Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:54

Goed bezig Sharani!

Hier is de knop toch nog niet helemaal om. Ik mis een beetje een plan. Dus ik heb besloten elke week een doel te stellen waar ik die week op let. Eerst was het geen frisdrank meer drinken, dat is nu gelukt. Mijn volgende doel zal zijn dat ik na het avondeten niet meer eet.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:08

Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat Sharani! Het onder de 80kg komen dan, niet je eetfoutje :=

Volte schreef:
Goed bezig Sharani!

Hier is de knop toch nog niet helemaal om. Ik mis een beetje een plan. Dus ik heb besloten elke week een doel te stellen waar ik die week op let. Eerst was het geen frisdrank meer drinken, dat is nu gelukt. Mijn volgende doel zal zijn dat ik na het avondeten niet meer eet.


Voor mij heeft dit ook goed gewerkt bij het doorbreken van gewoontes :j Ik stelde dan wel een 'doel van de maand' i.p.v. 'doel van de week'. Vier gewoontes aanpassen in een maand is best wel veel, maar wellicht werkt het voor jou! Als frisdrank laten staan voor jou relatief een makkie is, kan er wellicht dan wel nog eentje bij.

Ik heb bijvoorbeeld als doel van de maand '10.000 stappen per dag' gehad, of 'elke dag minimaal 300 gram groente'. Doordat je hier in die maand tijd aan went, is het daarna een gewoonte.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:37

Doelen stellen moeten vooral doelen zijn die haalbaar zijn.
Ik ben echt een gewoonte mens dus 1x per week is mij nog net een stap tever

Ik heb mijn eerste week saxenda afgerond, 1.4 kg kwijt

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:21

Hier "helaas" nog wat hoger dan dat ik zou willen. Maar dat heb ik wel aan mezelf te danken. Iets teveel lekkers naar binnen geduwd de afgelopen tijd. Wel lekker blijven bewegen, dus blijft wel binnen de marges. Maar lager is fijner, dus hup hup: focus daar weer op. Zeker met mijn vakantie in het vooruitzicht over een paar weken ;) vandaag had ik eigenlijk een rustdagje gepland maar ik denk dat ik vanavond toch eventjes een klein rondje ga hardlopen. Gewoon om de mind even tot rust te brengen :D

Doelen stellen die haalbaar zijn is inderdaad heel belangrijk en in kleine stapjes veranderen is net zo belangrijk. Daardoor blijft het te behappen en is het niet een berg aan dingen die ineens op je afkomt.

Fijn dat er zoveel vanaf is @Ivy_Power. Hopelijk zetten deze mooie resultaten door voor je :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:04

Goed bezig dames!

Hier vanmiddag ook -2 kilo, ik kreeg vandaag 3 complimenten dat ik afgevallen was, dus toch maar weer gewogen, ondanks dat het geen ochtend was.

Ik had een maandje terug een flink gevalletje buikloop gehad, een dag of twee later was de laatste keer dat ik me gewogen had. Toen natuurlijk flink afgevallen en ik wist dat ik in de week erna weer zou “aankomen” dus heb de weegschaal even flink gemeden.

Ik ben nu ruim 10 kg kwijt sinds 11 februari.

Vooral op foto’s te paard zie ik verschil. Ook erg dankbaar dat ik zulke grote paarden heb, mijn gewicht mij niet te zwaar voor ze maakte en mij heeft kunnen weerhouden om te blijven rijden.

Nog 25 kilo te gaan , maar ik ben al blij als er nog 20 kg af gaat.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:08

Wauw, mooi resultaat al hoor @Daphara :j fijn dat je zelf ook ziet dat er veranderingen zijn...

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:39

Hier momenteel even zo'n 3kg zwaarder dan dat ik wil zijn. Even een domper dus vanochtend op de weegschaal, tijd om dus weer echt even te gaan opletten en nee te gaan zeggen tegen dingen.. -O-

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:41

MuSLi schreef:
Hier momenteel even zo'n 3kg zwaarder dan dat ik wil zijn. Even een domper dus vanochtend op de weegschaal, tijd om dus weer echt even te gaan opletten en nee te gaan zeggen tegen dingen.. -O-

aah balen Müsli!

