Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:22

Wat een heerlijke foto's suusje!

Plassen stampen doe ik graag :P

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 21:24

Lien, had het op Strava al gezegd, maar nogmaals: super goed! *\o/* Gefeliciteerd!

SV en Suusje, mooie foto's. Het was heerlijk loopweer vandaag :j

Mijn knie hield zich koest vandaag. **\O/**
Wel ietwat voorzichtig gestart, maar toen ik merkte dat het goed ging, toch maar gaan kijken of ik er nog een leuke tijd (onder het uur) zou kunnen lopen.
En, hoewel het tempo opzich niet bijzonder snel is, heb ik gewoon een PR gelopen :wow:
Oké, nog steeds niet in de buurt van mijn PR van voor mijn klaplong. Maar zo blij hiermee.

Snap alleen echt niet wat die knie gisteren nou had.

Afbeelding

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 06:11

Ziet er inderdaad gezellig uit SV! En een heerlijke beloning, daar zou ik ook wel heel blij van worden :))

Goed gedaan Sherivey! En nu lekker afbouwen en bijna knallen :):)

Wat balen Kylan :knuffel: beterschap!

Ziet er heerlijk uit Suusje! Inderdaad leuk om af en toe ergens anders te lopen :j

Vandaag zit lopen er niet in, heb een lange dag in Amsterdam, hoop tussendoor wel te kunnen wandelen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 06:50

Lien, wauw! Wat een prestatie, toptijd! Gefeliciteerd *\o/*

Sherivey, wat een tempo! Gaaf gedaan *\o/* Hopelijk blijft die knie nu even normaal doen.

SV, heerlijke foto’s. Mooi gebied is dat, het was ook echt lekker weer. Ik zie een paar bekende gezichten (insta) :D

Kylan, beterschap :(:)

Suusje, mooie foto’s! Die paddenstoel <3

Musli, wow wat een afstand! Goed zeg!

Ninus, goed gelopen, net tempo. Het was inderdaad best warm gisteren!

MizzMontana schreef:
Lisi succes met de run met kinderwagen. Je hebt wel echt een wagen die geschikt is om mee hard te lopen zo te zien. Leuke foto’s met de hond. Heb je met lopen met de hond aan je vast ook dat je vooruit getrokken wordt door de hond? Dat je echt wat boven je tempo moet lopen zeg maar. Of valt dat wel mee? Ik stel me zo voor dat ik door onze hond echt zo snel zou moeten lopen dat ik voorover op de grond val :=

Klopt, een Thule, echt heel fijn. Even wennen maar nu kan ik wel gewoon lekker door trainen. Anders lukt het me toch moeilijker buiten kind en honden om. Ik ben te veel tijd kwijt aan werk :))

Je wordt inderdaad vooruit getrokken. Het heet canicross. Ik heb met mijn andere hond vooral langere afstanden gedaan, die was niet fanatiek en wilde liever gezellig samen rennen. Als je een fanatieke hond hebt kan je tempo echt hard omhoog gaan. Je gaat daardoor wel heel anders rennen dus het is zeker aan te raden op te bouwen en ook zelf te blijven trainen zonder hond. Ik ben nu bezig met intervallen want de mijne trekt ook belachelijk hard.
Misschien ook eens proberen met je hond! Heel handig, gelijk goed uitgelaten. Wel echt een goede heupgordel gebruiken die goed op je heupen en billen zit. Meestal kun je zoiets ook bij een plaatselijke groep lenen.

Ik heb gisteren de harbour run in Rotterdam gelopen, 10 km. Drie dagen op rij hardgelopen en nu zeuren mijn kuiten weer. Ik liep met collega’s en een paar van die jonge, sportschoolgasten begonnen met hoog tempo en ik wilde me niet laten kennen :D Daarna kakte alles een beetje in en liep ik wel lekker in eigen tempo mee. Het was echt een leuk parcours!

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:55

Sherivey echt heel knap gelopen hoor!

Lisitano klinkt goed die harbour run, pas je op met je kuiten?

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:57

Travel me, wat klote zeg van je werkgever, snap dat je daar flink van baalt, niet leuk om zoiets op die manier te horen te krijgen.
Wil je wel verder in hetzelfde soort werk?
Goed bezig met je loopjes, steeds iets langer, mooi hoor!

Lusitano, jee wat een tempo met je hond, knap hoor!
En ook hard gegaan op je wedstrijd!

Lien, Gefeliciteerd wat knap gedaan zeg, echt een onwijs mooie tijd neergezet, daar mag je echt trots op zijn!
Heb je nog een medaille gekregen of een prijs?

Sherivey ook een mooie prestatie neergezet! Gaaf weer een p.r.
Jee heftig dat je een klaplong gehad hebt, gelukkig dat het nu weer de goede kant op gaat!
Ben je flink gevallen? Ik ben een keer hard van een paard gevallen op mijn rug, al 10 jaar terug, en toen had ik ook een klaplong.

SV, gave tattoo van je kat is het geworden! En leuke foto's zeg! Echt een groepje enthousiastelingen zo te zien.
Fijn dat jullie nog een mooi plekje gevonden hebben.

Suusje, gave foto's, leuk zo een andere omgeving!

Ik heb een druk weekend gehad, zondag met een slow trail groepje meegeweest, dat was wel leuk.
Met 5 man kris kras de kleinste paadjes over, heuvel op en af.
17km gemaakt, voel het nu wel in mijn billen!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:13

Zo, er is weer een hoop gelopen dit weekend. Het was er ook eindelijk goed weer voor :')

@Travel_Me Wat zuur, die situatie met je crossfit lessen. En wat een banketstaaf om je niet eens aan te durven kijken terwijl hij je weg stuurt. Wel lekker je frustratie weg kunnen lopen zo te lezen.

@Lisitano Toch grappig dat die sportschool jongens hard van start gingen en het niet konden volhouden. Zal de ego's wel gedeukt hebben.

@Ninus Wat kom je in Amsterdam doen vandaag?

@Sherivey Fijn dat de knie zich goed hield, en wat een mooie prestatie om tijdens zo'n event een PR te lopen. Was de route van de 10 net zo vermakelijk als die van de 5? Dat was in ieder geval een leuke route.

@MizzMontana Lekker constant en regelmatig de deur uit blijven gaan en dan is die 5km zo binnen handbereik.

@Supervixen Lekker getrailt weer zo te zien. En een ijsje na afloop is nooit een straf toch?

@MuSLi Lekker gelopen in het Amsterdamse Bos lees ik. Staat bij mij ook nog op het ideeënlijstje, het is een 6km vanaf mijn huis er heen dus met een 5 á 6 km rondje in het bos en dan terug naar huis zou ik op een 18 uitkomen ongeveer.

@Lien_ Wat een toptijd heb je gelopen. En negatief splitten, dan weet je dan je je energie goed verdeeld hebt. Is denk ik toch fijner dan steeds trager gaan. Welke tijd had je vooraf in gedachten?

@Kylan Beterschap, hopelijk knap je snel weer op.

@suusje26 Lekker gelopen ook zo te zien. Mooie regenboog cadeau gekregen. En wat een schattige paddenstoel

@ieris Een slow trail, is dat specifieke traag lopen of is dat zo veel heuvel op/heuvel af, kleine bochtjes en zandpaadjes dat je niet sneller zou kunnen als je zou willen?

Hier gister ook in Breda gelopen, de 5km met een vriendin van me. Ze had al een tijdje nauwelijks hard gelopen en haar ouders stonden langs de kant aan te moedigen. Ze had me vooraf gezegd dat ik gewoon voor mijn eigen tijd kon gaan en dat ze me bij de finish dan wel weer zou zien, maar ik was daar om samen te lopen. Tot 3½ km ging het best goed, daarna kreeg ze het wel zwaar. Ik heb vooral haar aangemoedigd, heb elke 100m ongeveer afgeteld de laatste km en met toch nog een eindsprintje zijn we inclusief een stop om een steentje uit haar schoen te halen gefinisht in 37:59, mijn horloge gaf me een moving time van 37:21. Niet snel gelopen dus maar daar ging het me ook niet om. We hebben beide de finish gehaald en dat maakte een betere dag dan welke finishtijd dan ook had kunnen doen.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:13

Ieris: die kat is al oud, de tekst eronder is nieuw :+
Lekkere afstand 17km.

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 14:16

Ieris, ik heb het idd opgelopen na een val van mijn paard.
Heerlijk hoor, 17 km trailen :D

Imay, fijn dat jullie samen de finish gehaald hebben :j
10 km parcours was idd leuk opgezet. Veel muziek langs de route.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:35

IMAY1990, wat goed van je dat je bij je vriendin bent blijven lopen. Samen uit is samen thuis, voor je vriendin vast ook fijn, dat geeft meer aanmoediging.

Ieris, wauw 17 km! Knap hoor, kan je de route voor volgende keer onthouden, dan loop ik met je mee :)

Lisitano, een vriendin en ik willen ook eens bij zo'n groep gaan kijken. Heb jij nog aanraders waar een leuke wedstrijd is om te kijken en tuigjes te passen?

Sherivey, goed gedaan! Mooie prestatie. Hoe voel je je vandaag?

Op het werk valt de één naar de ander uit, leerlingen en docenten, met corona. Ik voel mijn keel wat schraler worden, maar hoop dat het van mijn weekend weg komt en er geen corona op mijn pad komt. Heb voor de zekerheid getest vanmorgen en die is gelukkig nog negatief.

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 15:00

Ja, veel zieken om mee heen :=
Ik hoop ook dat het mij de komende 2 weken bespaard blijft. Daarna heb ik wel weer tijd om ziek te zijn :+

Voel me vandaag prima :j
Sportmasseur voelde wel wat spanning in mijn kuiten. Maar dat is opzich niet zo gek.

Verder wel moe, maar ik denk dat dat niet echt verband heeft met mijn loopje van gisteren. :P

Lien_

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:34

Hopelijk blijf je gezond Sherivey, zo voorzichtig mogelijk zijn. Super knap gelopen op je 10k! Mooie tijd, en leuke blije foto ook

suusje hopelijk blijft corona jou ook bespaard

Imay wat goed gedaan, knap van je vriendin ook. Zal haar vast geholpen hebben, samen lopen en met aanmoediging!
Ik had 4u in gedachten voor de marathon. Of ja, was van plan om 5'30/km te lopen en wat tijd te hebben voor eventualiteiten. 5'30 is een makkelijk tempo voor mij, echter was m'n training ook niet top, maar ik heb mezelf desondanks wat onderschat :=

ieris 17km is een mooie afstand, kan me voorstellen dat je dat voelt achteraf zeker met heuvels!
Dankjewel, ik heb zoals iedereen een medaille, rugzakje en t-shirt gekregen. Ik was 6e vrouw in mijn categorie :)

Lekker bezig Lisitano, doe wel voorzichtig met jezelf he :D

Supervixen ik vind het echt dapper dat je zo door die plassen heen rent. Ik ben echt een watje wat dat betreft :+ Lekker ijs na het lopen :9

Dankjulliewel voor de felicitaties verder! Ik zit al te kijken naar welke marathon hierna. Ben stiekem benieuwd of ik met wat meer georganiseerde voorbereiding nog een stukje sneller kan lopen :Y) ondertussen lekker herstellen, wil heel graag alweer hardlopen, maar ik moet van mezelf even rustig aan doen

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:41

Lien_ er zit vast meer in dan. En als je er plezier in haalt om voor een tempodoel te trainen, waarom niet?
Ga ervoor! Nu al 6e in je categorie, knap!

Ik ga morgenochtend weer het bos in. Voor mijn gevoel lang geleden dat ik alleen ging trailen, maar is drie weken geleden.
Ik heb er zin in!

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:37

Ik zou ook zeggen dat er meer in zit Lien! Echt stoer dat je het zo goed doet!

Lekker vooruitzicht SV!

Ben je nog steeds fit Sherivey? Het wordt wel een sport om niets op te pikken, bij ons vallen ze als bosjes neer, zowel Covid als buikgriep.

Ik ga morgen een rondje van een km. of 13 denk ik. Moet wel een beetje op tijd weg, heb weer een drukke dag, maar ik heb me er maar aan overgegeven dat ik het donker niet meer kan vermijden :D

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 21:11

Lien, super knap resultaat! :D

SV, ook wel eens lekker, alleen lopen, toch? :)

Ninus, het donker wordt idd weer een ding. Jammer altijd :+

Ik heb net getest. Gisteren al knallende koppijn en moe. Heb ik iedere maand, dus nog geen reden tot alarm.
Maar in de loop van de ochtend kwam keelpijn en een snotneus opzetten.
Nog altijd niks bijzonders. Maar gezien de hoeveelheid besmettingen toch voor de zekerheid maar een test gedaan. Negatief, gelukkig.

Mijn rondje ging ook prima. :j
75 minuten duurloop. Hartslag bleef voor mijn doen ook mooi laag. Alleen de laatste 2 km wat hoger. Vergat een beetje om goed te ademen. Het werd donker en had het druk met opletten waar ik mn voeten neerzette. :')

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:44

Gelukkig negatief!
Koppijn is ook altijd rot.

