Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:03

Oh ja nog even een vraag. Iemand had hier die heiderun gelopen vanaf Ede.
Ik heb de gpx routes gedownload van 21 en 42km. Waar de route begint, kun je daar normaalgesproken ook parkeren of was dat alleen open voor die wedstrijd?

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:10

Wat een geweldige foto's Supervixen ook zo veel plezier straalt ervan af <3

Ik heb een kort stukje gedaan met wat intervallen. Het lukt mij niet om de telefoon goed neer te zetten dus krijg ik zo'n gekke foto.

Afbeelding

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:15

Hé, jou zie ik ook wel eens op FB voorbij komen. :D

Leuke foto’s SV.

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:18

Blij ei @SV *\%/*

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:18

Vandaag het rondje kringlopen afgemaakt, maar dan met de auto en toen wel kunnen slagen :P

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:28

Puera schreef:
Hé, jou zie ik ook wel eens op FB voorbij komen. :D

Leuke foto’s SV.


Ja pas begonnen dus hoop door te delen mezelf gemotiveerd te houden om te gaan.

Ninus
Berichten: 1715
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:18

Supervixen schreef:
Oh ja nog even een vraag. Iemand had hier die heiderun gelopen vanaf Ede.
Ik heb de gpx routes gedownload van 21 en 42km. Waar de route begint, kun je daar normaalgesproken ook parkeren of was dat alleen open voor die wedstrijd?


Wij hebben bij een hotel op geparkeerd op loopafstand van de start, daar was meer dan genoeg ruimte. Die lag naast het station, dus mogelijk is daar ook een parkeerplaats voor de forenzen?

Ik weet niet hoe het met de 42 zit, er was voor de marathon een tijdelijke brug geplaatst over de weg, geen idee of je daar nu veilig kunt oversteken.

Volgens mij is Kylan daar iets beter bekend?

Oké, ik ga de techniek eerst een staart en dan een vlecht proberen in plaats van een vlecht zonder staart. Wie weet helpt dat iets.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:21

BeFunny, valt wel mee met de gekke foto hoor! Leuk juist.

Musli wat heb je gekocht?

Dat is waar ook Ninus, die tijdelijke brug. Dat zag ik op insta langskomen, goed dat je het noemt. Als ik de route zo zie, zou dat wel moeten kunnen, ik ken die weg wel.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 29-11-22 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 18:23

SV, mooie foto's! :D

BeFunny, geen gekke foto hoor, maar een leuke :j

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:34

Parkeren bij Hotel Reehorst is het makkelijkst, rondom het station is veel afgesloten ivm de bouw van het nieuwe station. Parkeren op het kazerne terrein kan vast nog wel maar ik kan het nooit vinden en het veranderd ook elke week :+

Waar die tijdelijke brug precies lag weet ik niet, maar bij daglicht en met wat geduld is de n224 ook wel zonder brug over te steken!

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:25

Ok top, dank voor de parkeertip!
Ja die n224 lukt wel inderdaad.

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:15

@SV een bepaald type speelgoed voor de kleine man :) en had ook nog eens 50% korting erop. Dus helemaal prima...

Ninus
Berichten: 1715
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:49

Ja de Reehorst, dat was het inderdaad! Heel ruim parkeerterrein.

Leuke foto BeFunny! En ook weer mooie foto's van SV :j

Vanochtend een rondje 5km gedaan, had niet zoveel tijd, uiteindelijk gelopen in 5:10 zonder al teveel moeite, dus dat voelt lekker :j

Ga vrijdag nog wat langer, dan zondag weer wat korter en langzamer, dinsdag lopen we de hm-afstand op Ameland. Het wordt frisjes, dus hoop dat mijn warme broek er vrijdag is, dan kan ik deze zondag nog even testen :j

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:24

Nou vandaag was het echt gewoon soort warm. Misschien heb je die dikke broek niet eens nodig ;)

Ik heb weer gelopen. Wilde 9km doen maar heb doorgelopen en mijn eerste 10km weer gelopen. En ook al ben ik niet snel (heb wel een persoonlijk snelheidsrecord) Mijn eerste 5 km van vandaag waren mijn snelste 5 km. En om dan ook je eerste 10km te hebben dat is toch wel leuk. Ben soort trots :j

Alleen ik had me wel te warm gekleed. Ik vind dat nu zo lastig.

Ik had trouwens een flink boord Brinta op en een banaan. En bij één uur lopen moest ik ineens denken aan de mini twix die ik mee had gewoon voor de zekerheid en heb ik die ook al lopend naar binnen gewerkt _O- waarom niet haha.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:42

Ninus is weer Speedy Gonzales geweest, dat tempo van jou joh! Heerlijk dat je dat zo gemakkelijk kan lopen. Ik hoop met je mee dat je warme broek snel binnen komt, in tegenstelling tot BeFunny vond ik het vandaag best frisjes (voor zonsopkomst/na zonsondergang in ieder geval)

Netjes hoor BeFunny! Altijd leuk om persoonlijke records te lopen zowel in afstand als in snelheid.

Ik ben stiekem best trots op mezelf, de 100km aantikken deze maand had ik eigenlijk opgegeven twee weken geleden, maarrrrr met 30km de afgelopen 6 dagen is het toch gelukt! En nog een km extra for good luck *\%/* Dit was de 12e opeenvolgende maand met +100km. Ik ben benieuwd wat het eindtotaal van dit jaar wordt, het is in ieder geval nu al mijn meest productieve hardloop jaar ooit. Vandaag ging het lopen ook echt wel lekker en kwam mijn tempo zelfs ook een klein beetje terug. Hopelijk blijft deze stijgende lijn zich voortzetten en kan ik ook weer iets grotere rondjes gaan pakken.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:49

Goed gedaan BeFunny, fijn als je zoveel vooruitgang merkt.

Kylan netjes zoveel kms in een jaar!

Ik heb deze maand voor mijn doen weinig kms gemaakt, 230, maar daar zat wel weer een marathon in.
En 92km gewandeld.
Als het meezit kom ik rond de 3200km uit aan hardloopkilometers dit jaar.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 20:19

Ninus, hoop dat je broek op tijd binnen is, wordt fris idd.

Mooie jaartotalen hebben jullie :j

Ik zit nu net over de 1400 km. Had ik begin dit jaar niet verwacht. Heb bvb in januari nog geen 30 km gelopen :+

Hier staat zondag de Voorne's Duin trail van 15 km op de planning. Zin in :D

Ninus
Berichten: 1715
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:19

Goed gedaan Kylan *\o/* Fijn dat er weer een stijgende lijn is, de aanhouder wint!

Wat een kilometers SV! Echt niet normaal :wow: Dat zijn veel pizza's en schoenen :))

Ik vond het gisterochtend vroeg ook koud. En dinsdag wordt het niet warm en we lopen hier altijd onbeschut ^) en de wind komt uit het ZO en vooralsnog geven ze windkracht 4 aan. Heerlijk weer om te open als het droog is, maar fris is het zeker. Zeker op langere afstanden in een lager tempo (mijn zusje gaat mee :D ). Maar we kleden ons warm en gaan sowieso genieten!

Leuk Sherivey, een trail tussendoor! Ben benieuwd naar hoe dit schema bevalt. Ik denk dat wij pas in juni weer een marathon proberen, ben er nog niet over uit welk schema ik ga proberen. Ben ook wel zo eigenwijs dat ik zelf wat in elkaar knutsel, ik weet nu dat ik het kan en wat me het beste past :j

Ik kom op ongeveer 1700 uit, met een dipje in april omdat we toen een paar weken op Bonaire zaten en het hardlopen niet zo best wilde vanwege de warmte, zelfs om 5 uur in de ochtend, onder water was het een stuk beter te doen :D Tot januari liep ik eigenlijk zelden tot nooit verder dan 10km en op werkdagen ging ik nooit verder dan 5. Eigenlijk bizar dat ik 9 maanden later een marathon liep en nu een halve marathon als training loop, zo even tussendoor, als je dat vorig jaar gezegd had dan had ik het niet geloofd :D

Leuk dus om even de statistieken in te duiken!