Wat goed Daphara!

Vanavond bbqen, gisteren gesport en straks weer boulderen :).

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:42

Ik durf even niet te wegen. Voel me al dagen enorm opgeblazen en zit te wachten op mijn menstruatie. Ook een flink slaapgebrek en niet zo goed opgelet dus ik negeer de weegschaal maar even :))

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:35

Es_ther schreef:
MuSLi schreef:
Hier momenteel even zo'n 3kg zwaarder dan dat ik wil zijn. Even een domper dus vanochtend op de weegschaal, tijd om dus weer echt even te gaan opletten en nee te gaan zeggen tegen dingen.. -O-

aah balen Müsli!

Wat goed Daphara!

Vanavond bbqen, gisteren gesport en straks weer boulderen :).

Lekker hoor BBQ! En boulderen is ook leuk natuurlijk..

Wij gaan even met de racefiets op familiebezoek. Bij elkaar 45/50km. Ook wel goeie beweging dus vandaag :D

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:57

Ik heb vandaag een meting gedaan op de sportschool :o
Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:38

Wauw Claudia, dat is een hele mooie meting!

1 juni begint Obese weer op tv. Ben ik de enige die daar naar uitkijkt voor wat extra motivatie? _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:22

Haha ik kijk wel filmpjes op fb van die 600lb mensen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:59

Wauw wat een goeie resultaten Claudia!

Haha ik kijk ook Obese en 600lb life enzo.

Ik voel nu al spierpijn.. gisteren wezen klimmen en vandaag boulderen en 2 goeie sessies gehad (mezelf veel uitgedaagd). Dat wordt spierpijn :') . Wel wezen bbqen… morgen maar weer gezond doen!

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:43

Ik wilde een rijbroek hebben want ik gebruik nu alle broeken bij de paarden en iedere keer is alles stuk. Dus ik naar de winkel een mooie kingsland broek gevonden maat XL, ik kreeg hem geen eens tot mijn heupen.... stukje boven mijn knieën stopte het. Ontzettend confronterend aangezien ik 2 jaar terug nog in maat 38 pasten.
Stomste is jou dat ik vanmorgen op de weegschaal stond en heel blij was dat ik 2kg was afgevallen sinds bijna alleen maar aangekomen te zijn.
Nou weet ik dat rijbroeken vaak raar vallen maar leuk is anders..

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:34

Fijn Claudia +:)+ .

Snippergroen: mij motiveert dat ook altijd net als 600 lb life inderdaad :)) .

Lekker actief geweest dus Esther, hopelijk valt het mee met de spierpijn.

Thirzasharah: oei, dat is confronterend… , hopelijk pas je snel weer in de rijbroek maten. En best kans dat een ander model of merk wel gewoon past.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:57

Ik zou niet je hele zelfbeeld laten afhangen van een rijbroek... Volgens mij had ik met broekmaat 40/42 ook alles in de kast liggen van maat M tot XXL. Die maten zijn gewoon enorm raar!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:03

Kingsland valt volgens mij sws vrij klein uit.
Ik heb verschillende broeken. Van 36 t/m 42. En ze passen allemaal.
Per merk is dat toch verschillend.

En je bent 2 kg kwijt dus dat is een goed begin toch +:)+

ManonGrr

Berichten: 1448
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:06

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu toch een paar vragen aan jullie.. hoe vaak wegen jullie? Ik zelf elke ochtend, maar het wordt een beetje een obsessie aangezien het elke ochtend varieert (logisch natuurlijk). En voor degene die hun kcal bijhouden, hoe doen jullie dat met avondeten? Bijvoorbeeld laatst had ik een hele pan nasi gemaakt, dus rijst, groente, vlees. Dan kan ik wel wegen hoeveel ik op mijn bord schep, maar hoe weet ik dan hoeveel rijst dat is bijvoorbeeld? Het is een hele pan waar ik en mijn huisgenoot van eten, meerdere keren, dus ik kan het ook niet makkelijk delen door 4 ofzo..

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:52

Ik weeg 1x per maand ofzo. Meestal de week na de maandelijkse rode rommel.

Qua avondeten kook ik alleen voor de dag zelf. Dus dat is makkelijk afmeten.
Je kan natuurlijk alle ingrediënten wegen. En dan delen door het aantal porties wat je er uit haalt. Komt natuurlijk ook niet op een paar gram.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:05

ManonGrr schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu toch een paar vragen aan jullie.. hoe vaak wegen jullie? Ik zelf elke ochtend, maar het wordt een beetje een obsessie aangezien het elke ochtend varieert (logisch natuurlijk). En voor degene die hun kcal bijhouden, hoe doen jullie dat met avondeten? Bijvoorbeeld laatst had ik een hele pan nasi gemaakt, dus rijst, groente, vlees. Dan kan ik wel wegen hoeveel ik op mijn bord schep, maar hoe weet ik dan hoeveel rijst dat is bijvoorbeeld? Het is een hele pan waar ik en mijn huisgenoot van eten, meerdere keren, dus ik kan het ook niet makkelijk delen door 4 ofzo..


Ik weeg in de week van mijn ongesteldheid elke dag. Ik hou in de week daarvoor vocht vast en ik zie in die stopweek mijn gewicht met elke dag minder worden, dus dat is goed voor mijn motivatie :') De vrijdagochtend (start nieuwe pillenstrip) zie ik dan als mijn 'echte gewicht'. Dus ik weeg 1x per maand, maar wel 5 dagen lang haha.

Ik kook alleen voor mezelf dus dat maakt het makkelijker om preciezer te zijn in mijn calorie inname. Stel het is de ene keer net wat meer dan de ander, dan is het aan het einde van de rit wel exact hetzelfde omdat de totale hoeveelheid hetzelfde is. Je zou bijvoorbeeld het totale product kunnen wegen (dus de inhoud van de hele nasi pan) en daarna dan iedere keer je portie wegen zodat je de ingrediënten naar rato kunt invullen. Dat zal niet heel precies zijn (ene keer wat meer vlees of groente dan de andere keer), maar geeft je wel een goede schatting :)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:34

Ik weeg 1 keer per week en hou mijn eten bij, maar gok wat het avondeten betreft de hoeveelheid wel. Zolang ik afval zal ik het wel niet te veel overschatten.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:32

Jullie hebben gelijk hoor, de maat zegt niet alles maar het voelde niet leuk.
De arts had aan gegeven dat ik misschien meer moest bewegen maar ik zou niet weten hoe wat en wanneer :+
De paarden staan hier aan huis dus ik moet alles zelf doen. Het is 1 van 1.52 en 2 shetjes, die produceren aardig. Daarnaast wandel ik iedere dag 30min.
Het is een groot terrein dus loop overdag ook erg veel over het hele terrein.
Ik ben gewoon niet 100% gezond, hoe kan ik nog meer bewegen als ik nu doe? :?

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:50

Oeh zo herkenbaar die stomme broeken. Kan ook heel gefrustreerd raken als iets in m’n eigen maat niet past.
Ik bestel altijd dezelfde spijkerbroeken in dezelfde maat. Pas weer gedaan. Wilde ik m vd week aan trekken.. -O- te klein -O-
En dat terwijl ik al 4 kg kwijt was. Waarschijnlijk verkeerd label en zie t nu maar als positief punt dat als t zo doorgaat hij over een paar weken wel past maar t moment zelf vond ik echt niet grappig.

Ik weeg momenteel dagelijks. Toch nog wat misselijk van de saxenda en dan werkt t wel motiverend als er toch weer wat af is.

Claudia wat een mooie meting. Jij bent geloof ik al heel ver op weg in je afvallen (zo niet streef gewicht)?

Hier ook een mooi doel bereikt. Niet op de weegschaal maar we qua beweging. Het is me gelukt om binnen 2 jaar 10000 km op m’n fiets te fietsen.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:01

Ik heb vooral heel erg moeite om rijbroeken te vinden die ik überhaupt aankan.
Met gewone broeken zit ik op 46 soms 48
Maar heb nu 2 rijbroeken van maat 54!
Als ik maat 54 aan zou trekken in gewone broeken, dan verzuip ik erin.

Eerste week saxenda afgevallen, 2e week niets.... terwijl ik wel steeds misselijk ben en minder eet...