Bult in mn hals

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 21:48

Oke, ik heb al een maand of 2 een bult in mijn hals, boven mijn sleutelbeen
In begin maakte ik mij er niet zo ongerust over, ik gebruik zoveel medicatie voor mijn astma die we niet onder controle krijgen dat ik het idee had dat het misschien wel een tijdelijke bijwerking kon zijn (lymfeklieren ofzo)

Maar na 2 maanden ging de bult niet weg, hij wordt niet kleiner, soms lijkt de bult wat groter.
Dus naar de huisarts, die het zelf niet zo spannend vond en zei, laat maar een echo maken.
Afspraak voor een echo kon 4 weken later...... dus het zal inderdaad niet zo spannend zijn, maar als ik vervolgens in mijn dossier lees dat de huisarts (in opleiding) denkt dat het een spier is, dan kan ik niet ontkennen dat ik niet even flink mijn wenkbrauw heb opgetrokken.

Is er onder de bokkers iemand die dit herkent, en mij even gerust kan stellen?
(ik heb express niet dokter google geraadpleegd want dan denk ik dat ik straks nog maar een paar maanden te leven heb ofzo :') :') :') )

Tis niet duidelijk te zien op de foto, maar wel mega duidelijk te voelen......
Afbeelding

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:53

Je wil een willekeurige bokker serieuzer nemen dan je huisarts??? >;)

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:55

Goof schreef:
Je wil een willekeurige bokker serieuzer nemen dan je huisarts??? >;)


Dat dus
Gewoon die echo maken en bespreken met je arts

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:56

Bokt is geen medisch expert. Gewoon dus een afspraak bij de dokter inplannen!

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 22:02

Goof schreef:
Je wil een willekeurige bokker serieuzer nemen dan je huisarts??? >;)


Zeg ik dat dan?
Ik was benieuwd of er een bokker is die dit herkent omdat hij/zij dat zelf ook gehad heeft

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 22:03

purny schreef:
Bokt is geen medisch expert. Gewoon dus een afspraak bij de dokter inplannen!


Heb je de tekst wel helemaal gelezen?

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:06

Kan prima een spier zijn hoor. Wacht rustig op de echo.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:15

Ik kan hier niet over mee praten, maar ik had een half jaar geleden twee bulten in mijn oksel. Dacht echt dat het met mijn lymfe klieren te maken had, en dat het misschien wel heel ernstig was.

Ben gerustgesteld door de dokter, en uiteindelijk bleek het gelukkig heel onschuldig te zijn (en nee, google heeft me hier niet mee geholpen). :')

Dus zou rustig afwachten en me niet teveel zorgen maken. :(:)

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:17

Er zit daar niet heel veel meer dan spieren. Grote kans dus dat de huisarts gewoon gelijk heeft.

Wanneer is de echo?

pien_2010

Berichten: 43241
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:18

Ik had een talg ophoping op die plek aan de andere kant en die was ontstoken. Dus was niets . Met medicatie is het overgegaan. Kan ook een spier zijn, of een opgezette lymfklier (onschuldig). Ik snap dat je ongerust wordt maar de kans dat het niets is lijkt me groter als dat het code rood is. Maar tja we worden allemaal zenuwachtig van bulten enz.

Laat die echo maar maken want dat kan nooit kwaad. Dus sterkte .

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:25

Ok, genant verhaal dat je misschien iets geruststelt.
Ik had al een week of 4 een bult op mijn scheenbeen. Ik kon me niet herinneren dat ik me daar had gestoten ofzo, maar ik kon duidelijk een bult voelen. Geen verkleuringen op de huid ofzo, alleen die bult. Omdat ik van dichtbij heb meegemaakt hoe iemand binnen een paar maanden van 'een bultje onder zijn knie' naar 'iets heel serieus' ging, was ik natuurlijk hartstikke bezorgd.
Ik werd ook doorgestuurd voor een echo. In mijn hoofd was ik al 10x gediagnosticeerd met leukemie, huidziekten, kanker en meer dodelijke kwalen, dus ik zat daar vrij opgefokt op die echostoel. De hele vriendelijke dame nam álle tijd voor me.
En eh... die bult, dat bleek dus gewoon een blauwe plek te zijn :') .

Echt, ik schaamde me dood. De zorg heeft het zó druk en dan zit ik daar voor een echo met een blauwe plek :oo . Gelukkig kon degene die de echo deed er wel om lachen.

Dusse... ik hoop voor jou dat het ook zoiets heerlijk genants is.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 23:01

Hahaha, maar hoe krijg ik een blauwe plek op die plek dan _O-
De bult zit boven mn sleutelbeen, het voelt eerder als een massa dan een spier, want als ik mn hoofd beweeg of draai veranderd hij niet van vorm.

Lymfkeklier heb ik ook bedacht hoor, maar na 2 maanden vind ik het dan net vreemd dat het niet afneemt.

En al die andere enge dingen..... nee daar ben ik dan niet bang voor :=

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:05

Ik heb een jaar geleden een gezwollen klier boven mijn sleutelbeen gehad, daar is ook een echo van gemaakt maar was niet specifieks aan te zien. Hij is zeker 4 maande dik geweest (ook zichtbaar).
De arts zei dat het ook blijvend vergroot kan blijven in sommige gevallen.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:19

Heel gênant, maar ik heb hetzelfde gehad. Ook continue voelen, ik had al uitgezaaide borstkanker enz enz. Ik voelde mijn halsslagader… die er gewoon hoort te zitten.. ik voelde ook een massa, niet veranderend van vorm en kon het min of meer bewegen/rollen onder mijn huid. Schaamde me ook kapot.

Daarnaast heb ik dus hetzelfde gehad in mijn borst, wat gewoon mijn melkklieren waren..

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:22

Ik heb maanden bulten gehad achterop m’n hoofd, aan m’n schedelbasis zeg maar…ik had er wel last van met slapen en ook als ik m’n cap op had.later kreeg ik er ook een rechts in m’n hals. Ook ik moest een tijdje op een scan wachten maar t waren bij mij opgezette lymfeklieren. Ik was destijds ook extreem moe en had dus waarschijnlijk iets onder de leden. Na een vakantie in een warm land :+ {:} ging t beter en trokken ze snel weg. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Heb je verder nog klachten?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:52

Kan zo veel zijn, met alleen een foto en zonder onderzoek is er weinig over te zeggen.

Zou ook best een vetbult (lipoom) kunnen zijn bijvoorbeeld.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bult in mn hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:31

Ik had ineens een bult in mijn nek, was mijn schildklier. Tegen de tijd dat ik een echo kreeg was de bult alweer weg. Geen idee wat het geweest is. Bloed was volgens mij wel getest en iets verhoogde waarden maar later weer normaal.