Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 151 [ 3764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 151  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

 
Profiel   

Welkom Vlindertje! Goed bezig!

Ik ben 5 jaar geleden van 126+ (durfde daarna niet meer op de weegschaal maar het is hoger geweest) naar 76 kilo gegaan. Pas toen ik een kilo of 85 woog durfde ik naar de sportschool, daarvoor alleen gewandeld. Rond dat gewicht heb ik ook het paardrijden weer opgepakt, dat was voor mij de grootste beloning *\o/* Sporten is goed en gezond, maar afvallen zit voor het overgrote deel in je eten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:53 



 
Profiel   

Ik heb iets heel simpels maar wel lekkers ontdekt voor het eten! En volgens mij ook wel gezond haha.
Wortelsliertjes met witte kool, 50/50 verdeling of net wat je lekker vind, gemengd met een klein beetje zwarte truffel saus en een builtje parelcouscous er door heen.
Net als avondeten geprobeerd en smaakte prima! Ik ben wel een aparte eter vaak haha maar dacht wie weet vinden meer mensen dit lekker dus deel het even :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 23:00 



 
Profiel   

black_kelpie schreef
Welkom Vlindertje! Goed bezig!

Ik ben 5 jaar geleden van 126+ (durfde daarna niet meer op de weegschaal maar het is hoger geweest) naar 76 kilo gegaan. Pas toen ik een kilo of 85 woog durfde ik naar de sportschool, daarvoor alleen gewandeld. Rond dat gewicht heb ik ook het paardrijden weer opgepakt, dat was voor mij de grootste beloning *\o/* Sporten is goed en gezond, maar afvallen zit voor het overgrote deel in je eten.


Wat goed om te horen!!! En wat knap dat je zoveel bent afgevallen !!!! Mijn doel is nu eerst maar eens onder de 100.

Dat is 1 van de dingen waar ik het inderdaad voor doe; weer kunnen paardrijden! Vandaag in totaal 1,5 uur gewandeld + stukjes joggen. Ik denk dat dit voor nu een prima vervanging is voor de sportschool inderdaad. De sportschool hier in de stad kost 45 euro per maand en dat kan ik echt niet missen helaas.

Ik eet nu 1800 kcal. Dat is goed te doen! En gezonder. Alhoewel ik op zoek ben naar vervanging van mandarijnen die straks niet meer lekker zijn. Daar eet ik er nu 3 a 4 van op een dag. Ik ben niet zo’n fruit eter!

Leuk, tips qua eten!
Ik had courgettini met een stuk zalm en een scheut ketjap. Ik vind steeds meer lekkere gerechten op bijv Facebook of insta! Chickslovefood is wel een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 23:11 



 
Profiel   

Hier vandaag helaas niet zo goed bezig geweest. Ben positief getest, dus voel me flink belazerd. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 00:33 



 
Profiel   

Soepblik schreef
Hier vandaag helaas niet zo goed bezig geweest. Ben positief getest, dus voel me flink belazerd. :(

Dat is balen. Hopelijk niet echt ziek ervan?

Black-kelpie, nee ook geen cm-ers kwijt. Maar dat gaat straks, als het wel weer goed gaat, vast goed komen hoor. Maar nu nachtdienst, dus dat is voor mij gewoon overleven. Kan dan heel slecht eten en voornamelijk trek in slecht voer. Na donderdag is dat weer over, dus dan kan ik mezelf weer tot de orde roepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 01:10 



 
Profiel   

Ik ben gister naar een orthomoleculaire "dietiste" geweest voor een bodyscan en intake.

Heel wat nuttige info uit verkregen eigenlijk en ze klonk ook echt als iemand die weet wat ze doet.

Plan is nu om te gaan kijken om een volledige "reset" te doen van het lichaam dmv een detox en aangepaste voeding. En daarna dus helemaal opnieuw te gaan beginnen met een persoonlijk plan.

Het is zeker geen restrictief dieet oid. Maar de 1e periode ergens wel omdat je dus al je waarden weer in balans wil gaan brengen.
Zo bleek mijn PH te hoog en gaan we nu dus proberen om langzaam aan hierop in te werken en ook stress te verminderen (kan hier ook aan bijdragen).

Ook heb ik al jarenlang "problemen" met mijn spieren, maar ondanks toch een mooi gewicht aan spiermassa, dus zo slap ben ik dan blijkbaar toch niet :+
Maar die PH kan hier ook een grote rol spelen.

Doel nu:

1st gezond en fit worden, goed in mijn vel zitten, in balans komen en weer energie krijgen.

2; langzaam terug afvallen en conditie opbouwen door meer te bewegen. Vooral de spiermassa behouden en werken aan het vetpercentage en vnl het viceraal vet. Ik heb 40% vet van welke 38% viceraal :oo
Toch best geschrokken hiervan. Had wel verwacht dat mijn algehele percentage hoog ging zijn, maar niet dat alles viceraal zou zijn. Heb nl de indruk dat alles beter verspreid zat :') zo ben ik wel wat gezet overal, maar heb ik niet echt een buik oid. Wel behoorlijke billen bvb.

Ook was mijn vochtgehalte behoorlijk laag met 40%.
Nu moet ik "in bulk" water gaan drinken. Dus bvb 500ml drinken in je pauze en dan 2uur niets, volgende pauze weer 500ml. Ipv kleine slokjes gedurende de dag want dan plas ik wel veel. Maar slaan mijn cellen het vocht dus niet op.
Dit "bulken" zou je lichaam dus weer moeten resetten om water in je cellen te gaan opslaan zodat je systeem weer optimaal kan gaan werken. Want drinken doe ik in principe wel genoeg (ruim 2l), maar mijn vochtgehalte laat dit niet zien.
Vorige voedingskundigen hebben het hier nooit over gehad. Dus ikke heel blij met deze! Nu helaas wachten tot 8februari voor verdere plan van aanpak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:13 



 
Profiel   

Wat is Viceraal vet?
Beterschap Soepblik.

Is het misschien een leuk idee om na één maand een overzichtje te maken van iedereen die mee doet (en die wil) wat de resultaten tot nu toe zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:57 



 
Profiel   

Lieke schreef
Wat is Viceraal vet?
Beterschap Soepblik.

Is het misschien een leuk idee om na één maand een overzichtje te maken van iedereen die mee doet (en die wil) wat de resultaten tot nu toe zijn?


Dat is vet rondom je organen in je buik. Schijnt trouwens het meest ‘gevaarlijke’ vet te zijn. Je kan het beter op je kont en bovenbenen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:07 



 
Profiel   

fannetje schreef
Soepblik schreef
Hier vandaag helaas niet zo goed bezig geweest. Ben positief getest, dus voel me flink belazerd. :(

Dat is balen. Hopelijk niet echt ziek ervan?

Black-kelpie, nee ook geen cm-ers kwijt. Maar dat gaat straks, als het wel weer goed gaat, vast goed komen hoor. Maar nu nachtdienst, dus dat is voor mij gewoon overleven. Kan dan heel slecht eten en voornamelijk trek in slecht voer. Na donderdag is dat weer over, dus dan kan ik mezelf weer tot de orde roepen.


Nachtdiensten had mijn lichaam ook altijd moeite mee! Ik probeerde m’n dag schema maar gewoon aan te houden, maar dat werkte niet mee.
Nog 1 nachtje, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:16 



 
Profiel   

Hier afgelopen weekend nachtdienst gehad, en maar een nacht gehad dat ik echt boven mijn kcal doel zat, al was het maar minimaal, dus wel blij mee. Maar ik eet heel anders in de nachtdienst, langere perioden niet (echt van 4/5 uur 's nachts tot 18.00 uur 'savonds) dus het doet wel wat met mijn lijf. Begin de dag dan ook met avondeten want dat is de enige maaltijd die op zijn plek blijft staan bij mij. 's Nachts warm eten is niet mijn hobby, een tosti of zo dat gaat wel, maar geen hele bak met warm eten.
Maar ik heb wel het idee dat ik van alles vasthoud aan vocht e.d. door de nachtdienst dus wegen doe ik maar even niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:38 



 
Profiel   

Vind het heel fijn dat dit topic zo actief is en iedereen elkaar steunt, begrijpt en tips geeft!

Bij mij gaat het afvallen best gestaag, met uitzondering van de feestweek. Ik hou m’n eten bij in Food. Alleen zit ik vaak hoger in m’n koolhydraten en erg hoog in m’n vet en blijven m’n eiwitten wat achter. Deze week niet sporten (quarantaine), hopelijk binnenkort weer wel. Dan zijn eiwitten nog belangrijker. Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? De eieren en cashewnoten ken ik wel, maar die zijn vaak erg hoog in vet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:38 



 
Profiel   

bamisalami schreef
Vind het heel fijn dat dit topic zo actief is en iedereen elkaar steunt, begrijpt en tips geeft!

Bij mij gaat het afvallen best gestaag, met uitzondering van de feestweek. Ik hou m’n eten bij in Food. Alleen zit ik vaak hoger in m’n koolhydraten en erg hoog in m’n vet en blijven m’n eiwitten wat achter. Deze week niet sporten (quarantaine), hopelijk binnenkort weer wel. Dan zijn eiwitten nog belangrijker. Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? De eieren en cashewnoten ken ik wel, maar die zijn vaak erg hoog in vet.


Kwark, plakje kipfilet, rijstwafel met cottage cheese. Verder kun je als je een pot eiwitpoeder koopt alle kanten op. Gooi het in zelfgebakken gezonde muffins / havermout koek / bananenbrood, eiwit shake of koffie etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:13 



 
Profiel   

Ik ben sinds kort fan van deze https://lindahls.nl/ wel prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:24 



 
Profiel   

Vliendertje schreef
Wat goed om te horen!!! En wat knap dat je zoveel bent afgevallen !!!! Mijn doel is nu eerst maar eens onder de 100.

Dat is 1 van de dingen waar ik het inderdaad voor doe; weer kunnen paardrijden! Vandaag in totaal 1,5 uur gewandeld + stukjes joggen. Ik denk dat dit voor nu een prima vervanging is voor de sportschool inderdaad. De sportschool hier in de stad kost 45 euro per maand en dat kan ik echt niet missen helaas.

Ik eet nu 1800 kcal. Dat is goed te doen! En gezonder. Alhoewel ik op zoek ben naar vervanging van mandarijnen die straks niet meer lekker zijn. Daar eet ik er nu 3 a 4 van op een dag. Ik ben niet zo’n fruit eter!

Let goed op dat je geen last krijgt van je gewrichten bij het joggen, als je flink overgewicht hebt is dat echt een aanslag op je lichaam. Ik had toen eigenlijk constant last van mijn heupen en knieën, wandelen kon maar een zwaardere belasting had veel meer klachten gegeven.

Zwemmen/aquarobics is wellicht een optie? Hier is dat wel goedkoper dan de sportschool, en qua fysieke belasting veel gunstiger.

Kiwi's misschien een goede vervanger? Kiwi gold :9


bamisalami schreef
Vind het heel fijn dat dit topic zo actief is en iedereen elkaar steunt, begrijpt en tips geeft!

Bij mij gaat het afvallen best gestaag, met uitzondering van de feestweek. Ik hou m’n eten bij in Food. Alleen zit ik vaak hoger in m’n koolhydraten en erg hoog in m’n vet en blijven m’n eiwitten wat achter. Deze week niet sporten (quarantaine), hopelijk binnenkort weer wel. Dan zijn eiwitten nog belangrijker. Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? De eieren en cashewnoten ken ik wel, maar die zijn vaak erg hoog in vet.

Ik maak tussendoor of als lunch regelmatig een shake; bevroren fruit, yoghurt, een maatschep whey en een scheutje vanille aroma. Is precies een milkshake *\o/*

Skyr met een smaakje doet het ook altijd goed. Voor vandaag heb ik voor de lunch wortelwraps met gerookte kip/hummus/avocado. Hüttenkäse is ook lekker om mee te variëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:27 



 

bamisalami schreef
Vind het heel fijn dat dit topic zo actief is en iedereen elkaar steunt, begrijpt en tips geeft!