Ik voelde vanmorgen ook een keelpijntje. Mijn stagiaire is verkouden, dus ik kreeg al de zenuwen. Gelukkig weggetrokken vandaag.

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 21:55

Gelukkig dat het weg trok.

Ik ben normaal nooit bang om ziek te worden. Ben ook zelden echt ziek.
Maar zou het echt heel zuur vinden als ik nu door corona mn marathon niet kan lopen.

Vond het al erg genoeg dat ik in juli de Amerongse Berg trail moest laten schieten door corona

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 06:45

Vannacht weer keelpijn, erger dan gisteren. Ik denk dat ze me aangestoken heeft :roll:

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 07:00

Balen! Beterschap.

Hier een onrustige nacht. Veel (vervelende) dromen en tussendoor wakker. :(

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:06

Ninus, dat is elk jaar weer een omschakeling naar de donkere ochtenden. Voor mij dan niet hardlopen maar met hond en paarden verzorgen. Heb ze nu ook al buiten staan en stallen uitgemest. In de zomer kom ik zo makkelijk vroeg uit bed en in in de herfst heb ik altijd een paar weken moeite tijdens die omschakeling naar donker. Tot dat ik me er aan over heb gegeven dat het echt niet meer lukt om alles met daglicht te doen.

Sherivey gelukkig ben je negatief getest! En SV fijn dat t bij jou snel weg trok. Jullie hebben zoveel training en voorbereiding gedaan, dan is het wel te hopen dat je fit bent op het moment suprême.

Lien als je nu al zo makkelijk deze tijd loopt dan zit er vast meer in :)

Suske hopelijk blijft Corona ook jou bespaard.

IMAY goed dat je je vriendin zo hebt aan kunnen moedigen tot aan de finish.

Lisi klinkt wel heel leuk met de hond, ik ga eerst mijn eigen conditie maar een opbouwen en dan kijken of ik dat ook eens wil proberen. Ze loopt nu wel eens mee maar dan gewoon los. Wij wonen aan een losloopgebied dus dat is inderdaad twee in een, hardlopen en uitlaten tegelijk.

Ieris lekker getraild :)

Edit: Sherivey en SV toch weer wat minder fit en slecht geslapen, balen zeg. Beterschap en goed uitrusten!!

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:35

Vervelend SV :(:) en Sherivey :(:) Ik duim dat het meevalt!

Hier hardlopen verplaatst naar vanmiddag, ik moet echt een stuk schrijven en dat zit me op de nek. Heb tot half 5 mijn laatste afspraak, dus dat kan nog mooi even :j

Gedeelde smart MM, ik heb de paarden en hond ook al gedaan, daar heb ik in het donker dan weer minder moeite mee :D Behalve als het heel hard regent :=

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:53

Ik heb een van mijn favoriete trailrondjes gelopen. Genoten van een grote groep herten en veel paddestoelen.
25km, 6.17min/km, 261HM, het ging niet heel goed en niet heel slecht. Redelijk zullen we maar zeggen.
Voel dat ik verkouden ga worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:34

Mooie paddestoelen <3
Hopelijk valt de verkoudheid mee!

Hier net terug van een klein rondje om. Even de benen een beetje loslopen na de iets te vele belasting van de afgelopen week. 4km gedaan op 5:40 :)

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:33

Hersft plaatjes! Mooi <3

Hier ben ik na een week grieperig geweest te zijn voor het eerst weer gaan lopen. Het schema met Greg weer opgepakt. Vandaag was het 50 minuten rustig tempo. Het eerste stuk tegen de wind in was wel zwaar en later schrok ik me kapot van de bewegende schaduw van mijn eigen arm :') Leuk weer voor het eerst met lampjes lopen 8)7

Morgen nog eens kijken of er ook wat tempo in de benen te vinden is. Zaterdag is dan de Veluweloop. Met een team van mijn werk lopen we 12 etappes semi-trail ruwweg van Wageningen naar Arnhem en terug. De lopers worden begeleid door een mountainbiker. In totaal zijn wij met 14 personen in onze ploeg. Ik loop de eerste etappe van 5,7km net als vorig jaar. Een beetje jammer want deze route loop ik vanuit huis ook makkelijk dus het is geen verrassing... Tussen de etappes verplaatsen we per fiets om lopers af te zetten en op te halen, dus het zal ook nog 40 a 60km fietsen worden. Ik heb er zin in *\o/*

Sherivey
Berichten: 8627
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 21:11

Succes alvast Kylan :D