Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 109  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curlsys methode/ tips voor krullend haar

 
Profiel   

Bedankt voor de tip, ga ik dat ook proberen.

Hier net een afspraak kunnen maken bij Miss Jo kapper voor 14 februari. Toch uitproberen bij haar aangezien ze droog knipt. Ik ben benieuwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:58 



 
Profiel   

Hoihoi! Ik ben sinds kort ook begonnen met CG (wel een beetje op mijn eigen manier). Ik zal zometeen een foto proberen toe te voegen (via telefoon). Ik heb meteen een vraag: ik merk eigenlijk dat het best goed gaat, maar ik heb mijn haar het liefste uit mijn gezicht (eigenlijk had ik gewoon altijd 24/7 een lage paardenstaart). Ik merk dat ik het zonder borstel niet 'goed' krijg bovenop. Er zitten allemaal bobbels en weet ik het wat. Met mijn vingers lukt het ook niet. Ook valt mijn haar echt niet fijn in een staart en zit het het mooiste als ik het los heb. Heeft iemand tips, hoe doen jullie het? Los vind ik vreselijk haha, maar het is mooier dan vast nu.

Edit voor foto
Eerste keer nog vrij nat
[ img ]

Na tweede keer wassen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 17:06 



 
Profiel   

Met een denham van je gezicht weg stylen?

Al moet ik zeggen dat je idd meer haar in je gezicht hebben hangen als je dat niet gewend was!

Hier een keer door mijn oude producten gegaan. Enkele die niet helemaal CG zijn mogen blijven omdat het op zich wel mee lijkt te vallen qua ingrediënten, ik er hele kleine hoeveelheden van pak en niet vaak en mijn haar het er altijd fijn op doet. Zonde om alles weg te gooien ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 00:13 



 
Profiel   

Producten waarin weinig siliconen zitten zou ik ook niet zo snel weggooien, als ik ze dan toch nog in de kast heb staan en ze werken.
Zelf doe ik maandelijks een final wash (en daarna een deep treatment) om de haren weer te strippen van build up dus eventuele siliconen zijn er dan toch weer uit.

Zo had ik ook van Jessicurls een fijn product waarvan ik er later pas achter kwam dat er uitdrogende alcohol in zat. Deze stond weliswaar als laatste in het ingrediëntenlijstje dus de hoeveelheid was te verwaarlozen, maar toch. Niet ideaal als je 100% CG-producten wilt gebruiken maar mijn haar had daar weinig te lijden onder dus ik heb het toch maar opgemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:11 



 
Profiel   

Ja alle siliconen zijn weg op 1 (duur! En goed) serum na, vooral enkele producten met wat alcohol onderaan de lijst. Zoals mijn zeespray en droogshampoo. Mettertijd vervang ik die dan wel door andere CG dingen. Sowieso ga ik niet 100% CG doen, dat is de fb groep volgens mij ook niet.

Vandaag wilde en geen vette krullen (dag 6 inclusief sporten) maar wel wat slierterig. Nog niet helemaal aan uit hoe ik die best aanpak. Wil het zondag weer helemaal wassen en stylen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 11:46 



 
Profiel   

Dag 6 of 7 afhankelijk van wat wasdag is haha. Vandaag simpele refresh gedaan. Heel veel Krul lijkt op de foto wat minder. Morgen wassen!


[ img ]

[ img ]

Gisteren na 16km rennen :D


[ img ]

[ img ]

Ik kan heel goed selfies maken zoals je kunt zien :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:57 



 
Profiel   

Ik vind dat je mooie krullen hebt. Het staat je echt super leuk!

Ik ben vandaag naar de kapper geweest want dit was echt hoognodig, geen krullenkapper overigens. Het gaat dus weer even uitzoeken worden hoe mijn kortere kapsel op de CG methode gaat reageren. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:53 



 
Profiel   

O dank je wel! Ik vind het wel echt spannend en sta soms echt te twijfelen.

Gedefinieerde krullen? Of is het slierterig?
Mooie krullen? Of is het toch wat vet?
Mooi volume? Of ontploft kiekennest?

:D

Heb je een foto van je nieuw kopje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:07 



 
Profiel   

Ik had vorige week de yari green leave in en de conditioner gehaald om te proberen, maar met dit spul lijken mijn krullen echt gewoon uit te zakken.
Wel heerlijk zachte krullen, maar de stevigheid was gewoon verdwenen. Heb deze niet samen gebruikt, maar bij beide hetzelfde effect.
Dus gaat em niet worden.
Terwijl de curl maker het wel goed doet.

Dus toch maar mijn dure kappers middelen blijven gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:48 



 
Profiel   

Ik heb helaas nog geen producten gevonden die mijn krullen vasthouden. Ik ben wel blij dat ik eindelijk producten heb gevonden waarvan ik niet snel pluis krijg.

Ik gebruik nu As I Am Curl Clarity Shampoo, masker van de Action (pompoen/banaan/etc), Noughty to the rescue conditioner, Cantu Moiturizing curl activator cream en Aunt Jackie's ice curls gel.

