We wandelen door naar deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noordje

Berichten: 2204
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:57

Jeetje,wat heb ik weer een hoop bij 'moeten' bijlezen.
Mooie foto's van Pien met de rijp ,prachtig.

Welkom Dais!

Een reiger op het dak,ook leuk :D

Veel animo voor de paddenstoelen wandeling,leuk!

Veel plezier alvast in Zwitserland Bootsiebob! Hopelijk nog veel sneeuw.

En Gaucho en Faringo ook vakantieplannen,leuk hoor.

Verder leuke foto's van de rest. Leuk om in Eurodisney te zijn Dide.Veel plezier nog.
Oude oma hond en de mini's weer <3

Handig hè ,zo'n buggy?Wij hebben er ook 1 staan.Veel gebruik van gemaakt toen de honden in de lappenmand zaten/ouder werden.
Alleen het is nogal een klus om die kar met 25/30kg hond omhoog te duwen hier met die heuvels :D

Als het goed is, gaan wij eind februari een weekje ofzo naar de zon. Of Tenerife,of Zuid-Spanje een beetje afhankeljk van het weer/temperatuur.
Ben ik echt aan toe,zit er een beetje doorheen op m'n werk. Heb me nu ook even ziekgemeld.
En wat gisteren is gebeurd,hielp ook niet echt.
Ik was met de paarden naar de DA gewandeld,omdat er bij Moreno een bioptie gedaan moest worden.
Ging goed,totdat we naar huis wilden.Hij is onderuit gegaan op de helling en heeft enorm veel schaafwonden opgelopen. Vooral omdat z'n huid heel dun en slecht is (vandaar de bioptie)
Het is een godswonder dat ie niets gebroken heeft,want ik zag 'm zo in splagaat gaan |(
Ik voel me heel schuldig,want we hadden over het veld moeten gaan.
Maar gedane zaken nemen geen keer en nu maar hopen dat z'n wonden snel genezen en dat we met de bioptie uit kunnen vinden hoe we hem beter in z'n vacht kunnen krijgen.

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:42

Tjee Noordje wat een schrik! Arme Moreno. Gelukkig niets gebroken of geblesseerd. Je schuldig voelen kan ik mij voorstellen, maar jij had dit ook niet voorzien. Een inschattingsfout die we allemaal wel eens maken. En het is gelukkig bij schaafwonden gebleven.

Rust maar even goed uit en verheug je op een weekje zon

Ik duim mee dat het biopt een makkelijk te verhelpen oorzaak zal geven

Knuffel voor jou

Faringo
Berichten: 8200
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:42

Jeetje noordje, wat een schrik! Gelukkig geen breuken, maar dit is ook zeker niet fijn. Hopelijk levert het biopt wat nuttige informatie op. Verstandig om je ziek te melden als je er ff doorheen zit (kan ik nog wat van leren ;-)). Zou fijn zijn even een weekje er helemaal uit.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:47

Wat schrikken Noordje :knuffel: . Goed dat je je ziek hebt gemeld en even voor jezelf zorgt. Een weekje zon kan daarin veel goed doen. Hopelijk wordt door het biopt meer duidelijk.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:53

Jeetje Noordje, arme morena en arme jij omdat je jezelf zo schuldig voelt vanwege een inschattingsfout. Is zo menselijk. Sterkte!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 12:58

Wat vervelend Noordje, wel goed dat je je ziek hebt gemeld, wat niet gaat dat gaat niet. Doe rustig aan

Faringo
Berichten: 8200
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:28

Ik heb m'n lunchrondje weer achter de rug. Heerlijk weer, ik had het bloedheet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:32

Ik wil ook in de zon

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:37

Zo, het lijkt wel voorjaar zeg. Mooi.

