Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:53

Indi_Vito schreef:
Kak, ben net positief getest op corona.
Dat is dus thuis blijven en vreet buien :(


oliebol! Sterkte!

Ik ga op zich met eten best goed. Maar met het bewegen is het ruk. Ben na 5 minuten dood en dan denk ik echt: waarom doe ik dit? Het is zo stom, het doet zeer, zweten is vies, ik ben net gek. :')

Dus toch maar toch nog iets meer met eten doorpakken. Daar kan ik wel echt streng zijn voor mezelf. Met sporten dus niet. Ik lijd liever honger dan ik sport.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:08

Indi_Vito schreef:
Kak, ben net positief getest op corona.
Dat is dus thuis blijven en vreet buien :(


Ah oliebol zeg -O- Beterschap. Hopelijk ben je er snel en zonder al teveel last vanaf.


Afbeelding
Ik ga ze wel missen... er zat eindelijk wat.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:28

Renee1991 schreef:
Nah oke, misschien moet ik er ook niet te zwaar aan tillen (haha).

AMCM volgende maand allebei met frisse moed er weer tegenaan! :+


Even Bloedprikken is helemaal niet verkeerd :) een schildklier kan je flink tegen zitten!

Ik was er ook weer bang voor maar vanmorgen uitslag gehad en ik lijk goed ingesteld nu. Alleen lage vit D (ben super veel buiten dus snap niet waarom).

Ik heb nog steeds niks anders gevonden dan mandarijnen (wat ik lekker vind en makkelijk is). Toch maar weer wagen aan appels.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:52

Vliendertje, heb je wel eens sharon fruit geprobeerd? Die vind ik wel eens lekker ter afwisseling. Vergelijkbaar met mango, maar dan zoeter.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:23

marley93 schreef:
Vliendertje, heb je wel eens sharon fruit geprobeerd? Die vind ik wel eens lekker ter afwisseling. Vergelijkbaar met mango, maar dan zoeter.


Nog nooit van gehoord! Ga ik eens proberen, alhoewel ik gruwel van Mango! :’) maar wie weet :)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:32

Deze maand -1 kg. Niet veel, maar na 2 weken netjes eten ben ik daarna alweer verzand in chips, koek, popcorn, drop en m&m's.

Ik moet dus even terug in het gareel..

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 09:55

Mama3 schreef:
Deze maand -1 kg. Niet veel, maar na 2 weken netjes eten ben ik daarna alweer verzand in chips, koek, popcorn, drop en m&m's.

Ik moet dus even terug in het gareel..


Mij helpt het soms om 1 dag in te plannen waar ik iets lekker mag zoals een chips, extra chocolade, ...
Als ik mezelf die dingen volledig ontzeg, ga ik net meer zin krijgen! Dus ik ontzeg het mezelf niet en gebruik het als wijze van "beloning"
Of bvb een paar chipjes of een paar m&m's als klein snackje bij de koffie, :+ ipv gelijk de hele zal erin mikken haha

Thuis nu ook die ik soms een ferrero rocher bij de koffie. Vroeger zou ik de hele doos leeg eten. Nu kan ik dus ook gewoon "doseren" en heb ik minder snaaimomenten en cravings.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:28

Ik deed ook wel eens van die uitdeelverpakkingen kopen van lekkere dingen. Dan heb je toch wat lekkers zonder meteen een enorme hoeveelheid kcal te hebben.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:59

MarloesHJ schreef:
Ik deed ook wel eens van die uitdeelverpakkingen kopen van lekkere dingen. Dan heb je toch wat lekkers zonder meteen een enorme hoeveelheid kcal te hebben.

Die deel ik dan allemaal achter elkaar uit, aan mezelf :+

Ik koop het dus niet zelf, maar als ik bij mijn moeder ben of ergens anders waar het ligt pak ik rustig een keer een stukje chocolade.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:03

Dus. Ik meld me weer (al eerder gedaan, haha).

Ik ben sinds deze week officieel begonnen. De sportschool is weer open, dus maandag ga ik weer sporten. Daarnaast ben ik gestopt met snaaien en ben ik 1 maaltijd (meestal de lunch) gaan vervangen met een maaltijdshake waar alles in zit, maar die erg laag in calorieen is.

Anywho. Ik ben benieuwd hoe het gaat :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:04

BillyJ schreef:
Mama3 schreef:
Deze maand -1 kg. Niet veel, maar na 2 weken netjes eten ben ik daarna alweer verzand in chips, koek, popcorn, drop en m&m's.

Ik moet dus even terug in het gareel..


Mij helpt het soms om 1 dag in te plannen waar ik iets lekker mag zoals een chips, extra chocolade, ...
Als ik mezelf die dingen volledig ontzeg, ga ik net meer zin krijgen! Dus ik ontzeg het mezelf niet en gebruik het als wijze van "beloning"
Of bvb een paar chipjes of een paar m&m's als klein snackje bij de koffie, :+ ipv gelijk de hele zal erin mikken haha

Thuis nu ook die ik soms een ferrero rocher bij de koffie. Vroeger zou ik de hele doos leeg eten. Nu kan ik dus ook gewoon "doseren" en heb ik minder snaaimomenten en cravings.

Dit doe ik ook wel gewoon. Anders is het niet vol te houden.

Als je die chocolade op een andere dag compenseert, of een keertje extra sport, moet er niks aan de hand zijn.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:27

Mijn weegmomentje gisteren was lekker motiverend, -1,2! Ik zit voor januari nu op een -4,2, dus dat is echt fijn! Nu doorzetten want meestal na een maandje ga ik verzwakken en dan krijgt de suiker mij weer in zn greep :Y) Volgende week als t goed is feestweek, ben benieuwd wat dat bij mij doet op de weegschaal!

marley93 schreef:
[ [url=m/Y5lleo.png]Afbeelding[/url] ]
Ik ga ze wel missen... er zat eindelijk wat.

:') :')

Suzanne F. schreef:
Ik ga op zich met eten best goed. Maar met het bewegen is het ruk. Ben na 5 minuten dood en dan denk ik echt: waarom doe ik dit? Het is zo stom, het doet zeer, zweten is vies, ik ben net gek. :')

Dus toch maar toch nog iets meer met eten doorpakken. Daar kan ik wel echt streng zijn voor mezelf. Met sporten dus niet. Ik lijd liever honger dan ik sport.

Sorry, ik moest echt een beetje lachen hierom :)) En wandelen, dat je toch beweegt maar niet zo zweet?

Indi_Vito schreef:
Kak, ben net positief getest op corona.
Dat is dus thuis blijven en vreet buien :(

Wat balen! Hopelijk niet teveel klachten ervan..

AMCM schreef:
Al kan ik beter zwijgen, ben zelf compleet de mist ingegaan. 3 goede weken gehad, vervolgens hormonenweek. Ging eerst goed, maar nu al enkele dagen volledig losgegaan -O- morgen of overmorgen maandelijks weegmoment, volgens mij was deze maand een nuloperatie }:0

Balen dat je weer los gegaan bent, maar vergeet niet dat je ook 3 goede weken gehad hebt! Misschien valt het daardoor mee, herpak jezelf wat je hebt al laten zien dat je het kunt!

theadora99 schreef:
Hier gaat het heel goed met weinig eten, mijn verstandskiezen zijn eruit, eten doet pijn dus het enige echte vaste voedsel sinds woensdag was een half bord macaroni met kaas (had ik zin in) en een bord met zachte gebakken aardappels en appelmoes :') Blijf heel netjes onder mijn kcal doel haha.

:(:) Hopelijk heb je snel minder pijn!

Faringo schreef:
Hier ook een weegmomentje:
1-1: 64.3
28-1: 63.4

Dus nee dat gaat niet snel, maar ben allang blij dat er weer wat afgaat. Is ook pas sinds de afgelopen week. Ik ga 31-1 nog even een wegen en meten voor de eindstand van januari.

Niet snel is altijd beter dan dat er iets bij zou komen, zo kom je er ook! :D

Renee1991 schreef:
Ik begin de motivatie te verliezen, zoals altijd. Bungel zo'n beetje de hele maand al tussen dezelfde twee gewichten, terwijl ik goed mijn best doe en ook niet de drang voel om slechte dingen te eten.
Eindstand januari is dan -2,5 kg. Nou ja, prima, maar in februari moet het wel verder zakken.
Binnenkort toch maar even een afspraak bij de huisarts maken om oa m'n schildklier te prikken.

Snap dat het niet motiverend is als je zo heen en weer schommelt, maar 2,5 eraf in 1 maand is toch super! Niet je motivatie verliezen, maar doorzetten, je kunt het!

bamisalami schreef:
Vanochtend weer weegmomentje.
Start 7 januari: 79,4 kg
28 januari: 76,6 kg

Volgende week ook weer centimeters opnemen!

Wat goed! Je gaat lekker! :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:38

marley93 schreef:
[ [url=m/Y5lleo.png]Afbeelding[/url] ]
Ik ga ze wel missen... er zat eindelijk wat.

Voor mij zal dat juist een verlichting zijn, en een kans om misschien in een normale winkel bh's te kunnen kopen O:)


Kwa 1 vaste dag voor slechte dingen. Zo lang ik mag wisselen wanneer die ene dag in de week is overleef ik dat, als ik dat echt vast op 1 specifieke dag zet, gaat dat mis.


Ik heb net een bananen brood gebakken met amandelmeel, is een keto/paleo recept. Hoop dat ik het lekker vind en dan word dat een afwisseling voor mijn ontbijt :D

Oeehh en mijn bil doet eindelijk niet zo'n pijn meer met bewegen dus ik ga langzaam ook eens mijzelf voor gek verklaren waarom ik mij in het zweet werk O:)

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:55

Als je van ( rijpere) bananen houdt, is bananenbrood lekker. Helaas kan ik er niet warm van worden.
Ook peulvruchten en zoetstoffen gaan niet in combi met mijn lijf ( en nog veel meer -O- )dus het blijft een uitdaging.

Maar het gaat gewoon dit jaar lukken, heb ik besloten :Y) O:)

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:36

Ik moest net echt héél sterk zijn om niet een zak chips mee te nemen toen ik boodschappen ging doen, pfff. Maar ik weet gewoon dat ik niet één of twee handjes kan nemen, ik vreet gelijk die hele zak leeg.
Ik heb wel cupcakes gebakken. Daar had ik zin in. Ik houd niet eens zo erg van cupcakes. :')

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:09

marley93 schreef:
Ik moest net echt héél sterk zijn om niet een zak chips mee te nemen toen ik boodschappen ging doen, pfff. Maar ik weet gewoon dat ik niet één of twee handjes kan nemen, ik vreet gelijk die hele zak leeg.
Ik heb wel cupcakes gebakken. Daar had ik zin in. Ik houd niet eens zo erg van cupcakes. :')


En je hebt het dus niet mee genomen? Super knap! *\o/*

Ik werd net uitgenodigd voor een lunch, terwijl ik net wakker was en m’n ontbijt met havermout op had……
Toch besloten gewoon te gaan, het moet leuk blijven! Oerbrood met rosbief en een cappuccino en een kop thee. Dus redelijk oké, hopelijk zie ik het (positief) terug op de weegschaal…


Oja, en een appel gegeten! Toch niet zo heel verkeerd als ik dacht, dus een prima vervanging voor de mandarijnen.

In een normale winkel kleding kopen zou zo fijn zijn!! Samen met vrienden shoppen, in dezelfde winkel, ipv altijd apart (en reacties in een ‘normale winkel’ als; hier hangt een XXL! Dat moet je toch passen??? )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:09

marley93 schreef:
Ik moest net echt héél sterk zijn om niet een zak chips mee te nemen toen ik boodschappen ging doen, pfff. Maar ik weet gewoon dat ik niet één of twee handjes kan nemen, ik vreet gelijk die hele zak leeg.
Ik heb wel cupcakes gebakken. Daar had ik zin in. Ik houd niet eens zo erg van cupcakes. :')

Goed bezig +:)+.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:12

Ik zit op week twee van de lazyfitgirl methode. Is erg leerzaam.

Ik ben sinds 7 januari 1,6 kilo keijt. Voornamelijk vocht vermoed ik maar toch.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:19

Vliendertje schreef:
marley93 schreef:
Ik moest net echt héél sterk zijn om niet een zak chips mee te nemen toen ik boodschappen ging doen, pfff. Maar ik weet gewoon dat ik niet één of twee handjes kan nemen, ik vreet gelijk die hele zak leeg.
Ik heb wel cupcakes gebakken. Daar had ik zin in. Ik houd niet eens zo erg van cupcakes. :')


En je hebt het dus niet mee genomen? Super knap! *\o/*

Ik werd net uitgenodigd voor een lunch, terwijl ik net wakker was en m’n ontbijt met havermout op had……
Toch besloten gewoon te gaan, het moet leuk blijven! Oerbrood met rosbief en een cappuccino en een kop thee. Dus redelijk oké, hopelijk zie ik het (positief) terug op de weegschaal…


Oja, en een appel gegeten! Toch niet zo heel verkeerd als ik dacht, dus een prima vervanging voor de mandarijnen.

In een normale winkel kleding kopen zou zo fijn zijn!! Samen met vrienden shoppen, in dezelfde winkel, ipv altijd apart (en reacties in een ‘normale winkel’ als; hier hangt een XXL! Dat moet je toch passen??? )


Groot gelijk hoor, dat je wel uit lunchen bent gegaan. Wat je zegt, het moet leuk blijven. En ik vind het zelf altijd zo'n dooddoener als iemand gelijk nergens meer aan meedoet omdat ze aan het afvallen zijn. Klonk als een heerlijke lunch in ieder geval!

Fijn dat de appel lekker was! Het scheelt ook nog weleens welk ras je hebt. Welke had je?

@Amandavd, toch een lekker begin, vocht of niet! :D Het motiveert wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:30

Amandavd schreef:
Ik zit op week twee van de lazyfitgirl methode. Is erg leerzaam.

Ik ben sinds 7 januari 1,6 kilo keijt. Voornamelijk vocht vermoed ik maar toch.

Gewicht is gewicht :j.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:46

Thanks allebei :D het motiveert wel idd!

Van zo'n lunch moet je gewoon genieten en daarna de draad weer oppakken. Misschien moet je niet elke dag zo gaan lunchen :') maar eens in de zoveel tijd moet kunnen.

Wij zijn gisteren tappas wezen eten, daar heb ik heerlijk van genoten zonder een greintje schuldgevoel. Ik denk dan wel over de rest van de dag na maar verder. Life's too short to have regrets!

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:03

De eerste maand is bijna om *\o/* . Lekker doorzetten allemaal he?

Ik merk voor mezelf dat ik wat begin te wennen aan mijn nieuwe gewoontes. Zo ontbijt ik sinds kort. Ik heb iets gevonden dat ik naar binnen kan krijgen (van die luchtige crackers die niet zo hard zijn, met kipfilet of runderrookvlees). Ik eet nu standaard aan het eind van de middag warm in plaats van wisselend tussen de middag of eind van de middag. Ik heb een app waarin ik bijhoud wat ik eet en drink en de app geeft dan weer hoeveel caloriën dat zijn. Zo ben ik er wat bewuster van wat ik binnen krijg, hoewel ik wel normaal eet en drink. Volgens de app mag ik iets in de 2100 caloriën per dag eten en drinken maar ik hou het nu steeds rond de 1900. Eens kijken of ik daar iets van ga merken. En woensdag begint het traject. Ik ben nog positief over mezelf al is er tot nu toe nog niet veel vanaf.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:25

Yes, we kunnen het met z'n allen! :D

Hier wordt het ook steeds normaler om niet altijd iets te snoepen in huis te hebben, of iedere keer dat ik denk 'heb trek' iets te gaan eten.
Elk pondje eraf is er één, denk ik maar! Het schijnt ook makkelijker te zijn om op gewicht te blijven als je langzaam afvalt, dan wanneer je iedere week meerdere kilo's eraf krijgt, dus dat houd ik mezelf ook voor als motivatie.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:44

Jaa bijna Februari!! Nieuwe maand, nieuwe kansen :D

Hier is mijn bananen brood wel een succes denk ik :D Ik heb vanochtend 2 sneetjes op en ik zit nog steeds goed vol :D

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:39

Jongens hij doet het niet -O-

Afbeelding