Mocht iemand tips hebben voor (stijling)producten waarbij de krullen mogelijk wel blijven zitten, let me know! Ik heb laag porositeit en dun haar. Op dit moment is het voornamelijk slag ipv krul. Ik heb al vele producten geprobeerd, maar van veel wordt mijn haar pluizig of heel vettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:45 



 
Profiel   

Als mijn haar snel vettig wordt, pluist en de krul uitzakt heb ik proteïne nodig. Hoe vaak gebruik je de clarity shampoo? Cantu is in de regel voor haar wat heel sterkt krult een lichte krul of slag zakt er snel van uit.

Ik heb morgen om 9.00 een afspraak bij de kapper en twijfel nog een beetje wat ik ga doen. Voor ik aan de CGM begon wilde mijn haar absoluut niet groeien. Ik ben nu ongeveer twee jaar bezig en het is veel langer en voller dan het in hele lange tijd geweest is. Maar helaas heb ik toen ik een jaartje of 16 was door medicatie heel veel haar verloren en dat is wel voor een groot gedeelte terug gegroeid maar mijn haar is altijd wat dunner gebleven.
Nu is mijn haar niet super lang tot net over mijn schouders voor ik ga wassen en net erboven de eerste dag nadat het gewassen is. Maar ik vraag me af of het niet beter zal staan als ik een flink stukje eraf haal zodat ik meer volume krijg. Daarbij knip ik dan ook nog een stuk af van voor CG wat ook nog wel het slachtoffer van blonderen is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:48 



 
Profiel   

Ik overleg dit altijd met de kapper. Mijn haar groeit wel snel dus ik durf wel eens flink eraf te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:48 



 
Profiel   

Interessant Katja, ik ga dat denk ik ook eens uitproberen.

En ik zou het ook overleggen met je kapper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:51 



 
Profiel   

ik heb net voor het eerst snot gebruikt maar niet helemaal goed gegaan denk ik :+
heb nu slierten/slag/krul :') en het voelt vettig aan

ik heb gebruikt
tabitha leave in container
snot
yari green curls curl activator

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:32 



 
Profiel   

Mijn wasdag is geen succes vrees ik vandaag. Vorige keer had ik denk ik te weinig product dus nu flink meer gebruikt en ook op natter haar.

Heb een uur staan diffusen %) en momenteel zit het zeer raar haha. Sommige stukken hebben echt niet gepakt en zit niets Krul in, sowieso weinig Krul overall. Straks eens uitscrunchen en dan kijken hoe het zich settelt.

De God van de krullen is wel geen gemakkelijke zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:32 



 
Profiel   

Ik ga ook zeker overleggen met de kapper maar vind het wel een fijn idee om zelf al enigszins te weten wat ik wil.

Flink meer was misschien teveel Poes. Maar als je haar het een hele week volhoudt en zich zo laat refreshen is de hoeveelheid product die je de vorige keer gebruikt hebt misschien zo gek nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:42 



 
Profiel   

Begrijpelijk om zelf ook een beeld te hebben wat je zelf zou willen Katja :)

Ah wat jammer Poes, misschien dat het met droog scrunchen beter gaat vallen. Of anders op korte termijn weer wassen en er tussenin zitten met de hoeveelheid producten?

Hier curl activator en curl maker in net gewassen haar gedaan, gescruncht en daarna een beetje snot en weer scrunchen. Dat is nu aan het uitharden en ik moet mezelf dwingen om er nu vanaf te blijven totdat het helemaal droog is en dan pas uitscrunchen. Kijken of dat helpt tegen de pluis.

Het is inderdaad echt uitproberen en kijken wat werkt bij je eigen haar. Ik vind het wel een zoektocht zo dus ik begrijp je helemaal Poes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:49 



 
Profiel   

Ja ik ben nu ook met opzet aan het experimenteren hoor! Want anders doe ik een hele hoop handelingen maar weet ik niet wat wat doet. Morgen ga ik het in de ochtend wat nat sprayen en kijken wat dat geeft. Maar idd, lees is toch more bij mij precies :)

Katja: wat beschadigd is zou is sowieso (desnoods gefaseerd) knippen. Ik beslis meestal een beetje ter plekke haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:31 



 
Profiel   

Katja schreef
Als mijn haar snel vettig wordt, pluist en de krul uitzakt heb ik proteïne nodig. Hoe vaak gebruik je de clarity shampoo? Cantu is in de regel voor haar wat heel sterkt krult een lichte krul of slag zakt er snel van uit.


Met de producten die ik nu gebruik wordt het dus niet snel vet en pluist het niet. Ik heb vele producten die ik geprobeerd heb, waardoor het wel uitzakte. Laatst had ik opeens veel pluis en heb het toen een keer gewassen met het masker van Kruidvat (ben even de naam kwijt) en toen was het weer weg.

Ik was mijn haar ongeveer 1 keer per week en gebruik altijd de clarity shampoo, maar ik geloof dat dit een normale cg shampoo is in plaats van een echte clarity shampoo. Ik loop denk ik voornamelijk vast met de stylingproducten inderdaad. Ik heb al zo veel verschillende dingen geprobeerd en niets lijkt te werken, dus ik ben maar bij deze twee producten blijven hangen omdat dit het beste resultaat gaf hahah.

[ img ]
Deze foto laat denk ik het beste zien wat voor haar ik heb. Dit is wel van een jaar geleden, maar behalve dat het langer is geworden is er niet veel veranderd. Ooit had ik wel veel krullen, maar helaas zijn die met de jaren verdwenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:51 



 
Profiel   

Hey hey allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds kort begonnen aan mijn eigen "krullen-reis".

Als ik net uit de douche kom en mijn haar heb gewassen + conditioner heb gebruikt, daarna producten erin heb gedaan en een half uur heb gediffused is dit het resultaat.[ img ]

Dit zit gedurende de dag best goed, zakt helaas een beetje uit, maar ik heb dan ook veel, dik en lang haar.
Echter... dag 2 t/m wasdag ziet het er niet meer uit... dmv refreshen gaat het énorm pluizen en zit het welgeteld een half uurtje/uurtje redelijk en dan is er geen redden meer aan.
Ik slaap met mijn haar opgestoken met 2 grote clips en dan nog een bonnet eroverheen, maar mijn haar lijkt alleen wasdag goed te willen zitten en voor de rest echt een middelvinger op te steken. :+

Producten die ik gebruik;
Aunt jackies shampoo de gelige/oranje (ben even de naam kwijt)
Conditioner van Yari
Deep conditioning masker van Yari
Quench leave in van Aunt Jackie
Ice curls van Aunt jackie
De leave in om te scrunchen is Knot on my watch of quench van Aunt jackie.
En ik doe om de week ook nog een keratine of ander proteïne masker.

Jullie misschien ideeën? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:47 



 
Profiel   

Hier loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Alleen mijn haar pluist niet, maar mijn krullen blijven niet echt heel goed zitten. Ik doe nu 1 keer per week mijn proteïne deep masker en dan was ik het nog 1 keer gewoon met alleen water. En de andere keer met alleen conditioner. Ik ben helemaal van de shampoo af. Verder gebruik ik nu om te refreshen mijn leave in en de yari curl maker. En ik gebruik snot nadat ik heb gedoucht. Inmiddels niet meer teveel maar afhankelijk van hoeveel mijn haar opneemt. En bij mij is het vandaag ook ietwat pluizig , maar niet te extreem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:26 



 
Profiel   

soeboenoe schreef
Hey hey allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds kort begonnen aan mijn eigen "krullen-reis".

Als ik net uit de douche kom en mijn haar heb gewassen + conditioner heb gebruikt, daarna producten erin heb gedaan en een half uur heb gediffused is dit het resultaat.[ [url=m/mct2wa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zit gedurende de dag best goed, zakt helaas een beetje uit, maar ik heb dan ook veel, dik en lang haar.
Echter... dag 2 t/m wasdag ziet het er niet meer uit... dmv refreshen gaat het énorm pluizen en zit het welgeteld een half uurtje/uurtje redelijk en dan is er geen redden meer aan.
Ik slaap met mijn haar opgestoken met 2 grote clips en dan nog een bonnet eroverheen, maar mijn haar lijkt alleen wasdag goed te willen zitten en voor de rest echt een middelvinger op te steken. :+

Producten die ik gebruik;
Aunt jackies shampoo de gelige/oranje (ben even de naam kwijt)
Conditioner van Yari
Deep conditioning masker van Yari
Quench leave in van Aunt Jackie
Ice curls van Aunt jackie
De leave in om te scrunchen is Knot on my watch of quench van Aunt jackie.
En ik doe om de week ook nog een keratine of ander proteïne masker.

Jullie misschien ideeën? :o

He jou haar lijkt heel erg op dat van mij!
Dik en veel haar, zwaar en maakt dikke bundels die bij mij maar niet willen drogen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:40 



 
Profiel   

Joy: ik heb even al je berichten in het topic bekeken en wat een verschil ja! Hoe lang zijn die krullen geleden?

Hoe droog je het trouwens?

Wat een zoektocht e! Hoe lang diffusen jullie? Ik ben het na 10 minuten al zat en doe dan verder door tot 20-25 minuten of zo. Langer vind ik echt een ramp. Dan is het bijna volledig droog overigens mits er niet te veel product in is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:59 



 
Profiel   

poes schreef
Joy: ik heb even al je berichten in het topic bekeken en wat een verschil ja! Hoe lang zijn die krullen geleden?

Hoe droog je het trouwens?


Die foto is van 2014. Ik denk dat mijn haar gewoon veranderd is, want het is langzaamaan verdwenen.

[ img ]
Dit was in 2016. Hier was mijn haar wel echt lang, waardoor het aan de bovenkant niet echt meer krulde.

[ img ]
Dit was in 2018.

Ik laat mijn haar altijd gewoon aan de lucht drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:48 



 
Profiel   

En bij een krullenkapper al eens laten stylen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 109  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen