Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:28

Britt_xxx schreef:
Britt_xxx schreef:
Start: 62.0 kg
Week 1: 60.8 kg
Week 2: 60.6 kg
Week 3: 60.5 kg.


Nouja, mijn eigen advies dan maar: niet aankomen is ook heel knap. :+


Ik heb altijd gehad dat ik op een bepaald gewicht een soort plateau heb waar het even duurt voordat ik eronder kom, misschien is dat bij jou de range rondom 60,5?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:24

Britt_xxx, het is wel elke week nog net iets minde. :D dat is ook al iets toch?
Ik heb het in eerdere afval pogingen ook wel is gehad. Bleef ik heel lang hangen op 1 gewicht. Gooide dan altijd maar 1 week niet op letten tussen door, meestal hielp dat wel.

Balen Renee1991. Vervelend hé die schommelingen..


Ik heb niet echt een goede week, maar ook niet heel slecht. Doordat sporten weer kon dat meer gedaan (op m'n eigen niveau), maar daardoor ook een stuk meer pijn in m'n enkel. Door de pijn slaap ik minder en zoek ik ook sneller steun in eten. Probeer het wel te beperken, door gezonde dingen te snacken. 2 dagen op m'n werk geweest, daar is gezond snacken erg lastig...

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:48

Merk dat steeds meer mensen beetje beginnen te struggelen: houd vol mensen! Jullie kunnen het!
Afvallen gaat helaas nooit soepeltjes zonder af en toe een terugval.

Hier woensdag voor het eerst week gekorfbald, gister ook en nu op zolder aan het fietsen + wat losse oefeningen:

Afbeelding

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:14

Hier gaat het niet zo goed. Winterdipje. Ben moe, futloos en heb zin in koolhydraten. Dus dat afvallen wil ook niet. Ik schort mijn pogingen even op, ik heb nu gewoon de energie niet. Ondertussen probeer ik wel zo gezond mogelijk te eten en zo veel mogelijk te bewegen (wandelen, paardrijden, wat oefeningetjes thuis).

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6035
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:26

Bamie, beterschap!!

Rene, Balen zeg! Had jouw coach nog ideeen waarom het zo schommelt?

ik weet niet meer wie het was maar 35.000 stappen... :oo :oo :oo OMG!

Myrthe, ik ga eventjes een paar lekkere en vooral makkelijke opzoeken voor je!
Voor mij een dikke winnaar vaak is een prei, gehakt oven schotel <3

Hier vandaag so far een "slechte" dag. We zijn de stad en omgeving waar mijn vriend morgen moet afrijden gaan verkennen. Van 12 tot 4 in de auto gezeten, 1u.10min heen daar wat rond gereden enz en toen weer terug. Ontbijt niet zo bijzonder goed gedaan en net anderhalve sandwich op met ham. Kan nu ook niet meer zitten of staan van de pijn in mijn bil/heup. Morgen nog een keertje die trip maken en dan ga ik er van uit dat het goed is.

Heeft iemand lekkere ontbijt recepten of lunch recepten met quinoa?

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:49

Sterkte voor iedereen waar het even lastig gaat. Ik heb dit weekend totaal 66 km gewandeld, 80.000 stappen :') dus even niet zo op het eten gelet. Het wel netjes gehouden met de alcohol met 1 drankje per dag. Morgen wel weer normaal eten.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 17:50

Mwah, ze kwam een beetje met de standaard dingen zoals veel zout eten of een keertje ongezond eten, maar dat doe ik eigenlijk niet. En misschien raadzaam om m'n vitaminen en schildklier te laten prikken bij de huisarts. Zo ver was ik ook al gekomen, dus dat zou ik kunnen laten doen. Maar ik wacht nog even om te kijken of het écht niet verder zakt. Drie weken is tamelijk kort om te zeggen dat ik alleen maar schommel.

Wat balen Josje! Hoe komt het dat je moe en futloos bent, slaap je wel genoeg en goed? Klinkt wel een beetje alsof je hoofd er nu niet naar staat, dus volgens mij ben je juist super goed bezig dat je ondanks dat je je nu zo voelt wel op je voeding en beweging let!
Rustig aan, als je je wat beter voelt kun je misschien de draad weer wat serieuzer oppakken :(:)

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:20

gaucho schreef:
Sterkte voor iedereen waar het even lastig gaat. Ik heb dit weekend totaal 66 km gewandeld, 80.000 stappen :') dus even niet zo op het eten gelet. Het wel netjes gehouden met de alcohol met 1 drankje per dag. Morgen wel weer normaal eten.


Respect!! Wat een afstand. Moet er niet aan denken zeg, jij liever dan ik!

Liesjuh ik wacht af, leuk!!

En veel sterkte iedereen die het zwaar heeft. Na deze zware week wordt het vast weer makkelijker! En hoe langer je het volhoudt hoe meer resultaat op de weegschaal :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 01:06

@Renee misschien is er toch wel een link met je darmklachten, misschien moet dat eerst verholpen worden om je spijsvertering beter op gang te krijgen..? Ik zeg zomaar wat hoor :)

Voor mij is de 'hormonenweek' gestart, en het is volgens mij de eerste keer ooit dat ik niet alles eet waar ik maar zin in heb :o vanavond slechts een stukje pure chocolade 70% bij de (ongezoete) thee genomen... een groot verschil met de hoeveelheden chocolade die ik vroeger verorberde.

Ben erg benieuwd naar mijn eerste officiële weegmoment.
Veel is er nog niet af bij mij, maar ik zie het al overduidelijk in m'n gezicht dat er dingen veranderen, ik zie er veel gezonder en stralender uit! Dat gewicht volgt later wel :) (praat ik mezelf steeds aan :Y) )

Ik hoop dan ook dat de andere dames hier niet te streng zijn voor zichzelf! :+: 100 gram per week is 100 gram! Zolang het in dalende lijn gaat, is het helemaal goed (en dat hoeft zelfs niet elke week, soms moet het gewoon klimmen om hormonale redenen). Aankomen doe je meestal ook héél gestaag, zo traag dat je het nauwelijks in de gaten hebt. Maar op jaarbasis komen er op die manier dan toch enkele hardnekkige kilo's bij die er niet meer af willen.

Alle kleine beetjes helpen!
Ik geloof ook dat afvallen een proces is waarin je moet groeien, je leert elke week weer bij wat je eventueel kan veranderen of verbeteren.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 08:57

:= alles wat eraf was, is er weer aan. _O- 1,2 kilo in een week. Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn dieet ligt, want buiten een roti om, heb ik keurig gegeten.
Moet wel ongesteld worden volgende week, dus dat zal ermee te maken hebben.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:41

Zo vanmorgen even bij gelezen. Ja vervelend dat je door de hormonen zoveel verschil in je gewicht kunt hebben! En ook meer trek hebt in van alles...

Ik vind dit koolhydraatarme recept erg lekker! Hele veel groente! Ik had het wel een beetje aangepast. Stukjes gekruide kip hebben wij erbij gegeten en de bloemkoolrijst naar eigen smaak gekruid.
Aziatische bloemkoolrijstbowl met rodekool & spinazie https://www.ah.nl/r/1193643

Hier sta ik op dit moment ook een beetje stil (vandaag weer zwaarder maar altijd de eerste dag na het weekend). Vooral focussen op wat meer bewegen, met het thuis werken zet ik niet heel veel stappen.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:44

AMCM, mooie stap! Niet alles eten in die week.
Hoelang ben je al bezig? Dat he het in je gezicht al gaat zien.

Marley93, balen :(. Hopelijk volgend weeg moment er toch weer allemaal af!

Sanneloveyou, herkenbaar. Met thuis werken zet ik ook veel minder stappen. Wat voor mij werkt is sochtends voor het werk te gaan sporten of in de lunchpauze een rondje te lopen. Zo kom ik toch aan wat stappen.

Zijn jullie trouwens op je zwaarst vlak voor de feestweek of tijdens?
Ik ben vlak er voor juist iets zwaarder en tijdens op laagst.

Weer goed de week gestart. Een -0,5kg op de weegschaal. Dus totaal dit jaar -1,5 kg. Gaat langzamer dan m'n vorige afvalreis, maar er af is er af.
Op dit tempo duurt het alleen wel tot november tot ik op m'n streef gewicht ben.
Vanochtend voor m'n werk nog lekker gesport. Fijn dat alles weer open is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:21

@kosseh ik ben 1 januari begonnen, ik at ervoor dagelijks echt veel ongezonde dingen :o
Ik eet nog steeds niet perfect gezond hoor maar snoepen en mcdo etc. heb ik alvast achterwege gelaten.

Ik ben voor dé week het zwaarst en de eerste 2-3 dagen nog..

1,5 kg is echt al heel goed *\o/*

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:42

Ik kan er wel om lachen. Ik weet dat ik het qua eten en beweging goed heb gedaan, maar dat echt mijn menstruatie eraan zit te komen.
Wel goede feedback dat ik in de 'goede' weken wat meer moet bewegen, zodat ik dan iets meer afval dan ik door hormonen weer aankom.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:33

Heeft iemand hier trouwens nog een tip voor fijne lange broeken voor in de sportschool, die niet gelijk 60 euro of meer kosten?

Zoiets als dit, geen super strakke dingen, daar hou ik niet zo van.
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:05

Bonprix heeft fijne.

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 07:28

marley93 schreef:
Heeft iemand hier trouwens nog een tip voor fijne lange broeken voor in de sportschool, die niet gelijk 60 euro of meer kosten?

Zoiets als dit, geen super strakke dingen, daar hou ik niet zo van.
[ [url=m/RPlMzD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik haalde dat soort broeken eerst altijd bij de scapino voor een tientje. Die broeken zijn inmiddels een jaar of 14 oud en leven nog steeds :')

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 07:52

Ik heb het gepresteerd om met een heel weekend veeeel wandelen alsnog 2 kilo aan te komen :') Dat zal grotendeels vocht van meer koolhydraten en spierpijn zijn, maar was toch ff confronterend :o Maar weer terug naar normaal eten.

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:20

Ik lees veel positieve verhalen, andere iets minder positief.
Ikzelf zit sinds 1 januari op -1kg, maar blijf ook lekker hangen.
Het wil ook nog niet helemaal gaan zoals ik wil en zit momenteel in de nachtdienst, dat werkt ook nooit zo goed. Ik kom daar donderdag uit, dus hopelijk gaan mijn voornemens vanaf dan beter.

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:47

ik koop zulke broeken overal en nergens en ze zijn eigenlijk altijd prima van kwaliteit.

Dat is inderdaad vast Gaucho van het vele bewegen.

Die -1 kilo is er toch maar mooi af fannetje. Maar ik snap wel dat je het graag anders wil zien.

Ik ben nog geen ons afgevallen, maar voor nu vooral heel blij dat ik weer redelijk pijnloos heerlijk kan sporten. Daar moet mijn lijf (spieren vooral) ook weer aan wennen. Vanaf nu gaan we werken aan mijn hardlooptechniek want daar valt ook nog genoeg aan te sleutelen. Qua eten moet ik ook weer even een weg vinden in de hoeveelheid calorieën en wat nu het meest handig werkt. Maak me er geen zorgen om.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:51

Vanochtend gewogen, ondanks mijn niet super week toch weer een -0,4, zo fijn! Meer bewegen lijkt bij mij voor nu toch echt goed te helpen, blijkbaar gaat het dan met wat meer cheaten het afvallen toch nog door. Dat versnelt echt duidelijk het afval proces. 2 jaar terug vond ik sporten echt vreselijk, nu dient het wel steeds meer z’n doel en heb ik er wat meer lol in.

