Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 128 van de 149 [ 3709 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gastric bypass

 
Profiel   

Butterfly, ik eet nog steeds heel veel soep.
Voor het begin de staafmixer er door doen.
Je kan van alles soep maken. Een dikkere soep is fijner. Dan heb je het gevoel dat je toch eet.
Zo maak ik soep van bv asperges. De asperges in een laagje water koken ( schillen en in stukjes snijden) bouillonblokje erbij. En hamblokjes. Aan het eind een ( of 2 ) rouwe eitjes er door en je heb een heerlijk eiwitrijk soepje. Even staafmixer erdoor en eten maar.
Ook bv van erwten en bonen is eiwitrijk.
Ik heb zelfs soep gemaakt van een restje lasagne van m’n zoon. Klinkt smerig, maar is gewoon tomatensoep ( lasagnebladen is de vermicelli en zo)
Wees creatief. Ook gewoon eten pureren met wat bouillon mag. Dus je zit niet aan soep vast hoor. Als het maar vloeibaar is. Succes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 05:06 



 
Profiel   

Goede tips Pipo. Thanks +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 07:48 



 
Profiel   

Verdorie… klemmetje van een 4 weken geleden doet t blijkbaar niet. Vandaag is m’n buik weer opengegaan.( was om de 4 weken, dus we gaan vooruit haha) Op naar as dinsdag… telefonisch gesprek met een chirurg. Zal vast niks opleveren. Ja een scan om t te bevestigen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 09:47 



 
Profiel   

Ah dat is balen Pipo

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 18:13 



 
Profiel   

Eleadoras schreef
Inderdaad spannend! Ik aanstaande maandag :x vind het echt heel spannend. Deze week een midweek bij centerparcs dus dat was goede afleiding. Morgen weer thuis en medicijnen en trombose prikken halen.. en dan echt aftellen. Hebben jullie nog tips qua boodschappen of andere voorbereidingen?

Vandaag is het voor jou zover!
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 09:09 



 
Profiel   

Is goed gegaan! Net na de operatie erg veel pijn in m'n buik, maar na wat extra pijnstilling is dat nu goed te doen. Voelt een beetje alsof ik opgeblazen ben en je het niet kwijt kunt. Chirurg is ook tevreden dus ik ben blij.

Morgenochtend naar huis, dus nu beetje slapen, filmpjes kijken en pogingen tot drinken (optimel, water, bouillon).

Zo blij dat het achter de rug is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 13:50 



 
Profiel   

Dat klinkt goed Eleadores.
Nu rustig herstellen. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 16:43 



 
Profiel   

Fijn dat je het achter de rug heb. Op naar huis en herstel. Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 17:09 



 
Profiel   

Eleadoras schreef
Is goed gegaan! Net na de operatie erg veel pijn in m'n buik, maar na wat extra pijnstilling is dat nu goed te doen. Voelt een beetje alsof ik opgeblazen ben en je het niet kwijt kunt. Chirurg is ook tevreden dus ik ben blij.

Morgenochtend naar huis, dus nu beetje slapen, filmpjes kijken en pogingen tot drinken (optimel, water, bouillon).

Zo blij dat het achter de rug is!

Fijn dat het goed is gegaan! Sterkte met het herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 19:14 



 
Profiel   

Laatst in de sauna zon bijzondere reactie meegemaakt... Ik geef altijd bij het reserveren aan dat ik een gbp heb gehad en of er halve porties mogelijk zijn. Bij aankomst bij de receptie zegt de dame achter de balie dat dat geen probleem is, okee fijn. Eenmaal op het terras aangekomen zegt het bedienende meisje dat dat niet kan, en vraagt daarna naar mijn pasje (??). Ik zeg dat ik geen pasje heb, en ze zegt 'ik ken iemand die zon operatie heeft gehad en die kreeg een pasje'. Jeemigdepemig, ik zit in mn blote kont in een badjas op een terras. ALS ik al een pasje had gehad, had ik em natuurlijk zeker weten niet bij me! Hoe is jullie ervaring met dit soort dingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 06:27 



 
Profiel   

Het kaartje is niet bedoeld als kortingskaart maar om in geval van nood dat ze weten wat er in je buik is gebeurt, bij bijv spoedopname wegens een ongeval of als je medische hulp nodig hebt in het buitenland oid...
Ik bestel altijd iets van de kleine kaart of een voorgerecht als hoofdgerecht. Dat is vaak al meer dan genoeg. Soms houd ik over of laat ik het opeten door mijn tafel genoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 09:15 



 
Profiel   

Ik ben met m’n verjaardag naar de all you can eet geweest. Niet voor mezelf, maar voor m’n kids en kleinkinderen. Geld ben je toch kwijt. Geniet gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 12:07 



 
Profiel   

Ja kijk halve porties serveren aan gereduceerd tarief is geen verplichting maar als ze twee maal zeggen dat het goed is, moet het ook goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 12:21 



 
Profiel   

Ik was even toe aan een kleine break en ben gister aangekomen in Zeeland met 2 van m’n 6 honden.
Jonge herder een stuiterbal en 1 van m’n mini’s.
Net lekker een broodje besteld met smeersels.
Helaas valt het niet goed en hebben de honden m’n brood gehad. Ach… jammer maar goed besteed haha.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Delen is ook genieten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 13:58 



 
Profiel   

BarbaravdW, wat een rare reactie van die serveerster! Jij hebt in je blote kont geen binnenzak? :')

Zo'n pasje heb ik nooit eerder over gelezen. Is dat iets wat de meeste ziekenhuizen wel of juist niet (meer) doen? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het voor hulpdiensten en ander medisch personeel, al dan niet in het buitenland, goed is om van op de hoogte te zijn. Heeft dat eigenlijk veel invloed, of is het meer dat men dan bij een eventuele spoedingreep of onderzoeken niet eerst met de mond vol tanden staat?

Pipo, wat een leuke foto's! Heel jammer dat het brood niet goed viel! Heb je dat vaker bij dit soort producten of was dit echt nieuw voor je? Hoe dan ook: geniet ervan!

Schiet me net te binnen: als jullie bij een restaurant van te voren aangeven dat jullie een gbp hebben gehad, of sleeve natuurlijk, verwachten jullie dan de porties én de prijs gehalveerd? Of hebben jullie dan zoiets van: het maakt me niet uit of je de volle prijs rekent, het is gewoon zonde als je meer op mijn bord legt want je kunt het weggooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:33 



 
Profiel   

Ik heb in 2015 een gbp gehad in slotervaart (geen pasje dus). Ik ga echt liever niet uit eten want het is 99% kans op een dumping. Maar goed als ik er dan echt niet onderuit kom dan neem ik alleen een hoofdgerecht. Meestal tactisch gekozen zodat manlief de rest opkan of dat ik de rest mee kan vragen in een doggiebag. En hoewel ik thuis soms wel 'veel' opkan, in een restaurant is het meestal met 5 happen wel gedaan. Zit je daar nog 1,5 uur naar een vol bord te kijken, een dumping te hebben, misselijk te zijn van de geur van eten pffff. Maar goed ik vraag dan dus een doosje voor de rest en dan vlot betalen en weg. Voorgerechten en toetjes - hoewel ze me heerlijk lijken- begin ik echt niet meer aan. En drinken sla ik ook vaak over als er geen weinig suiker/geen prik optie zoals ijsthee is. Afgelopen week in duitsland geweest krijg je verdorie gewoon een halve liter fanta...

Maar sorry nee geen fan meer van uit eten dus. Om korting vragen doe ik niet, meestal lukt het niet en eerlijk ze moeten er even veel moeite insteken en kosten voor maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:37 



 
Profiel   

Butterfly schreef
Schiet me net te binnen: als jullie bij een restaurant van te voren aangeven dat jullie een gbp hebben gehad, of sleeve natuurlijk, verwachten jullie dan de porties én de prijs gehalveerd? Of hebben jullie dan zoiets van: het maakt me niet uit of je de volle prijs rekent, het is gewoon zonde als je meer op mijn bord legt want je kunt het weggooien.


