Laag zelf beeld en een denk ik leuke jongen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Laag zelf beeld en een denk ik leuke jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 18:27

Laag zelfbeeld en een relatie willen met iemand die niet goed voor je is.

Kennen jullie dit probleem.>?

Die jongen is een huisgenoot van mij en hij vind mij best leuk.

Doordat mijn zelfbeeld heel laag is denk ik dat ik verliefd op hem ben, wat niet zo is.

We grappen over seks enzo, soms denk ik wel dat ik het met hem wil doen, maar aan de andere kant is het niet zo.

Wat ik me afvraag, wat zou het dan wel zijn.

Of gaat hij misbruik van mijn maken omdat hij enorme zin heeft?

PS, heb dit met mijn pber besproken en had veel verdriet en hij denkt dat het vanuit mijn negatieve zelfbeeld komt dat ik seks met hem wil.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:35

Ik zou het dan niet doen, zorg dat je niet meer zulke grappen met die jongen maakt en ga er niet meer op in.
Als je er mee doorgaat, zou je zelfbeeld nog lager worden.
Probeer wel de eer aan jezelf te houden en ga niet meer met die jongen op die manier om.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:39

Je moet pas seks met iemand hebben als jullie ook een serieuze relatie hebben. Dus eerst maar eens kijken of jullie een leuke klik samen hebben als je samen iets leuks gaat doen, of de vlinders er dan ook zijn van beide kanten. Als hij jou echt leuk vind en jij hem ook echt leuk vind of er is inderdaad een verliefdheid, dan kan de seks wachten. Je moet je lichaam niet zomaar aan iedereen geven. Dat doet ook niet goed voor je zelfbeeld. Want zeg nou zelf: wil je liever dat hij je leuk, slim en knap vind en je samen een klik hebben of dat jullie maar gewoon wat gaan seksen en het verder niet iets blijkt te zijn.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:40

Goed dat je pb-er hiervan afweet. Knap!
En ook al heel knap dat je weet dat je gevoel en hoofd in deze situatie niet hetzelfde zijn.

Ik herken je uitgeschreven situatie niet van bij mijzelf. Maar kan mij er wel een voorstelling bij maken. Als je een laag zelfbeeld hebt, dan mis je een stukje zekerheid vanuit jezelf. En dan voelt het heel fijn als iemand dat stukje voor je opvult. Ook als dat niet op een goede manier is. Maar dan krijg je later spijt :(:)

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:56

Hoi meis,
goed om over na te denken...!

Deugenietje schreef:
Die jongen is een huisgenoot van mij en hij vind mij best leuk.

Doordat mijn zelfbeeld heel laag is denk ik dat ik verliefd op hem ben, wat niet zo is.

We grappen over seks enzo, soms denk ik wel dat ik het met hem wil doen, maar aan de andere kant is het niet zo.

Wat ik me afvraag, wat zou het dan wel zijn.


Ik kan me voorstellen dat je de aandacht die hij voor jou heeft veel met je doet.
Dat is inderdaad niet hetzelfde als verliefd zijn.
Citaat:
Of gaat hij misbruik van mijn maken omdat hij enorme zin heeft?

Op zich is het een bekend scenario:
persoon 1 heeft zin in sex,
en gaat dus 'werk maken van' persoon 2.
Grenzen stellen is wat mij betreft aan de orde.
Zeker als je denkt 'dat hij niet goed voor je is' en je gedachten rond misbruik hebt.

Even een super rolbevestigend idee:
voor (sommige) mannen telt vooral 'de verovering', dus je hebt op gegeven moment sex en daarna is het klaar. ('Deugenietje afgevinkt'.)
Voor veel vrouwen is sex minder vrijblijvend, dus we stappen pas dat bed in als er een verhaal omheen zit van 'hij vindt mij als persoon belangrijk, mijn emoties tellen, etc.'.
....en als je dan merkt dat het na 1x sex over en uit is: |( |( |(

Citaat:
PS, heb dit met mijn pber besproken en had veel verdriet en hij denkt dat het vanuit mijn negatieve zelfbeeld komt dat ik seks met hem wil.

... en dan zou ik ogenblikkelijk zeggen: niet doen.
Om een relatie aan te gaan moet je eerst van jezelf houden, inclusief een prettig zelfbeeld.
Op basis daarvan kun je van een ander houden.

""Het enige dat je moet""
(... please, voel je vrij!!!)
met een laag zelfbeeld is het de nek omdraaien. Het is geen argument om bij iemand in bed te stappen terwijl je allerlei vraagtekens bij die persoon hebt.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:53

Napie schreef:
Je moet pas seks met iemand hebben als jullie ook een serieuze relatie hebben. Dus eerst maar eens kijken of jullie een leuke klik samen hebben als je samen iets leuks gaat doen, of de vlinders er dan ook zijn van beide kanten. Als hij jou echt leuk vind en jij hem ook echt leuk vind of er is inderdaad een verliefdheid, dan kan de seks wachten. Je moet je lichaam niet zomaar aan iedereen geven. Dat doet ook niet goed voor je zelfbeeld. Want zeg nou zelf: wil je liever dat hij je leuk, slim en knap vind en je samen een klik hebben of dat jullie maar gewoon wat gaan seksen en het verder niet iets blijkt te zijn.


Dat is echt voor iedereen anders. Dat ligt er maar net aan wat je zelf wilt en fijn vind.

TS, gebaseerd op je OP zeg ik, niet doen, komt alleen maar gezeik van. Maar aan de andere kant, jouw keuze, jouw consequenties.

Brainless

Berichten: 29736
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:58

KimD schreef:
Maar aan de andere kant, jouw keuze, jouw consequenties.

Wat ik uit de OP lees is dat TS begeleidt woont, dus kun je niet zomaar stellen: doe maar (op sexueelgebied) waar je zin in hebt en als het niet loopt zoals gepland moet je maar op de blaren zitten.

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:58

Aandacht krijgen van een leuke jongen geeft een fijn gevoel. Dat is niet meteen hetzelfde als verliefd zijn, dat heb je goed gezien. Daarnaast.. is iets beginnen met een huisgenoot meestal niet zo verstandig. Nu is hij leuk. Maar stel: je vindt hem na een tijdje toch niet meer zo leuk, dan wonen jullie nog wel in hetzelfde huis. En dat kan dan lastig worden. Daar moet je van tevoren goed over nadenken.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:59

Heb je al hulp voor je lage zelfbeeld?

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:00

Bij twijfel niet doen, ook in deze situatis niet.

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:06

Ik zou het niet doen, ik denk dat je door je lage zelfbeeld op zoek bent naar iets wat je een fijn en zelfverzekerd gevoel geeft, maar gezien het verhaal wat je erom heen vertelt (geen serieuze relatie en vooral grapjes maken, daarnaast in hetzelfde huis wonen) zou ik het niet doen.

Heb je al hulp bij je lage zelfbeeld? Als je daar graag aan wil werken, zou ik dat bij je pb'er aankaarten.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:15

Deugenietje schreef:
Wat ik me afvraag, wat zou het dan wel zijn.

Omdat je ondanks een laag zelfbeeld wel graag 'gewild' wilt zijn? En als er dan iemand is die zich aandringt jij in je onderbewustzijn voelt alsof die persoon het beste is dat je kunt krijgen, of niet beter verdient?

Uiteindelijk zit het antwoord in je eigen grijze massa. Wat ik hierboven beschrijf is mijn eigen persoonlijke ervaringen toen ik zelf met een laag zelfbeeld kampte. En als dit ook maar een beetje bekend voorkomt raad ik het absoluut af.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:18

Het is leuk om gewild te zijn, met flirten is op zich ook echt niets mis als je je grenzen maar duidelijk hebt en beide partijen ook weten waar deze liggen.

In jouw geval heb ik niet het idee dat je er echt meer mee wil, geef dat aan bij hem en blijf daar duidelijk over.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Laag zelf beeld en een denk ik leuke jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 21:10

Mijn psycholoog is per 1 december gestopt, er komt nog wel een iemand voor terug en ik denk dat ik dan echt ga aankaarten dat ik bezig moet met mijn lage zelfbeeld.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Laag zelf beeld en een denk ik leuke jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 21:11

Dinsdag werkt mijn pber weer en dan wil ik het er even weer overhebben, dan is de dikste spanning er ook af.

Hij zei ook van dat als je echt seks wil, en het is dan mijn eerste keer, omdat met iemand te doen die je echt goeie relatie mee hebt.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Laag zelf beeld en een denk ik leuke jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:13

Ja zeker als je nog geen ervaring hebt is het belangrijk dat je dat met iemand doet die je vertrouwt en waar je je fijn bij voelt. Dan is het wel fijn om iemand eerst beter te leren kennen.

Slim dat je het gaat aankaarten bij je nieuwe psych. Zelfvertrouwen kan je overal bij helpen

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 11:45

Deugenietje schreef:
Dinsdag werkt mijn pber weer en dan wil ik het er even weer overhebben, dan is de dikste spanning er ook af.

Hij zei ook van dat als je echt seks wil, en het is dan mijn eerste keer, omdat met iemand te doen die je echt goeie relatie mee hebt.


.... er is een serie romans, de 'Aardkinderen' serie, met een mevrouw Ayla als hoofdpersoon. (Auteur Jean M. Auel)
In deel 2 t/m 5 wordt een vrouwvriendelijke cultuur beschreven.

En in die cultuur is er een goede introductie rondom sex.
Na je eerste menstruatie krijg je van de vrouwelijke shamaan een braaf verhaal over voortplanting en sex, maar ook over emoties en relaties.
Daarna krijg je een speciale armband oid.
... en er zijn in dit volk een aantal heren aangewezen, ervaren in sex en 'zoals iedereen uit ervaring weet' (men is niet monogaam) lief en kundig. Ook zij dragen een speciale armband - en dan kies je als meisje "een leermeester". Twee mag ook.

Ik ben jaloers op deze cultuur.
Zo zou het eigenlijk 'moeten' zijn.

Bij gebrek aan beter: zorg dat je goed van van alles en nog wat op de hoogte bent, en neem de stap met iemand die je vertrouwt.