Bij mij gaat het afvallen best gestaag, met uitzondering van de feestweek. Ik hou m’n eten bij in Food. Alleen zit ik vaak hoger in m’n koolhydraten en erg hoog in m’n vet en blijven m’n eiwitten wat achter. Deze week niet sporten (quarantaine), hopelijk binnenkort weer wel. Dan zijn eiwitten nog belangrijker. Iemand tips voor eiwitrijke tussendoortjes? De eieren en cashewnoten ken ik wel, maar die zijn vaak erg hoog in vet.


Youtube staat vol met hele fijne filmpjes om thuis te sporten! Pamela Reif heeft bijvoorbeeld leuke cardio-dansjes, of zoek een lesje bodycombat op! :) .. Tenminste, als je je fit genoeg voelt en niet erg ziek bent! Anders beterschap! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:34 



 
Profiel   

Deze kreeg ik aangeraden voor extra eiwit
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hier 3 kg er af :D Nu nog volhouden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:37 



 
Profiel   

Pattypaard schreef
Deze kreeg ik aangeraden voor extra eiwit
[ [url=m/EROlQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M6XohS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2PcDGo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 3 kg er af :D Nu nog volhouden haha

Die bovenste 2 heb ik toevallig afgelopen week meegenomen, smaken prima! Je hebt van Melkunie ook van die knijpzakjes (zoals breakers), ideaal voor onderweg!
Optimel kwark vind ik ook lekker, zitten veel eiwitten in en 0% vet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:11 



 
Profiel   

Ik ben nu op 85,5! Slow but steady. Ik probeer nu zon 4x per week te gaan sporten en vooralsnog is het goed vol te houden.

Die proteinepudding van melkunie heb ik hier ook! Vind ik zelf heel erg lekker. Ik vind de tips in dit topic verder echt heel fijn. Goed bezig allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:34 



 
Profiel   

Die proteïn pudding is lekker, heb ik ook vaak :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:41 



 
Profiel   

Weet niet waar je ze koopt, maar de Lidl heeft ze ook en een stuk goedkoper :)

Hier niet veel te melden dus lees lekker mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:43 



 
Profiel   

Ik snack vaak rode linzen voor eiwitten en vezels, paar minuutjes in de magnetron met water en een bouillon blokje :9 voor wat zouts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:45 



 
Profiel   

Skinfaxi schreef
Ik snack vaak rode linzen voor eiwitten en vezels, paar minuutjes in de magnetron met water en een bouillon blokje :9 voor wat zouts!


Wat voor rode linzen zijn dat, gedroogde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:22 



 
Profiel   

Fijne tips, dank!
Die Melkunie protein had ik iid bij m’n vorige afvalrace, maar die heb je nu alleen nog met smaakjes en niet meer naturel. Heb zojuist de vanille toegevoegd aan m’n boodschappenlijst van de appie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:48 



 
Profiel   

Mizora schreef
Skinfaxi schreef
Ik snack vaak rode linzen voor eiwitten en vezels, paar minuutjes in de magnetron met water en een bouillon blokje :9 voor wat zouts!


Wat voor rode linzen zijn dat, gedroogde?


Dit zou ik ook graag weten :j
Trouwens ook lekker met sojabonen bvb, beetje olie, zout erover en wat thijm bvb, heerlijk snacken.

En weet iemand hoe je geroosterde kikkererwten maakt met gedroogde erwten dus ..
1st weken uiteraard, maar dan ook koken? Of zo, alleen geweekt, de oven in flikkeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:01 



 
Profiel   

Ik zal dit weekend weer eens wegen. Het gaat niet snel maar heb wel het idee dat mijn broeken wat losser zitten dus er moet wel iets af zijn, al is het in de centimeters.
Maar het is er ook heel langzaam aangekomen dus op zich ook prima als het weer langzaam afgaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 151 [ 3764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 151  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen