Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 59 van de 109 [ 2717 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 109  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curlsys methode/ tips voor krullend haar

 
Profiel   

Ik wil graag aan de curly girl methode beginnen!

Mijn haar en ik hebben een liefde-haat relatie. Als ik wakker word is het heel steil, wel met een slag? geen idee hoe je het noemt maar aan het einde van mijn haar gaat die zeg maar naar boven toe "krullen" :+
Alleen, een stap buiten.. en er zit echt krul in. Ik snap ook gewoon niet hoe, ook als je het uitkamt dan word het echt heel "explosief" zoals ik het noem. :')
Met nat haar krult het ook echt heel erg, zonder te borstelen zit er wel krul in maar dat valt er dan weer uit uiteindelijk (meestal na het douchen ga ik slapen).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:56 



 
Profiel   

Tips van iemand die het zelf niet kan:

Volgens mij heb je krullen.

Nooit meer droog kammen.

Wassen met milde shampoo’s zonder sulfaten of silicone.
Idem voor conditioner of masker. Hier mag je borstelen.
Op nat haar product doen: krullencreme en gel/mousse. Op YouTube vind je veel filmpjes over aanbrengen.

Met een t shirt of microvezel handdoek drogen.

Scrunchen word je nieuwe hobby.

Als je een diffuser hebt: gebruik hem.

Slaap op een satijnen sloop of knoop een satijnen sjaal om je sloop of met een mutsje.

Trust the process :D en Koop een plantenspuit.

Veel lezen en opzoeken en proberen. En als je het kan doen: ga naar een krullenkapper. Zij toveren je krullen zo tevoorschijn en geven tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 00:11 



 

Mag ik mij hier melden?
Ik wil ook graag aan de cg methode beginnen, maar zie even door de bomen het bos niet meer.

Ik heb type krul 3a, maar groeien doet het amper nog en ik vind het vrij droog. Momenteel gebruik ik enkel Keune producten, shampoo, conditioner, mask en serum.

Ik ben op zoek naar shampoo, conditioner en iets om in het haar te doen na het wassen.

Welke merken zijn voedend, maar niet overdreven zwaar en lekker ruikend?
En wat is een betrouwbare webwinkel om te bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 00:55 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
He jou haar lijkt heel erg op dat van mij!
Dik en veel haar, zwaar en maakt dikke bundels die bij mij maar niet willen drogen..


Ja drogen duurt inderdaad een eeuwigheid! Met föhn zeker 30 min en dan is het nog niet door en door droog. Zonder föhn meerdere uren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:17 



 
Profiel   

Dankje voor je tips poes!

Ik heb al een conditioner die van Yari, is de shampoo daarvan ook goed?
Welke krullencreme word er aangeraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:17 



 
Profiel   

soeboenoe schreef
fleurtjeuh schreef
He jou haar lijkt heel erg op dat van mij!
Dik en veel haar, zwaar en maakt dikke bundels die bij mij maar niet willen drogen..


Ja drogen duurt inderdaad een eeuwigheid! Met föhn zeker 30 min en dan is het nog niet door en door droog. Zonder föhn meerdere uren :+

Ja precies!
Vreselijk vind ik het!
Ik ga eens kijken in jou lijstje wat je gebruikt, wat tips stelen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:30 



 
Profiel   

Heb je echt een föhn nodig is dat een must.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:04 



 
Profiel   

soeboenoe schreef
fleurtjeuh schreef
He jou haar lijkt heel erg op dat van mij!
Dik en veel haar, zwaar en maakt dikke bundels die bij mij maar niet willen drogen..


Ja drogen duurt inderdaad een eeuwigheid! Met föhn zeker 30 min en dan is het nog niet door en door droog. Zonder föhn meerdere uren :+

Dit is waarom ik kort haar heb, lang is het niet te doen.

Ik heb overigens sinds woensdag een streng volledig krul erin zitten en met mijn huidige routine houdt die ook gewoon! Ik laat dan s nachts de snot erin en kneed het er s ochtends uit met leave in conditioner, zoals hier gezegd werd. Dit was s avonds
[ img ]

En dit de volgende dag. Ik weet dat de aller voorste lange haar ditmaal juist niet krult maar het gaat om die daarachter. :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:54 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Dankje voor je tips poes!

Ik heb al een conditioner die van Yari, is de shampoo daarvan ook goed?
Welke krullencreme word er aangeraden?


Er is een site waar je vragen krijgt over je haar en er vervolgens producten aangeraden worden. Ben alleen de naam kwijt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:01 



 
Profiel   

Hoe lang wil je het uiteindelijk hebben Jorex?

Ok top wasdag haha! Simpel!
Shampoo met hoofdborstel
Conditioner ondersteboven plus detanglen
Nog in de douche maar haar uitgeknepen:
Krullencreme erin gescruncht
Gel idem

Uit douche: met microvezel zoveel mogelijk vocht eruit gescruncht
Efkes geplopt

Dan 10 minuten diffusen.

Heel mooi resultaat!
https://i.makeagif.com/media/1-21-2022/OVoRd0.gif


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 01:10 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd, zitten jullie krullen na wasdag altijd beter?

Die van mij moeten altijd drie dagen acclimatiseren voordat ze eindelijk weer zoals ‘normaal’ zijn. Een van de redenen waarom ik de ‘barely poo’ methode aanhoud, ik kan gerust twee/drie maanden niet wassen (met shampoo/conditioner, wel met water iedere dag uitspoelen uiteraard) zonder dat mijn haar er vet, zwaar of vies van wordt, het ziet er bij mij juist veel beter en gezonder uit :+ Krijg vaak de reactie dat dat vies is, maar daar ben ik het natuurlijk niet mee eens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:21 



 
Profiel   

de dag van was dag zit het pas eindelijk een beetje _O-

hoe doen jullie dat na een week mijn haar kammen is het echt een hel met klitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:54 



 
Profiel   

Nee heb ik ook, mijn haar zit vanaf dag twee na het wassen altijd het beste. Kammen doe ik alleen in de douche met conditioner erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:15 



 
Profiel   

@poes het gaat over een week weer korter (in ieder geval in model) en een kleurtje erin, omdat ik dat graag heb. Ik heb het pas sinds een halfjaar weer kort en wil nog niet weer terug naar lang. Lang wordt t zo zwaar dat het soms gewoon los al hoofdpijn veroorzaakt en in een staart ook en vlechten kan ik niet. Dus ik haat het lang.

Mijn slag zit nog steeds, woensdag gewassen, vandaag is de deep mask dag. Heb er nog niks aan gedaan en het zit wel oké. Ik kam het 2 keer per week, ik was op woensdag met conditioner en op zaterdag conditioner en deep masker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:28 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik heb half lang tot lang haar. Ik heb er een poosje slag in gehad maar dat is er nu uit. Ik vermoed door geen goede haarverzorging. Geen goede shampoo, droog wrijven met handdoek en veel borstelen. Oh en 2 jaar geleden blonderen wat mislukt was en daar weer verf over. Het is vrij droog en steil nu. Jammer, het is een periode heel mooi geweest.
Ik ga dus maar eens poging wagen aan de cg methode. Ben me in de producten aan het verdiepen en zal een föhn met diffuser halen.
Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:04 



 
Profiel   

Ashleytjuhh schreef
de dag van was dag zit het pas eindelijk een beetje _O-

hoe doen jullie dat na een week mijn haar kammen is het echt een hel met klitten

Ik heb eigenlijk nooit klitten. Dus uhm... minder aan je haar zitten? Slapen met bonnet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:20 



 
Profiel   

Mijn haar heeft nu wel krullen met de creme!
Alleen, het is zo pluizig en wild maar je mag niet kammen.
Met mijn vingers lukt het ook niet echt.
Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:41 



 
Profiel   

Ashleytjuhh schreef
de dag van was dag zit het pas eindelijk een beetje _O-

hoe doen jullie dat na een week mijn haar kammen is het echt een hel met klitten


Met een hoge staart bovenop je hoofd slapen helpt echt goed vind ik. Ik was en kam mijn haar 1 keer per week en dat is op die manier goed te doen. Als ik zonder staart in ga slapen heb ik de volgende dag een vogelnest op mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:43 



 
Profiel   

Ankie: ik ben alleen maar jaloers dat je zo weinig hoeft te wassen haha! Maar maak je het elke dag volledig nat? Waarom als ik mag vragen?

Jorex: wil jij krullen of slag? Met jouw kapsel vind ik het wat moeilijk in te beelden hoe het kan worden.

Fotolijsten: producten met moosturizer gebruiken tegen pluis en ook zeker een stylingsproduct met hold gebruiken (mousse of gel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:49 



 
Profiel   

ik slaap nu met een tokkie knot op mijn hoofd :+ de klitten zitten ook voornamelijk op mijn kruin.
Moet nog wel een speciale krullen borstel halen ( ik heb gelezen dat Denman de borstel is er voor)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:51 



 
Profiel   

Denken heeft verschillende! Zeker niet die pakken om te stylen als het voor ontklitten is, daar hebben ze een andere voor.
Ik heb een tangle teezer mét handvat maar ben er niet kapot van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:53 



 
Profiel   

Ik vind mijn wetbrush het allerfijnste om te borstelen onder de douche.

poes schreef
Fotolijsten: producten met moosturizer gebruiken tegen pluis en ook zeker een stylingsproduct met hold gebruiken (mousse of gel).
Pluis is vaak een tekort aan proteïne dus beter daarvoor geen moisture producten gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:49 



 
Profiel   

Poes: ‘S ochtends maak ik het volledig nat zodat ik het goed kan stylen. Wanneer m’n haar nat is heb ik veeeeel meer controle over het eindresultaat, als het droog is kan ik wel water er in sprayen en m’n routine doen dat heeft echt geen zin, voor mijn krullen werkt dat niet en dan voel ik me heel vies (als ik op droog haar crème en gel en activator etc doe :+ ).
Ik douche altijd ‘s avonds en spoel dan als het ware alle producten uit die ik ‘s ochtends heb gebruikt, zodat m’n haar schoon is. Voor de nacht gaat er dan verzorgende olie en leave-in conditioner in. Ik heb wel een satijnen kapje liggen maar gebruik ‘m eigenlijk nooit omdat ik dus toch altijd nat style :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:13 



 
Profiel   

Mag ik hier ook meelezen? Ben al jaren een zoektocht aan het doen wat ik het beste met mijn haar kan doen, gaat al een stuk beter, maar is het toch niet helemaal.

Heb dit topic al vaker zitten bekijken en ben jaloers op de mooie "in elkaar krullen" van sommige mensen hier. Hier wordt het toch te vaak snel pluis. Af en toe al eea op lopen zoeken over curlsys methode, maar nooit echt mee gestart.

Zie een hoop termen die me echt precies helemaal niets of weinig zeggen, dus hopelijk vinden jullie het niet erg als ik af en toe een (wellicht domme) vraag stel? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:31 



 
Profiel   

Ankie: ok duidelijk. Voor mij geen optie om zo vaak nat haar te hebben dus ik hoop dat ik zonder kan!

Dide: welkom! Ik snap ook de helft niet. Mijn tip: begin klein! Je kan altijd toevoegen. Mijn haar doet het voorlopig beter op mijn meest eenvoudigste routine.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 59 van de 109 [ 2717 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 109  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen