Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:38

pipo schreef:
Butterfly super!!!

Nirvana, ik heb pas een heel gesprek gehad met de diëtist van t ziekenhuis. Niet specifiek hierom, maar kauwen, kauwen en nog meer kauwen.
Ook al denk je goed te kauwen, dan nog doorgaan.
Ik had andere klachten, maar heb een sleeve. Dus misschien niet goed te vergelijken. Maar als ze nu eens teruggaat naar vloeibaar. En van daaruit kijkt of het beter gaat. Dan opbouwen ( als ze daar geen last van heeft, van het vloeibaar) dan kan je tenminste het kauwen niet meer de schuld geven.
Ik eet vaak soep tussen de middag. Zelfgemaakt. Dus veel groenten en zoveel mogelijk eiwitten. Soep gaat beter dan m’n toastje/ cracker en avondeten. Avondeten spuug ik vaak weer uit. Kan tijdens het eten zijn, maar ook 3 uur daarna.
Misschien is het bij haar iets heel anders, maar als ze soep wel verdraagt, kan het heel goed zijn dat ze stiekum toch niet zo goed kauwt.
En dat is vreselijk moeilijk om te veranderen. Want niemand wil een bal uitgekoude zooi in z’n mond hebben. Je kan ook niet zomaar een leven lang in een maand veranderen. Dat vergt training.
Als het daar niet aan ligt, heeft ze het in iedergeval alvast geprobeerd.

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ze heeft het ook na drinken, als ze iets teveel drinkt in 1x, en dat lijkt per keer te verschillen.
Maar ik ga de tip van het kauwen doorgeven!

Wendy_Komen

Berichten: 6297
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:53

Gefeliciteerd Butterfly!!! Fijn nieuws!!

@Nirvana_: Laat haar eens opletten of ze het bij vet eten of bij suikerrijk eten heeft. Ik reageer bijvoorbeeld hevig op mayonaise.

Hier nu een gewicht bereikt dat ik nooit had verwacht. Enerzijds ontzettend fijn. Anderzijds mag het nu ook wel stoppen. O:)

Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:03

Wauw super gaaf resultaat !!!

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:11

Ik ben op advies van mijn trainer op de volle producten overgegaan.. roomboter en volle kwark. Zat qua kcal veelste laag en hiermee probeer ik rond de 1000 te komen.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:20

Linda: WOW, WOW, WOW! Meer kan ik geloof ik niet zeggen ook _/-\o_

Relaxed: slim om dat dan te doen idd. Hopelijk is dit voor jou net dat stukje waardoor de puzzel weer compleet is :j

Tijdens de screening vertelden ze mij dat het gemiddelde na een operatie is dat je ongeveer 30% van je overgewicht blijft houden. Hoe ervaren de meiden (ga ik vanuit, sorry als er een man bij zit!) in het topic dit?

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:07

Ik ben 98% kwijt van mijn overgewicht, zou qua gewicht nog 3 kilo eraf mogen voor een bmi onder de 25, maar heb minstens 5 kilo los vel, dus ben druk bezig om dit gewicht (78) te houden

Match

Berichten: 433
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:38

Ik ben nu 4,5 maand geleden geopereerd en 35 kilo lichter!
Mensen zeggen dat ze het knap vinden, maar ik voel dat niet altijd zo. Aangezien ik vind dat ik er niets voor heb gedaan :(

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:47

Match schreef:
Ik ben nu 4,5 maand geleden geopereerd en 35 kilo lichter!
Mensen zeggen dat ze het knap vinden, maar ik voel dat niet altijd zo. Aangezien ik vind dat ik er niets voor heb gedaan :(


Je moet jezelf toch aan allerlei richtlijnen houden? Dus in die zin doe je er toch van alles voor?

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:50

Dat is zo, maar het is wel een stuk makkelijker dan voor de maagverkleining.. Ik voel dat wel een beetje hetzelfde als Match, want zonder maagverkleining lukte het me gewoon niet :n

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:06

Ook jij hebt hard moeten werken om Xie 35 kilo kwijt te raken relaxed! Gefeliciteerd meid, het is toch geweldig dat jouw lijf dat heeft gedaan :j

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:59

Match, je heb een risico genomen. En daar zal je mee moeten leren leven. Hoe goed of makkelijk t ook eventueel gaat. Hopelijk blijft het zo Tijd zal het leren. Wees blij. Althans, probeer het te zijn.
Super dat je al zoveel kwijt bent zeg. Wow.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:31

Ik heb mijn operatie datum! 13 februari *\o/*

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:28

Aftellen kan beginnen *\o/*

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:49

Meteen een vraag.. de operatie valt binnen mijn opleiding, op zich zou het qua planning moeten kunnen, mits ik na 2 weken weer een uur auto kan rijden. Hoe was dit bij jullie?
Ik vind mijn opleiding al best pittig en ik ben na 15 april klaar, ik zit nu best in dubio. Ga ik de operatie door laten gaan met kans dat ik studiedagen ga moeten missen en ik het te zwaar vind, of ga ik het ziekenhuis bellen voor een andere datum?

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:04

Ik heb zelfs op de terugweg naar huis al een stuk gereden :')

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:41

Ik kon wel autorijden na een dikke week (dagje naar museum gedaan om vriendin te supporten), maar had heel weinig energie dua heb verlept in dat museum gehangen. Voor de rust zou ik de operatie na de opleiding plannen, maar ieder lijf is anders natuurlijk

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:08

Ja ik heb het ziekenhuis gebeld maarre... verzetten gaat hem niet worden. Aangezien er ook een maagband uit moet staan er 2 chirurgen aan mijn bed. De mevrouw aan de telefoon zei 'dat het zeer weinig voorkomt dat deze 2 chirurgen samen ingepland kunnen worden en het maanden kan duren voordat ik dan weer aan de beurt ben'

Eh.. nee dankje ik ga wel gewoon voor 13 februari dan.

Nu is het wachten op de stagecoördinator, heb een aanvraag ingediend om mijn tweede stage later te mogen starten en afronden. Die stage zou vóór 15 maart afgerond moeten zijn maar ik zou dan 18 april klaar zijn met die stage

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:40

Ik zou het er ook gewoon op wagen. Is niet anders.
Hopelijk valt t mee allemaal.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:56

Wat een prachtige resultaten allemaal! :D

Fijn dat er ook weer wat mensen zijn die een operatiedatum hebben gekregen! *\o/*

Vorige week met de 4de bijeenkomst oom mijn halfjaarscontrole gehad, 7 maanden en 1 week PO.

Alles was goed, ook mijn bloeduitslagen zijn dik in orde.
Alleen heel moe, maar dat is aan long-covid te wijten met nog wat andere restklachten. :(

Ik ben nu precies 36 kilo kwijt, 66% van mijn overgewicht! *\o/* *\o/*

Sta nu op 86,9, dat heb ik in geen 25 jaar gewogen. Daar ben ik super blij mee. van broekmaat 48/50 naar 42/44 in 7 maanden, en voorlopig gaat het afvallen nog wel even door als het goed is.

De 80 is bijna binnen handbereik! :j

Eten en drinken gaat top, ook een glaasje alcohol zo af en toe verdraag ik prima. Nog steeds geen dumpings of misselijkheid na het eten :D

In al die tijd 3 x een vastloper, that's it.

Hoe is het met de rest hier?

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 05:04

Ohh wat fijn zeg. En die beloning van de kleinere kledingmaten zijn zoooo heerlijk!!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:44

Wat een super goede berichten! Lijkt me zo vreemd om in een 'gewone' winkel kleding te kunnen kopen..

Ik kreeg nog een telefoontje dat mijn operatie naar voren kon worden geschoven, naar 23 januari.
maar daar heb ik nee tegen gezegd, de datum van 13 februari komt beter uit met mijn opleiding

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:36

Ik stond vrijdagavond in de shoeby, gaf ze me een spijkerbroek die ik zou moeten passen. Dan hou je hem voor je en denk je, past net een been in.. Kun je hem gewoon aan :D

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 06:51

Wauw wat een mooie berichten!
Ik heb vandaag het gesprek met de chirurg, volgende week met de anesthesist.
Heb ook alle data van de bijeenkomsten al. De pre operatieve is ergens half januari en de 2e (waarin dus iedereen is geopereerd) in juni.
Wel spannend hoor, maar met zulke mooie berichten boven me kijk ik er ook naar uit *\o/*

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:57

Goed bericht butterfly!

Ik heb nog niks gehoord verder van de anesthesioloog of obesitasverpleegkundige.. zou ik die zelf moeten bellen?

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:48

Je kunt er altijd een telefoontje aan wagen Jojoju!

Nou, een gastric mini it is :j en ze verwachten dat ik ongeveer in maart geopereerd zal gaan worden. Ik kom ook in aanmerking voor dagbehandeling, dus weet nu al dat ik eerder op de ochtend geholpen zal worden en als ik goed genoeg uit de operatie kom mag ik dezelfde dag naar huis. Zo niet, mag ik alsnog blijven natuurlijk.

Hoe was jullie herstel kort na de operatie? Ik lees natuurlijk overal dat je na ongeveer 6 weken echt weer hersteld zult zijn, hoe was dat bij jullie?
Oh en het is eerder ook al eens over vitaminen gegaan geloof ik, maar welke gebruiken jullie en waarom?