Apenpokken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:10

Ailill schreef:
En vervolgens gaan roeptoeteren dat mensen jou ergens niet op mogen aanspreken, want jij hoorde het weer van anderen.

Je kan mij er wel op aanspreken. Maar ik zuig dit niet uit m’n duim ofzo. Het onderwerp waar het over gaat zegt dit nl zelf. :')
Dat jij jezelf daar niet mee identificeert prima.
Zoals ik al zei heb ik het ook nergens over alle. Dus voel je dan ook niet aangesproken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:23

Telpeva schreef:
Rytir schreef:
Persoonlijk denk ik dat dit groter wordt gemaakt dan het is. Tropenziektes worden al jaren meegenomen, en bestaan al heel lang, alleen kwam het niet zo uitgebreid in het nieuws.

Dat denk ik eigenlijk ook... Ik vermoed komkommertijd, want corona is nu geen issue, over the voice is iedereen uitgeluld, Oekraine dat weten we inmiddels ook wel dus wat doe je dan om nog bezoekers en lezers naar je krant te trekken.


Ja, eens.


Needje schreef:
Ailill schreef:
En vervolgens gaan roeptoeteren dat mensen jou ergens niet op mogen aanspreken, want jij hoorde het weer van anderen.

Je kan mij er wel op aanspreken. Maar ik zuig dit niet uit m’n duim ofzo. Het onderwerp waar het over gaat zegt dit nl zelf. :')
Dat jij jezelf daar niet mee identificeert prima.
Zoals ik al zei heb ik het ook nergens over alle. Dus voel je dan ook niet aangesproken.


Jongens, klaar. Agree to disagree, Patrick je kunt haar toch niet veranderen, dikke prima klaar.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:27

Rytir schreef:
Ik zie vooral een nieuwe toevoeging van een vloekwoord aan het woordenboek. Naast 'krijg toch de pestpokken' nu ook de apenpokken. Persoonlijk denk ik dat dit groter wordt gemaakt dan het is. Tropenziektes worden al jaren meegenomen, en bestaan al heel lang, alleen kwam het niet zo uitgebreid in het nieuws.


Allitereert alleen niet zo lekker -O-

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:30

Beste aardlingen,
er gaat een virus rond dat jeukende bulten veroorzaakt. Heb je jeukende bulten schuur je lichaam dan ff tijdelijk niet tegen andere aardlingen aan. Mvg Mark (verzonden vanaf mijn iPhone)

Opgelost.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:49

Mars schreef:
Beste aardlingen,
er gaat een virus rond dat jeukende bulten veroorzaakt. Heb je jeukende bulten schuur je lichaam dan ff tijdelijk niet tegen andere aardlingen aan. Mvg Mark (verzonden vanaf mijn iPhone)

Opgelost.

Van dit virus krijg je hele lelijke blijvende littekens,ook in je gezicht. Van voor de vaccinatie tegen het pokkenvirus, waar ze mee gestopt zijn toen het hier niet meer voorkwam, stamt nog het begrip "pokdalig".Ik ken nog wel niet zo oude personen uit het buitenland van wie de huid van hun gezicht zo is aangetast. De RIVM beraadt zich erop of risicogroepen officieel gewaarschuwd moeten worden.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:39

Als het gaat uitbreiden hebben we in no-time een vaccin, dit is geheid geen moeilijk vaccin virus. Wat dan eigenlijk weer diep beschamend is tov de landen waar dat virus altijd al endemisch was.
Wat kan ons het schelen dat die ziek worden, als wij westersen maar geen blijvende littekens krijgen.

Nu er steeds meer Denque richting Europa komt zal die nu ook wel wat serieuzer aangepakt worden.
Malaria is inmiddels al gelukt lijkt het. Het ons natuurlijk langzaam wel heet onder de voeten met Italiaanse uitbraakjes.

Ondertussen: gewoon even geen vreemde mensen aflikken.

Mocht je de blaasjes niet spannend vinden is er gelukkig nog meer om vast in „paniek“ te raken:
2022 zou wel eens een teken record jaar kunnen worden lees ik ik net.

Je moet toch wat als ex-covid journalist denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 21-05-22 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:41

Dat vaccin is er toch allang? Zelfs rivm heeft er geloof ik 100.000 op voorraad.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:41

Sizzle schreef:
Ondertussen: gewoon even geen vreemde mensen aflikken.

He balen zeg ik heb net honger :')

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:42

bigone schreef:
Dat vaccin is er toch allang? Zelfs rivm heeft er geloof ik 100.000 op voorraad.


Oh nou dan gewoon in het reisvaccinatie schema stoppen naar risicogebieden en klaar.

Edit, ik denk dat jij op het gewone pokkenvaccin doelt, die zelf geen lievertje is.

„There is no specific vaccine against monkeypox.“
Staat op onze overheid site.

Geef het een maandje en ze hebben een eerste kandidaat.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 21-05-22 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:49


anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:58

Sizzle schreef:
bigone schreef:
Dat vaccin is er toch allang? Zelfs rivm heeft er geloof ik 100.000 op voorraad.


Oh nou dan gewoon in het reisvaccinatie schema stoppen naar risicogebieden en klaar.

Edit, ik denk dat jij op het gewone pokkenvaccin doelt, die zelf geen lievertje is.

„There is no specific vaccine against monkeypox.“
Staat op onze overheid site.

Geef het een maandje en ze hebben een eerste kandidaat.

Reisvaccinatie naar risicogebieden? Dat is niet genoeg want er zijn heel veel reisbewegingen andersom.Dus al ga je niet op reis zou je het hier ook kunnen opdoen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:00

Sintara schreef:
Sizzle schreef:
Ondertussen: gewoon even geen vreemde mensen aflikken.

He balen zeg ik heb net honger :')


Eerst mocht je geen vleermuizen likken en nou dit weer. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:04

We mogen tegenwoordig ook helemaal niks meer -O-

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:47

Komt door de linkse media!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:02

Sizzle schreef:
bigone schreef:
Dat vaccin is er toch allang? Zelfs rivm heeft er geloof ik 100.000 op voorraad.


Oh nou dan gewoon in het reisvaccinatie schema stoppen naar risicogebieden en klaar.

Edit, ik denk dat jij op het gewone pokkenvaccin doelt, die zelf geen lievertje is.

„There is no specific vaccine against monkeypox.“
Staat op onze overheid site.

Geef het een maandje en ze hebben een eerste kandidaat.

Op de radio zeiden ze (oa Van Ranst) dat er een vaccin klaar lag, wat werkte 'in de reageerbuis' en bij dieren. Ik kan even kijken of ik een bron kan vinden.

Edit: niet goed begrepen kennelijk, nog eens terug geluisterd: dit ging over medicijnen ertegen.
https://www.nporadio1.nl/nieuws/gezondh ... onstateerd

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:22


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 05:39

Kan je een link misschien even toelichten voordat het topic veranderd in een linkdump?

Citaat:
Wanneer je een linkje deelt, leg dan duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 07:49

prompter schreef:
daantjuhhh schreef:
Mensen boven de 50 lopen minder risico vanwege de enting die zij als kind gehad hebben.


Ja, ik heb daar nog zo'n lelijke plek van op mijn rug, maar blijkbaar doet dat vaccin nog steeds dienst, ook tegen deze ziekte!

Nog altijd dankbaar voor onze oude huisarts die de pokkenprik in mijn voet zette. Héél licht te zien. En fijn idee dat ik behoorlijk beschermd ben.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:19

enzino schreef:
Kan je een link misschien even toelichten voordat het topic veranderd in een linkdump?

Citaat:
Wanneer je een linkje deelt, leg dan duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is

Och, was het niet duidelijk?
Welk woordje moet erbij ? Uitleg over monkeypoxs in een Engelstalige draad van Twitter door een deskundige op dat gebied.
Of moet ik het ook nog in het Nederlands vertalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:50

bigone schreef:
Och, was het niet duidelijk?
Welk woordje moet erbij ? Uitleg over monkeypoxs in een Engelstalige draad van Twitter door een deskundige op dat gebied.
Of moet ik het ook nog in het Nederlands vertalen.

Helemaal niets was duidelijk, want je gaf er geen enkele uitleg bij.

"Uitleg over monkeypoxs in een Engelstalige draad van Twitter door een deskundige op dat gebied."

-> dat is inderdaad een mooie uitleg waar de link over gaat. Dank je.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:57

Voor mij was de eerste uitleg duidelijk genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:59

Maar jij bent ook wel heel speciaal.

Toch blijft het netjes om een samenvatting/uitleg te geven bij het plaatsen van een link voor de mensen die niet zo speciaal zijn.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:03

Beetje flauw Enzino. Was prima duidelijk wat de link was.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:04

Ik voel weer maatregelen en prikrondes aankomen *\%/* *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:11

Niets flauw, gewoon uitleggen met welk doel je het deelt en samenvatten wat erin te lezen/zien is. Dan hoeft niet iedereen elke link te klikken om te kijken of ze wel interesse hebben in wat er naar boven komt of niet. Handig voor iedereen lijkt me en een kleine moeite voor de poster.