We wandelen door naar deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:36

@ Pien, ja ik stond muurvast.
Ik was verkeerd gereden en dacht achteruit te kunnen, maar 'ineens' stond ik daar.
Echt een geluk dat iemand op de hoofdweg langs liep met z'n honden en die kende wel iemand met een tractor. Het duurde niet lang of ik stond weer op het pad :D

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:43

noordje schreef:
@ Pien, ja ik stond muurvast.
Ik was verkeerd gereden en dacht achteruit te kunnen, maar 'ineens' stond ik daar.
Echt een geluk dat iemand op de hoofdweg langs liep met z'n honden en die kende wel iemand met een tractor. Het duurde niet lang of ik stond weer op het pad :D


Gelukkig goed afgelopen _O-

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:53

Nog even voor Pien, ja, ik had wat foto's die ik niet mocht publiceren. Ik zal ze hier dan wel even plaatsen. Ik heb er wel heel wat dijken voor over moeten wandelen, dus wandelen is wel onderdeel geweest. :P
Dit is de foto waar ik het meest trots op ben. Helaas werd ik slechts 2e er mee op het open Nederlands Kampioenschap en dat vond ik toch wel tegenvallen omdat het moment gewoon nog nooit gefotografeerd is. Parende zeelten. Maar goed, jurysport. Dit jaar beter? Ik weet niet of dat gaat lukken. Dit was een unieke kans.
Afbeelding

Verder won ik de 2e plaats bij de masters groothoek met deze foto (mosselcultuur Bergse Diepsluis):
Afbeelding
Nabewerking bij deze wedstrijd is niet toegestaan, je moet dus fotograferen in jpg en raw (laatste voor controle) en de jpg inleveren.

Bij video werd ik 1e.
https://www.youtube.com/watch?v=-7UwcafXgVw&t=9s

Op het Open Belgisch kampioenschap werd ik 2e bij video. En had een 3e plek voor mijn groothoek met model:
Afbeelding

En met het gehele portfolio werd ik 2e. De opdrachten waren thema, groothoek, macro, groothoek met model en visportret. Geen enkele nabewerking is toegestaan.
Groothoek (ik weet het, het is een love it or hate it foto):
Afbeelding
Macro, een eigenlijk erg simpele foto van een anemoontje van boven met een magical tube op de lens, en om eerlijk te zijn ingeleverd omdat ik geen goed gelukte macrofoto had:
Afbeelding
Thema wederom een anemoontje, persoonlijk vind ik hem erg goed passen in het thema 'kleur':
Afbeelding
Visportret, het geduldmoment. Je moet gewoon geduld hebben of je visje vindt wat niet bang is voor je lens:
Afbeelding

En ik wacht nog steeds op mijn medailles van het Belgisch kampioenschap. Deze zijn dus per post opgestuurd omdat er geen fysieke prijsuitreiking heeft plaatsgevonden, maar nooit bij mij aangekomen. En ik vind dat ze dan maar nieuwe moeten opsturen. In het ergste geval zal ik dus zelf mijn eigen medailles moeten laten maken, maar dat zou ik erg jammer vinden (ik ga het dan wel doen omdat het voor mij belangrijk is als de organisatie niets wil regelen, degene die er over gaat is de 22ste weer terug
van vakantie, dus zo lang heb ik dan nog wel geduld, en vorige week was er dus nog wel even communicatie). Ze zijn dus zoekgeraakt bij de post :(

Nu ga ik nog een rondje wandelen in het donker, het is volgens mij droog. Dat worden dus geen foto's.

lizard
Berichten: 5259
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:08

Germie.
Erg mooie foto's.

Bootsiebob

Berichten: 5541
Geregistreerd: 22-05-13

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:33

Noordje zoooo dat was glad. Gelukkig goed afgelopen. En met een mooie wandeling afgesloten. Sneeuwfoto’s vrolijken me net zo op als zonnige foto’s.

Germie indrukwekkend. Die anemoon kleurfoto is fantastisch. De vissen ook, wat een mooie wereld is het toch onder water

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:38

Balen dat de wandeling zo begon Noordje, gelukkig was je snel weer op weg.

Lekker Goof, ik vind je wel een doorzetter want met dit weer zou ik moeilijk te motiveren zijn :o

Gaaf Germie! Heel bijzonder om zo mee te mogen kijken onder water.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:10

noordje schreef:
@ Pien, ja ik stond muurvast.
Ik was verkeerd gereden en dacht achteruit te kunnen, maar 'ineens' stond ik daar.
Echt een geluk dat iemand op de hoofdweg langs liep met z'n honden en die kende wel iemand met een tractor. Het duurde niet lang of ik stond weer op het pad :D

Geen schade?

Ik heb 5000 stappen gewandeld. Het regende wat. Af en toe kon ik wel de volle maan zien. Geen camera meegenomen.

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:28

Germie wat ongelooflijk fantastisch, apart, kortom alle superlatieven. En wat een hoop prijzen. De parende vissen vind ik ook heel erg mooi en 2de prijs toch ook wel heel goed.
Hartstikke bedankt voor het plaatsen. Hopelijk komen je medailles alsnog opduiken. Ik snap dat je dat vervelend vindt.
De video ga ik later bekijken. Ik verheug me er nu al op!


En dat verheugen was terecht. PRACHTIG!!!! Wat een mooie video zo kunstig gelardeerd met woorden.

Faringo
Berichten: 8205
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:17

Mooie foto's noordje ondanks de bewolking en het oponthoud.