Ik ga zo nog even wandelen, maar dat is een mindere wandeling. Ik wil het graf van mijn moeder even bezoeken die precies 1 jaar geleden is overleden. Ze ligt op een natuurbegraafplaats, ongeveer 1 km van de parkeerplaats. Dus wel heel mooi. Een plekje die mijn ouders zelf hebben uitgezocht in het bos.

Faringo
Berichten: 8200
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:49

Sterkte germie, zijn toch altijd wat meer beladen dagen. Klinkt wel als een mooi plekje waar ze begraven is.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:56

Faringo schreef:
Sterkte germie, zijn toch altijd wat meer beladen dagen. Klinkt wel als een mooi plekje waar ze begraven is.

Bedankt, en ja, het is zeker een mooi plekje.

Ik heb overigens de knoop doorgehakt omdat het er op lijkt dat Finland gewoon Janssen blijft accepteren als vaccin conform de EU afspraken: ik ga een week naar Fins Lapland. Uiteraard ga ik een keer scooteren en ijsvissen, een huskytocht maken, en een rendierensafari doen. Maar dan zijn er nog 3 dagen over en het plan is om 1 dag daarvan te gaan skiën en 2 dagen te wandelen/langlaufen.

Ik hoop dat de pijn in mijn voet waar ik nu sinds 2 weken elke dag mee opsta dan weer weg is. Ik kan geen oorzaak aanwijzen waarom die voet pijn doet. En als ik eenmaal loop, dan zakt de pijn af. Het zit niet in de hak, dus geen hielspoor, maar zeg maar aan de buitenkant waar de voetboog loopt. Ik vermoed dat het van een bepaald paar schoenen komt en die zijn nu in de ban om uit te sluiten of dat de oorzaak is. Maar dan is het natuurlijk niet ineens weer over. 5-10 km per dag wandelen gaat gelukkig prima en dan is de pijn 's morgens met opstaan te overzien. Maar wel lastig.
In mijn thermowandelschoenen die ik al stiekem gekocht had in de hoop nog wel de sneeuw op te kunnen zoeken voel ik het wel meer dan in mijn gewone wandelschoenen. Maar sneeuw wandelt anders dan een stenen straat. En de 2 proefwandelingen van 5km die ik nu gemaakt heb zijn ook niet fijn omdat de schoenen echt te warm zijn en ik dus enorme saunavoeten krijg. :+

Maar ik heb er wel zin in. Nu duimen dat het ook echt doorgaat. Duurt nog wel even voordat ik ga.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:11

Sterkte Noordje en Germie gave vakantie plannen wel beide, altijd fijn om naar iets uit te kijken.

Vanochtend al vroeg aan het werk, gelukkig dus met lunch wel wat tijd om te wandelen. Hier leek het ook wel voorjaar.


Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:44

Die lucht. Gaaf.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:46

Wat mooi Gaucho!!! <3 Faringo ook heerlijk gelopen. Kan me voorstellen dat het warm was.

Germie wat een gave plannen! Wel balen van je voet zeg, hopelijk is het op tijd over.

Ik had ook graag gelopen vandaag, ben wel op de fiets naar het werk vandaag maar vanmorgen was het nog koud. Ik baal want ik had een half uur niks (afmelding), half uur cliënt en dan een half uur pauze. De cliënt is niet gekomen dus had eigenlijk 1,5 uur niks. Had ik prima een rondje in kunnen lopen maar heb ik nu dus niet gedaan omdat ik een half uur steeds net krap vind..

Faringo
Berichten: 8200
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:59

Gaaf vooruitzicht Germie, maak maar lekker foto's :D! Vervelend van je voet, hopelijk trekt het weg met de andere schoenen.

Balen Jojoleine, jammer dat je dat niet wist. Met 1,5 uur kun je inderdaad een prima rondje wandelen.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:02

Faringo en Gaucho wat een heerlijke foto's <3, de lente hangt echt vandaag in de lucht!

Germie, sterkte op de begraafplaats, fijn dat het zo'n mooi plek is maar wel een verdrietige wandeling.
Misschien verstandig als je klachten aanhouden om bij een podotherapeut je eens na te laten kijken (niet een podoloog nemen). Want het is zo zonde om met pijn te blijven lopen, het kan je plezier verpesten.
Wel toffe plannen.

Noordje, och nee wat schrikken. Hopelijk knapt je paard snel op en vinden ze een oorzaak.
Goed dat je even aan jezelf denkt, kalm aan en knuff!

Jojoliene, dat is wel balen idd. Maar gelukkig wel lekker op de fiets, dus frisse lucht!

Hier tussen de middag lekker naar stal gegaan, standaard 1 km en 1 km terug vanaf huis, lekker om even buiten te zijn tussen alle uren beeldschermstaren door.
Geen foto's maar ook hier heerlijk zon en blauwe luchten.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:35

Zo, ik ben weer thuis. De wandeling was niet heel lang, 3500 stappen, maar wel even bloemen op het graf gelegd.
Voor degenen die het gebied niet kennen hier een paar foto's, behalve van het graf zelf.

Het is dus in een natuurgebied en voor iedereen toegankelijk, maar honden verboden. Je kunt er fietsen en wandelen en dat doen dus ook meer mensen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn moeder wilde met uitzicht op het uitkijkpunt liggen, dus is een graf gekocht met ongeveer dit uitzicht vanaf het graf:
Afbeelding

De begraafplaats is een apart stuk van het natuurgebied en daar liggen natuurlijk paden zodat een auto er ook langs kan en als je hier niet wilt wandelen kun je het ook negeren zeg maar:

Afbeelding
Afbeelding

En dan nog even het uitzicht vanaf de uitkijktoren:
Afbeelding

En hier kijk je uit over waar mijn moeder ligt:
Afbeelding

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:45

Mooie plek germie. Leuke plannen heb je ook.
Gaucho, mooi! Lijkt inderdaad wel lente. Heerlijk zeg!

Ik heb vandaag na werk een rondje hardgelopen (en mijn 1e 5km gelopen *\%/* ) en het was echt zo heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:46

Wat een mooie plek Germie. Y;(
En een top vakantieplan!!

Rot van je voet.

En mooie voorjaarsachtige foto‘s van Faringo en gaucho.

Wat goed Goof, 5 km hardgelopen!

Ik ben onderweg, zit in Duitsland nu. Ook zonnig hier {:}

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:53

Het lijkt overal wel zonniger dan hier, haha.

Faringo
Berichten: 8200
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 17:59

Mooie plek Germie!

Jeeeee knap hoor goof je eerste 5km! Mooie foto met dat kerkje.

Fijn Bootsiebob bij jou daar in Duitsland ook een zonnetje.

Hier is het zonnetje ook al een tijdje weer weg. Ouderwets grijs is het. Stel je voor dat zon echt een keer de hele dag schijnt. Ik ga heerlijk m'n laptop afsluiten en van het weekend genieten :D.

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:06

Fijn weekend!!
Afbeelding

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:10

Faringo schreef:
Jeeeee knap hoor goof je eerste 5km! Mooie foto met dat kerkje.


Ja, heel mooi plekje is dat!

Mooi Bootsiebob!

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:30

Nog ééntje dan :o

Afbeelding

lizard
Berichten: 5248
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:31

Zo,ik moest even bijlezen.
Wat was er veel geplaatst.

Ik ga niet op iedereen apart reageren
:)

Maar de foto's zijn mooi.
Het arme paard van Noordje zal morgen wel spierpijn hebben.

Ik was vandaag naar Wageningen.
Naar het arboretum,en over de stuwwal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de terugweg heb ik op 1 van de uitkijkpunten een poos lekker in het zonnetje gezeten.
Gewoon genieten.

Edit.
Bootsiebob, veel plezier!
Laatst bijgewerkt door lizard op 28-01-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt