Tips gekneusde heup

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:08

thequeensmum schreef:
Zwanger?? Gefeliciteerd, maar dan wordt het wel voorzichtig zijn met pijnstilling. Zou echt advies vragen aan je ha. Sterkte, hoop dat de pijn snel afneemt


Aan je HA maar laat ook een gyn meedenken alsjeblieft.

Nadat ik mijn ribben brak lieten de huisartsen me staan. Ik mocht niks, kon niks. Neem maar paracetamol terwijl ik echt verging van de pijn.
Uiteindelijk door mijn verloskundige naar zkh gestuurd en gynaecoloog heeft direct goede pijnstillers voorgeschreven.
Huisartsen durven niks bij zwangerschap en laten je al snel doormodderen is mijn ervaring.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:11

Janine1990 schreef:
Laat alsjeblieft een foto maken van je heup!

Een collega van mij heeft een nare smakker gemaakt toen hij 41 was... Hij heeft 10 dagen met een gebroken heup rondgelopen omdat de huisarts en de huisartsen post op basis van wat voelen en drukken meenden te kunnen bepalen dat er geen breuk was, wat er toe leidde dat hij uiteindelijk een nieuwe heup kreeg, omdat het niet meer te herstellen was. Was er meteen een foto gemaakt, had hij pinnen gekregen in plaats van een nieuwe heup.


Volgens mij is een foto nauwelijks te doen als je zwanger bent, zeker niet in het heup/bekkengebied. Die heup krijg je niet op de foto zonder straling naar het bekkengebied waar een baby in ligt te bakken.

Maar ik zou idd na een paar dagen kijken of het wegtrekt en evt nog een keer laten beoordelen of er geen breuk kan zijn.

Medicatie kan vaak nog best wat volgens de gynaecologen. Ik heb ook veel medicatie gebruikt tijdens zwangerschap

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tips gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:26

Na 3 dagen moet je verbetering merken. Het is echter wel belangrijk om iets in beweging te blijven, want anders wordt het stijf. Een fysio kan er zeker bij helpen.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Tips gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 09:52

Nou, ik heb wat geslapen vannacht. Ik heb ook een maniertje gevonden om met zo min mogelijk pijn op te staan. En verder ga ik vandaag inderdaad wel een beetje rondwandelen, wat overigens niet eens zo heel veel zeer doet.

Qua medicatie is het inderdaad daarom best wel lastig, ik weeg het af hoeveel pijn ik heb. Heb gisteravond 1 ibuprofen geslikt, maar verder alleen paracetamol. Tot nu toe gaat het redelijk.

Verder is er geen zwelling te zien en het is ook niet blauw, heel bizar.

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tips gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:57

Heb je ook arnicazalf? Dat kan nooit kwaad he.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 10:07

germie schreef:
Heb je ook arnicazalf? Dat kan nooit kwaad he.


Nee heb ik niet helaas…

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:11

Ballard_L schreef:
germie schreef:
Heb je ook arnicazalf? Dat kan nooit kwaad he.


Nee heb ik niet helaas…

Morgen halen dan. Je kunt het aardig puur krijgen met veel groter percentage in de drafsport. Dan betaal je iets van 12.50 euro voor een fles, dus misschien eens bij de dravermensen vragen. Wat je bij kruidvat kunt halen kan natuurlijk ook, maar dan heb je het over een kleine tube.
Ik heb helaas geen volle flessen meer staan van dat arnica voor paarden, anders kon ik 1 opsturen.

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Tips gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:52

Er is toch altijd wel een apotheek die weekenddienst heeft?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Tips gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:42

Hoe gaat het inmiddels Lydia?

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Tips gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 21:24

Ik merk langzaam iets meer verbetering, ik kan beter lopen. Maar vooral opstaan, in en uit de auto stappen en uit bed komen is nog zeer pijnlijk. Vanmiddag kon ik niet van de bank af komen, omdat het zo’n pijn deed. Daar heb ik 10 minuten over gedaan en dat voel ik nog steeds.
Dus het gaat nog wel een paar weken duren voor ik echt weer de oude ben

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:32

Oh, ik zie dit topic nu pas, maar ik heb een scheur in mijn heup gehad. Ik was op het bakhek geland.. Ook niet handig :D Ik ging letterlijk out als ik opstond uit bed bijv, maar na 2 weken ging het best aardig en kon ik redelijk liggen en staan. Zitten viel toen niet onder de opties :+ Ik heb overigens een hoge pijngrens. Echt een helse pijn. Sterkte nog even!