Ik ben pas net geopereerd maar ik heb me voorgenomen hier geen punt van te maken. Misschien voel ik me vrij om te zeggen dat ik een mgbp heb gehad, maar dat betekent niet 1 op 1 dat ze hun menu, gerecht of prijs dan maar moeten aanpassen. Als dat wel gebeurt dan is dat mooi, maar anders kies ik gewoon iets van de kaart als voorgerecht of iets wat nog mee te nemen is. Of ik laat m'n man de rest opeten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 04:49 



 
Profiel   

Ik heb last van brood. Maar soms niet en soms wel. Het leek me gewoon lekker en dat was t ook, viel alleen niet goed haha.
Nee maak er geen punt van. Ik heb ervoor gekozen en niet de uitbater van het restaurant.
Soms bestel ik een kindermenu en mag dat ook. Soms mag dat niet. En als t alleen patat is dan laat maar haha. Maar ik ging voor een soepje dit keer ( vaak) maar ze hadden geen lekkere soep in mijn ogen dus een broodje besteld.
Of bestel een voorgerecht of zo. Zo’n 5 uur borrelplankje is ook lekker. Nu gewoon foute keus gemaakt, mijn fout en hondjes blij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 05:17 



 
Profiel   

Voor mij het laatste Butterfly. Ik vind het zonde om kostbaar voedsel te verspillen. De kosten had ik anders ook wel gehad... Doordat ik maar 1 gerechtje opkan ben ik sowieso goedkoper uit dan vroeger :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 06:48 



 
Profiel   

Ik bestel gewoon wat ik lekker vind, nu op vakantie eten we volledig buiten de deur. Kwa avondeten bestel ik alleen een hoofdgerecht en wat ik niet opkan eet mijn man op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 13:23 



 
Profiel   

[ img ]

En soms kan ik het helemaal wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 13:25 



 
Profiel   

Ik denk maar zo, voorheen at ik veel en betaalde ik ook niet extra, dus zou me doodschamen om om korting te vragen. Mij gaat het echt om de verspilling, dus of ik bestel een voorgerecht als hoofdgerecht of ik bestel iets wat ik ook thuis nog kan opeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 21:23 



 
Profiel   

Dat is ook wat ik denk dat ik zou doen idd, dat het me niet om de prijs gaat maar het gewoon zonde is als ze mijn hele bord vol gooien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 08:26 



 
Profiel   

Het eten is ook maar een klein onderdeel van de prijs, het is de hele ambiance, de bediening, de service waar je voor betaald. Met een halve portie zou je het dan over een paar euro korting hebben, niet de moeite lijkt me.
Als ik nu met meerdere mensen uit eten ga kijk ik nu wel ff hoe mijn deel op de rekening uitkomt, ik drink immers ook maar 1 glas drinken nu bij het eten en neem geen voorgerecht en/of toetje. Voorheen altijd rekening delen door aantal personen, nu geef ik wel aan dat ik mijn deel betaal, scheelt soms zo 10/15 euro. Maar iedereen in mijn omgeving vindt dat ook logisch :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 08:36 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Het eten is ook maar een klein onderdeel van de prijs, het is de hele ambiance, de bediening, de service waar je voor betaald. Met een halve portie zou je het dan over een paar euro korting hebben, niet de moeite lijkt me.
Als ik nu met meerdere mensen uit eten ga kijk ik nu wel ff hoe mijn deel op de rekening uitkomt, ik drink immers ook maar 1 glas drinken nu bij het eten en neem geen voorgerecht en/of toetje. Voorheen altijd rekening delen door aantal personen, nu geef ik wel aan dat ik mijn deel betaal, scheelt soms zo 10/15 euro. Maar iedereen in mijn omgeving vindt dat ook logisch :j

Ja dat scheelt echt wel veel dan! Snap helemaal dat je dat dan nu zo doet idd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-22 08:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 128 van de 149 [ 3709 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen