Heftige menstruatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:04

Ik lees hier veel naproxen als oplossing. Let er wel op dat niet iedereen er tegen kan. Ik slik het eigenlijk niet meer, want ik word er draaiduizelig van soms. Heb dat 2 keer gehad na het slikken van naproxen, is ook een bekende bijwerking.
Heb je geen last, dan kun je het proberen, maar tja, het is dus niet voor iedereen een fijne pijnstiller.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:27

Oskarrino schreef:
Thanks voor jullie tips weer! :)

Het lijkt vandaag iets minder te zijn, in ieder geval is de buikpijn weg :) Ik ga eerst indd medisch dingen uitsluiten en anders ga ik eens kijken naar homeopathie.

Ik wil het liefst helemaal geen hormonen meer slikken/spuiten oid dus het is allemaal nog even puzzelen! Aan de ene kant hoop ik dat ze iets vinden maar aan de andere kant ook niet natuurlijk :+


Groot gelijk, hormonen zijn symptoombestrijding en lang niet altijd even goed.

Hier goede ervaringen met accupuntuur en Chinese kruiden, wellicht heb je er wat aan. :)

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:06

Oskarrino schreef:
Wie heeft de tip voor 's nachts?

Ik ben zo doorgelekt.... Hele broek, bed, onderbroek zit helemaal onder. Bestaan er een soort luiers? |(


Wat naar zeg, zo wakker worden.

Je hebt dependbroekjes broekjes, gewoon te koop bij kruidvat, etos, ah
Misschien dat proberen op de hevige dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:16

Ik lees hier over cupjes, maar ik snap echt nooit hoe mensen dat doen :)) . Op mijn zware dagen moet ik die dan om de 3 a 4 uur vervangen (én idd extra bescherming) en een vol cupje verversen is écht geen lolletje. In een openbaar toilet durf ik dat niet eens :))

Dan heb ik nog liever een tampon die ieder uur moet, dan ziet het toilet er tennminste niet uit alsof the happy face killer is langsgeweest :') .

Ik weet alleen nooit of ik nou iets verkeerd doe :)) . Voor op de lichtere dagen is het ideaal.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:31

Nee hoor, je doet niets verkeerd.
Het is wel beter om op je zware dagen nog vaker je cupje te legen, bijv. elk uur, zodat het niet zo'n bloedbad wordt, maar daar moet je maar net tijd voor hebben.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:46

Je zou ook wel eens met een Cyste op een van je eierstokken kunnen zitten. Dat kan ook de hevige pijn verklaren die je hebt. Hier ook altijd behoorlijk zware menstruatie en soms heel hevige krampen. Meestal werken gewone pijnstillers niet goed. Mijn belgische geneacoloog en later de huisarts schreven mij cataflam 50 mg voor. moet zeggen dat dit best goed werkt bij mij. Al ben ik ook al 2x geoperaard aan een cyste op de eierstokken. De laatste keer een paar jaar geleden en toen konden ze zelfs niet anders dan de eierstok wegnemen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:37

Ik zou echt verder onderzoek laten doen voor je aan symptoombestrijding gaat doen. Er is een oorzaak voor het vele bloeden (iets als endometriose, cysten, vleesboom, overprikkeld bm slijmvlies of iets anders). Het hoort gewoon echt niet en wij vrouwen zijn gauw geneigd om te denken 'het hoort erbij' of 'ik sla me er wel doorheen'.
En helaas denken sommige artsen ook zo, 'het hoort erbij'.
Een doorverwijzing naar een gynaecoloog is de eerste stap.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:47

Oskarrino schreef:
Die afspraak staat morgen, ik werk in de zorg dus kan niet 123 afspraken maken op werkdagen :+

En nee, ik stop mij niet zomaar vol weer met hormonen want die zijn al van slag... :')


Ik kreeg hormonen van de arts omdat de bloedingen echt TE hevig waren en dat kon toen echt niet anders. Kwam op de lijst voor snel opereren en was binnen 2 weken aan de beurt. Dus ik zeg nergens zomaar volstoppen met hormonen.

En waar je werkt maakt niet uit, arts afspraak is arts afspraak.

Ik zei dat je je blijft volstoppen met pijnstillers, dat is minstens zo erg.

Maar goed, ze zullen morgen dan wel wat ondernemen.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:48

Majabeestje schreef:
Ik zou echt verder onderzoek laten doen voor je aan symptoombestrijding gaat doen. Er is een oorzaak voor het vele bloeden (iets als endometriose, cysten, vleesboom, overprikkeld bm slijmvlies of iets anders). Het hoort gewoon echt niet en wij vrouwen zijn gauw geneigd om te denken 'het hoort erbij' of 'ik sla me er wel doorheen'.
En helaas denken sommige artsen ook zo, 'het hoort erbij'.
Een doorverwijzing naar een gynaecoloog is de eerste stap.


Helemaal mee eens, zeker doen TS.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:53

Elisa2 schreef:
Groot gelijk, hormonen zijn symptoombestrijding en lang niet altijd even goed.

Hier goede ervaringen met accupuntuur en Chinese kruiden, wellicht heb je er wat aan. :)


Doe krijg je ook niet zomaar. Bij extreem veel bloedverlies is dat wel het enige dat iets helpt. Ik kon echt de badkamer niet uit en zoveel bloedverlies had sws andere problemen gegeven. Dan heb je ook geen tijd om wat anders te proberen of ergens heen te gaan.

Daarop werd er met spoed onderzocht en geopereerd. Eerst vleesbomen eruit en binnen enkele maanden de baarmoeder omdat het niet hielp.

Aan alles zitten voor-en nadelen, maar bij extreem bloedverlies moet er wel wat gebeuren. En hier worden wel heftige pijnstillers geadviseerd.
Ik mag niet eens NSAID's en dat is ook echt troep.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:49

Helaas krijg je het wel zomaar, de HA schrijft altijd eerst hormonen voor voordat ze verder kijken. Soms worden klachten daardoor erger.

Ik zeg niet dat ze altijd slecht zijn, maar beter is toch de onderliggende oorzaak aan te pakken waar dat mogelijk is.

Nsaids beschadigen het maag en darmslijmvlies inderdaad, ook niet zo goed.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:49

Menino schreef:
Ik lees hier over cupjes, maar ik snap echt nooit hoe mensen dat doen :)) . Op mijn zware dagen moet ik die dan om de 3 a 4 uur vervangen (én idd extra bescherming) en een vol cupje verversen is écht geen lolletje. In een openbaar toilet durf ik dat niet eens :))

Dan heb ik nog liever een tampon die ieder uur moet, dan ziet het toilet er tennminste niet uit alsof the happy face killer is langsgeweest :') .

Ik weet alleen nooit of ik nou iets verkeerd doe :)) . Voor op de lichtere dagen is het ideaal.

Als je gewoon op je hurken gaat zitten en hem gewoon rechtop houdt bij het eruit halen is er niks aan de hand. Omkiepen in de wc, even zelf op de wc zitten om nog wat eventueel bloed wat voorin zit proberen eruit te duwen en dan weer op je hurken, cup terug erin, doorspoelen, handen wassen, klaar

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:00

Op je hurken :wow: in zo'n klein hokkie?

Balen TS hopelijk kan de HA wat betekenen

Oskarrino
Berichten: 795
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 18:03

Ik was vanmorgen naar de huisarts en hij heeft mij doorverwezen :)

23 januari staat de afspraak!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:06

Goed zo!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:29

Fijn dat je naar de gynaecoloog kan!

(Jammer dat het nog minstens 1 cyclus duurt...)

Oskarrino
Berichten: 795
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 18:35

Janneke2 schreef:
Fijn dat je naar de gynaecoloog kan!

(Jammer dat het nog minstens 1 cyclus duurt...)


Jammer indd, maar ik neem alle tips mee en ga goed voorbereid de volgende in :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:26

Fijn dat je doorgestuurd bent!!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Heftige menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 16:02

net je topic doorgelezen want ik zit met hetzelfde probleem. Extreem bloedverlies, 4 x per uur nieuwe xxl maandverband nodig, met ook veel stolsels (blegh).

veel succes bij de gyneacoloog! ik hoop dat die wat voor je kan betekenen.

Ik heb zelf komende donderdag een afspraak bij de huisarts en wil ook doorverwezen worden. Ook ivm verzakking. Heb ik al eerder om gevraagd, maar tot nu toe niet gelukt, dus nu wil ik toch ietsje doortastender proberen te zijn. Wat mij betreft halen ze het hele zooitje eruit, ik ben er wel klaar mee :)

Laat je nog even weten hoe het verder gaat?