuk om ergens anders te lopen. Ik kijk altijd op Strava heatmaps waar mensen lopen of bij segments

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:31

Ik kijk ook altijd uitgebreid op Strava om paadjes te ontdekken

Langzaam lopen is voor mij geen probleem snel wel :D en uitbreiden dat lukt ook heel moeizaam.
Ik twijfel of k wil inschrijven voor Rotterdam 30€ is toch wel aardig wat geld en alles staat een beetje losjes kwa Corona

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 22:49

Als je twijfelt ivm corona, volgens mij krijg je gewoon een startbewijs voor een andere editie als het niet door mag gaan :)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:07

tita schreef:
Ik kijk ook altijd uitgebreid op Strava om paadjes te ontdekken

Geeft dat meer inspiratie dan Google Maps/Earth/wikilocs etc?

tita schreef:
Langzaam lopen is voor mij geen probleem snel wel :D

:))

Hier net ronde 2 op de nieuwe schoenen-met-losse-veters. Training 13-13-8 in het 2e blok gingen de voeten toch weer iets tintelen. Probeer mijn tenen nu wat meer te betrekken bij het lopen. Derde blokje ging goed.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:15

Fijn F_orumster!

Ik durf me ook niet goed in te schrijven voor evenementen nu.

Hardlopen in Zuid Afrika wordt ook nog een uitdaging eind april. We zitten voor een groot deel in het Krugerpark en daar mag je de kampen niet uit als voetganger.
Dus mini rondjes. Maar denk dat ik er nauwelijks aan toe kom.

Hardlopen in Namibië was ook leuk, in de woestijn :P.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 23:27

Oeh dat lijkt me wel heel pittig, in de woestijn lopen.

Ik heb alleen de vestingloop in Gorinchem staan, 5 km. Die kan ik ook zelf lopen en dan na afloop de route insturen.
Wilde namelijk dit jaar alle Vestinglopen gedaan hebben.
Dus vooral even duimen dat mijn knie sterk genoeg is om 5 km aan te kunnen in maart. Maar dat lijkt me niet heel onrealistisch.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:12

In de ochtend is het koud in de woestijn, dat scheelt.

Zo, ik heb er 31km trail op zitten met 800HM.
Dit was pittig. Veel heuvels, modder en zware paden waar machines voor bomenkap op hadden gereden.
Ook stond ik nog tot mijn enkels in de modder en ik zag een slapend zwijn. Ook nog nooit gezien. Hij lag vlak naast het pad. Ik dacht dat hij dood was, maar toen ik stil ging staan schrok hij zich de tandjes en rende hard weg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 16:21

:wow: flinke afstand en hoogtemeters ook :j

Ik ga volgende week, afhankelijk van hoe de looptraining gaat, eens aan mijn fysio vragen of onverhard lopen verstandig is of niet. Heb het rondje dorp wel een beetje gezien inmiddels :+

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:43

Fijn dat het beter lijkt nu met je voeten Forumster!

SV weer prachtige plaatjes en veel blubber := Wel schrikken, zo'n zwijn dat ineens wakker wordt, zowel voor jou als voor hem!

Hier net weer een poging gedaan om samen met de hond te lopen. Ze is nog steeds over fanatiek, mevrouw Wildebras :# Maar naar het einde toe werd het wat makkelijker. We hebben toch een kleine 5km meegelopen met regelmatig wat wandelen tussendoor om haar even te laten kalmeren. Ze zag er wel extra schattig uit in haar reflectie jasje <3

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:59

Dat smalle paadje zou ik graag eens serieus willen fotograferen :)

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:51

Dat is vlakbij de Carolinahoeve, volgens mij gaat de route die we in maart gaan lopen ook over dit pad. Een zwaar, heuvelig stukje is dat.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:55

Ik loop eigenlijk gewoon overal. In een vreemde stad teken ik met Strava of laat ik eRoutes tekenen en hup, gaan. Maar ik ben ook gewoon niet zo bang van aard, ik huppel ook vrolijk in het stikdonker op m'n eentje door 't bos hier. Mij brengen ze wel terug als het licht wordt hoor :+
Ik zit meestal wel gewoon in Europa.

Wel snel dat er nu al evenementen zijn afgelast, geeft weinig moed. Ik heb buiten de Tour de Kempen enkel nog de Antwerp 10 Miles staan, ergens eind april geloof ik. Maar die zijn makkelijk met verzetten en terugbetalen dus daar lig ik (nog) niet wakker van. In 2020 deed ik ook de Lille 10 Miles door de afgelasting, was ook tof. Oh en dan nog eens de 10 Miles tussen mijn huis en dat van m'n beste vriendin met een klein omweggetje.

@F_Orumster: goed dat het al iets beter ging! Jullie doen dat vast ook allemaal, lusjes maken aan het laatste gaatje van je veter om de veter aan te trekken zodat het niet te strak kan hé?

@ SV: weer mooie plaatjes en top gelopen!

@ Kylan: leuk dat je hond het zo goed oppakt!

Hier niks spectaculairs: gisteren weinig tijd dus een 4,5 km door het bos en vandaag nog minder tijd dus 4 km (met hond die teleurgesteld was dat we zo snel terug waren) over de straat wegens blubber en een of andere fietstocht dus bos vol wielerterroristen.
Ach ja beter dan niks hé?

Morgen ga ik nog eens zwemmen maar wil 's ochtends wel weer een klein rondje lopen.