En dit lijkt allemaal heel positief maar intussen gaat hier ook nooit meer dan 1 tot 1,5 kilo per maand er af, dus het is echt wekelijks grammetjes werk… hou vol allemaal, als je nog een paar weken doorzet komt er wat meer routine in een nieuw eetpatroon en al die grammetjes bij elkaar worden vanzelf weer een kilo er af :-)

Gaucho dat lijkt me idd confronterend! Maar veel water drinken gezond eten en dan kan het over een paar dagen een heel ander cijfer zijn op de weegschaal! Dat geldt hopelijk ook voor de menstruatie gerelateerde weegmomenten van de anderen.

Fijn faringo dat je pijnvrij kan sporten!

LvdO

Berichten: 421
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:33

Wow wat gaat dit topic hard. Ik heb niet alles bij gelezen. Maar ik ben nu bijna een maand bezig (vanaf 27-12) en 2 kilo kwijt! Super blij mee, maar was ook wel wat ik verwachtte aangezien die eerste twee kilo echt van het snoepen kwamen en ik heb nu een maand helemaal niet gesnoept :) Ook drink ik nauwelijks frisdrank. Alleen af en toe een Ginger beer.

Wel ook een glutenfout gehad en dus een nacht en dag met koorts, diarree en overgeven op bed gelegen. Maar wel gezorgd dat ik vocht binnen kreeg en ik ben echt fan van Yfood drinkmaaltijden. Dit zorgt ervoor dat ik toch iets binnen krijg na een glutenfout.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6035
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:40

Iedereen goed bezig wel zeg! Met ups en downs maar we komen er wel!!

Mijn hormoon week is niet gekomen :roll: ik blaas wel op en heb mijn slechte/ongezonde vreet kicks maar ergens lost het weer op ofzo. Meteen nog eens een extra benadrukking hoe mijn hormonen overhoop liggen O:) Dus ik heb mijzelf weer een goede schop onder mijn kont gegeven en rol nu weer heel braaf mijn olietjes elke ochtend, dan zal volgende ronde hopelijk wel "normaal" zijn weer.

Hier 2 dagen grotendeels in de auto gezeten, een huis dat niet warm te krijgen was, heel veel last van mijn heup/bekken door het autorijden waardoor ik niet meer kon zitten of staan en een hoop slecht eten verder. Gisteren wel op de weegschaal gestaan. Niet aangekomen, niet afgevallen. Ik ben er deze week oke mee maar hoop toch deze week er wel wat vanaf te kunnen gaan krijgen eindelijk.

LvdO, wat vervelend zeg! beterschap!

Faringo, wat fijn van het sporten! :D

Ohh ik zag een vraag over die jogging broeken. Ik heb er 3 (verschillende) van de lidl. 1 is mijn favoriet, heb die ook veel aan en hij begint langzaam aardig slecht te worden. Deze maakt niet zo dik en zit fijn. De andere is teddy van binnen maar ik zie ermee uit als obelix vind ik. De 3e heeft onderaan geen band en de pijpen zijn recht. Zit fijn, maakt niet zo dik maar is ook niet erg flaterend als vrouw zijnde.

Ik denk dat decathlon ook fijne heeft :D

Myrthe, ik heb eventjes gekeken naar ook makkelijke recepten en kom uit met bijv deze 2:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/bloem ... el-met-kip
https://www.lowcarbchef.nl/recept/sprui ... el-met-kip

En mijn prei gehakt oven schotel
Nodig (per persoon):
200 gr gehakt
200 gram prei
1 teen knoflook
50 gram roomkaas
50 gram geraspte kaas
1 kleine ui (zeg maar zo'n 40 gram)
2 gram kerrie poeder

verwarm de oven voor op 200 graden (onder en boven warmte, geen hetelucht)
bak het gehakt rul, voeg de uien en knoflook toe.
Als de uien zijn zoals jij ze wilt, voeg de prei toe en bak mee tot de gaarheid die jij wilt.
Voeg de kerrie en de roomkaas toe.
Schep alles in een ovenschaal en strooi de kaas eroverheen
Bak het in de over voor 35 minuten.

