Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Blauwe plekken zonder reden

 
Profiel   

Hoi!

Sinds 1.5 week merkte mijn moeder op dat ik erge blauwe plekken net onder mijn bh band heb. Het ziet er serieus uit alsof ik zware zweepslagen heb gehad. :o
Ik zit bijna elke dag op de plekken, met mijn rug tegen de gloeiende verwarming. Nu denk ik dat het daardoor komt, maar weet dit niet zeker.
Als mijn moeder op de plekken drukt, wordt het niet licht/wit, net zoals een normale blauwe plek.
Ik probeer voor nu niet meer tegen de verwarming aan te zitten, in de hoop dat het weg zal trekken.
Herkent iemand zich hierin? En/of tips/advies?

Hoor het graag! :)

Liefs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:10 



 

Blauwe plekken zijn bloedingen onder de huid. Denk niet dat die komen van tegen een kachel zitten. Dan denk ik eerder dat het drukplekken zijn door je bh bandjes ofzo.

Gewoon niet tegen de kachel zitten. Als je dan nog steeds spontaan blauwe plekken krijgt. Even langs de huisarts. Kan bloedarmoede zijn bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:12 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Blauwe plekken zijn bloedingen onder de huid. Denk niet dat die komen van tegen een kachel zitten. Dan denk ik eerder dat het drukplekken zijn door je bh bandjes ofzo.

Gewoon niet tegen de kachel zitten. Als je dan nog steeds spontaan blauwe plekken krijgt. Even langs de huisarts. Kan bloedarmoede zijn bijv.


De plekken zitten precies op de plek waarmee ik leun tegen de verwarming. Zou het dan ook kunnen komen omdat daar constant druk tegenaan staat + hitte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:18 



 
Profiel   

Ja ik heb een tip:
Drie weken niet tegen de verwarming zitten. Zijn je plekken weg dan heb jij je antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:25 



 
Profiel   

Reneegorka schreef
Marije_1997 schreef
Blauwe plekken zijn bloedingen onder de huid. Denk niet dat die komen van tegen een kachel zitten. Dan denk ik eerder dat het drukplekken zijn door je bh bandjes ofzo.

Gewoon niet tegen de kachel zitten. Als je dan nog steeds spontaan blauwe plekken krijgt. Even langs de huisarts. Kan bloedarmoede zijn bijv.


De plekken zitten precies op de plek waarmee ik leun tegen de verwarming. Zou het dan ook kunnen komen omdat daar constant druk tegenaan staat + hitte?


Ja dat kan.
Vaak rood-paars of roodbruin en donkerder gekleurd.
https://www.ntvg.nl/artikelen/diagnose- ... op-de-buik

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:26 



 
Profiel   

Zou dus even een weekje niet tegen de verwarming aanzitten om te kijken of de plekken weg gaan. Zo niet dan even door naar de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:43 



 

Reneegorka schreef
Marije_1997 schreef
Blauwe plekken zijn bloedingen onder de huid. Denk niet dat die komen van tegen een kachel zitten. Dan denk ik eerder dat het drukplekken zijn door je bh bandjes ofzo.

Gewoon niet tegen de kachel zitten. Als je dan nog steeds spontaan blauwe plekken krijgt. Even langs de huisarts. Kan bloedarmoede zijn bijv.


De plekken zitten precies op de plek waarmee ik leun tegen de verwarming. Zou het dan ook kunnen komen omdat daar constant druk tegenaan staat + hitte?


Drukplekken wss. Gwn niet meer tegen de kachel aanzitten en het is wss opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:53 



 
Profiel   

Super! Dankjulliewel :-)))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:15 



 
Profiel   

Als jij zo makkelijk blauwe plekken krijgt, kán er ook iets aan de hand zijn met de stollingsfactoren in je bloed. Iets om wel even mee naar de huisarts te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:19 



 
Profiel   

Dees schreef
Als jij zo makkelijk blauwe plekken krijgt, kán er ook iets aan de hand zijn met de stollingsfactoren in je bloed. Iets om wel even mee naar de huisarts te gaan.

