Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:24

Het is inderdaad een heel fijn topic. Blij mee!

Ik ben nog steeds niet helemaal lekker, maar ga zo toch nog even een rondje zwemmen. Dan mag ik daarna met een gerust gevoel de rest van de dag voor pampus. :+

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:59

Ik word gek :') . Qua kilo’s gaat het ruk, maar ik zie wel minder vetjes rond m’n buik.
Ik snap t even niet :')

Afbeelding
Wel klimmen weer goed opgepakt!

ManonGrr

Berichten: 1448
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:18

Heb je dan niet gewoon je vetjes vervangen door spieren?

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:19

Dat denk ik ook. :j fijn toch?

Zo, elke keer een beetje meer. 1725 meter gezwommen daarnet. :)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:44

Ik denk dat je dit ervaart Es_ther

Afbeelding

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:58

Niet om de pret te drukken, maar 2 kg spier aankomen is écht heel veel werk voor nodig :o Wat natuurlijk wel kan is dat je door warmer weer, hormonen, spierherstel (dat houdt ook water vast) wel aankomt en toch centimeters verliest!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:08

Esther, dat heb ik ook een tijdje gehad. Wel strakker geen kilo's eraf.
Doorgegaan en uiteindelijk gingen de kilo's er ook wel af.

Roos, goed bezig.
Op naar de 5 km :P

Spieren opbouwen duurt inderdaad maanden.
Niet afvallen in kilo's kan indd komen door vocht vasthouden.
Zomers heb ik daar ook veel last van icm spierpijn en niet genoeg water drinken.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:45

Ik heb vandaag een luxeprobleem in mijn motivatie :') Ik heb pittige spierpijn en echt een rustdag van de sportschool nodig, maar ik wil zo graag trainen := ook nog amper stappen gezet vandaag en ergens denk ik 'mens, ga vanavond gewoon even lekker op je reet zitten en geef je lichaam rust', maar er is een stemmetje die zegt 'lopen met die hap' :')

Dat is dan ook wel een valkuil die ik heb, als het eenmaal lekker gaat, gaat het ook heul lekker :')

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:05

Dat heb ik ook. Er is geen tussenweg, ofwel ik lig de hele week gestrekt en doe geen reet of ik sta 5 dagen in de week in de sportschool. :+

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:09

Ik moet rust want zaterdag trailrun. Ben dus maar aan het wandelen :D
Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:43

Roosch schreef:
Dat heb ik ook. Er is geen tussenweg, ofwel ik lig de hele week gestrekt en doe geen reet of ik sta 5 dagen in de week in de sportschool. :+


Ja het is een ramp dit :+

@Gaucho, lekker bezig! Ziet er uit als heerlijke natuur weer!

Ik heb me toch nog nuttig gemaakt. Ik heb mijn badkamer uitgeschrobt. Met een oude tandenborstel. De mozaïek wand van de douche dan wel. Dat was nuttige beweging _O-

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:19

Snippergroen schreef:
Roosch schreef:
Dat heb ik ook. Er is geen tussenweg, ofwel ik lig de hele week gestrekt en doe geen reet of ik sta 5 dagen in de week in de sportschool. :+


Ja het is een ramp dit :+

@Gaucho, lekker bezig! Ziet er uit als heerlijke natuur weer!

Ik heb me toch nog nuttig gemaakt. Ik heb mijn badkamer uitgeschrobt. Met een oude tandenborstel. De mozaïek wand van de douche dan wel. Dat was nuttige beweging _O-


Paar jaar terug kon ik van de dagen dat ik niks kom doen zo ontzettend onrustig worden. Nu gelukkig minder en is het idd alles of niets :+

Morgen krijg ik nieuwe injecties in mijn enkel, dan ben ik na het weekend weer als nieuw.

Mijn jonkie loopt iedere keer zo fijn aan de longeerlijn dat het rijden wel steeds meer gaat kriebelen. Ze is helaas mega kort en ik heb een kort zadel liggen, mijn bips moet alleen nog passen. Laatst wel even heel snel 1 min op mijn jonkie gezeten, puur om te kijken wat ze doet bij gewicht op haar rug. Alles vond ze prima <3
Ik ben van de dekking, geboorte tot nu overal bij geweest, dat is toch wel mega bijzonder. Volgende week met het warme weer wil ik met haar gaan zwemmen :D hebben wij altijd erg veel plezier in. Krijg er ook altijd veel spierpijn van.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:27

Dat is inderdaad heel bijzonder :+:

Onrustig van niets doen, dat kan ik me niet voorstellen. :D :D ik kan prima overleven door een week lang op de bank te liggen met de katten, een fles drinken en een stapel boeken.
Zo, zeg maar.


Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:34

ManonGrr schreef:
Heb je dan niet gewoon je vetjes vervangen door spieren?

