Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 109  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Curlsys methode/ tips voor krullend haar

 
Profiel   

Ik maak het nat dan een masker er in dan goed door borstelen met een tangle teezer. Uitspoelen en dan met een microvezel handdoek drogen en dan met een mousse afwerken. Dit werkt vaak al goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:14 



 
Profiel   

Zag dat van microvezel handdoek of t-shirt ook al vaak voorbij komen, hoe komt het dan dat dat al zoveel verschil maakt tov een normale handdoek.

Zie jullie ook praten over het soort haar, is daar een fijne website voor die jullie gebruiken om daar achter te komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:26 



 
Profiel   

Ik vind deze wel helder qua uitleg: https://www.kurlify.com/nl/curly-girl-m ... -krultype/

Zo even mijn slag los kneden, ik slaap heel rustig dus de gel zit er nu nog in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:31 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ik vind deze wel helder qua uitleg: https://www.kurlify.com/nl/curly-girl-m ... -krultype/

Zo even mijn slag los kneden, ik slaap heel rustig dus de gel zit er nu nog in.


Dankjewel! Die uitleg was inderdaad helder met die plaatjes.

Denk dat ik tussen 3a en 3b zit, lage porositeit, hoge elasticiteit.
Ga daar eens meer lezen op die website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:47 



 
Profiel   

DideH schreef
Zag dat van microvezel handdoek of t-shirt ook al vaak voorbij komen, hoe komt het dan dat dat al zoveel verschil maakt tov een normale handdoek.

Zie jullie ook praten over het soort haar, is daar een fijne website voor die jullie gebruiken om daar achter te komen?


Een ‘normale’ badhanddoek is gemaakt van katoen. De vezels van katoen zijn groot en ruw. Ze zorgen voor wrijving, blijven haken aan je haar en zorgen er daardoor voor dat haarschubben open gaan staan en je haar kan afbreken. En door het materiaal en de manier van weven neemt een badhanddoek ook nog eens zó snel en veel vocht op, dat er eigenlijk aan je haar getrokken wordt. Dit kan je haar beschadigen maar ook haarbreuk, droog haar, klitten en pluis veroorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:50 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
DideH schreef
Zag dat van microvezel handdoek of t-shirt ook al vaak voorbij komen, hoe komt het dan dat dat al zoveel verschil maakt tov een normale handdoek.

Zie jullie ook praten over het soort haar, is daar een fijne website voor die jullie gebruiken om daar achter te komen?


Een ‘normale’ badhanddoek is gemaakt van katoen. De vezels van katoen zijn groot en ruw. Ze zorgen voor wrijving, blijven haken aan je haar en zorgen er daardoor voor dat haarschubben open gaan staan en je haar kan afbreken. En door het materiaal en de manier van weven neemt een badhanddoek ook nog eens zó snel en veel vocht op, dat er eigenlijk aan je haar getrokken wordt. Dit kan je haar beschadigen maar ook haarbreuk, droog haar, klitten en pluis veroorzaken.


Ah dank voor de uitleg, klinkt logisch! Toch maar eens naar kijken dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:55 



 
Profiel   

Doen jullie ook een leave in als je gaat slapen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:24 



 
Profiel   

Nee, alleen na het wassen.

Ik ben nu een jaar cg maar refesh blijft niet mijn ding. Ik krijg kleden juist meer knopen en minder definitie. Heb mij er maar bij neergelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:34 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Doen jullie ook een leave in als je gaat slapen?



Leave in alleen na douchen. Refreshen doe ik eigenlijk ook nooit. Werkt totaal niet voor mijn haar en heb nooit de zin om dan weer helemaal te diffusen. Doe mijn haar meestal twee keer in de week en tussen door zit het of gewoon goed, en als het niet meer wil dan vlecht ik het gewoon of een knot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:58 



 
Profiel   

Ik heb paar keer mijn haar snachts in een (pineapple) staart op hoofd gedaan.
Zijn er nog andere opties om je haar " goed " te houden met slapen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:13 



 
Profiel   

Ik slaap inmiddels met zo’n dom mutsje :') wel lekker warm haha. Dan nog wel een satijnen sloop voor als ik het mutsje zou verliezen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:44 



 
Profiel   

Ik heb een satijnen slaapmuts die werkt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:11 



 
Profiel   

Ik vind zo'n muts echt heerlijk! Geen haar in mijn gezicht als ik omdraai, lekker warm en ik heb er eentje met een breed elastiek en die band trek ik over mijn ogen. Geen last meer van daglicht. Haha!

