Tóch weer een operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:42

Wat enorm rot voor je.
En niet gek na zo'n heftige ervaring dat je er nu niet onbevangen naar kijkt en er in stapt.
Misschien dat het wel scheelt dat ze nu weten dat het jou toen is overkomen en dat ze daar nu alerter op zijn dat het niet gaat gebeuren?

Hoe dan ook veel sterkte en hopelijk ga je hiermee van je klachten af komen of op zijn minst flink verbeteren in je welzijn :knuffel:

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:16

heftige ervaring heb je gehad. Ik snap dat het daarom spannend is. Je staat er wel zelf achter dat hij gaat opereren? Of kan het echt niet anders?

Heel veel sterkte en hopelijk valt het mee.

Ik weet hoe het is om ziek te zijn hier ook al jaren chronisch ziek en wordt alleen maar erger maar gelukkig nog nooit zo'n nare ervaring mee gemaakt.

Dikke knuffel en mocht je het echt heel eng vinden trek aan de bel bij de huisarts misschien kan hij je helpen met er overpraten zodat je wel je gevoelens kwijt kunt!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 13:50

maj0 schreef:
heftige ervaring heb je gehad. Ik snap dat het daarom spannend is. Je staat er wel zelf achter dat hij gaat opereren? Of kan het echt niet anders?

Heel veel sterkte en hopelijk valt het mee.

Ik weet hoe het is om ziek te zijn hier ook al jaren chronisch ziek en wordt alleen maar erger maar gelukkig nog nooit zo'n nare ervaring mee gemaakt.

Dikke knuffel en mocht je het echt heel eng vinden trek aan de bel bij de huisarts misschien kan hij je helpen met er overpraten zodat je wel je gevoelens kwijt kunt!


Het kan echt niet anders. We hebben al zóveel geprobeerd. De ziekte/afwijking is zeldzaam. Dus geijkte behandelmethoden zijn er niet voor. Alles is off label. noem het en ik heb het geprobeerd. Ik hecht niet zo aan homeopathie, maar ik ben zelfs bij een arts geweest (op aanraden van een andere arts), die het gesprek begon met "medicatie is de witte dood". Ik ben bij elke arts geweest die dacht een oplossing te hebben. En als hun oplossing dan niet werkt, dan mag je weer naar huis. En dan vroeg ik weer om mijn receptjes fentanyl en oxycodon. Sorry dat jullie hier nu alles over je heen krijgen, maar ik ben het zo beu.
Ik ben van nature positief ingesteld, ik kan me goed neerleggen bij dingen die ik niet kan veranderen. Ik ben niet flauw of kleinzerig, ik werk en heb daar plezier in. Maar steeds die pijn en dan met namen al het vechten voor medicatie, ik trek het niet meer.

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:59

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen...

Ik deel hier ook dingen die ik echt niet steeds met familie en vrienden deel.
Maar hier is gewoon soms lekker om even het hart te luchten,
En wie dat niet wil lezen dat is prima, die scrolt lekker door of drukt op het kruisje. Even goede internet vrienden dan hoor :j

Dus lucht gerust je hart :knuffel:

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:20

Het is goed te begrijpen.

In mn hele zieke jaren hielp bijna niks. Altijd erge bijwerkingen of ontstekingen braken gewoon weer door. Operatie was de enige mogelijkheid.

Daarna paar keer domme pech en andere operaties.

Ik hoopte overal vanaf te zijn en dan krijg je bechterew/reuma en lukt geen 1 medicatie. Heb nu al zoveel geprobeerd en niks gaat goed.
Dan zit je arts; wat wilt u dat ik nog voor u doe?
Maw, je moet leven met pijn en beperkingen. Ben enorm afgevallen, heb veel kracht verlies en dat moet je maar leren accepteren.

En niet alles is te zien voor anderen. Als je nog vlot kan overkomen, snappen mensen echt niet hoe vreselijk het kan zijn. Maar ja, anderen er steeds mee lastigvallen doe je ook niet.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:22

Poeh, maar dat is ook vet heftig. Ben zelf een paar keer aan mijn buik geopereerd voor minder ernstige dingen, maar dan nog is het niet niks.
Als je dan ook nog maar moet afwachten wat ze gaan doen, lijkt mij ook doodeng.
Maar als de pijn niet meer te doen is en je al zulke zware medicijnen gebruikt, dan heb je waarschijnlijk weinig keus. De arts gaat je heus niet opereren als hij niet denkt iets te kunnen verbeteren.
Heel veel sterkte, houd moed.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 15:59

DuoPenotti schreef:
Wat enorm rot voor je.
En niet gek na zo'n heftige ervaring dat je er nu niet onbevangen naar kijkt en er in stapt.
Misschien dat het wel scheelt dat ze nu weten dat het jou toen is overkomen en dat ze daar nu alerter op zijn dat het niet gaat gebeuren?

Hoe dan ook veel sterkte en hopelijk ga je hiermee van je klachten af komen of op zijn minst flink verbeteren in je welzijn :knuffel:


Dat is het inderdaad: je onbevangenheid is weg. Want welke garantie heb ik nu dat het wel goed gaat? Bij een grote buikoperatie (dat wordt het in het slechtste geval) is AB nodig. Ik ben allergisch voor alle families die tot nu toe zijn getest. En ik raakte tijdens de vorige operatie door de AB in shock en dus reanimatie.
De proef die me opereert, ken ik al ruim 30 jaar. We vertrouwen elkaar: hij dat ik de waarheid spreek over pijn en het niet mooier maak dan het is en ik dat hij eerlijk tegen me is en het zegt, ook als de uitkomst onzeker is.

Hé dames, dank je wel voor jullie harten-onder-de-riem. Echt fijn om even zo te kunnen luchten.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:07

❤️
Weet verder niet zo goed wat te zeggen. Behalve ontzettend veel sterkte en kracht voor de komende tijd….

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:13

daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen! Ben blij dat je het even kwijt kunt.
Wel heel vervelend.

Het laatste met de pijn snap ik heel goed. Hier helaas aan dezelfde middelen als jij daar noemt. Dus snap heel goed hoe dat voelt.

Je wil zo graag maar je lichaam wil niet dat is ook moeilijk en het is niet gek dat je daar af en toe gewoon heel verdrietig van wordt en dat mag ook gewoon he!
Het is niet niets wat je hebt

Fijn dat je wel een vertrouwen hebt in de proff en dat hij je serieus neemt!

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:37

Pfff wat heftig. Natuurlijk hoop ik dat je na de operatie heerlijk pijnvrij kan leven. Wat ik je wel wil meegeven is dat je een goed afbouwschema voor de medicatie moet laten maken. Zomaar stoppen met (zware) pijnmedicatie kan je echt nare klachten geven (spreek helaas uit ervaring)

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:55

Ik hoop van harte dat hier je hart luchten je een hoop steun geeft, en hopelijk helpt het. Want dit is niet niks zeg, wat heb jij een rot ervaring gehad. Dus kan me heel goed voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet.

Hopelijk verloopt alles voorspoedig, ga heel hard voor je duimen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 21:15

Domino_2006 schreef:
Pfff wat heftig. Natuurlijk hoop ik dat je na de operatie heerlijk pijnvrij kan leven. Wat ik je wel wil meegeven is dat je een goed afbouwschema voor de medicatie moet laten maken. Zomaar stoppen met (zware) pijnmedicatie kan je echt nare klachten geven (spreek helaas uit ervaring)


Ja, dat gaat indd een belangrijk punt worden. Maar eerst moeten we zien hoe we de pijn ná de operatie onder controle houden en wat er gedaan kan worden als het verkeerd uitpakt. Als ik dat typ, kan ik me voorstellen dat je denkt "waarom doe je het dan?". Maar er is niks meer dan deze kans. En eigenlijk word je ook min of meer gedwongen. Als sommigen artsen tegen je zeggen "ik weet het niet meer, ik trek mijn handen ervan af" en je zelf elke dag opnieuw de wondverzorging enzo doet, tja, dan grijp je alles aan. ook als de uitkomst niet vast staat.

Gelukkig schakelde ik vaak zelf. In tijden dat het beter ging, bouwde ik zelf al wat af. Dat vertelde ik overigens niet tegen de apotheek, want dan werd het meteen volledig naar beneden bijgesteld en zo had ik een buffer voor periode waarin het zwaar was.

Is het bij jou allemaal goedgekomen?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 21:17

kiki1976 schreef:
Ik hoop van harte dat hier je hart luchten je een hoop steun geeft, en hopelijk helpt het. Want dit is niet niks zeg, wat heb jij een rot ervaring gehad. Dus kan me heel goed voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet.

Hopelijk verloopt alles voorspoedig, ga heel hard voor je duimen.


Ja, het helpt echt veel meer dan ik durfde te hopen. Gewoon hier kunnen vertellen waar ik tegenaan loop, zonder dat mensen mensen met een oordeel klaar staan. Dank je wel dat je voor me duimt :knuffel:

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:27

Gewoon hier klagen hoor,!
Ik wilde dat ik zoiets als dit had gehad toen ik net bevallen was van onze jongste en hoorde dat ik een tumor aan mijn hypofyse had.
Ik heb het met mijn man en een vriendin moeten klaren voor mezelf want onbekend maakt onbegrepen en ik was zo labiel als een krant maar ben er sterker uitgekomen.
Dus zet hem op, je kan het!

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 22:52

Snap heel goed dat je zelf wat gaat experimenteren met de medicijnen, ondertussen ken je je eigen lichaam het beste.

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:16

wat heftig chevax, en wat ontzettend balen dat de operatie die je nooit hoefde te krijgen nu nodig blijkt te zijn.

Maar hey, we willen hier allemaal naar je luisteren en hopelijk brengt deze operatie verlichting! Ik zal voor je duimen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:49

Na een periode van zware bijwerkingen (leek net of ik aan het afkicken was van cocaïne) en helaas ook weer veel pijn ben ik nu op het punt dat de pijn draaglijk is.

Ik snap dat je een operatie doet, ondanks de onzekerheid of het slaagt. Op een gegeven moment pak je alles aan om van de pijn af te komen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 20:48

Dank jullie wel weer. Om echt uit te leggen wat er is, moet ik vertellen wat ik mankeer en zover ben ik nog niet. Begrijp me niet verkeerd: ik heb volledig geaccepteerd wat ik mankeer. Maar alles errond trek ik niet meer. Gisteren weer een gesprek gehad met m’n huisarts die vindt dat ik haar mijn excuses moet maken. Want ik had tegen een collega van haar gezegd, toen ik met mijn hoofd tegen de muur bonkte vd pijn, dat ik me in de steek gelaten voelde.
Geen woord over hoe het met me gaat en dat weer een operatie zwaar is.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:41

Je vertelt iets als jij er aan toe bent en niet eerder en tegen je huisarts had ik gezegd dat ik helemaal geen excuses aan ga bieden omdat het de waarheid was wat je zei, jouw gevoel en niet de hare!

MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:59

Ik weet niet goed wat te zeggen, behalve heel veel sterkte. En ik hoop dat je hier op bokt gewoon alles van je af kan schrijven. Ik snap dat je er erg tegenop ziet.

Ik ga duimen voor een succesvolle operatie :(:)

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:07

Je moet niks vertellen waar je je niet fijn bij voelt.

Tevens ben je niemand een excuses verschuldigd.
Het is jouw gevoel dat je in de steek gelaten bent. Zij kunnen daar anders over denken, maar jouw gevoel is jouw gevoel.
Of het nu waar is of niet doet er niet eens toe.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:43

Die HA van jou verdient een schop tegen haar kont. _-:( _-:(
Veel succes, hopelijk slaagt de operatie !

Mijn man moest ooit ook een “op hoop van zege” operatie ondergaan, maar nietsdoen was gewoon geen optie meer. De operatie is goed verlopen, met gewenst resultaat. Ik wens jou hetzelfde toe !

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 23:18

Wat lijkt mij dat enorm zwaar. Sterkte.
Misschien helpt het om op papier te zetten wat je ervaart. Soms is het voor artsen ook lastig om echt te begrijpen wat er speelt.
:(:)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 18:49

Weer even ‘n kleine update: de zenuwen slaan nu best toe. Ook omdat ik vrijdag een aanvaring met m’n huisarts had. Ze noemde de prof “niets meer dan ‘n snijder, die zich helemaal niet bezighoudt met wat er intern speelt”. Dat vond ik zó onterecht. Deze man spant zich al sinds m’n 15de voor me in, opereert wanneer nodig, adviseert andere dingen wanneer mogelijk. Ik had altijd zo’n fijne band met m’n HA. Zij is de alternatieve kant op en zegt dat ik te genezen ben als ik gluten en lactose laat staan. Ze noemt zelf als voorbeeld dat ze veel last heeft als ze gluten eet. Ik heb geen last, ik eet alles. Ik heb het geprobeerd, heb ook FOD-map geprobeerd. Maar dat is het niet voor mij. Misschien voor anderen wel, voor mij niet. Ik voel met k*t in een situatie waarin je al kwetsbaar bent én afhankelijk van deze HA als ik weer thuis ben.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:18

Is het een idee om naar een andere huisarts te gaan?
Je moet wel gewoon zonder drempel aan kunnen kloppen bij elke twijfel of vraag die je hebt.

Een chirurg of arts een Snijder noemen is natuurlijk dikke bull oliebol. Mijn broertje is afgelopen jaar geopereerd en daar was zelfs zijn oude kinderarts bij die eigenlijk al met pensioen is. Puur ter ondersteuning en omdat hij weet hoe het in elkaar is gezet bij hem. Dan ben je geen Snijder, maar een arts die meedenkt met zijn patiënt door zijn leven heen.
Ik kan mij voorstellen dat jouw arts na z’n lange tijd ook zo persoonlijk is.

Vertrouw op je eigen gevoel. Je eigen gevoel laat je echt niet in de steek.