Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:41

Ik ben weer heeeeerlijk aan het trainen en zit eindelijk weer happy in mijn hoofd. Ik was zo ontzettend knorrig tijdens de lockdown en veel meer gestresst. Nu ik weer lekker aan het trainen ben voelt dat een stuk beter! :)

Eten is nog her en der wat zoeken. Nu ik weer train wil mijn lichaam graag eten :+ Hiervoor wilde hij graag suikers, want chagrijnig en suiker is happy food, en nu wil ie gewoon graag meer eten. Dus ik eet nu overal meer groente bij en zorg dat mijn eiwit inname on point is.

Ik blijf zo zoekende naar wat ik van die weegschaal vind. Ik dacht nu gewoon eens te starten om elke dag te wegen omdat ik benieuwd was naar de effecten van bepaalde voeding op mijn lichaam, vochtpercentage en gewicht. Na 2 weken merkte ik dat ik daar nou niet gemotiveerd door werd, dus daar toch weer mee gestopt. Nu vind ik het dan weer belangrijker hoe ik me voel en wat ik zie in de spiegel, zeker omdat ik nu weer train, maar iets van houvast aan de weegschaal vind ik ook wel weer fijn omdat ik natuurlijk niet wil dat mijn gewicht de andere kant uitslaat. Dan zou je denken, weeg 1x per week, maar dan zal je net zien dat ik die dag vocht vasthoudt en dan sip ben om lucht.

Mijn relatie met de weegschaal is echt zo veranderlijk als de wind :+ Hoe doen jullie dit en houden jullie het leuk voor jezelf? Ik gebruik wel ook een meetlint waar ik maandelijks mee meet, maar ook die is afhankelijk van opgeblazen zijn etc.

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:59

Esther, ik voel met je mee, man ik ga kapot :')
Ik heb het hele weekend gewerkt. Gisteren voelde mijn lijf zo moe _O- Heb wel gesport maar echt niet veel gedaan whaha.

Klinkt heerlijk kosseh en goed bezig weer! :D
Klinkt ook heerlijk MuSLi, top dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad!
Snippergroen, goed om te lezen dat je lekker in je vel zit. Ik weeg alleen als ik denk dat ik ben afgevallen _O- Met slechte dagen mijd ik de weegschaal gewoon.

Vanmorgen m'n intake van het coachingtraject gehad. Super gemotiveerd nu! *\o/*
En als ik kijk van de meting in september op de club en de meting nu op de club toch al 5,7 kg kwijt en best een flink percentage vet. Vanaf dat schema moet ik echt veel eten en krijg straks m'n work-outs door, ik heb er echt superveel zin in *\o/*

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:38

Wauw, echt mooie cijfers hoor Tarzan :j knappe prestatie.
En gaaf hoor, een coachingtraject. Ben benieuwd wat het je oplevert...

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:18

Ik ben zelf ook mega benieuwd, ben deze keer ook eens écht gemotiveerd, wie weet helpt het :')

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:29

Ben ook benieuwd stiekem!
Ik ben nu sinds een week 0,8 kwijt *\o/* .
Kleine dingen moet je kunnen vieren, toch?

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:32

0.8 is toch geen klein ding, is bijna een hele kilo, goed bezig *\o/* en mag zeker gevierd worden, met een flinke workout ofzo _O-

Heb m'n work-out schema nu ook gekregen, kan ik vanavond meteen een rondje knallen :D

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:52

Ik mag vanavond denk ik achter m’n Shetlander en pony aan rennen, het is vitamine spuit tijd _O- .
Workout genoeg toch?

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:52

_O- _O-

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:06

Wauw wat gaat het goed met sommige! Die weegschaal je kan niet met en toch ook niet zonder hen. Althans ik haha. Ben toch altijd benieuwd naar het resultaat.

Wat zijn jullie ook super aan het sporten!

Hier helaas weekend ziek geweest van de booster prik nadat die niet helemaal goed gezet was. Dus het weekend goed gegeten om even de motor beetje aan te zetten. Vandaag weer lekker gezond en heb ik weer zin om er tegenaan te gaan!

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 00:27

Foutje gemaakt, ik ben sinds september 6,4kg kwijt, m’n geheugen liet mij even in de steek :')
Vanavond weer gesport en nu 2 dagen rustdag! _/-\o_

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 07:53

Ik heb het gepresteerd om met een heel weekend veeeel wandelen (66 kilometer in 3 dagen) alsnog 2 kilo aan te komen :') Dat zal grotendeels vocht van meer koolhydraten en spierpijn zijn, maar was toch ff confronterend :o Maar weer terug naar normaal eten.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 07:55

Super Tarzan *\o/*

Hè balen Gaucho -O-

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:09

gaucho schreef:
Ik heb het gepresteerd om met een heel weekend veeeel wandelen (66 kilometer in 3 dagen) alsnog 2 kilo aan te komen :') Dat zal grotendeels vocht van meer koolhydraten en spierpijn zijn, maar was toch ff confronterend :o Maar weer terug naar normaal eten.

Dat zal vast komen door het vocht ja :j

@Tarzan, dat is helemaal mooi!

Hier vanochtend toch even op de weegschaal gaan staan. En het viel me reuze mee.
Ik ben lichter dan toen ik op vakantie ging :D Dat is fijn dus. Wel 1,5-2kg zwaarder dan ideaal.
Dus daar ga ik weer naartoe werken de komende tijd.. Gelukkig weer lekker in de sportschool! *\%/*

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:17

Wat een positieve geluiden allemaal, ontzettend fijn! :D

@gaucho, waarschijnlijk zijn die kilo's er met een dag of 2/3 weer af, zal wel vocht zijn inderdaad :j Hopelijk is dat ook het geval!

Vorige week weer personal training gehad en op de professionele weegschaal gestaan.
Resultaat in 1 week: -1kg, -1% vetmassa en +1.1% spiermassa *\o/*
Sinds vrijdag ook weer 0.2kg kwijt, dus we gaan gestaag door. Kreeg al de eerste ''ben je afgevallen?'' vragen binnen gisteren :D

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:27

Mooi resultaat @Muurp. Die cijfertjes qua % vetmassa en spiermassa geloof ik vaak niet zo.
Superleuk dat je de eerste vraag al gekregen hebt :D Dan is het dus ook gewoon al zichtbaar..

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:00

Gaucho, dat is vast vocht en ben je zo weer kwijt. Maar balen is het wel zeg!
Musli, super!! Goed bezig ook, en voor je het weet zijn die 2 kg er ook af!
Muurp, altijd leuk om te horen! :D

Hier begint iedereen het ook langzaam te zien, Jeej. Vandaag en morgen even rustdag en donderdag weer lekker rondje sporten *\o/*
M’n maandelijkse feestje is ook weer bijna voorbij en nu is m’n buik ook weer platter gelukkig haha, voel mij dan altijd zo opgeblazen!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:47

Gaucho balen maar die zijn er zo weer af!

Tarzan wat knap. Is veel bijna 6,5 kilo!

Netjes musli!

Muurp nette cijfers zeg!


Hier gelukkig weer beter en sta nog op +0,2 van vorige week dus deze dagen even goed mijn best doen dan moet die vrijdag tijdens weegdag wel weer kwijt zijn. Hoopte deze week eindelijk onder de 120 te komen, maar dat heeft denk ik een weekje langer nodig.

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:07

Goed bezig Dustinlover. Fijn dat het weer beter gaat :) Die 0,2 gaan er ook wel weer af.

Hier vanochtend weer een flinke daling, 850gr minder dan gisteren. Toch allemaal nog vocht/zout van dat all inclusive eten denk ik :')
Zit alweer bijna in mijn comfortabele range, dat is wel heel fijn. Dat stabiel blijven is toch ook hard werken hoor soms :Y)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:13

Goed bezig allemaal!

Wij gaan vanavond tapas eten in een restaurant *\o/* ! Zo lang niet gedaan, dus zin in.
En we kennen elkaar vandaag 6 jaar (ik weet te veel van die gekke feiten), dus komt goed uit :') .


Gisteren wel lekker geboulderd! Ik begin zowaar lenig te worden en ik kan meer dan ik denk.

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:09

Wauw toppers, goed bezig allemaal! *\o/*
Hier vandaag officieel begonnen met m’n coaching programma en men wat is deze lunch eigenlijk lekker _O- Ik eet normaal zelden brood, maar zo is het toch wel een klein feestje!
Afbeelding
Het is echt gericht op normaal, maar gezond en genoeg, goed verdeeld over de dag eten. Komt vast helemaal goed op deze manier :D

Weegschaal was na m’n maandelijkse feestje gelukkig ook weer lief voor mij, nog 0,2 eraf en dan zit ik weer op m’n gewicht van voor het ‘feestje’ :D

Edit: viel mij vanmorgen op dat m’n broek toch wel begint af te zakken, dát vind ik altijd de leukste momenten van afvallen :D

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:36

Super Tarzan!
Jouw lunch eet ook geregeld, heerlijk <3

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:26

Bel de krant. Na weken van niks doen door alle ellende heb ik net de Foxy onder het stof vandaan getoverd. Kreeg er spontaan een hoestbui van waardoor ik nu eerst even moet bijkomen op de bank. Daarna zal ik Foxy weer bestijgen. :j

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:33

Go Roosch, Go Roosch, Go Roosch *\o/* *\%/*

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:43

Waaaaaaa goed bezig Roos, jij kunt dit! *\o/* *\o/*
Ik ga vanavond na het werk weer een rondje sporten, ik heb na 2 rustdagen nog altijd spierpijn :')

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:53

Het valt me eigenlijk niet tegen. Had verwacht dat ik na een kwartier uitgeteld was maar dat valt mee.

Voel me na een hele tijd eindelijk weer een beetje mezelf. Volgende week zal qua regelmaat een rare week zijn en dan ben ik ook een aantal dagen van huis maar daarna wil ik weer terug naar mijn regels en regelmaat. Hoe vervelend ook, ben weer een hele hoop aangekomen. Als ik het even loslaat, gaat het helemaal mis. Broekriem weer aan en door.

Heb hele lieve vrienden die me allerlei lekkers gestuurd hebben, 2 brownies/koek door de brievenbus en van de week zelfs een complete chocoladetaart. :o heel lief. Daar heb ik zo nog een mini-stukje van, eet ik lekker op nadat ik m'n 45 minuten Foxy heb afgerond. :')

Misschien een rondje zwemmen een dezer dagen, dat is ook wel lekker. :j