Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 421 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

Mijn eerste bikefit was bij een winkel en dat was uiteindelijk niet goed. Daarna ben ik via twee collega’s in de triatlonwereld bij iemand in Utrecht terecht gekomen. En dat heeft voor mij gewerkt. Alles is nagemeten, alle hoeken van voeten, benen en lijf afgesteld en toen kwamen de woorden: ‘het is niet mijn mooiste afstelling, maar ik denk dat jouw lijf hier wel blij van wordt’. En dat had ik nodig want ik fiets met veel plezier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:30 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Waar hebben jullie bikefits gedaan? Of waar gaan jullie dat doen?


Ik heb het in Duitsland gedaan bij een ex prof triatleet.
Maar in Nederland kun je heel goed bij bv Tripo in Hilversum terecht.
Daar hoor ik hele goede recensies over .
Of Woest sport .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:39 



 
Profiel   

Queelens schreef
Mooi liv’je t2t! Vind dat Liv/Giant sowieso echt hele mooie fietsjes hebben <3


:j De Envi Liv vind ik sowieso heel mooi <3
Deze zit tussen een race en aero fiets in .
En een aero fiets heb ik natuurlijk al .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:42 



 
Profiel   

Ik ga heel even een uitstapje maken. We hebben een probleempje op de wei met de kraan. Er komen zwarte en zilveren deeltjes uit.

Aangezien het om fietsen gaat een leuke uitleg. Ik moest dus water in jerrycans meenemen naar de weide. Dus in de fietstassen van de trike gedaan. Maar normaal neem ik mijn rijlaarzen mee in de tas. Die waren nu vol. Heb ik het gewaagd om met paardrijlaarzen op de trike te fietsen. Geen succes voor mijn spieren, maar ik ben bij de wei gekomen met een loodzware fiets. En ik ben zelfs in de lichtste versnelling de weide met paarden over gefietst om het water niet zo ver te hoeven tillen. De paarden deden er niets op uit gelukkig. Alleen de kleinste was lekker nieuwsgierig.

Nadat ik klaar was moest ik ook nog terug. Handig dat de trike een stuk lichter is nu. Maar met die modderlaarzen ook wel heel lastig fietsen. Dus in het nog wat hogere gras geprobeerd wat modder eraf te halen. Ondanks alles wel weer thuis gekomen. Maar ik raad het iedereen af om met paardrijlaarzen te gaan fietsen. Zo niet handig.


En gistermorgen was ik ook blij met de trike. Als ik twee wielen had gehad was ik waarschijnlijk wel een keer of drie gevallen. De eerste keer stuurde ik naar rechts, maar de trike ging rechtdoor. Door met opzet te driften kon ik mooi de bocht door. Daarna lette ik wel iets meer op. Het was echt glad op sommige stukken.

Hopelijk is niemand gevallen van jullie. Onderweg heb ik niet veel fietsers gezien. Maar een kennis noemde het een slachtveld. Die heeft er meerdere onderuit zien gaan.(rijd een velomobiel dus meer op de weg gereden dan op fietspaden omdat dat veiliger is en minder glad.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:02 



 
Profiel   

Gothico schreef
Hopelijk is niemand gevallen van jullie. Onderweg heb ik niet veel fietsers gezien. Maar een kennis noemde het een slachtveld. Die heeft er meerdere onderuit zien gaan.(rijd een velomobiel dus meer op de weg gereden dan op fietspaden omdat dat veiliger is en minder glad.)


Ik heb vandaag een rit van bijna 60 km gedaan , en heb genoten . Vond het helemaal niet koud , er was wel een miezer regentje tussendoor.
Zag er ook niet uit daarna _O-

Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat de straten/ fietspaden nat zijn , er modder en takken kunnen liggen . En je eventueel een langere remweg hebt . In een groep zou ik nu ook niet rijden , maar alleen geen probleem .


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:22 



 

Wat een toer, Gothico! Toch maar mooi doorgezet! Hier was het inderdaad ook glad, zag gisteren ook iemand liggen die onderuit was gegaan met de fiets.

Heerlijk, T2T! Vond het ook lekker buiten vandaag. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:08 



 
Profiel   

@T2T, Ik vind het stoer en leuk om te lezen dat je 60km hebt gefietst buiten. Ik had ook alleen in de vroege ochtend last van gladheid. In de middag was dat allemaal al weer weg. Zo te zien op de foto ging het fietsen ook goed.

@culaccino, Ja ik moest toch op het werk komen en bij de paarden. Ik heb bewust geen auto, dus moet ik wel fietsen. Vandaar dat ik er meerdere heb mocht er iets zijn. Nu is het wel zo dat de trike het veiligste is met gladheid of sneeuw. Daarom mijn winterfiets. Maar fietsen met modderige paardrijlaarzen is wel een ander verhaal. XD

Altijd vervelend om mensen te zien vallen. Het niet doorhebben dat het glad is(black ice), is echt gevaarlijk. Sind mijn ongelukken durf ik dus niet meer met nat en glad weer met twee wielen te fietsen. Altijd 3 of 4 wielen voor mij dus. Met mooi weer rijd ik wel fijn met mijn tweewieler en hoop dit jaar ook met de eenwieler meer te kunnen. (Met nat of vochtig wegdek probeer ik het nog maar even niet.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:20 



 
Profiel   

Thanks @culaccino en @Gothico

Ik heb inderdaad lekker gefietst , maar moest daarna wel mijn bike
soppen ha ha .Die zag er niet uit . -O-

Maar vandaag ga ik mijn 35 minuten op de Tacx , moet heel rustig op
hartslag .Dan loont zich naar buiten gaan niet .
En dan daarna een duurloop van bijna 2 uur .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 08:38 



 
Profiel   

Nou, ik heb eens met mijn moeder overlegd (zij betaalt het grootste deen van als niet de gehele nieuwe fiets) en zij zegt ga nu maar zoeken naar een nieuwe dus let the games begin...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:38 



 
Profiel   

Oeh Imay, wat leuk!!!! Voorpret is de halve pret.

Ik zit nu even in Duitsland met de wandelschoenen aan, maar man o man. Ik denk dat ik de gravelbike van de lente eens mee moet nemen. Volgens mij vermaak ik mij dan ook wel.

@time, ik vind buiten fietsen ook zo lekker, alleen dat schoonmaken…. Je bent er goed voor gegaan.

Kijken jullie wel allemaal uit met de gladheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:51 



 
Profiel   

Ik ben net begonnen met rondkijken welke eisen ik kan hebben qua hoe en wat minimaal met mijn budget maar ik heb er nog niet heel veen verstand van. Voor een budget van ongeveer €2000, wat zijn eisen die je qua specs mag stellen?

Deze bijvoorbeeld vind ik wel heel gaaf. https://www.mantel.com/cube-axial-ws-gt ... iets-dames Maar ik wil me echt laten leiden door een goede bikefit in plaats van beginnen met een fiets in mijn hoofd waar ik wellicht helemaal niet lekker op pas...

Edit: Of deze :~ https://www.mantel.com/cube-attain-gtc-sl-2022&

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:53 



 
Profiel   

Oh, dit rondkijken online is niet goed voor mijn budget...

https://www.liv-cycling.com/nl/avail-advanced-2
https://www.liv-cycling.com/nl/langma-a ... isc-1-2022
https://www.liv-cycling.com/nl/langma-a ... isc-2-2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:41 



 
Profiel   

Ik heb een Liv Langma Advanced 1 disc 2019, gekocht in 2019 ook. Die was rond de €2300 @IMAY. Volledig Ultegra 6800, schijfremmen, uiteraard carbon frame. Heel tevreden over :j

Ik vind dat je zeker voor €2000 carbon, Ultegra en schijfremmen mag verwachten..

Vergeet Canyon niet te checken. Die hebben ook een mooie prijs/kwaliteit verhouding :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:16 



 

Leuk he, fietsen kijken :D
IMAY1990 schreef
Maar ik wil me echt laten leiden door een goede bikefit in plaats van beginnen met een fiets in mijn hoofd waar ik wellicht helemaal niet lekker op pas...

Ja, slim. In de eerste plaats écht een fiets waar je goed op zit. Zelf lette ik in de tweede plaats op afmontage en uiteindelijk pas op de looks. Maar het oog wil ook wat, dat snap ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:23 



 
Profiel   

Leuk imay! Ik zou ook zeker eens bij Canyon kijken indd. Deze bijvoorbeeld: https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=BK%2FBK
Daar kan je vaak wel goede afmontages krijgen voor een goede prijs. Althans bij gravel dan. Bij racers heb ik niet zoveel verstand van afmontages.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:25 



 
Profiel   

Voor 2000 euro ga je geen Carbon frame en Ultegra set vinden. Niet nieuw in ieder geval. De prijzen van fietsen zijn in een jaar tijd met bijna 20% toegenomen. (Edit, die Cube attain die had ik. Die is zo’n 300 euro duurder geworden).

Mijn enige eisen vorig jaar waren schijfremmen en een 105 Shimano groep. Uiteindelijk is het een carbon frame geworden en daardoor ben ik over het budget heen gegaan van 2000 euro. Met een aluminium frame was het wel gelukt om binnen budget te blijven.

De bikefit was leidend voor mij. Ik had een Cube Attain, maar daar kan ik dus niets mee. Had ik maar een bikefit van te voren gedaan…. Uiteindelijk ben ik bij een Trek uitgekomen. En Trek is duur…. Mijn gravelbike is een Liv en daar krijg je meer specs voor je geld.

Het allerbelangrijkste is dat je de fiets zo kunt aanpassen dat jij er goed op kunt rijden. De specs komen op een tweede plaats in mijn optiek. Al heb ik dat op een vrij harde en dure manier moeten leren.


Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 23-01-22 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:45 



 
Profiel   

@maaikemuis: waar heb jij je bikefit laten doen? Mag ook via PB :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:49 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Voor 2000 euro ga je geen Carbon frame en Ultegra set vinden. Niet nieuw in ieder geval. De prijzen van fietsen zijn in een jaar tijd met bijna 20% toegenomen. (Edit, die Cube attain die had ik. Die is zo’n 300 euro duurder geworden).

Mijn enige eisen vorig jaar waren schijfremmen en een 105 Shimano groep. Uiteindelijk is het een carbon frame geworden en daardoor ben ik over het budget heen gegaan van 2000 euro. Met een aluminium frame was het wel gelukt om binnen budget te blijven.

De bikefit was leidend voor mij. Ik had een Cube Attain, maar daar kan ik dus niets mee. Had ik maar een bikefit van te voren gedaan…. Uiteindelijk ben ik bij een Trek uitgekomen. En Trek is duur…. Mijn gravelbike is een Liv en daar krijg je meer specs voor je geld.

Het allerbelangrijkste is dat je de fiets zo kunt aanpassen dat jij er goed op kunt rijden. De specs komen op een tweede plaats in mijn optiek. Al heb ik dat op een vrij harde en dure manier moeten leren.


Daar heb je helemaal gelijk in, eerst maar een afspraak maken voor de bikefit en van dat advies uit verder denken. Nu moet ik zeggen dat het budget waarschijnlijk wel iets hoger is dan €2000, maar als ik nu al €2500 zou roepen dan ga ik op €3000 uitkomen, ik ken mezelf. Dus nu €2000 zeggen maakt dat ik ruwweg in de juiste prijscategorie uit ga komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:55 



 

Ja, dat is inderdaad gevaarlijk :)) En meestal moeten er ook nog pedalen en bidonhouders en zo op.

Wil je eventueel ook tweedehands, voor zover die te krijgen zijn? Of liever een nieuwe? Tweedehands heb ik ze wel full carbon en met Ultegra gezien rond jouw prijs, maar dan moet je wel een beetje oog hebben voor slijtage/schade, denk ik. Of via een winkel zodat je wat garantie hebt (nog steeds dankbaar voor je tip van mijn fiets, Susan :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:47 



 
Profiel   

culaccino schreef
Ja, dat is inderdaad gevaarlijk :)) En meestal moeten er ook nog pedalen en bidonhouders en zo op.

Wil je eventueel ook tweedehands, voor zover die te krijgen zijn? Of liever een nieuwe? Tweedehands heb ik ze wel full carbon en met Ultegra gezien rond jouw prijs, maar dan moet je wel een beetje oog hebben voor slijtage/schade, denk ik. Of via een winkel zodat je wat garantie hebt (nog steeds dankbaar voor je tip van mijn fiets, Susan :D )


Pedalen heb ik gelukkig. Bij de fiets die ik nu heb zaten gewone pedalen en die heb ik bewaard toen ik over ging naar klikpedalen. Die klikpedalen mogen van de "oude" af en aan de nieuwe. Ik ga de oude blijven gebruiken als commuter bike enzo dus dat is met gewone pedalen echt helemaal prima. Ik wil wel echt een nieuwe. Ik heb niet genoeg verstand van fietsen om met een 2ehands te kunnen zien of ik geen fiets met gebrek koop waar ik zelf niet mee om kan gaan zegmaar. En met een nieuwe is vaak wel iets mogelijk als hij toch niet bevalt na een week of 2 uitproberen.

En zeg nu zelf, van nieuwe fietsen kijken wordt je toch ook gewoon hebberig?: https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=BK%2FBU

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:28 



 
Profiel   

Leuk dat je gaat kijken voor een nieuwe fiets IMAY! Wat zijn de doelen voor/met de nieuwe fiets? €2000,- is best een prima budget, want daarvoor kun je wel een carbon racefiets met 105 kopen. Het verschil tussen 105 en Ultegra is niet heel groot en 105 is gewoon een degelijke, prima groepsset. Daarnaast zou ik ook goed opletten wat voor voorbladen er op de fiets zitten. Zo hebben de meeste damesfietsen 34/50, maar bijvoorbeeld de duurdere racers hebben vaak 36/52. Ik heb bij het zoeken/kopen voor een nieuwe fiets bewust gekozen voor 34/50, zodat de fiets ook geschikt is voor in de bergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:42 



 
Profiel   

Wanneer je weet wat voor maten voor jou prettig zijn dan kan ik de website 99spokes van harte aanbevelen. Daarmee kun je de geometrie en specs van fietsen met elkaar vergelijken. Dan kunnen thuis al heel veel zoekterm verrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:43 



 
Profiel   

Susan88 schreef
Leuk dat je gaat kijken voor een nieuwe fiets IMAY! Wat zijn de doelen voor/met de nieuwe fiets? €2000,- is best een prima budget, want daarvoor kun je wel een carbon racefiets met 105 kopen. Het verschil tussen 105 en Ultegra is niet heel groot en 105 is gewoon een degelijke, prima groepsset. Daarnaast zou ik ook goed opletten wat voor voorbladen er op de fiets zitten. Zo hebben de meeste damesfietsen 34/50, maar bijvoorbeeld de duurdere racers hebben vaak 36/52. Ik heb bij het zoeken/kopen voor een nieuwe fiets bewust gekozen voor 34/50, zodat de fiets ook geschikt is voor in de bergen.


Doel voor de nieuwe fiets is redelijk allround. Gewoon lekker fietsen het hele jaar door. Af en toe naar de Veluwe of iets degelijks en wellicht een keertje verder/hoger maar ik ben geen echte klimmer. Daarnaast gaat ie ingezet worden bij triathlons, maar werkelijk anders dan de rest van de tochten is dat niet aangezien ik meestal toch al alleen fiets.

Aanvullend: Ik heb nu deze fiets (ongeveer, de mijne is 2 jaar oud)
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-wi ... R-p-301728

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:13 



 
Profiel   

Kijken naar een nieuwe fiets is altijd leuk. Ik heb 3 nieuw gekocht en mijn trike praktisch nieuw.

Daarbij heb ik ze ook echt betreft prijs de uiterste en daar tussen in. Maar zoals IMAY zegt, met al die nieuwe fietsen en zoveel keuze wordt je wel hebberig. Als het kon had ik er nog wel 3 of 4 bij gekocht. Maar kosten en ruimte is wel wat lastig dan.

Ik heb van de vier fietsen echt drie tour fietsen en mijn tweewieler is een tour/race fiets.

Als ik echt kon kopen wat ik wilde kwam er nog een fattyre quadcycle ligfiets bij. Een MTB ligfiets(trike). En een grote 4 wieler met oplegger omgebouwd als caravan.(kosten heb ik naar gekeken en bij een bedrijf geweest. Alles bij elkaar: fiets(helaas elektrisch), aanhanger/oplegger en overkapping moesten samen ruim 20 duizend euro kosten.) Laat maar, beetje heel veel te duur. Vriend van mij heeft het wel gedaan en gebruikt het als vervoer fiets. Ook handig is dat de velomobiel op die oplegger past als de velomobiel het niet doet. (Daarom wilde ik het ook. En had ik die fiets nu maar tot mijn beschikking.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:02 



 
Profiel   

IMAY1990 schreef
Daar heb je helemaal gelijk in, eerst maar een afspraak maken voor de bikefit en van dat advies uit verder denken.


Leuk hoor , het vooruitzicht naar een nieuwe fiets <3
Slim eerst een fitting te doen om er achter te komen wel model/merk
het beste bij je past .
Het zou namelijk balen zijn een fiets te kiezen die uiteindelijk niet
voor je passend gemaakt kan worden .
Maar je kunt er wel over na denken wat je wensen zijn ( carbon , afmontage ,
wel of geen schijfremmen , 2021/2022 model )
De rest is optisch , kleur etc .Mijn oog wil namelijk wel altijd wat :D

Zelf heb ik twee Liv,s , en ben er super tevreden mee .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 06:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 421 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen