4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:08

Dankjulliewel! Het ging niet zo heel goed want ik voelde me niet zo heel erg goed vannochtend. Slecht geslapen en best wel misselijk. Daarom ontbeten met een glas cola voor de suikers en toen voelde ik me al stuk beter.

Bedankt voor het recept! Er staan lekkere recepten op die site.

Lijstje van vandaag:
M - 4 maiswafels met een gekookt ei, halve avocado en gerapste kaas
T - bak Griekse yoghurt en een plakje bananenbrood
A - 2 Mexicaanse wraps

B - 6,5 km gewandeld met mijn moeder
D - Cola zero, Fanta zero, 1,5 liter water, thee en 2 cappuccino’s

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:53

Wat balen _mjwb, denk je dat je er wel een voldoende uit hebt weten te slepen? Op hoeveel calorieën zit je gemiddeld op een dag?

Hier 2 niet hele fantastische dagen, moet echt nog even uit m'n 'zoet modus'.

Lijstje van gister:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: mandarijn, plakje krentenbrood
M: een kaiserbroodje, 2 rijstwafels met kipfilet, ossenworst en steak tartaar, plakje krentenbrood
T: nog een plakje krentenbrood
A: Couscous
T: Magere kwark
Totaal: 1967
B: Uur bootcamp

En vandaag:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: mandarijn, plakje krentenbrood
M: 4 rijstwafels met kipfilet, ossenworst, kaas en steak tartaar, plakje krentenbrood
T: nog een plakje krentenbrood en wat magere kwark
A: Groene curry
T: Dit ging volledig mis, er lag nog een chocoladeletter met brownievulling
Totaal 2540
B: Gelukkig 8 km hardgelopen en een uurtje het bos in geweest met m'n paard.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:08

Kiwi: ik merkte wel dat bij meer wou gaan doen, laatste dagen werd hij steeds frisser met stappen.
Maar vandaag mogen draven en dat ging goed <3
Hij was super braaf en wist de eerste stappen ff niet waar die z’n benen moest laten _O-
Lastig soms he om die knop om te zetten.. ging vandaag beter?

Hier ook 2 mindere dagen gehad. Woensdag ging opzich wel oké, alleen mijn avond eten werd een pizza dus kwam boven de 2000 uit.
Gister echt een slechte dag, had zo weinig geslapen (woensdag maar 4 uur en gister maar 2) dus veel gegeten om wakker te blijven.
Desondanks gaf de weegschaal vanmorgen -1 aan :)

Vandaag tevreden:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel. 50 ml chocolademelk, 65 ml optimel (optimel was bijna op en vond een volle beker chocolademelk teveel calorieën _O- )
T: 2 haribo snoepjes
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en komkommer, 1 spelt cracker met smeerkaas.
T: plak kruidkoek en maiswafels kaas
A: 60 gr rijst met sperziebonen, chorizo, ui, knoflook en tomatensaus van gepelde tomaten
T: 75 gr häagendazs ijs
T; als ik nog trek krijg 50 gr croky chips
Totaal; (met de chips) 1763
B: half uurtje met Freek gestapt en 4 rondjes gedraafd :))
Zit op 12.500 stappen incl het rijden.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:02

Over gister tevreden :)
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli, kaneel en 150 ml optimel drink
L: 2 waldkorn bolletjes met magere knakworstjes
T: blikje redbull sugarfree
A: maaltijdsalade Caesar en een kip boomstammetje
T: paprika en komkommer met 25 gr heksenkaas
T: wasa sandwich tomaat/Basil
Totaal: 1681
B: dik 12.000 stappen

Vandaag:
O: 2 volkoren crackers, 1 met kipfilet en 1 met smeerkaas. 150 ml optimel drink
L: afbak stokbroodje, 1/2 met rosbief en 1/2 met een
plak oude kaas
T: blikje redbull sugarfree en een müslireep
T: 2 rijstwafels pure chocolade framboos
A: 75 gr noodles met biefstuk puntjes, courgette, sperziebonen, ui, paprika en teriyakisaus
T: 125 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli
T: 3 maiswafels paprika
Totaal; 1767
B: half uurtje met Freek weggeweest en straks werken tot 23.30. Dus zal sowieso aan mijn stappen komen

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:54

Wat fijn dat hij zo braaf was! Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude :) Netjes herpakt, ik had vrijdag een mwah dag en gister een slechte. Eerst naar een verjaardag geweest en toen vriendinnen hier met wijn en hapjes. Vandaag gaat tot nu toe goed gelukkig.
Lijstje:
L: 2 afbak ciabatta’s en een afbak mini pistolet, 1 cracker. 1 met oude kaas, 1 met kipfilet en 1 met geitenkaas. Cracker met een vieze fruitspread, kan weg dus.
A: stamppot van bloemkool en andijvie, wordt een probeersel, en een Slavink.
T: appel kaneel kwark, misschien nog wat chocola.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:40

Ik wil de draad ook terug gaan opnemen. Ik ben de voorbije maanden terug wat aangekomen, en heb minder tijd gehad om te sporten. Ondanks dat ik enkele kg's ben aangekomen, ben ik niet ontevreden met wat ik in de spiegel zie, dus dat is wel fijn. Alleen wil ik deze zomer echt eens fier zijn op wat ik bereikt heb, dus als ik daar nu mee begin zal dat wel lukken (hoop ik).
Overigens ben ik super veel als werkstudent bezig - met andere woorden werk ik gemiddeld 40u/week in combinatie met studeren én een eigen paard, dus veel tijd blijft er niet over voor mij. Rond kerst heb ik veeeeeel lekkers gegeten en mijzelf ook niets ontzegd. Ik ben eergisteren positief getest en door het thuis zitten merk ik toch dat ik weemoedig wordt. Hierdoor ben ik al 3 dagen veel te ongezond aan het eten, dit draagt natuurlijk ook niet bij aan beter worden.
(Ik weeg nu gemiddeld 57,3)
Doel tegen eind deze maand: 56kg wegen
Doel eind februari: 55 kg en dit ook vasthouden (54 is ook nog prima)

Ik werk in een kledingwinkel en zet minimaal 22.500 stappen per dag (en dat minimaal 4/week), dus dat scheelt wel denk ik wat betreft aankomen.

@Kiwi: vieze fuitspread :+ Mooi lijstje hoor. Misschien nog een extra stuk fruit ergens toevoegen als tussendoortje? (
@Lis: Prima lijstjes hoor. Jij geeft ook niet af, goed! Wat doe jij als werk? :)
@mjwb: Succes met je examens!

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:32

Kiwi: oh maar zulke dagen/avonden met vriendinnen moet kunnen! Heerlijk is dat toch.
Gister nog goed af kunnen sluiten?
Vrijdag moeten we terug naar de kliniek en daarna hopelijk z’n beweging weer meer uitbreiden :)

Nanouk: welkom terug! Vervelend dat je positief getest ben, hopelijk niet al te veel klachten. Wel mooie en haalbare doelen voor jezelf gesteld :)
Ik werk als verpleegkundige op een acute opname afdeling in de ggz :)

Hier iets minder tevreden over vandaag, zit nog wel redelijk rond mijn doel maar t is niet echt gezond geweest.
Moest om 11.30 plasma doneren en toen belde m’n vent dat die vrij was vandaag dus of ik wat lekkers voor lunch mee wou nemen. Daarnaast was die dus met avond eten ook ineens thuis en ik had geen puf meer om te koken voor ons beide aangezien ik nu/zo weer moet gaan werken. Dus was ook makkelijk…
O: 125 gr vanille kwark met 30 gr blauwe bessen, 10 gr gemengde noten. 150 ml optimel drink
T: blikje ice tea green en 3 maiswafels kaas
L: kaas snack en chocolade croissant
A: quiche met spinazie, tomaat en geitenkaas
T: 3 kleine koekjes
T: blikje redbull sugarfree
Totaal: 1789
B: half uurtje met Freek weggeweest, stal leeg getrokken, mestkar leeg geschept en zit op 8.000 stappen nu.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:04

@Lis: Klachten zijn nu zo goed als weg buiten een zere wang en een enorme krop in mijn keel. Als verpleegster zal je inderdaad ook aan je stappen komen, ja! Ik vind je lijstje prima meevallen hoor. Het is gewoon een normaal lijstje, geen door en door gezond lijstje maar dat moet af en toe ook eens kunnen. Ik onthou altijd: van één keer een dag gezond te eten ben je niet meteen gezond en door één dag ongezond te eten ben je niet meteen ongezond!

Mijn lijstje gisteren was (zeker in tegenstelling tot voorbije dagen) oké:
O: koffie (melk en honing), griekse yoghurt, granola, honing, blokje zwarte chocoladr
L: grote kom groentesoep met balletjes
T: stukje quiche met geitenkaas en gegrilde groenten
A: kabeljauw met notenpesto, aardappeltjes, tomaat en ui
T:appelbol zelfgemaakt door zus dus kon niet neen zeggen :+ (hele appel gevuld met kaneel & suiker de oven in met daarrond een velletje bladerdeeg. Was heel lekker, en niet per sé heel ongezond als dessert)
T: Hetzelfde als in de ochtend (blokje zwarte chocolade, granola & griekse yoghurt)

Ik merk dat ik voornamelijk eet uit verveling, en zeker nu ik helemaal niets te doen heb op een dag eet ik misschien zelfs meer dan wanneer ik de hele dag in beweging ben.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:36

Welkom terug Nanoukkie! Hoe lang ben je? Dat eten uit verveling herken ik heel erg, ik heb het ook heel erg met het thuis werken op 2 meter afstand van de keuken. Je pakt zoveel makkelijker iets. Heb je geen last van je besmetting?

@Lis_Ol: Hopelijk goed nieuws vrijdag! Ik vind je lijstje best meevallen hoor, het had gezonder gekund maar je het niet mega veel calorieën naar binnen gewerkt.

Mijn zondag verliep anders dan gepland, haha. We gingen even langs bij vrienden, daar netjes slechts een paar chipjes gehad en cola zero in plaats van wijn, maar omdat we zo laat thuis waren maar eten afgehaald. Was uiteraard niet zo gezond als gepland.

Gister een redelijke dag gehad:
O:-
M: 1 wit bolletje met kipfilet, 3 boterhammen met runderrookvlees en oude kaas, half glas sinaasappelsap
T: Banaan en 2 mandarijnen
A: Stamppot van bloemkool, rauwe andijvie en spekjes met een slavink, wat optimel yoghurt na
T: 3 mini stroopwafels en 6 dropjes
Totaal: 1806
B: Een uur en een kwartier krachttraining

Vandaag best tevreden:
O: Havermout met amandelmelk, banaan en blauwe bessen
M: 3 witte bolletjes, 2 met kipfilet, 1 met oude kaas
T: geraspte wortels, 4 dadels met chocola
A: spruitjes en krieltjes met spekjes, schnitzel, beetje appel kaneel kwark
T: 2 mini stroopwafels, 3 dropjes
Totaal: 1757
B: Ruim 5 km hardlopen, 2 uur op de hometrainer. Heb echt een fantastische ingeving gekregen gister (al zeg ik het zelf :') ), ik heb namelijk een hometrainer voor m'n computer gezet. Ik kan dus werken en fietsen tegelijk, win-win :D

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 05:22

Eten uit verveling ken ik ook… doe dat meestal ook als ik moe ben meer :))
Toch netjes gehouden zondagavond kiwi!

Hier over gister (dinsdag) wel tevreden :) was druk op werk dus kon pas om 4.30 eten..
4.30: curry rijst met sperziebonen, tomatensaus, chorizo (restje van vrijdagavond)
7.30: 3 maiswafels paprika
10.00: 125 gr vanille kwark met blauwe bessen, 10 gr ongezouten noten en 150 ml optimel drink.
19.00: couscous met spruiten, champignons, paprika, ui en wat spekjes
21.00: 100 gr häagendazs ijs
22.45: blikje redbull sugarfree en een müsli reep.
Totaal 1571
B: 10.000 stappen

Planning vandaag:
2.30: paprika, komkommer met heksenkaas
4.30: kom linzensoep
8.00: 3 maiswafels kaas
10.00 125 gr vanille kwark met blauwe bessen, 10 gr ongezouten noten en 150 ml optimel drink.
A: geen idee hoelaat ik wakker ben _O-, stamppot boerenkool met een rookworst
T: ? Denk 25 gr pistachenoten
22.45: blikje redbull sugarfree en een müsli reep
Totaal: 1689
B; nog geen idee. Ga zo uit werk nog met Freek weg en zal daarnaast vast aan m’n 10.000 stappen komen

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:01

Hallo allemaal! Ik heb vorig jaar af en toe meegepraat maar zat toen echt te weinig op bokt om fatsoenlijk mee te lezen en te reageren. Ik wil nog steeds afvallen :+ Zou het dan ook fijn vinden als ik weer mee mag praten met jullie! Doel: -15 kilo. Aangekomen door vooral covid en samenwonen :o, maar de knop is inmiddels weer om!

@Nanoukie: Lekker appelbollen <3 Ik eet ook echt uit verveling! Wat Kiwi zegt is heel herkenbaar. Op kantoor mogen wij niet achter ons bureau eten, dus voor alles moet je dan naar de pantry. Hier thuis kan ik altijd en alles eten wat ik wil! Hopelijk voel je je vandaag weer een stukje beter!

@Kiwi: Mooi lijstje had je gisteren! Lekker efficiënt hoor, werken op de hometrainer! Heb je dan niet wat weinig gegeten voor je beweging? Geen idee hoe intensief je fietst hoor! :)

@Lis_Ol: Wat een heftig ritme heb je! Hoeveel nachtdiensten werk je achter elkaar? Verder een net lijstje!

Mijn lijstje gisteren:
O: 40 gr havermout met 200 ml amandelmelk en 50 gr blauwe bessen + cappuccino
T: 2 plakjes zelfgebakken bananenbrood
L: 2 boterhammen met ossenworst, 1 knackebrod met kaas
T: een banaan + cappuccino
A: Basmatirijst met groenten uit de oven en crispy kip (HelloFresh)
T: 150 gr B&J (stond niet op de planning!)

Ongeveer 2150 kcal (doel is 1800 dus dit is teveel)

B: 10k stappen

Lijstje vandaag:
O: 2 knackebrod met kaas en komkommer + cappuccino
T: 2 plakjes bananenbrood
L: 2 boterhammen met hummus, kalkoenfilet en komkommer
T: 200 gr kwark en 30 gram noten
A: Indiase dahl met naan (Hellofresh)
T: Banaan

Kcal: 1750

B: 10.000 stappen en 30 minuten yoga

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:08

@Kiwi; 1m68! En ik ben maar één dag echt ziek geweest, gelukkig. Momenteel enkel nog last van veel slijm in mijn keel dat stilaan los komt. Pittig 5km hardlopen én twee uur fietsen, dan mag je gerust wel wat extra snoepen :Y)
@Lis; ik heb werkelijk altijd zin om te eten, buiten wanneer ik echt ziek ben :D Die couscous klinkt lekker!
@CCCC: Ik vind jouw lijstjes er echt héél goed uit zien, mooi gevarieerd en gezond. Tuurlijk mag je meepraten, het topic kan wel wat leven gebruiken denk ik. Ik zou als tip wel meegeven om jezelf wat 'minder gezonde' dingen te blijven gunnen, want anders is het moeilijk om vol te houden. Het moet een nieuwe levensstijl worden, en geen dieet. Alleszins, zo ervaar ik het. 1800 kcal vind ik persoonlijk ook weinig. Sport je nog naast je dagelijkse stappen? Dan kan je sowieso best wat meer eten.

Toen ik me net even woog (s' avonds) gaf de weegschaal 56kg aan, dus tegen het eind van de maand 55kg zijn is het échte doel :9 Blijkbaar had ik me al even niet meer gewogen, geen idee waarom ik dacht meer te wegen. Het zou me verbazen mocht ik omwille van corona afgevallen zijn, maar who knows. Gisteren was een prima dag (even vergeten wat ik allemaal gegeten heb). In onderstaand lijstje merk ik wel dat ik één tussendoor beter had kunnen vervangen door een stuk fruit, noten en/of yoghurt maar nu ik het neergeschreven heb vind ik de hoeveelheden niet gek veel, dus kwa kcal zal het uiteindelijk wel meevallen.

Vandaag (veel gesnoept):
O: 2 kleine sneetjes toastbrood (bruin) met beetje nutella, 1 banaan, koffie (melk en honing)
T: chocomelk, stukje appeltaart met slagroom
A: ovenschotel met paprika, erwten, aardappel, kip en kaas
T: princekoekjes, kellogs special k + melk

B: 10,5km wandelen aan één stuk + 5km extra door klusjes, boodschappen...

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:00

Ik wil me ook graag melden *\o/*
Ik heb altijd ondergewicht gehad van 5 kilo. Gestopt met roken en toen corona en nu is m'n BMI nog net in het groen. Ik ben in die tijd 13 kilo aangekomen. Ik wil er minimaal 3 kilo af, maar het liefste tussen de 3 en de 8 kilo. Ik merk namelijk dat ik er 'last' van heb. Ik woog altijd 43 - 45 kilo (ben maar klein) en nu dus 58 kilo, ik wil naar de 50 kilo,daarbij voel ik mij het prettigste

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:40

Ccccc: welkom terug! Toch wel gezellig dat er weer mensen van eerder mee praten. Niet leuk dat er weer gewicht af moet, maar wel gezellig :))
Fijn dat je knop weer om is en nette lijstjes ( ook dat ijs moet soms kunnen)
Ik heb deze week 4 nachtdiensten, morgenochtend klaar :)

Nanouk; fijn dat je gewicht mee viel! Netjes op schema dus. En fijn dat je weer lekker naar buiten kon!

Welkom idylle!

Gister m’n maiswafels en pistachenoten overgeslagen, in plaatst daarvan 50 gr pringels genomen en kwam daarmee uit op 1668

Planning vandaag;
2.00: 30 gr pistachenoten
4.00: 2 tosti’s kaas
9.00: 3 maiswafels kaas
10.45: 95 gr vanille kwark met 30 gr blauwe bessen, 10 gr ongezouten noten en 150 ml optimel drink
A: penne met spinazie, sugar snaps, ui, erwten, tomaat en kruidenkaas (diepvriesmaaltijd van de jumbo)
T: 50 gr pringels
T: blikje redbull sugarfree en een müsli reep
Totaal: 1794
B: zit nu op 7.000 stappen. Net nog wat hooi balen gehaald en gesjouwd. Vanavond nog rondjes met de hond en paarden verzorgen

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:39

@Nanoukie: Nee ik sport nu even niet veel, normaal doe ik 3 keer per week crossfit maar door de lockdown is dit nog max 1-2 keer per week en dan 30 minuutjes. Hopelijk kan het vanaf volgende week weer *\o/* . Thanks voor je tip! Ik probeer mezelf zo'n 2 keer per week echt iets 'lekkers/minder gezonds' (bijv chips of chocolade oid) te gunnen. Zo ook de B&J van dinsdag :D Het werkt voor mij het best om dit in te kaderen, anders eet ik elke dag chips of chocolade omdat ik denk dat het kan en dan is het hek snel van de dam haha.

Je hebt lekkere dingen op je lijstje! Wel wat veel suikerhoudende dingen denk ik, maar af en toe moet dat kunnen!

@Lis_Ol: Mooi lijstje! Succes vannacht ook weer!

Hier een beetje een gekke dag, niet echt trek, veel online meetings en een online nieuwjaarsborrel. Eens kijken of ik er iets van kan maken nog haha.

O: 2 kaneel/appel/walnoot muffins (recept allerhande) 200 kcal per stuk + cappuccino (475)
L: 2 boterhammen met kaas en curry (tosti dus :D) + cappuccino (340)
T: 100 ml mojito (borrelpakket tijdens nieuwjaarsbijeenkomst) + een klein zakje bistro melange (126)
A: Linguine met boerenworst en pittige tomatensaus (Hellofresh) (856)
T: 200 gr kwark, blauwe bessen (205)

Rond de 2000 kcal
Beweging: 10k stappen en nog een half uurtje yoga (hier verbrand ik 80 kcal mee ofzo haha)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:41

Ben ik weer! Ik moet het wel allemaal even bijlezen. Ik heb de afgelopen dagen slechte lijstjes gehad om hier te plaatsen. Ik voelde me de afgelopen dagen heel slecht (geen corona) dus heb vooral in mijn bed gelegen en weinig gegeten. Daardoor ben ik wel al 3,5 kilo kwijt, maar dat komt denk ik doordat ik ziek was.

Lijst van vandaag:
M: 5 maiswafels met oude kaas en mosterd dille saus
T: 2 ei, tomaat en ui cupcakes (geen succes)
T: halve bak Griekse yoghurt
A: pasta met pesto, kip en tomaat
T: plakje tulbandcake

B: anderhalf uur wandelen

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:42

idylle schreef:
Ik wil me ook graag melden *\o/*
Ik heb altijd ondergewicht gehad van 5 kilo. Gestopt met roken en toen corona en nu is m'n BMI nog net in het groen. Ik ben in die tijd 13 kilo aangekomen. Ik wil er minimaal 3 kilo af, maar het liefste tussen de 3 en de 8 kilo. Ik merk namelijk dat ik er 'last' van heb. Ik woog altijd 43 - 45 kilo (ben maar klein) en nu dus 58 kilo, ik wil naar de 50 kilo,daarbij voel ik mij het prettigste


Welkom! Goed dat je gestopt bent :)

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:03

Hier mijn eerste lijstje:
O: bakje koffie met melk en 1 mini suikerklontje

L: eigengemaakte champignonsoep, sneetje brood met lurpak besmeerd en kaasgrillworst, kopje thee met 1 mini suikerklontje

A; Zuurkool met gebakken spekjes een stukje rookworst

T; koffie met melk en 1 mini suikerklontje, later op de avond nog een toetje van 200 Gr skyr

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:54

@Lis: Goed lijstje! Die maiswafels met kaassmaak zijn zo lekker :o
@CCCC: Prima lijstje, genoeg fruit. Misschien nog iets meer groenten, maar Hellofresh is meestal wel met verse ingrediënten zeker? Ik wil het al lang eens bestellen, maar hetgeen dat mij tegen houd is dat het via een vaste maandelijkse overschrijving is. Ze zouden een probeerpakket tegen eenmalige betaling moeten aanbieden - vind ik :)
@mjwb: op zich geen slecht lijstje, alleen zou ik wel proberen om minimaal 2 stukken fruit te eten per dag.
@idylle: Welkom! Is het geen mogelijkheid om de suiker te vervangen door honing? Is minder geraffineerd dan een suikerklontje, natuurlijk. Lekker, zelfgemaakte champignonsoep! Misschien ook nog ergens een of twee stukken fruit toevoegen? Dan kan je een extra tussendoortje invoeren. Opzich zeker geen verkeerd lijstje, misschien zelfs wat aan de weinige kant.

Vandaag:
O: griekse yoghurt, granola, honing
L: stukje homemade quiche
T: 2 koffie, 1 praline
A: 2 kippengehaktballen, bloemkool, ui, wortel, rijst (kleine portie) & nog een stukje quiche
T: princekoekjes, 1 appel

B: 30min stofzuigen & 1u45min buiten gereden (stevig tempo)

Zeker niet ontevreden over vandaag. Ik vind het soms alleen lastig om een 'routine' te vinden nu ik al een week in quarantaine zit, en gewoon eet wat er thuis is. Anders ga ik regelmatig soep uithalen s' middags of maak ik quesadilla's voor enkele dagen. Maandag begin ik terug met werken overigens.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:24

Idylle: ik ga mee met Nanoukie! Suikerklontjes zijn wel echt zonde, vervangen voor stevia zou ook nog kunnen.

Nanoukie: Ik kan nog gratis boxen weggeven, mocht je dat willen, stuur me dan even een DM! Qua groenten heb ik nog 200 gram worteltjes gepakt net! (in het diner zitten 2 paprika's en 2 tomaten, niet super veel dus).

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:36

Wat leuk, nieuwe gezichten en oude bekenden! Welkom (terug) :)

@Lis_Ol: Mooie lijstjes, jij hebt nooit echt enorme uitschieters volgens mij, vind ik knap. Succes morgen met Freek, hopelijk goed nieuws!

@CCCC_: Leuk hè, die mannen :') Hoeveel calorieën probeer je ongeveer te eten op een dag? Wel netjes dat je altijd je stappen haalt! Hoe bevalt Hello Fresh? Ik hoor wel eens dat de recepten redelijk calorierijk zijn, dat laat me wat twijfelen.

@Nanoukkie: Ik zou willen dat mijn lengte en gewicht in dezelfde verhouding zou zijn als bij jou! Volgens mij ben jij best slank :) Wanneer eindigt je quarantaine?

@Idylle: Op zich klinkt je lijstje best karig, maar het is natuurlijk ook nogal afhankelijk van hoe groot je porties zijn e.d. Hoeveel calorieën zijn dit ongeveer?

@_mjwb: Wat vervelend joh, beterschap!

Ik ga best lekker moet ik zeggen, weet even niet meer precies wat ik gister gegeten heb, maar kwam op ongeveer 1800 uit. Daarbij weer een tijd op de hometrainer gezeten en een uurtje kettlebell work out gedaan. Vandaag iets hoger dan gehoopt maar ook wel goed bewogen.

Vandaag:
O: Havermout met amandelmelk, banaan en blauwe bessen
T: Mandarijn, maiswafel met kaas
M: Kaiserbroodje en pistoletje (m'n vriend was thuis en haalde de lunch), de ene met geitenkaas, ander met osseworst
T: Blikje monster zero, geraspte wortelen, maiswafel met kaas
A: Zilvervliesrijst met gehakt en boontjes in ketjap, wat optimel kwark appel kaneel
T: 3 mini stroopwafels, 4 dropjes
Totaal: 2002
B: Ruim anderhalf uur hometrainer, 8 km hardlopen.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:53

idylle schreef:
Hier mijn eerste lijstje:
O: bakje koffie met melk en 1 mini suikerklontje

L: eigengemaakte champignonsoep, sneetje brood met lurpak besmeerd en kaasgrillworst, kopje thee met 1 mini suikerklontje

A; Zuurkool met gebakken spekjes een stukje rookworst

T; koffie met melk en 1 mini suikerklontje, later op de avond nog een toetje van 200 Gr skyr


Vanavond op visite geweest en daar nog een cappuccino met half zakje suiker gehad en een choco koekje :o
Zit nu op -10 kcal, dus het is aardig gelukt :D ik gebruikt my fitness pall en die heeft dit voor me uitgerekend.

Ik ben verder al van 2 normale klontjes per bakje (en ik dronk er minimaal 8 op een dag) naar 1 mini klontje gegaan, dus hou het lekker bij m'n klontje. Wel bedankt voor het meedenken en je tip daarmee. Fruit eet ik nooit. Ben meer van de groente.

Het is bij elkaar 1210 kcal en er is berekend dat ik 1200 binnen mag krijgen om een halve kilo per week af te vallen.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:55

@Kiwi: Ik probeer rond de 1800 te eten. Ik ben best lang (180 en weeg net geen 90 kg ;( ) en met minimale beweging (ik heb een zittend beroep en wandelde enkel 1/2 u per dag de laatste weken). Vanaf morgen ga ik weer 3 keer per week crossfitten (verbrand dan zo'n 400-500 kcal per uur) dus hopelijk helpt dat.

Idylle: Netjes dat je van 2 klontjes al naar een stuk minder bent gegaan! 1200 kcal is wel echt veel te weinig. Ik denk dat jouw lichaam al meer verbruikt als je de hele dag niets doet.. Hoe lang ben je en wat weeg je en wat doe je aan beweging?


Rustig wel hier! Mijn weekend was mwah, vrijdag sushi gegeten en zaterdag tapas. Verder wel redelijk. Vanmorgen dan ook -0,5 op de weegschaal :D . Vanaf morgen weer volop crossfitten 3 keer per week. Hopelijk zorgt dat voor een beetje extra.

Lijstje vandaag:
O: 2 boterhammen met kalkoenfilet, cappuccino
T: Melkunie protein shake
L: Meergranen broodje met eiersalade en een kopje linzensoep
A: Pasta met gehakt en groenten
T: Banaan en 200 ml sinaasappel aardbei sapje

B: Bijna niets.. Ik denk 5.000 stappen. Werk de hele dag thuis + in de avond studie (online). In de pauze boodschappen gedaan dus geen tijd meer voor een wandeling. Morgen beter!

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:08

Ik ben 1m55 en weeg nu 56 kilo, ik wil naar de 50 kilo dat is een gezond gewicht en voel ik mij het prettigste bij omdat ik altijd ondergewicht heb gehad. Ik eet nu toch ook wat fruit tussendoor omdat ik dan wel echt honger heb. Maar de app heeft berekend dat ik dus 1200 kcal mag hebben, maar ga er iets boven zitten heb ik besloten omdat ik in een week tijd nu toch al een kilo ben afgevallen.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 01:51

Ik schitterde ook weer in afwezigheid.
Was t weekend zo ontzettend moe (donderdag 4 uur geslapen, vrijdagochtend 2.45) dus vrijdagavond lekker eten besteld. Zaterdag wat hapjes met m’n man en zondag hadden we op werk pokebowl besteld. Dus al met al geen heel goed weekend :’)
Vrijdag weer weeg dag, hopelijk niet al te grote aanslag geweest.

Gister aardig herpakt, kleine uitschieter met lekkere koeken op werk, maar had volgens m’n horloge meer als 800 kcal verbrand, dus kon best qua compensatie :))

Lijstje van dinsdag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr blauwe bessen, 10 gr ongezouten noten en 150 ml optimel drink
L: 2 volkoren boterhammen met een plak oude kaas en gekookt ei.
T: blikje redbull sugarfree en een 1 kinder bueno
A: 60 gr witte rijst, 150 gr rendang en 75 gr sajoer boontjes
T: Paprika; komkommer en heksenkaas
T; 50 gr paprika chips
Totaal: 1684
B: ruim 11.000 stappen