Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:06

Noeps schreef:
:wave: ik kom na een laaaaange periode van meelezen weer onder mijn hunebed vandaan gekropen -:). Na mijn bevalling begin dit jaar, heb ik de draad qua hardlopen re-de-lijk weer opgepakt. Alleen structureel 3x/week of vaker trainen blijkt een stuk lastiger dan voorheen. Is het geen baby in slaap-staking, dan is het wel de buikgriep die we van de baby hebben gekregen en al dat soort geintjes. Maar ik loop inmiddels weer 16km onafgebroken, dus begin januari moet de HM in Egmond wel goedkomen. Alleen het idee van een leuke eindtijd heb ik losgelaten, dat is met mijn huidige trainingsomvang geen realistisch streven.

Ik zag foto's van hardlopen in de sneeuw, wauw! Wat heerlijk <3.
En een PR van Imay, heel knap! Sub30 lijkt me een mooi nieuw streven!

Wat een vreemde reactie van die hardlopers, zij hoeven jouw rugzak niet te dragen toch? >;).

Ik zie jouw loopjes op Strava, jij gaat als de brandweer joh! Goed bezig hoor!

Gefeliciteerd Ieris!

SV, ik word er gewoon een beetje jaloers van. Echt prachtig <3

Ik zit helaas met een blessure. Doorverwezen naar de fysio en nog even afwachten of en wanneer ik mag lopen. De aanhechting in mijn lies doet heel veel pijn na ruim 9 km duinzand afgelopen zaterdag.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:40

Ahh nee dat is balen. Met een beetje pech ben je daar wel een tijd zoet mee. Mijn schoonmoeder heeft daar al een half jaar last van.
Ik heb zelf een keer een geïrriteerde peesaanhechting bij mijn heup gehad, dat was ook na een paar maanden pas over.
Ik ga duimen voor je dat het meevalt allemaal! En dat de fysio veel voor je kan betekenen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:00

Mooie rugtas om mee te beginnen BeFunny! Ik vind het altijd heel prettig om zelf alles bij me te hebben.

Lisitano balen die blessure, hopelijk helpt de fysio je snel weer op weg.

Ieris wat een heerlijke loop zo te horen! En natuurlijk gefeliciteerd Y)(^)

Sv wat een schitterende plaatjes! Echt genieten zo.

Noeps welkom terug! Leuk dat je Egmond gaat lopen.

Imay mooie pr! Die 5 km onder 30 minuten kan nog prima gaan lukken dit jaar *\o/*

Ik loop momenteel alleen in het donker dus geen fotos.... Maar vandaag wel weer 6,6 gelopen en het ging best lekker.

Sherivey
Berichten: 8605
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:44

Lisitano, ik duim voor je dat het meevalt.

Kylan, foto's in het donker zijn lastiger idd. Toch fijn gelopen :j

Mijn loopje ging niet zo lekker. Geen idee waarom. Uurtje gelopen, maar kwam maar niet in het ritme.
Ach ja, volgende keer beter

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:09

Ah vervelend zeg Lisitano, hopelijk snel hersteld!

Jammer dat je niet lekker hebt kunnen lopen Sherivey, maar je bent wel gegaan!

Goed bezig Kylan!

Wat leuk Ieris, gefeliciteerd nog met je verjaardag. Jij blijft ook lekker lopen zeg!

Mooie foto's weer SV.

Noeps dat klinkt echt al heel goed hoor. Knap gedaan zo snel opbouwen naar een HM.

Ik doe deze week rustig aan. Het is testweek bij de sport, maandag al gemist doordat we nog in Winterberg zaten. Vanavond sla ik over om lekker paard te rijden. Morgenochtend wil ik proberen een rondje te lopen. Mijn zoontje gaat dan voor het eerst wennen op school, dus wil niet te ver weg voor het geval ik hem wel moet halen. Dan hoop ik van het weekend weer even lekker een duurloop te kunnen doen in het bos o.i.d.

Ninus
Berichten: 1715
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:54

:wave:

Nog gefeliciteerd Ieris *\o/* Weer een jaartje ouder en wijzer :+

Prachtige foto's weer SV!

Balen Lisitano :knuffel:

Goed bezig Kylan, 'best lekker' is volgens mij vooruitgang!

Ik neem mijn (kleine) rugzak ook mee vanaf 10km, ook omdat ik gewoon moet blijven oefenen met drinken. Ik vergeet het snel en bij de langere afstanden krijg je daar hoe dan ook last van. Ik dwing mezelf dus altijd om te te drinken.

Balen dat je loopje niet zo lekker ging Sherivey, herkenbaar, soms is het zo zonder reden. Blijf dat ook stom vinden, maar je doet er weinig aan. Volgende keer inderdaad beter!

Goed gedaan IMAY!

Prachtige sneeuwfoto's Suusje!

En welkom (terug) Noeps!

Hier gisteren heerlijk gelopen op Ameland. Het weer viel best mee en we hebben alleen wat miezer gehad. Lekker over het strand en door het bos en de duinen. Moeten we vaker doen, het is zo dichtbij en toch echt een uitje zo tussendoor.

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:09

@Sherivey Wat hebben anderen nu te zeggen over wat jij wel of niet meeneemt als je gaat lopen. Dat zij niet willen lopen met een rugzak moeten ze lekker zelf weten. En balen dat je niet in je ritme kwam gister maar zoals je zelf ook al zei, volgende keer beter.

@Supervixen Wat een heerlijke foto's weer, het was zeker een heerlijke morgen.

@BeFunny Leuke rugzak, ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil zelf in het voorjaar ook een drinkrugzak gaan kopen, met de koude maanden ga ik toch niet zo lang de deur uit :brr:

@Noeps Leuk dat je weer mee komt praten. En dat je de HM Egmond gaat doen. Ik ga daar de 10k doen, moet me wel nog inschrijven :')

@ieris Wat een leuke steen. En aanschuiven aan de appeltaart, dat is echt een traktatie na 15km :~

@Lisitano Hopelijk valt het allemaal mee met je lies, sterkte ermee in ieder geval

@Kylan Hoe hou je de motivatie om in het donker te lopen. Ik heb echt de neiging om naar buiten te kijken en te denken "Laat maar zitten"

@suusje26 Ik ben benieuwd hoe je zoontje het vindt op school. Hopelijk heeft hij het leuk.

Hier vanochtend voor het eerst in tijden voor werk een rondje gaan lopen. Wilde gister na werk voor avondeten gaan lopen maar toen zat ik tot even na zessen met een collega naar een issue te kijken en toen had ik geen zin meer _O- Dus vanochtend mezelf maar een schop onder mijn kont gegeven en een rondje Sloterplas gedaan op easy pace. Precies op tijd terug om snel te douchen voor mijn 1e meeting.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:42

Het hardlopen ging vandaag minder. Mijn benen wilden niet. En op het begin moest ik bij de spoorweg overgang wachten. Daarna vroeg iemand de weg. Toen bij wegwerkzaamheden een verkeersregelaar waarvoor ik moest stoppen. Mijn brein vond het wel welletjes maar ik moest de 5 km lopen van mezelf en heb dat gedaan maar wel dus met stops om mijn hoofd ook te verzetten. Ik heb wel de rugzak getest en mij. Petje omdat het toen ik vertrok net begon met regenen. Petje zat Roma. Drinktas moet ik wel aan wennen die flapperen de riempjes van die gespjes. Maargoed we zijn geweest :j

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:21

Die riempjes die kun je even om andere riempjes heen draaien, dan flapperen ze niet.
Wat bedoel je met petje zat Roma?

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:55

Supervixen schreef:
Die riempjes die kun je even om andere riempjes heen draaien, dan flapperen ze niet.
Wat bedoel je met petje zat Roma?



Ooh haha moest zijn. Zat goed :j :') dat heeft mijn toetsenbord ervan gemaakt.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:57


Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:35

Mooie korting op die schoenen!

Sherivey
Berichten: 8605
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 10:46

Mooi, die korting!
Maar heb deze maand al teveel uit gegeven aan sportkleding :))

Vanochtend heb ik mijn rondje al gelopen. In de stromende regen en harde wind :=
10 minuten inlopen, 5x 1000 meter met 2 minuten dribbelen tussendoor, 10 minuten uitlopen. Al werd dat 15 minuten, want wilde de 10 km vol maken :')

Ging wel heel lekker, maar is ook mijn favoriete intervaltraining :D

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:01

Mooie deals gescoord, BeFunny.

Er zitten wel leuke kortingen tussen, helaas niet de schoenen die ik zoek (Mizuno Wave Rider 26).

Fanatiek, Sherivey!

Nog gefeliciteerd, Ninus en Ieris!

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:34


Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:00

Die Amsterdam-editie is ook gaaf inderdaad. Ik zit te azen op de roze. Bedankt voor de linkjes, helaas niet meer in mijn maat. Misschien zijn ze met kerst nog ergens met een leuke aanbieding te krijgen.

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:02

Mijn auto moest voor een herkeuring naar de garage, dus dat heb ik gecombineerd met een run door het duin. Ik heb zon, regen, hagel en natte sneeuw gehad onderweg. Maar al met al heerlijk gelopen.

Uiteindelijk stond er 22km op de klok toen ik terugkwam bij de garage. Én m'n auto is goedgekeurd, dus happy me *\%/* **\O/**

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:03

Goed bezig! +:)+

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:50

Altijd fijn Musli!
Mijne breng ik straks, die moet morgen gekeurd worden.
Ging hij (mijn auto dus) net na mijn afspraak ook melden dat er onderhoud nodig is. Ja, dat heb ik nou net niet afgesproken.. dus misschien nog een nieuwe afspraak maken.

Vanmorgen bijna 23km met 275HM getraild met een trailvriendin, waar ik al 3 jaar niet mee heb samen gelopen.
Echt genoten, lekker gekletst en de kms vlogen voorbij.

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:16

Wat leuk. En mooie foto. Hier regende het al de hele dag.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:09

Wij hadden geluk, het was de hele tijd droog!

Sherivey
Berichten: 8605
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 19:38

Had je zeker geluk mee SV :D

Ik heb alleen maar regen gezien vandaag

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:19

Klinkt als een heerlijke loop, SV!

Vanavond rondje met collega gelopen. Een draak van een tunnel erin en een pittige brug, heerlijke gelopen. :D

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:07

Zo er is weer flink gelopen vandaag ondanks het koude natte weer! Mooi daar SV, het ziet er nog herfstig uit die kleuren zo. Musli doet gewoon ff 22km. Sherivey flinke interval, dat is altijd wel leuk lopen! Puera ook nog een flinke brug en tunnel meegepakt. Goed bezig allemaal *\o/*

Ik heb vanavond ook nog even 5km gepakt, lekker over de campus zodat ik niet hoef op te letten op verkeer en alle paden zijn goed verlicht. Het ging aardig, lopen na het eten is nog een grotere uitdaging maar gelukkig geen buikpijn tot ik echt bijna thuis was.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:11

Mooie kleuren SV.

Ik ga proberen weer wat mee te posten, maar dit topic gaat me vaak erg hard. Ik ben wel een vaste meelezer en vooral foto-bekijker :+

Ik heb vanmorgen ook in de regen gelopen en heb met mijn doorweekte kleding en soppende schoenen voor het eerst 1 uur gehaald *\o/*

Afbeelding