Prachtige foto's Germie van de onderwaterwereld. Lijkt me echt een heel toffe ervaring (heb nog nooit gedoken). Hopelijk komt het nog goed met de medailles. Toch een mooi aandenken aan de prijs zoiets.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:58

Hele gave duikfoto's :j

Drukke werkdag hier want morgen vrij en veel deadlines. Hoop dat ik ergens tussendoor nog wat kan wandelen. Ik moet vanmiddag nog even naar kantoor in Hilversum dus wellicht kan ik dat combineren. Verder wel vanochtend al even mijn camper ingepakt, echt zin in weekend wandelen.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:14

Ceetje_bokt schreef:
pien_2010 schreef:
Wat is mantrailen Ceetje. Nog nooit van gehoord.

Met de hond naar een persoon zoeken waarbij de hond de geur van die persoon aangeboden krijgt. Heel intensief voor de hond (vooral mentaal) maar super leuk om te doen.
[ [url=m/abbpmj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben ik 3 weken geleden mee begonnen, super leuk!

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:04

Net na lang twijfelen besloten om mijn reis naar Mongolië dit jaar te annuleren -O- valt zowel qua aantal vakantie dagen en de periode van het jaar erg slecht in combinatie met mijn verhuizing.

Faringo
Berichten: 8205
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:24

Echt heel jammer, maar er komt vast een moment dat het wel weer lukt en ook vast nog wel een andere mooie trip dit jaar.

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:30

Oei, dat is jammer, echt heel jammer want dat zijn reizen die je niet gauw maakt.

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:44

Wat balen Gaucho. Je doet het gelukkig voor een ander leuk doel, dat verzacht het misschien een beetje

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:55

He gaucho, wat jammer zeg. Maar dat komt in de toekomst vast nog wel!
Mooi hoor germie.

Jeetje, wat een gek weer vandaag. Ik ging vanmiddag naar het park met een vriendin en haar 2 honden zoals altijd op donderdagmiddag. Toen we aankwamen scheen de zon volop en was het echt mooi en halverwege sloeg echt in een moment het weer om, werd het zwart, ging het volop hagelen en ging het zo stormen dat de hagel echt horizontaal ging. Het was echt vreselijk koud en heel naar weer, ik was doorweekt en compleet verkleumd.
De labrador liep er wel doorheen, maar die mini liep te rillen als een rietje. Arm ding :')

Bootsiebob

Berichten: 5541
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:04

Wat een knappe beslissing Gaucho. Ik kan me voorstellen dat het een domper is, maar wellicht wel het beste. Die reis komt er nog wel, samen met je vriend.
Alvast veel plezier in “mijn” mooie Limburg komend weekend.

Goof, brrrrrr dat klinkt heel erg koud. Arme mini, heb je hem onder je jas genomen? Hier ongeveer hetzelfde, van zon naar heel donker, maar gelukkig maar een paar spatjes gevoeld.

En ik had een model voor de camera, zo gaaf het torenvalkje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Imposante hoorns
Afbeelding
Afbeelding

Reiger
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:28

Oooooh Bootsiebobs wat prachtig, die slechtvalk (volgens mijn man is het dan en zeker geen torenvalkje) en ook je andere foto's. Wie schön os Limburg is.
Goof dat klinkt als zeer naar weer. Wat jammer.

lizard
Berichten: 5259
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:42

Mooie foto's, bootsiebob.
Mooi met dat licht.

Gaucho, jammer ik keek al uit naar de foto's. :)

jojoleinee

Berichten: 2656
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:44

Het was vreemd weer he Goof!

Wat een toffe foto's Bootsiebob!

Vriend en ik hebben net een mini wandelingetje gemaakt naar de winkel. We hebben met een omweggetje langs de polder gelopen.

Afbeelding

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:23

Prachtig Bootsiebob!
Wat een leukje die valk <3

Ach arme mini. Wat een naar weer zeg.

Jammer van je reis naar Mongolië Gaucho. Wanneer ga je verhuizen eigenlijk?
Misschien een tripje naar Noorwegen met de camper? :D

Lekker ff met de poezen op pad, altijd goed :)

Germie, auto had geen schade, was losse sneeuw, gelukkig geen ijs.
Mooie onderwaterfoto's en gefeliciteerd met de prijzen.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:27

Genieten Bootsiebob :j

Ik ga in juni verhuizen Noordje, en in september met de camper nog even naar Noorwegen is inderdaad 1 van de ideeën die ik in mijn hoofd heb :D

Bootsiebob

Berichten: 5541
Geregistreerd: 22-05-13

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:01

Jojoleinee ik kwam vandaag tussen de weilanden een zwarte poes tegen. Ik dacht meteen aan jou, maar deze was in haar eentje op pad

Oh een mini meet in Noorwegen, dat zou tof zijn gaucho. Zo te zien krijg je droog weer dit weekend. Alleen morgenmiddag/avond wat regen. Zon zou wel heel leuk zijn, dan is alles net iets mooier

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:20

Ik reken op grijs maar grotendeels droog :D elk zonnestraaltje is dan mooi meegenomen.

Faringo
Berichten: 8205
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:29

Het was inderdaad raar weer vandaag. Hier ook flinke hagel vanmiddag. Sneu goof dat de mini het zo koud had na de bui.

Erg mooi Bootsiebob je foto's van het valkje. Uiteraard alle andere foto's ook.

Lekker Jojoleine toch nog even een rondje buiten.

Je lijkt inderdaad droog weer te gaan hebben gaucho. Veel plezier alvast!