Jaa zou kunnen. M’n bloesjes pasten niet meer… rond m’n buik/borst zaten ze te los, maar rond m’n armen… vooral m’n boven armen :') .

Aah heerlijk Gaucho!

Wauw wat bijzonder Tirza!

Roosch, jouw katten <3

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 07:35

Roosch schreef:
Dat is inderdaad heel bijzonder :+:

Onrustig van niets doen, dat kan ik me niet voorstellen. :D :D ik kan prima overleven door een week lang op de bank te liggen met de katten, een fles drinken en een stapel boeken.
Zo, zeg maar.


[ [url=m/PA9jco.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kijk nou toch :D als je met Kedi en Neko op de bank mag zitten zou ik daar ook niet vanaf willen komen :+:

Mijn katten zijn niet aaibaar dus op de bank heb ik daar niks aan :+

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:33

Ik moet soms moeite doen om de katten van me af te slaan :')

Weegschaal lijkt een min van een kilo tov anderhalve week geleden aan te geven. Met het feit dat de periode van de maand er weer aan komt ben ik daar best tevreden mee.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:59

Oh hier nog 1 die niet kan stilzitten.
Ik zet enkel voor m'n bakkie koffie en om wat te eten.
Bankhangen is echt niks voor mij.

Gaucho, lekker hoor.
Ik weeg dan vaak ook na de maandelijkse rommel om te kijken of dat echt verschil maakt.

Qua kilo's gaat het hier nu tergend langzaam :')
0.5 kg eraf op 10 dgn.
Zit nu op 64.5 kg.
Wilde graag voor we op vakantie gaan, naar de 60 kilo maar dat gaan we niet redden zo natuurlijk.
Maar dat geeft niet, slow and steady zullen we maar zeggen :P

Edit: ben natuurlijk ook ruim een week niet naar de sportschool geweest ivm corona dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Enige waar ik wel van baal is dat ik tot aan mn buik geen gram vet meer heb, maar m'n kont, heupen en kuiten nog genoeg.
Armen, rug en buik zijn mooi strak en al enige spieren zichtbaar, maar die olifantenpootjes.....
:n

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:12

ClaudiaHS schreef:
Oh hier nog 1 die niet kan stilzitten.
Ik zet enkel voor m'n bakkie koffie en om wat te eten.
Bankhangen is echt niks voor mij.

Gaucho, lekker hoor.
Ik weeg dan vaak ook na de maandelijkse rommel om te kijken of dat echt verschil maakt.

Qua kilo's gaat het hier nu tergend langzaam :')
0.5 kg eraf op 10 dgn.
Zit nu op 64.5 kg.
Wilde graag voor we op vakantie gaan, naar de 60 kilo maar dat gaan we niet redden zo natuurlijk.
Maar dat geeft niet, slow and steady zullen we maar zeggen :P

Edit: ben natuurlijk ook ruim een week niet naar de sportschool geweest ivm corona dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Enige waar ik wel van baal is dat ik tot aan mn buik geen gram vet meer heb, maar m'n kont, heupen en kuiten nog genoeg.
Armen, rug en buik zijn mooi strak en al enige spieren zichtbaar, maar die olifantenpootjes.....
:n


Zo heeft iedereen dan weer zijn eigen lichaamsbouw en issues he. Daar waar je het het liefst er af wil hebben, zit het het hardnekkigst en duurt het het langst! Mijn vet zit vooral op mijn buik. Ik heb niet per se een appelfiguur, maar het is wel waar mijn lichaam het meeste opslaat :+ Goed dat je zelf ook zegt: Slow and steady!

Mijn gewicht is ook weer lekker aan het fluctueren. Ik vergelijk zelf altijd de week van mijn stopweken met elkaar. De week ervoor houdt mijn lichaam vocht vast als een malle en in de loop van mijn stopweek laat mijn lichaam dat los. Werkt altijd heel motiverend om in die week mijn gewicht elke dag te zien zakken := Ik weeg nu vrijwel elke dag, maar hecht dan nu niet teveel waarde aan die overige weken. Tenzij er sprake is van een 'new low', dan ben ik natuurlijk blij :+ Ik ben dat nu ook gaan registeren in een app zodat ik straks een mooie grafiek krijg van wanneer ik steeds een nieuw 'laagste gewicht' had.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:18

Haha, klopt SG.
Ik ga altijd samen sporten met mijn vriendin.
Zij heeft hele slanke benen en het vet meer rond de buik en rug.
Ik ben echt jaloers op haar benen, maar zij weer op mijn buik _O-

Mijn ma kwam trouwens van de week met een sportshirtje aan.
Die lag nog nieuw te wezen in haar kast, maatje XS.
En hij past me nog ook :D
Overigens merk ik echt wel verschil in broeken natuurlijk.
Had nog een korte broek liggen van vorig jaar. Maat 40, die zat echt loeistrak om de kont en benen.
En nu is hij natuurlijk te groot.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:31

ClaudiaHS schreef:
Haha, klopt SG.
Ik ga altijd samen sporten met mijn vriendin.
Zij heeft hele slanke benen en het vet meer rond de buik en rug.
Ik ben echt jaloers op haar benen, maar zij weer op mijn buik _O-

Mijn ma kwam trouwens van de week met een sportshirtje aan.
Die lag nog nieuw te wezen in haar kast, maatje XS.
En hij past me nog ook :D
Overigens merk ik echt wel verschil in broeken natuurlijk.
Had nog een korte broek liggen van vorig jaar. Maat 40, die zat echt loeistrak om de kont en benen.
En nu is hij natuurlijk te groot.


Hahaha ja gras is altijd groener aan de overkant! Ik heb vrij slanke armen, benen en enkels. Daar ben ik ook heel trots op. Hoewel het vet vooral op mijn buik zit, heb ik wel gewoon een taille. Dus als het vet er straks meer af is heb ik echt wel een figuur om blij mee te zijn :) Ik heb alleen echt geen kont. Inmiddels wel meer dan ooit door de krachttraining die ik doe, maar echt volle billen is iets waar ik alleen nog van kan dromen :D Gelukkig heb ik wel boobs. Die zijn toch een stuk lastiger er op te trainen :+

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:37

Ik heb in die zin wel geluk dat ik gelijkmatig afval over mijn hele lijf. Nu met 35 kilo ook nog maar 2 maten kleiner qua kleding, zowel boven als onder en gelukkig geen hangend vel ook.

En een dag op de bank hangen gaat mij ook prima af, ben echt totaal niet actief :')

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:41

Relaxed schreef:
Ik heb in die zin wel geluk dat ik gelijkmatig afval over mijn hele lijf. Nu met 35 kilo ook nog maar 2 maten kleiner qua kleding, zowel boven als onder en gelukkig geen hangend vel ook.

En een dag op de bank hangen gaat mij ook prima af, ben echt totaal niet actief :')


Je doet je gebruikersnaam eer aan dus :D Fijn dat je gelijkmatig afvalt! Dat heb ik zelf ook wel ja :j alleen blijft het dan waar het meeste zit, het langst zitten he :+

Hangend vel is echt mijn grootste nachtmerrie. Ben echt benieuwd hoe dat bij mij gaat zijn over tijd..

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:43

SG, je mag wel wat kont van mij, heb genoeg.
Boobs? Wat zijn dat _O-
Heb net een foto van mn buik gemaakt, twijfel of ik die durf te plaatsen zo openbaar :o

Hangend vel gelukkig ook geen last van.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:38

Hier ook mega plaatselijk: op mijn pens. :7

Ik heb net zumba gedaan, en dan sta je zo lekker awkward naar jezelf te turen. :')
Was een kwartiertje te laat want de tandarts liep uit dus moet van mezelf nog even een half uurtje fietsen. Dan heb ik de fles cava van straks eruit. :o

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:02

Hier nog iemand die prima kan bankhangen :') , bij voorkeur met kat én hond en een beker thee.

Hangend vel was ook mijn grootste angst, ging ervan uit dat het onontkoombaar was omdat ik toch wat ouder ben, maar het valt tot nu toe heel erg mee.

Gisteren speciaal op pad geweest voor een nieuw badpak, want een te groot shirt kan nog wel, maar een badpak wat slobbert is wel erg stom. Dacht even makkelijk bij Decathlon wat te halen. Man, wat een drama |o . Of de bovenkant zat goed, maar dan zat hij los om mijn kont, of onder zat goed maar dan paste mijn D cup er bij lange na niet in. En degene die overal paste had een soort bandjes systeem op je rug dat ik minstens een half uur moest worstelen om dat goed te krijgen en dan voelde je je nog een soort rollade :'). En dan was het ook nog bloedheet in die winkel, dus passen was sowieso al een drama. Uiteindelijk nog zonder badpak de winkel uit. Dus voor niets naar Leeuwarden geweest en moeilijk hebben lopen doen met al dat passen.
Echt om depressief van te worden. Zou normaal daarna zeker een hele reep chocolade op hebben gegeten van frustratie, ben nu maar naar het tuincentrum gegaan. Van plantjes kopen wordt ik altijd blij :D . En nu ik nieuwe rots plantjes heb gekocht, moet ik ook met keitjes gaan sjouwen om mijn rots tuintje te maken. Dus extra beweging ipv de extra calorieën die chocolade zou opleveren := .

Heb alleen nog steeds geen nieuw badpak… iemand tips waar ze wel knap zittend spul hebben voor lastige maten. Ik heb vrij brede schouders, flinke voorgevel, maar niet zoveel kont en heupen. Mijn dochter opperde om een bikini te kopen, maar weet niet of ik dat al aandurf _O- .