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:10

Tof is dat hè om te merken wat je lijf kan en waar het aan went.
Ik dacht ooit dat ik niet verder dan een halve marathon zou kunnen komen.. nu al 22 (ultra)marathons gelopen. Bizar ook.

Iets zelf in elkaar knutselen is toch ook prima.

Bij mij staat eind maart de eerste georganiseerde ultra weer op het programma, dan loop ik begin maart of eind februari een trailmarathon als voorbereiding en daarvoor in ieder geval een keer een 30 en 35km.
Dat is mijn schema :+

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 11:58

Ik kon in januari door die stomme blessure nog geen 5 km lopen. Dus een marathon had ik niet helemaal verwacht. :+
En dat ik een tweede marathon zou willen lopen, had ik ook niet gedacht.

Ik vind een schema heel fijn als houvast. Dan voorkom ik dat ik teveel wil doen of dat ik te weinig doe.
En zeker voor het afbouwen in de weken voor de marathon vond ik het handig. Al vond ik het wel 'eng' om ineens minder te lopen.

Vanochtend een piramidetraining gedaan. 2-4-6-8-6-4-2 minuten tempo, 2 minuten dribbelen tussendoor.

Alleen had ik in mijn hoofd dat het tot 10 minuten opgebouwd werd. Dus ik had een iets te lange route uitgekozen :+

Maar wel dit mooie uitzicht gehad
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:29

Prachtig uitzicht! En een piramidetraining is leuk om te doen.

Hier mijn nieuwe brooks meegenomen naar het bos. Op het fietspad gelopen en een paar km onverhard.
Ging wel heel lekker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:46

Ach, wat heerlijk weer @SV <3

Ik zou eigenlijk ook nog wel willen lopen vandaag, maar ik had maandag al gelopen, dinsdag gekickbokst en gisteren een uur HYROX training gedaan. Vandaag moet ik echt mijn lichaam rust geven... En het is zulk lekker weer :x

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:12

Sherivey, gaaf zeg dat je weer lekker aan het trainen bent! Leuk zo een piramide training, welk schema volg je nu?
Vind je het fijner dan je eerdere schema?
Ik loop nu ook op een schema uit een heel oud hardloop boek van mijn moeder, was haar hardloopbijbel! Ze heeft de marathon ermee gelopen in 3 uur en 1 minuut.
Ik ben nu eerst voor een halve aan het trainen, en hoop later een hele te kunnen lopen.
Mooie foto!

SV, prachtige foto's weer! Wat leuk die koe aan tafel!
Gave kleur schoenen, liepen ze lekker?
Jij vandaag ook in je korte broek, ik ook, was best mooi weer hé
Flink wat kilometers weer in de benen, goed bezig!

Zo Musli, jij bent ook heerlijk actief bezig! Ja dan is het lastig om met zulk mooi weer stil te zitten.

Kylan, alweer 100 km in the pocket, wow mag je zeker trots op zijn!
Ga zo door!

Ninus, hoop voor je dat je broek op tijd binnen is, lijkt me ook wel fijn op een vrij kaal eiland!
Jij gaat ook lekker met je kilometers!
Mooi hoor.

Ik heb vanochtend ook heerlijk gelopen, 10 km in korte broek.
Ik weet alleen niet hoe ik mijn kilometers per jaar kan zien bij elkaar opgeteld.
Ik vond wel deze per maand, ik ben eind mei begonnen met hardlopen, heel rustig.
En heb in juli mijn horloge gekocht.
Augustus even een dipje, maar daarna gaan de kilometers gestaag omhoog.
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:32

Musli rust is ook training. Zeggen ze. Een training voor je geduld vooral :+

Ieris een korte broek is goed te doen nu toch.
Als je in garmin connect linksboven op de drie blauwe streepjes klikt, dan op activiteiten, dan op hardlopen. En dan bovenaan op 1j klikken. Dan zie je je totaal.

Ik ben bijna bij 3000km. Had een halve moeten lopen ipv 18km vanmorgen :D

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 16:22

SV, prachtige foto's weer <3

Ieris, mijn schema komt uit t boek 'Marathon, magisch of waanzin?'
Ben pas net bezig, maar het ziet er wel fijn uit :D