Dit wou ik ook schrijven.

Mooi dat het wordt afgedaan als: och niet meer tegen de verwarming gaan zitten.
Maar het is niet normaal dat je zulke verkleuring krijgt van druk zonder stoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:22 



 
Profiel   

Dees schreef
Als jij zo makkelijk blauwe plekken krijgt, kán er ook iets aan de hand zijn met de stollingsfactoren in je bloed. Iets om wel even mee naar de huisarts te gaan.


Zag het inderdaad op het internet. Ik kijk even of het langzaam wegtrekt, en anders ga ik ermee naar de huisarts.
Het ziet er erg naar uit namelijk, maar gelukkig is het winter en hoef ik het niet te laten zien. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:08 



 
Profiel   

... jeukt het ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:02 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Dees schreef
Als jij zo makkelijk blauwe plekken krijgt, kán er ook iets aan de hand zijn met de stollingsfactoren in je bloed. Iets om wel even mee naar de huisarts te gaan.

Dit wou ik ook schrijven.

Mooi dat het wordt afgedaan als: och niet meer tegen de verwarming gaan zitten.
Maar het is niet normaal dat je zulke verkleuring krijgt van druk zonder stoten.


Maar met je gewicht lekker leunen tegen een kachel zijn ongemerkt toch wel veel kilo’s.

Los daarvan altijd goed om even te checken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:05 



 
Profiel   

Zou wellicht ook erythema ab igne kunnen zijn:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... b-igne.htm

Ik heb dit ook op mijn bovenbenen en rug omdat ik daar altijd een heke kruik tegenaan houd. Op mijn rug is het rood, op mijn benen kan het echt blauw uitslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:08 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
... jeukt het ook?


Nee, is totaal irritatieloos. Jeukt niet, brandt niet en doet geen pijn bij aanraking of druk. Het ziet er alleen gewoon niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:18 



 
Profiel   

Captain schreef
Zou wellicht ook erythema ab igne kunnen zijn:
https://www.huidziekten.nl/zakboek/derm ... b-igne.htm

Ik heb dit ook op mijn bovenbenen en rug omdat ik daar altijd een heke kruik tegenaan houd. Op mijn rug is het rood, op mijn benen kan het echt blauw uitslaan.


Het zijn bij mij echt blauwe plekken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:19 



 
Profiel   

Dat zijn geen blauwe plekken.

Dit zijn lichte brandwonden, niet vreemd ook als je tegen een verwarming zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:29 



 
Profiel   

Onali schreef
Dat zijn geen blauwe plekken.

Dit zijn lichte brandwonden, niet vreemd ook als je tegen een verwarming zit.


Ik dacht dat er altijd blaren moesten ontstaan bij brandwonden en anders jeuk/irritatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:34 



 
Profiel   

Nee, blaren zijn tweedegraads brandwonden.

Jeuk en irritatie kan een teken zijn van een genezingsproces, maar heeft niks met hitte brandwonden te maken.

Wat jij hebt zijn verkleuringen, die ofwel doorslaan naar een eerste graad of tweegraadsbrandwond of als je slim bent gewoon weer wegtrekken als je niet meer tegen de verwarming gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:36 



 
Profiel   

Mijn moeder had kachelbenen, zonder verkleuring maar met jeuk.

(Mijn moeder kwam uit de tropen en droeg 'swinters nog steeds rokken en panties - en zat dicht bij de kachel...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:40 



 
Profiel   

Ja, ziet er typisch uit als die huid'ziekte'. :) Oplossing: niet meer zo dicht tegen die kachel aan zitten. Trekt vanzelf weer weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:41 



 
Profiel   

Super. Dankjulliewel allemaal. Kachel wordt niet meer mijn plekje haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen