De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:27

Nouja zo lastig is dat niet om te bedenken, als je van die verhalen langs ziet komen dat de oudere kinderen zich nogal ondergesneeuwd voelen, dan kan je met een beetje jezelf verplaatsen in die situatie toch wel begrijpen waarom ze dat gevoel hebben. Vind ik hoor.

Gelukkig zullen het wel excessen zijn, zeker in deze tijd.
Maar als je een beetje een gevoelig kind hebt dan kan iets als een uitspraak van "ik vind de babytijd het leukste / jammer dat ik geen baby meer heb" toch ook wel het gevoel geven dat ze nu niet goed genoeg meer zijn, weet je wel :=

Ik denk dat ik gewoon dat beeld erbij heb van wat ik dan wel eens hier en daar gezien heb in van die docu's, dat die oudere kinderen dat aanhoren en maar hópen dat het een keer klaar is met die nieuwe babies :=

Voor elk kind dat erbij komt is het toch een kwestie van je aandacht opnieuw verdelen. Niet iedereen kan dat in iedere situatie even goed. Bij 5 lijkt het me een stuk lastiger dan bij 2. En bij 11 ofzo...oef.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:35

Ach vrouw. Draai het om, leuk voor jouw kind om te lezen dat hij zo'n kütbaby was. Tja.

Jammer hoe je iets benadert. Lijkt me voor jezelf ook zwaar.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:37

Ik weet alleen dat ik bij de tweede zwangerschap mij afvroeg of ik van de tweede net zoveel kon houden als van de eerste.
Nou dat ging gewoon vanzelf hoor!

Edit, ik had vroeger een vriendin en die waren met 16 :oo kinderen thuis!
Ze woonden in een gewoon rijtjeshuis , niets bijzonders.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 09-12-22 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:40

Echt he? Dat kamertje in je hart wordt gewoon een beetje groter. En ik vond mijn kind nog leuker als grote broer. Alsof hij aanvoelde hoe fragiel ze was heeft hij haar vanaf dag 1 bewaakt. Letterlijk. Hij kroop meteen bij haar in de box en niemand mocht aan z'n zusje komen. Iedere maand kreeg ze een prik tegen RS, voor haar was dat niet zo'n ding maar voor hem.... hij kon het bloed van de verpleegkundige wel drinken.


Afbeelding

Vind dit zo'n tekende foto. Zij vindt alles eng in de speeltuin, dus hij neemt haar altijd op schoot. Altijd in haar buurt om te helpen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 09-12-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 17:42

Aahhh wat ontroerend is dat he <3
Mijn oudste moederde ook over haar zusje die daar gretig gebruik van maakte :')

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:27

chanicha schreef:
Aahhh wat ontroerend is dat he <3
Mijn oudste moederde ook over haar zusje die daar gretig gebruik van maakte :')

Zolang de zussen geen ruzie maken over wie het jongere broertje mag verzorgen.... _O-

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:38

Wat een lieve foto Urbanus!
Wat mankeerde ze dat ze iedere maand ingeënt moest worden?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:54

Ze is te vroeg geboren en kindjes onder de 32 weken krijgen zo'n prik om besmetting te voorkomen.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:56

Och jeetje, wat een zorg dan :(:)
Fijn dat het allemaal goed is gekomen zo te zien.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:02

Ja! We zijn heel blij dat ze behalve een achterstand van haar grove motoriek niks heeft overgehouden aan alles. Maar het maakt de keus voor een 3e wel zo goed als onmogelijk want vooral mijn man durft gewoon echt niet meer. Dus ik ben heel blij met wat ik heb, maar het is toch wel dubbel.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:15

Snap ik!
Ik had ook een heel dubbel gevoel hoor want ik noemde het altijd een waakvlammetje van binnen als je eenmaal graag kinderen wil en soms laait dat op en qua verstand weet je dat het beter is om niet te doen maar ja, die vlammen he.
Mijn man was er zonder nadenken voor gegaan dus dat maakte het wel moeilijker maar hij begreep het wel.
Mijn meiden zijn nu 37 en 34 en kunnen het gelukkig heel goed vinden maar vraag me toch weleens af hoe het geweest was.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:19

Wat een lieve foto, die verteld in 1 blik waarom het het waard is allemaal :)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:27

Urbanus schreef:
Ach vrouw. Draai het om, leuk voor jouw kind om te lezen dat hij zo'n kütbaby was. Tja.

Jammer hoe je iets benadert. Lijkt me voor jezelf ook zwaar.


Poeh wat bekijk jij zaken toch altijd negatief en aangebrand joh :=
Lekker persoonlijk ook hoe je het brengt zo... :=

Mocht je er enorm mee zitten, het lijkt me fijner om te horen dat de babytijd zwaar was (vooral voor kind zelf :(:) ) en ze je zoals je nu bent leuker vinden, dan dat een moeder waar haar kinderen bij zijn verzucht dat ze echt baby nummer 7 (ofzo) wil omdat ze babies toch het leukste vindt.... := Want dat is waar ik het over heb, jij maakt er totaal een ander verhaal van.

Ik heb je bericht trouwens geTEMd. Iemand zijn kind een kütbaby noemen is alle perken te buiten.

Maargoed, beetje zeikerige discussie zo. Excuses aan de anderen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:43

Ja ik was wat aan het chargeren, maar goed, als we elkaar met rust laten ontstaan er ook geen wederzijdse irritaties. Excuses daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 01:27

Om je vraag te beantwoorden wanneer je eraan toe bent wil ik wel mijn persoonlijke verhaal delen:

Ik wilde eerst een basis hebben en dat betekende voor mij een relatie vinden met iemand waarmee ik zekerweten oud wilde worden en de mogelijkheid hebben een toekomst te creeren waarin ons kind fijn op zou kunnen groeien. Om die reden ben ik laat moeder geworden.

Het fijne is dat je rust hebt. Je weet wat je, je kind kunt bieden. Maar ook dat weet je niet zeker want als er oorlog komt of jullie worden zelf ziek dan kan alles veranderen. Ik ben er ook achter gekomen dat dit verre van het belangrijkste is. Een kind heeft jou nodig en daar gaat het om. Die nabijheid is veel belangrijker dan een mooi kinderkamertje of een fijne woonwijk. Jij gaat het namelijk samen met je kindje doen. Jij groeit als persoon en je kindje ook. Dus mocht je een kindje overwegen bedenk dan of je dat wil. Lijkt het je leuk een klein wezentje helemaal vanaf nul bij je te hebben dan maakt die studie of de rest minder uit. Ook daar ga je anders naar kijken. Het zal zwaar zijn mocht je het financieel niet kunnen dragen of je relatie op de klippen lopen. Jouw kind ziet dat allemaal niet. Jouw kind weet niets van studies, relaties of andere zaken. Jij bent zijn wereld en als jij blij bent is hij of zij dat vaak ook.

Jouw kind ziet jou, hoe jij bent en wat jij doet. Er zijn mensen die hun baby in eigen bed of in een klein mandje laten slapen en er zijn mensen die hun kind de hele dag mee nemen in een doek om te werken op het land. Je kunt daar over oordelen. Toch is er niets belangrijker dan er gewoon te zijn. En ook dat je bewust bent van hoe je er bent. Dus niet de hele dag zeuren over die ene vervelende buurman. Kinderen staan open voor alles dat binnenkomt en die moet je niet onnodig belasten.

De eerste maanden vond ik best zwaar. Je hebt soms geen tijd even zelf te douchen of leuke kleding uit te zoeken voor de dag. Soms ben je keihard aan het werk en doe je het nog niet goed genoeg omdat je, je kindje nog niet helemaal door hebt. Het is niet als een bankje in elkaar zetten dat lukt als je, je maar goed genoeg inspand en alle spullen klaar hebt liggen. Zelfs al doe je alles volgens het boekje en ben je voor je gevoel de beste versie van jezelf. Het loopt niet altijd zoals je graag wilt of je kindje heeft andere plannen. Dat hoort erbij.

Maar ook hierin worden de moeilijke momenten gewoon afgewisseld met momenten van ontspanning. En ja, je kunt prima een leven naast dat van je kind hebben in de vorm van een baan of andere hobby. En er is ook niets mis mee af en toe een oppas te regelen voor een avondje weg zodat jullie weer met volle energie aanwezig kunnen zijn. Zolang je het grootste deel van het leven van je kind er bent en er dan ook goed bij bent, dat je je best doet en je, je kindje echt ziet, dan breekt dat lijntje ook niet zomaar. ;)

Tegelijkertijd is het heerlijk om verrast te worden elke dag, want dat is wat kinderen doen. Daar kan niets tegenop. :D <3

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 03:49

Even een spoiler voor mensen met Emetofobie, zonet om half 3 snachts

Spoiler:
Afbeelding


Ik heb al aardig wat kots en af en toe een diaree ongelukje moeten ruimen. Ik heb er niet zo'n problemen mee en vind het vooral heel sneu voor mijn kind dat niet lekker is. Mijn vriend staat zelf te kokhalzen als hij iets moet opruimen.

Kom ik ook op het punt dat het zo rot is als je kind ergens last van heeft/pijn heeft/ziek is en je kan niets doen om het te verzachten/op te lossen. Of als ze wat breken of een hechting nodig hebben wat ze absoluut niet willen en je ze in de houdgreep moet houden om het toch voor elkaar te krijgen.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:25

En waarom denk je dat wij zitten te wachten op een foto van kots? Echt what the fiets..

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:00

Omdat dat de onvertelde waarheid is? Hij staat notabene in een spoiler met waarschuwing. :roll:

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:20

Tegen kots kan ik echt slecht, ook die van m’n eigen kinderen.

Door mijn jongste als peuter eens helemaal onder gekotst. Hij werd ‘s avonds wakker en ik dacht voor wat bv. Dus ik leg hem aan, begint ie me een partij te kotsen. Echt alles helemaal onder.
En van paniek ren ik met het kotsende kind naar beneden, dus daar ook de hele trap en vloer onder :=

De minder leuke kanten van het ouderschap :')

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:05

zonnebloem18 schreef:
Omdat dat de onvertelde waarheid is? Hij staat notabene in een spoiler met waarschuwing. :roll:


Okay okay.. wist niet dat dat als normaal gezien werd om daar foto’s van te maken en op internet te gooien. :roll:

Zal zo de onvertelde waarheid van vrouw zijn even delen *maakt foto van gebruikte tampon voor op Bokt.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:07

Hmmm, dat vond ik ook wel ff too much op de vroege ochtend... had ook niet bedacht dat ik dat te zien kreeg, wellicht omdat ik niet bekend ben met emetofobie. Jak...

Los daarvan, zieke kinderen vind ik ook heel naar. Toevallig nu net beide kinderen ziek gehad. De eerste een herpesinfectie in de mond en de tweede gisteren flink verkouden en koorts en gewoon lamlendig.
Die kleintjes die ziek zijn vind ik vooral frustrerend want er kan niks, mag niks en ze huilen alleen maar. De oudste (nu 4) kan ik wat beter mee dealen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 13-12-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:08

Jildau schreef:
zonnebloem18 schreef:
Omdat dat de onvertelde waarheid is? Hij staat notabene in een spoiler met waarschuwing. :roll:


Okay okay.. wist niet dat dat als normaal gezien werd om daar foto’s van te maken en op internet te gooien. :roll:

Zal zo de onvertelde waarheid van vrouw zijn even delen *maakt foto van gebruikte tampon voor op Bokt.


Nou idd, nu is het wachten op de poepluiers, tanden door de lippen, foto’s van snot overal, etc etc etc

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:11

Van mij had het ook niet zo nodig gehoeven, maarja het is wel de onvertelde waarheid.... :=

Oeh Verootje dat is balen ja... zeker als je een trap hebt met van die geribbelde anti-slip strips? Lekker om daar met een oude tandenborstel alle zure zooi tussenuit te moeten borstelen :=

Je hebt ook van die projectielbrakers die meters ver komen :=
Maar "gewoon" reflux is ook geen pretje :(:) Behalve dat je soms wel een keer of 6 per dag baby + bedje + alles in de buurt kan oppoetsen en verschonen, is het vooral zo waardeloos voor zo'n kleintje zelf want het geeft zoveel onrust en gedoe.... gelukkig is dat meestal het eerste half jaar het ergste en wordt het daarna beter.

Foto's van snot overal zie je al op "leuke" plaatjes die mensen posten van hun kleine grut, echt onbegrijpelijk vind ik dat, dat mensen blij foto's plaatsen van hun kind met van die grote snotklieders := Dat ze dat dan niet eerst even afwegen joh voordat ze een foto maken -O- Maarja, ieder zijn ding....

Die van ons heeft al die snot-en kwijldruipers nooit gehad gelukkig, knijpen we echt voor in onze handjes :')

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:21

Er wordt vooral heel veel geromantiseerd omtrent kinderen.
Het is ontzettend mooi om andermans volledige wereld te zijn, absoluut. Maar het heeft ook heel absoluut kanten waar blijkbaar niet over gesproken mag worden. Ik denk zeer regelmatig 'dit hebben ze me van tevoren niet verteld'. Ik werd op mijn 27e moeder (en vervolgens op mijn 35e en 38e) en achteraf gezien had ik er later mee moeten starten. Maar ja, die hormonen deden zo gek!

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:28

Zelfs in spoiler gaat dit wel erg ver..

Ik kan absoluut niet tegen kots en heb altijd lichte smetvreesneigingen gehad maar van mijn eigen kind kan ik echt overal tegen. Ik zou je daar dus van tevoren niet druk over maken. Mijn man die totaal het tegenovergestelde van mij is kan daarentegen geen poepluiers verschonen zonder over z'n nek te gaan. Toen ze nog baby was en alleen borstvoeding kreeg ging het nog wel maar als dreumes en inmiddels peuter wordt het toch wat heftiger :Y)