Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:31

viphorse schreef:
Lijkt mij ideaal !
Zijn er mensen die dit gebruiken ?


ik gebruik het bijvoorbeeld met stempelen, erg handig
ik hoor ook dat mensen gewoon vasaline gebruiken op de huid naast de nagels, zelf geen ervaring mee

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:36

fierefluiter schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje. Ik gebruik sinds kort graag plaknagels. ( ik weet dat het slecht kan zijn voor je nagels, maar een salon kan ik voorlopig niet betalen ) Ik zorg dat ik ze zorgvuldig op plak. Eerst de nagels buffen, en dan met nagellakremover over mijn nagels om de vetten weg te halen. Ook zorg ik dat ik goed aanduw en mijn handen even met rust laat na het plakken. Toch laten ze vrij snel los. Ik denk dat het komt door de lijm die ik gebruik. Ik gebruik gewoon de lijm die in het pakje zit. Welke nagellijm is nou echt sterk? Ik durf bijna mijn vingers niet te gebruiken uit angst dat er weer een nagel los schiet.


ik heb zelf niets met plaknagels... maar weet ook niet of dat wel heel lang hoort te zitten en blijft zitten, het lijkt mij redelijk normaal dat het er snel van af kan gaan en dat het meer voor speciale gelegenheden is?
je hebt ook van die dubbelzijdige plakkers die je ervoor kan gebruiken (geen ervaring mee) en anders de nagellijm van Essence eens proberen?

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:43

of kijken naar een gekleurde rubberbase? (+ rest spullen, maar dat is een 1 malige uitgave)
Dat is denk ik makkelijker, kan je ook vrij dik opzetten en wat vriendelijker voor je nagels op lange termijn?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:17

Jester_ schreef:
Ik ben zo in dubio. Nu mijn acryl al ruim 3 weken zit en ik vermoedelijk nog lang niet kan, wil k eigg me nagels eraf. Maar ik ben zo bang dat gewone gellak niet blijft zitten, ik een enorme bijter ben en mijn nagels dun en slap zijn dus snel scheuren
Ik ben bang dat ik mijn acryl enorm ga missen := maar vind het ook weer zon gedoe en geld elke 3 weken


En als je ze nu wat korter vijlt zelf en dan lakt, kun je er dan wel afblijven :) dat je de 3 weken wat kan rekken of wat meer neutrale kleuren dat je uitgroei niet zo opvalt.

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:50

Voor het eerst sinds een jaar een kleurtje gelakt. Hoewel ik de kleur niet bij me vindt passen zit het er best aardig op moet ik zeggen. Ik heb de colored rubberbase van pink gebruikt. Vind wel dat de kleuren slecht dekken. Zelfs na 3 lagen vind ik hem nog niet 100% dekkend. Het lakt verder wel fijn. Is mijn eerste potje rubberbase maar het lakt verder wel fijn vind ik. Meteen de stamping gel van Ali uitgeprobeerd. Werkt top dus ik mag van mezelf meer kleurtjes bestellen ;) moet wel even plate cleaner enz bestellen en iets voor de stempel. Daar was ik nog niet op voorbereid ;)

Wat me de laatste tijd opvalt is dat er erg veel vuil opstapelt tussen het randje van de lak en m’n vingers als ik bijv bij de paarden ben geweest. Alsof dat vuil aantrekt ofzo. Iemand een idee hoe dat te voorkomen?

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:45

Langs de nagelriem bedoel je? Ik heb daar geen last van, omdat ik altijd handschoenen draag. Misschien is dat de manier om het te voorkomen :+

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:47

Ik heb het ook zo wel. Bijvoorbeeld sofjes oid. Heel vreemd. Als m’n nagels niet gelakt zijn heb ik het nooit.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:03

Hallo allemaal

Ik ben net begonnen met zelf lakken en eindelijk gaat het iets beter maar nu laat steeds de gellak los na paar dagen . Iemand enig idee hoe dat kan ?

Ik heb de lamp van Kiki gebruik de rubberbase van hun en heb het met een gellak van Kiki maar ook van pink . Ik vijl mijn nagels goed op en ontvet met de Cleaner van pink voor ik begin en gebruik de primer van Kiki.
Vind het zo jammer want nu lukt dat lakken eindelijk een beetje en dan laat het weer los.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:22

Wat jammer! Ik heb dit in het begin ook gehad, maar sinds ik een andere lamp heb en de base en top van Xtatic gebruik heb ik er geen last meer van. Misschien lak je te dicht op je nagelriemen? Gebruik je misschien medicatie? Ga je te vlug achter elkaar door of laat je de lagen even afkoelen? Hoe lang laat je de base drogen?

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:32

Ik lak genoeg van de randjes af en heb een lamp van Kiki london volgens mij best goed.
Medicatie gebruik ik niet alleen multi vitamine. Ik laat de rubberbase uitharden zoals Kiki beschrijft maar zal eens bij xtatic kijken .

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:10

Seal je de lak ook door over het randje te gaan?

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:43

Nee dat is een goede ! Lak laat bovenaan steeds los

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:00

Ik ben gister (na 5 weken met mijn oude set :( ) bij een nieuwe stylist geweest. Mijn oude is gaan emigreren. Wat is er toch veel verschil in de manier van zetten. Mijn vorige was heeel gezellig, maar deze zet wel heel strak met een mooie vorm!
Afbeelding

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:34

Jester_ schreef:
Ik ben gister (na 5 weken met mijn oude set :( ) bij een nieuwe stylist geweest. Mijn oude is gaan emigreren. Wat is er toch veel verschil in de manier van zetten. Mijn vorige was heeel gezellig, maar deze zet wel heel strak met een mooie vorm!
[ [url=m/LJL0Gl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeker mooi! Ik hou van dat nude ook!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:16

De PG vegan formules in glitters zijn trouwens wel goed te doen.

Hier de nieuwe starlight plum op de frosted pink rubber base.

(Let niet op mijn dode nagelriemen van de hand alcohol :') )


Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:27

Ik meld mij ook. Ik ging vorig jaar voor het eerst naar een nagel styliste en was direct verkocht. :+ Ik deed nooit nagellak op want het ging er toch weer af na 1 dag. Maar bij de nagel styliste bleef het wel weken zitten.
En toen moesten ze dicht vanwege corona... Ik heb de acryl nagels er met moeite afgehaald want ik wilde niet met mega uitgroei aan tafel zitten met kerst.
Nu heb ik zelf alles aangeschaft en heb me er me er over ingelezen. Voor de eerste keer vind ik het best netjes. Vind het alleen lastig om de gel lak netjes te verdelen.

Afbeelding

Heb inmiddels 9 kleurtjes aangeschaft dus ik kan even vooruit. :')

Die hierboven met de glitters vind ik erg mooi. <3

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:24

Netjes hoor!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:32

Neverland schreef:
Ik meld mij ook. Ik ging vorig jaar voor het eerst naar een nagel styliste en was direct verkocht. :+ Ik deed nooit nagellak op want het ging er toch weer af na 1 dag. Maar bij de nagel styliste bleef het wel weken zitten.
En toen moesten ze dicht vanwege corona... Ik heb de acryl nagels er met moeite afgehaald want ik wilde niet met mega uitgroei aan tafel zitten met kerst.
Nu heb ik zelf alles aangeschaft en heb me er me er over ingelezen. Voor de eerste keer vind ik het best netjes. Vind het alleen lastig om de gel lak netjes te verdelen.

[ [url=m/9YTKqe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb inmiddels 9 kleurtjes aangeschaft dus ik kan even vooruit. :')

Die hierboven met de glitters vind ik erg mooi. <3


Heel mooi! Je wordt er inderdaad steeds handiger in.
Wat ook scheelt... de ene kleur is de andere niet, sommige zijn dun, lakken fijn maar lopen sneller uit, andere zijn weer dikker en stroperiger, dekken goed maar krijg je weer sneller strepen :\
Dat scheelt ook veel met hoe mooi het wordt.
Ik heb bv een witte in de vegan formule van PG... coco white ofzo?

Nou wat een ellende :')
Bij die moet ik echt heeeel erg mijn best doen en hele dunne laagjes om het toonbaar te krijgen :+

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:29


viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:17

Ik poste een aantal berichten terug dat mijn lak steeds losliet inmiddels heb ik het probleem verholpen en zit het echt netjes en goed.
Ik gebruik nu de rubber base gel van urban nails wel de clear en daarover gewoon gellak en blijft prima zitten. Geen primer of Basecoat eronder . Ze noemen het ook wel een riab ipv Biab .

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:02

Wat fijn dat het nu mooi blijft zitten! :)

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:39

Weet er iemand toevallig een goede nagelstyliste rondom weert/roermond die bij een diehard nagelbijter neppers kan zetten?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:59

hallo lezers in dit topic. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren. Ik laat altijd een gellaag (dus geen nep-gelnagels maar echt een laag) op mn nagels aanbrengen in de nagelsalon. Nu overweeg ik dit voortaan thuis zelf te gaan doen. Ik zoek advies voor een goed merk qua basecoat, lak en topcoat, remover en een goede lamp zodat ik vergelijkbare kwaliteit op mn nagels heb (als dat überhaupt mogelijk is). ik geef liever niet onnodig veel geld uit, maar ik wil natuurlijk ook geen slechte spullen kiezen. Wat zijn goede keuzes denken jullie? het liefst kies ik voor lak die wel goed dekt na maximaal twee lagen.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:24

Hoi Jessie2020!
Zelf ben ik erg tevreden over deze lamp https://www.bol.com/nl/account/bestelli ... 1675059108
En gebruik ik de topcoat en basecoat van Xtatic. De kleurtjes gebruik ik van PinkGellac. Alleen de vegan lakjes schijnen een stuk minder van kwaliteit te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. De cleaner gebruik ik ook van PinkGellac. De remover gebruik ik van de drogist, een flesje aceton met watjes. En ik gebruik van die knijpers dan blijft het goed zitten.

Eerder had alles van PinkGellac. Maar ik was niet tevreden over die base- en topcoat en ook niet over de lamp.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:25

Hey tof al gelijk een reactie! Wat bedoel je met knijpers?