Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:01

Ik ga liefst meteen na werk. Avondeten rond 20:00-20:30 is hier standaard. Ik neem wel een tussendoortje of late lunch anders val ik om.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 00:19

Ik ben nogal impulsief en soms is dat écht een ding.

Ik twijfel nog om mee te lopen een aan de halve marathon in Gent, ben nog niet ingeschreven maar heb me net geregistreerd als sponsorloper voor een goed doel (een kattenopvang) voor jawel, die halve marathon :')

Mss moet ik me eens inschrijven voor het uitverkocht is :+

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 13:14

Nou, ik heb mijn verste rondje voor dit jaar gehad hoor. Vier hele kilometers :))
Vergeleken met vorig jaar is dat natuurlijk niks.

Maargoed, niet echt last gehad van mijn knie. Soms wat zeurend gevoel, maar dat trok steeds weer weg.
Wel iedere km nog een minuut wandelpauze gehad, want mijn conditie is ook heel hard achteruit gegaan de afgelopen 6 weken :=

Bij het uitwandelen deed de knie wel even vervelend. Nu voel ik 'm een beetje, als in, ik merk dat ie wat meer belast is.
Maar ik heb ook spierpijn in mijn billen/hamstrings :+

Bizar hoe snel dat achteruit gaat als je een poosje amper loopt.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:00

Supervixen schreef:
Ik heb vanmorgen een marathon gelopen.

Jij hebt vanmorgen een marathon gelopen ? Gewoon, voor de lol ? Omdat het goed uitkwam ? En dan nog aan ruim 10 km/uur! Chapeau hoor. Vind ik echt buitengewoon. En voor alle duidelijkheid, ik vind alle prestaties die hier langs komen buitengewoon. Ook de 20 minuten van troi, en het pb van Imay bijvoorbeeld. Dat is trouwens één van de redenen waarom ik hier graag meelees. Al die verhalen.

Maar goed, met die marathon vers in de benen kun je ons precies vertellen hoe dat zit met de laatste 10 km. Is het echt zo zwaar ? Ben je de man met de hamer tegengekomen ? Of ging het wel ?

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:48

Echt heel stoer inderdaad :j

Ik vond dat ik vandaag wel toe was aan niet meer wandelen tussendoor. Heb 40 minuten gelopen, geen last van de enkel dus dat is top.


Afbeelding

Mooie wolkjes erbij.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:50

Ja dat loop ik voor de lol ja hahaha. Ik loop graag lang.

Dit was (ultra)marathon nummer 11 en ik moet zeggen dat je steeds beter kunt inschatten hoe je zo'n afstand moet lopen. Dan heb ik het over het inschatten van welk tempo je kunt aanhouden, wat je moet eten/drinken onderweg om geen trek te krijgen, wat je van tevoren moet eten, wanneer er ongeveer een zwaar moment zal komen.
Dit was pas de tweede keer zo'n afstand op asfalt, de anderen waren allemaal trail. En daarom ging deze dus relatief makkelijk.
Ik had eigenlijk alleen bij 34km een dipje, geen man met de hamer, maar wel dat je even denkt.. pff nog 8km, maar eigenlijk heb ik de hele afstand heerlijk constant kunnen lopen. Mijn lijf herstelt ook steeds sneller van zo'n afstand lijkt het of raakt er gewend aan.
Een pauzemomentje bij de auto met eten en drinken motiveert/helpt extra.

Vandaag wel wat spierpijn en algehele moeheid hoor.
Maar morgen hoop ik wel weer een herstelloop te kunnen doen.

Lekker gaucho!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:24

Wat fijn gaucho, hopelijk is de blessure nu helemaal voorbij!

Dilan ook goed bezig! Jammer dat je conditie zo achteruit is gegaan maar dat trekt vast weer snel bij.

Gaaf hoor SV, echt knap zomaar op een doordeweekse dag er een marathon uit gooien. Leuk om te lezen hoe je zo'n afstand ervaart :)

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 08:31

Zie net de Koning van Spanje trail voorbij komen. Die staat gepland voor mei. Lijkt me heel gaaf om daar de 11 km te lopen. Maar ik vind de tijdslimiet van 1,5 uur nogal krap voor een parcours met veel hoogtemeters :=

Dus ik twijfel nog of ik dat wel of niet wil.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:54

Ik zag hem ook ja, lijkt me heel tof. Is wel een pittige inderdaad.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:23

Dilan93 schreef:
Zie net de Koning van Spanje trail voorbij komen. Die staat gepland voor mei. Lijkt me heel gaaf om daar de 11 km te lopen. Maar ik vind de tijdslimiet van 1,5 uur nogal krap voor een parcours met veel hoogtemeters :=

Dus ik twijfel nog of ik dat wel of niet wil.


Ik zie op hun site dat ze op zondag ook een 10k hebben met net iets minder hoogtemeters met dezelfde tijdslimiet. Ik weet niet of dat nog een optie zou kunnen zijn?

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 10:19

IMAY1990 schreef:
Dilan93 schreef:
Zie net de Koning van Spanje trail voorbij komen. Die staat gepland voor mei. Lijkt me heel gaaf om daar de 11 km te lopen. Maar ik vind de tijdslimiet van 1,5 uur nogal krap voor een parcours met veel hoogtemeters :=

Dus ik twijfel nog of ik dat wel of niet wil.


Ik zie op hun site dat ze op zondag ook een 10k hebben met net iets minder hoogtemeters met dezelfde tijdslimiet. Ik weet niet of dat nog een optie zou kunnen zijn?

Ohh ik zat naar de zaterdag te kijken.

Die op zondag is dan idd nog wel een optie :j

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:00

Afbeelding


Het leven is mooi! :D

Jullie verhalen zijn zo ontzettend motiverend, denk er altijd even aan onderweg.
Vooral dat SV dit gewoon nog 3x extra loopt... zomaar - gewoon omdat het kan := echt bizar en zoveel respect voor.

Leuk alle nieuwe vorderingen van iedereen. Het gaat goed toch? Iedereen weer redelijk uit de lappenmand.
Koning van Spanje? Bokt naar Malaga dacht ik meteen maar dat is het niet hè?
Ik ben benieuwd of jullie voor dit weekend gaan inschrijven!

Ik liep vanmorgen mijn favoriete rondje om 8.15 uur en de zon gaf mij elke 10 minuten een ander prachtig plaatje! Liep heerlijk en zonder struggles, zo’n heerlijk gevoel
De langste run en de 2e hoogste hellingsgraad. Runkeeper was tevreden met zijn confetti meldingen. Hahaha... vind eigenlijk dat ik ook wel een cadeautje verdien _/-\o_


Geniet van deze prachtige dag mensen, te mooi om binnen te blijven!

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 11:11

Bb80 je hebt zeker een cadeau verdiend. Jezelf belonen ben ik voor :D . Heerlijk om zo vroeg te kunnen lopen met een mooi zonnetje.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 15:24

BB80, mooie run :D
Koning v Spanje is in Limburg :))

Ik heb echt intens genoten van de zon! Doet een mens goed.

Vanochtend een wandeling gemaakt en net 2 paarden gereden. :D

Deze nog gespot tijdens het rijden.
En tijdens het wandelen een stuk of 6 reetjes <3

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:31

Prachtige omgeving voor de Koning van Spanje, ik was daar afgelopen weekend wandelen. Valt helaas net in de periode dat ik net de sleutel heb van mijn nieuwe huis :(

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:38

Ik heb twee keer de koning van Spanje trail gelopen. Één keer de 11km en één keer de 22km. Echt onwijs mooi daar <3

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:08

Prachtige ochtend BB80!
SV, jeetje, 'even' een marathon lopen, gewoon omdat het kan. Tof hoor.
Dilan, ook weer lekker aan het opbouwen, fijn.

Ik ben superblij, ik heb vanmiddag mijn eerste 5km gelopen *\%/*
Ik was het helemaal niet van plan, wilde 4 km lopen, maar toen zat ik op 27 minuten en wilde ik doorlopen naar 30. En op 30 minuten wilde ik doorlopen naar 4,5 km en op 4,5 km had ik nog wat over en besloot ik door te lopen naar 5km :+
Zodoende! Ben echt trots!


Afbeelding

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:25

Mooi zeg Goof en BB80 allebei! Het was ook wel echt heerlijk weer vandaag :)

Die koning van Spanje trails klinken mooi, ik zag op Facebook ook al de aankondiging voorbij komen. Flink wat hoogtemeters in ieder geval! Maar voor mij is het te kort na mijn bruiloft (op 22 april ^&+ ), ik verwacht in de periode daar vlak voor en na nauwelijks tijd en energie te hebben om te lopen.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 18:35

Wat goed Goof! :D

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 19:32

Goof wat goed zeg! Knap hoor.

Dilan wat gaaf die roofvogel!

Ik heb net 10km afgetikt en ik mag echt niet klagen! Alleen nog wat spierpijn in de hamstrings en wat moeheid. Maar toch heerlijk gelopen met wat tempowisselingen.

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:19

Wauw Goof! En mooie tijd!

SV goed hersteld.

Ik had vandaag derde etappe van Tour de Kempen. Er was 1 lus van 10 Km die je kon inkorten tot 7. In Gent was het mistig en ijskoud. Daar scheen de zon, stralende lucht en 9 graden. Dat geeft de burger moed.
Had me voorgenomen om de lus tweemaal te doen, desnoods tweede keer inkorten en stuk wandelen. De eerste lus heb ik bijna volledig met iemand anders gelopen. Ze liep net iets trager dan mij dus dat werkte wel. Erna vertrokken voor tweede lus. Halverwege werd ik moe maar ik dacht ik zie wel waar het schip strandt :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:24

Mooie prestatie poes!
Heerlijk die foto's met strakblauwe lucht. Heb ik echt gemist. Voor mijn gevoel heb ik de zon al een paar maanden niet gezien.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:29

Wat een grijs jaar was 2021!!!! Echt ik was ind e mist aan het rijden erheen en ik had weinig moed. En toen brak het open en ik was een heel ander mens. Heel fijn in het zonnetje.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:33

Ik heb verzuimd eind van de middag te gaan lopen toen het nog licht was. En met mijn tempo loop en langere duurloop heb ik geen moeite met in het donker lopen maar vandaag zou mijn interval training zijn en daarvoor kan ik me er echt niet toe zetten om in het donker te gaan. Vorige week exact dezelfde fout gemaakt, dus maar net als toen op zaterdagochtend gaan lopen denk ik. Ik had vandaag wel een beter excuus dan vorige week, ik ben naar een fietsenwinkel geweest direct na werk omdat ik aan eht zoeken ben naar een nieuwe racefiets :+

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:46

Goed zeg poes, mooie foto's hoor.