Toon je blauwe plek(ken) topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:10

hagelslag schreef:
Morrie schreef:
Bingo, huisarts zei dat er niks mis was en na de foto’s kwam ik zo thuis: [ [url=m/rEs5fE.jpg]Afbeelding[/url] ].

Donderdag naar de chirurg, zitten 2 breuken in de enkel. Moet geopereerd worden.

Daar ben je klaar mee.

Trouwens, wenteltrap kun je het beste op je billen gaan zitten en tree voor tree naar boven of beneden gaan.
Vond ik het makkelijkst toen ik 3 hoog de flat moest zonder lift maar met een voet in het gips...
Met krukken trap lopen is ruk


De traplift firma komt morgen. Ze hebben bij mijn buren ook een traplift gemonteerd dus ze kennen de maten. De chirurg is naar vrijdag verplaatst. Eerst gipskamer, dan chirurg dan weer Gipskamer. Ik hoop niet dat ik weer zo’n koude loodzware (11 kilo) zeiknatte poot krijg, ik hoop dat ik de spalk open knipt en er weer op knutselt tot de operatie. Dan nog 6 weken onbelast en dan 6 weken loopgips.
Gelukkig heeft de poes in de gaten dat ik niet meer boven kom en komt zij naar beneden. Ze ligt de hele nacht tegen mijn gipspoot aan te spinnen, zo lief

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:27

Wilde wervelwindje Whisper kalmeren, ze had me goed geraakt op mijn arm met haar hoofd. Auw haha! (Was in paniek omdat haar buurman uit rijden was...) Afbeelding

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:29

Afbeelding

De plekken worden elke keer mooier.
Paintball, 3-daags evenement in Engeland.
Voor de rest bijna niets, deze was de winnaar van de collectie :+

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 05:57

Mijn nog steeds zomaar-blauw gevlekte benen. Nog eens bloed geprikt, stollingsfactoren waren goed maar bloedplaatjes en eiwitten blijven te laag volgens de referentiewaarden maar volgens de HA waren ze 'goed'. De grootste plekken beginnen wel weg te trekken maar er ontstaan ook wel nieuwe.

Afbeelding

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 07:55

Referentiewaarden zijn niets voor niets referentiewaarden. Als je allemaal gezonde Nederlanders prikt, valt het gros binnen die referentiewaarden. Maar een klein deel valt er buiten. Dus het kan inderdaad 'goed' zijn als je er net buiten valt.

Nu ben ik geen arts, maar blauwe plekken en lage bloedplaatjes en eiwitten. Mmm, ik ben benieuwd waarom de arts de bloeduitslagen goed vindt.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:38

Afbeelding

Vanmorgen terug nar de chirurg en ik ben uit het gips, niet eens een kous erom, sok aan, schoen aan, op 2 krukken en wegwezen. De fysio mag de rest opknappen. Maandag moet ik erheen.
Ik vind dat verschrikkelijk, ik heb nogal smetvrees en de gedachte dat een vreemde me aan gaat raken, schrikt me enorm af.... maar ik zit er zeker 3 maanden aan vast. Mag ook nog 3 maanden geen auto rijden. -O-

(op de foto was het gips er net 2 tellen geleden af gezaagd, de chirurg vond de kleur "normaal" na 6 weken gips. Het is nu al aardig bijgetrokken)

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:46

Morrie schreef:
[ [url=m/wndSLT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen terug nar de chirurg en ik ben uit het gips, niet eens een kous erom, sok aan, schoen aan, op 2 krukken en wegwezen. De fysio mag de rest opknappen. Maandag moet ik erheen.
Ik vind dat verschrikkelijk, ik heb nogal smetvrees en de gedachte dat een vreemde me aan gaat raken, schrikt me enorm af.... maar ik zit er zeker 3 maanden aan vast. Mag ook nog 3 maanden geen auto rijden. -O-

(op de foto was het gips er net 2 tellen geleden af gezaagd, de chirurg vond de kleur "normaal" na 6 weken gips. Het is nu al aardig bijgetrokken)

Lijkt wel een DEUK bij je grote teen of zie ik dat verkeerd? De kleur en zo trekt wel bij, en lopen is nog gezonder! :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:58

nee er zit geen deuk bij m'n grote teen dat lijkt maar zo :D >;)

Wel een blauw plekje iets hogerop, daar knelde het gips toen ik mocht gaan belasten.

Ben nu aan het experimenten met schoenen, heb er gelukkig genoeg staan O:)

en weer een gewone broek aan, i.p.v. die gare joggingbroeken, dat is ook wel lekker en morgen douchen zonder dat gedoe dat het gips niet nat mag en lekke douchezakken enzo, ik zie er nu al naar uit!

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:15

Geniet van je douche en goed verder herstel gewenst.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:44

daffieduck83 schreef:
Geniet van je douche en goed verder herstel gewenst.

Tnx! +:)+

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:45

Hoop dat het je lukt over de drempel heen te stappen bij de fysio zodat je snel kan herstellen

Rara wat heb ik...het zit op mijn kuit en gaat van de ene naar de andere kant eroverheen

Dit begon met dat kleine donkere puntje een beetje onderaan in de foto en dan een paar cm van de roodheid af
Spoiler:
Afbeelding

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:21

Ik viel van de trap afgelopen week. Zag al snel dat het blauw ging worden maar het was erger dan ik dacht -O-
Afbeelding

Afbeelding

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:49

Oeh auw.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:06

Damn girl! :oo

marleen_88

Berichten: 14050
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:07

Oehalalaa die blauwe plek op je bil ziet er intens uit.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 02:47

Holy... Ik ben tig jaar geleden ook van de trap gevallen van driekwart naar beneden. Ben nog steeds een bult ervan zitten.

Tip voor jou, masseren zodra het gaat.

Kookaburra

Berichten: 5389
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:15

Oef! :oo
Kun je wel enigszins zonder pijn zitten?

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:55

Oei dat ziet er pijnlijk uit! Doet alles het wel nog verder?
Wat mij heel erg heeft geholpen met mijn blauwe been was Arnica zalf & tabletjes.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:08

Alles deed het nog inderdaad. Ging met beide kinderen samen de trap af, die heb ik kunnen opvangen maar dus niet meer mezelf.

Paar dagen moeilijk gezeten maar gelukkig beetje de zijkant van mijn bil dus met kussentje en goed recht zitten was het te doen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:42

secricible schreef:
Alles deed het nog inderdaad. Ging met beide kinderen samen de trap af, die heb ik kunnen opvangen maar dus niet meer mezelf.

Paar dagen moeilijk gezeten maar gelukkig beetje de zijkant van mijn bil dus met kussentje en goed recht zitten was het te doen.

dat is een beste blauwe plek! Hopelijk trekt ie snel een beetje weg.

Ik ben voor het eerst sinds het gips eraf is naar de fysio geweest, die enkel vond ie niet zo spannend, mijn wegens een onbehandelde kniefractuur scheef gegroeide been wel -O-
Mijn nachtmerrie is werkelijkheid geworden: ik moet in een grote bloedhete naar zweet ruikende zaal op apparaten gemarteld worden, verschrikkelijk, denk niet dat ik dat lang volhoudt. Zat te janken op een fietsapparaat. Mijn enkel is gebroken met fietsen en dat wilde ik NOOIT meer gaan doen....

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:43

Kickboksen, en vergeten je voet te strekken bij het trappen.
Ook echt in de laatste 5 minuten... 8)7

Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:54

Mijn bovenbeen na een trap......die er rakelings langsgegaan is :')

Afbeelding

Inmiddels bijna weg en ben ik weer een keer geraakt. Maar nu langs de knie :+ foto moet ik nog maken, wordt wel met de dag zwarter _O-

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:09

Ooh mijn bil heeft er ook zo uitgezien ongeveer een jaar geleden volgens mij. Heeft lang geduurd voor het weer een beetje normaal eruit zag. Ook van een stuiter van de trap af.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 03:46

Ik heb géén idee hoe ik eraan kom, wat vrij bijzonder is omdat ik precies op deze plek zenuwschade heb (gevoelloze maar toch zeer pijnlijke huid).

Afbeelding

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 04:08

Ik stond gewoon stil met mijn scooter en alsnog viel ik om omdat ik uit evenwicht raakte, voor ik het wist was de landing al ingezet en lag ik languit op de grond met de scooter bovenop me...Afbeelding