Dit recept is voor mij echt een favoriet :D

Ook het recept een paar pagina's terug met witlof was heel erg goed, alleen niet genoeg voor de hoeveelheid mensen als wat zij zeggen O:)

Daarnaast toen ik echt streng koolhydraat arm at was een favoriet van mij om of witlof of andijvie of broccoli/bloemkool enz te wokken met kip en een uitje en daar dan of wat kruiden op te doen met een beetje water of een klein scheutje van een woksaus. Of kwa groente gewoon een zak groentemix van de supermarkt te kopen, mijn favoriet was dan ehh iets met champignons (weet de naam niet precies meer want het is ruim 3 jaar geleden dat ik de laatste keer in Nederland in een supermarkt was).

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:49

kosseh schreef:
Zijn jullie trouwens op je zwaarst vlak voor de feestweek of tijdens?
Ik ben vlak er voor juist iets zwaarder en tijdens op laagst.

Ik weet nog dat de vorige keer dat ik bezig was met afvallen ik 3 weken in de maand een min op de weegschaal had en 1 week niks eraf of iets erbij. Maar welke week dat was dat weet ik niet zeker, ik geloof tijdens. Zal het eens in de gaten houden :j

Lekker bezig verder!


gaucho schreef:
Ik heb het gepresteerd om met een heel weekend veeeel wandelen alsnog 2 kilo aan te komen :') Dat zal grotendeels vocht van meer koolhydraten en spierpijn zijn, maar was toch ff confronterend :o Maar weer terug naar normaal eten.

Je komt pas 2 kilo aan als je ca. 14000 kcal meer eet dan je verbruikt, en dat lijkt me niet :D


fannetje schreef:
Ik lees veel positieve verhalen, andere iets minder positief.
Ikzelf zit sinds 1 januari op -1kg, maar blijf ook lekker hangen.
Het wil ook nog niet helemaal gaan zoals ik wil en zit momenteel in de nachtdienst, dat werkt ook nooit zo goed. Ik kom daar donderdag uit, dus hopelijk gaan mijn voornemens vanaf dan beter.

Meet je ook de centimeters omtrek? Vaak zie je daar wel verandering als de weegschaal blijft hangen.

Hier 300 gram minder op de weegschaal vandaag, nu precies een kilo eraf in 2 weken. Ik ben tevreden :j

Geen tips voor trainingsbroeken hier, ik heb lengtemaat 36 dus mijn extra lange (sport)broeken zijn altijd duurder dan ik leuk vind :Y)

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:39

Hoi!
Ik meld mij ook graag :) ik ben vanaf 8 januari bezig (kcal tellen, houd alles bij in een app) en ben nu 3 kilo kwijt. Dit gaat bij mij nu waarschijnlijk makkelijker omdat ik morbide obesitas heb. Hopelijk houd dat nog een tijd vol, want mijn weegschaal motiveert ! (Ik heb ook zo’n slimme aangeschaft en ga er stiekem iedere ochtend op). Mijn BMI zien zakken is echt tof!

Ik heb een schildklier probleem en deze is nog niet stabiel, dus die gaat het mij nog wel lastig maken.
Ik heb geen ‘feest weken’, (prikpil) dus ook geen idee wanneer dat eigenlijk zou zijn en of ik hier last van ga krijgen.

2 liter water drinken iedere dag is wel echt pittig, vooral omdat het er bij mij in de nacht weer uit komt :’)
Ik heb een Apple Watch aangeschaft die mij erg motiveert ! Extra rondje wandelen met de hond, toch een stukje verder dan anders, een stukje joggen tussendoor.

Helaas vind ik de sportschool echt te duur. Zit te twijfelen om een fitness fiets aan te schaffen…

Eigenlijk wel bizar dat bijv korting niet bij een basis zorgverzekering in zit.

Ik heb heerlijke jogging broeken voor op de bank van bon prix!