Wat voor slaapmuts hebben jullie? Ik heb er 3, maar die met de brede band is de enige die werkt. De andere twee waren na 2x wassen zo uitgerekt dat ik ze verlies na 1x draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:35 



 
Profiel   

Ik heb deze: Bekijk DOCH® Satijnen Slaapmuts - Slaapmuts - Satijn - Volwassenen - Dames - Satin Bonnet - Satijnen Bonnet op: https://www.bol.com/nl/p/doch-satijnen- ... _iphoneapp
Draag hem wel binnenstebuiten want buitenkant leek mij gladder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:45 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1 met een brede band die zit echt lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:08 



 
Profiel   

poes schreef
Ik heb deze: Bekijk DOCH® Satijnen Slaapmuts - Slaapmuts - Satijn - Volwassenen - Dames - Satin Bonnet - Satijnen Bonnet op: https://www.bol.com/nl/p/doch-satijnen- ... _iphoneapp
Draag hem wel binnenstebuiten want buitenkant leek mij gladder.


Deze heb ik ook maar besteld, mss fijner dan dat staartje op mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:54 



 
Profiel   

DideH schreef
Ah dank voor de uitleg, klinkt logisch! Toch maar eens naar kijken dan.

Tipje, bij de Action zijn ze voor weinig geld te koop.

Ik heb vooral last van knopen in de onderste haarlaag bij mijn nek. Mijn vermoeden is dat het door mijn sjaal komt.. Maar zonder warme sjaal is in de winter ook zo wat :=. Doen jullie je haar vast als je naar buiten gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:58 



 
Profiel   

Mijn krullen zijn net wat voller nu, dus ben benieuwd of het meer word! Alleen aan mijn linkerkant zit geen enkele krul, gewoon helemaal niks :')
Is er iets wat ik hier aan kan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:23 



 
Profiel   

Noeps schreef
DideH schreef
Ah dank voor de uitleg, klinkt logisch! Toch maar eens naar kijken dan.

Tipje, bij de Action zijn ze voor weinig geld te koop.

Ik heb vooral last van knopen in de onderste haarlaag bij mijn nek. Mijn vermoeden is dat het door mijn sjaal komt.. Maar zonder warme sjaal is in de winter ook zo wat :=. Doen jullie je haar vast als je naar buiten gaat?


Oh goede tip, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:18 



 
Profiel   

Ik zie overigens echt door de bomen het bos niet meer qua producten. Ik heb nu de loving blends van granier omdat ik ooit dacht gelezen te hebben dat dat bij CG methode hoorde, maar ik zie die dan weer niet op die CG websites terugkomen.

Horen die er nu wel of niet bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:20 



 
Profiel   

DideH schreef
Ik zie overigens echt door de bomen het bos niet meer qua producten. Ik heb nu de loving blends van granier omdat ik ooit dacht gelezen te hebben dat dat bij CG methode hoorde, maar ik zie die dan weer niet op die CG websites terugkomen.

Horen die er nu wel of niet bij?

https://www.cghair.nl/product/4084467/g ... ner-gember

Deze bedoel je? Die heb ik ook. Volgensmij wel CG

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:49 



 
Profiel   

xPearl schreef
DideH schreef
Ik zie overigens echt door de bomen het bos niet meer qua producten. Ik heb nu de loving blends van granier omdat ik ooit dacht gelezen te hebben dat dat bij CG methode hoorde, maar ik zie die dan weer niet op die CG websites terugkomen.

Horen die er nu wel of niet bij?

https://www.cghair.nl/product/4084467/g ... ner-gember

Deze bedoel je? Die heb ik ook. Volgensmij wel CG


Ja ik heb daar de honing goud of argan olie versies van altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:06 



 
Profiel   

Ik heb niet heel veel producten, soms voeg ik iets toe om te zien of het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:21 



 

Ik heb me enorm ingelezen en dergelijke, producten bekeken, wilde ook online gaan bestellen en toen kwam ik in de Kruidvat.

Hier hebben ze dus een heel cg rek, met alle bekende merken :D
Heb Shea Moisture gehaald, coconut hibiscus. Haar voelt na gebruik zoveel beter aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:32 



 
Profiel   

Fijn dat je nu al verschil merkt Mindim!

Zouden jullie mij kunnen hebben met 1 dingetje, ik ben op zoek naar een deepco of haarmasker met proteïne. De haarmasker die ik heb heeft dat blijkbaar niet en ik merk dat mijn haar daar wel behoefte aan heeft. Hebben jullie tips? Als het kan makkelijk te bestellen of in de winkel te koop :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 109 [ 2707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 109  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen