Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:21

Nou de suikertest ging niet helemaal volgens plan, werd misselijk en in mijn zoektocht naar hulp belandde ik op de vloer. Gelukkig gecontroleerd. Daarna alles eruit gegooid, maar als het goed is heb ik het lang genoeg binnen gehouden en hoef ik niet nog eens.

En die arme mensen daar waren al onderbezet :o

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 11:31

Freekieee schreef:
Hahaha hier ook als ik wil gaan slapen. En soms krijg ik er echt even kriebels van :+ dan is echt zo’n soort wave van links naar rechts. Het verbaasd mij soms hoe goed je dat kan voelen.

Hier gaat het voor de rest wel oké! Niet veel bijzonders. Ik ben zooo blij als we beginnen met verbouwen en ik gewoon alles kan klaar zetten _O- iriteert mij dat dat nog niet kan..



Heel herkenbaar!! Denk dat ie dan draait ofzo. Voelt heel gek.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 11:32

Azmay schreef:
Nou de suikertest ging niet helemaal volgens plan, werd misselijk en in mijn zoektocht naar hulp belandde ik op de vloer. Gelukkig gecontroleerd. Daarna alles eruit gegooid, maar als het goed is heb ik het lang genoeg binnen gehouden en hoef ik niet nog eens.

En die arme mensen daar waren al onderbezet :o


Brr wat een ellende joh met die testen. Hopelijk was het inderdaad voldoende. Dan was het niet voor niets.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:34

En dan voelt ze zich nog schuldig tegenover het personeel :') muts hihi!
Hopelijk was het inderdaad voldoende zo :j

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:17

Jeetje, wat vervelend Azmay. Hopelijk is het allemaal wel gelukt nu!

Ik heb het idee dat ik de kleine nu wat begin te voelen. Op de echo's was ze heel druk aan het bewegen en de placenta ligt aan de achterkant, dus wat dat betreft zou het goed kunnen. Erg leuk!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:38

Azmay schreef:
Nou de suikertest ging niet helemaal volgens plan, werd misselijk en in mijn zoektocht naar hulp belandde ik op de vloer. Gelukkig gecontroleerd. Daarna alles eruit gegooid, maar als het goed is heb ik het lang genoeg binnen gehouden en hoef ik niet nog eens.

En die arme mensen daar waren al onderbezet :o



Jeetje wat vervelend zeg! Ik hoop voor je dat je niet nog eens hoef!!

Na alle verhalen er over durf ik bijna niet meer :+

En maak je niet druk om de mensen daar! Ze helpen je met alle liefde hoor! Denk dat je niet de eerste bent daar

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:24

Moet je altijd een suikertest doen dan? Of is dat alleen als er aanwijzingen voor zijn?

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:29

Klinkt vervelend Azmay :(:)
Hoe voel je je nu?

Hoe gaan jullie het doen qua maxi cosi/autostoel? Ik neig naar enkel een autostoel groep 0-1-2-3 omdat ik mezelf niet met een maxi cosi zie lopen vanwege een slechte schouder. Dan de kinderwagen maar continue mee.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:37

Ballard_L schreef:
Moet je altijd een suikertest doen dan? Of is dat alleen als er aanwijzingen voor zijn?



Alleen als er aanwijzingen naar zijn. Bij mij is dat omdat mijn vader diabetes heeft.


Charlotte446 schreef:
Klinkt vervelend Azmay :(:)
Hoe voel je je nu?

Hoe gaan jullie het doen qua maxi cosi/autostoel? Ik neig naar enkel een autostoel groep 0-1-2-3 omdat ik mezelf niet met een maxi cosi zie lopen vanwege een slechte schouder. Dan de kinderwagen maar continue mee.



Hier gewoon maxi Cosi vanaf geboorte tot? 1 jaar volgens mij. Omdat het voor mij toch soms handig is om even de maxi Cosi mee naar binnen te nemen bij m’n schoonouders en niet de hele kinderwagen.

Maar zou vooral doen wat jij handig vind! Vooral met een slechte schouder zou ik lekker in 1 x zo’n groep doen. En dan maar elke x de kinderwagen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 13:47

Charlotte446 schreef:
Klinkt vervelend Azmay :(:)
Hoe voel je je nu?

Hoe gaan jullie het doen qua maxi cosi/autostoel? Ik neig naar enkel een autostoel groep 0-1-2-3 omdat ik mezelf niet met een maxi cosi zie lopen vanwege een slechte schouder. Dan de kinderwagen maar continue mee.


Hier wel eentje die we eruit kunnen halen. Lijkt mij heel fijn om de kleine binnen rustig al aan te kunnen kleden en in het stoeltje te kunnen leggen. Zeker met regen of kou. Dan is het daarna letterlijk in de auto klikken en wegwezen.

Heb je de auto ver weg staan dat je daar tegenop ziet? Zou met een slechte schouder dan ook echt voor een 360 stoeltje gaan. Maakt het leven een stuk makkelijker.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:13

Het gaat prima nu, even gedouched en in slaap gevallen.

Onze auto heeft geen isofix dus vastklikken zit er niet in hier. Baby mag ook slapen in de bak van de kinderwagen maar niet in de autostoel dus de kinderwagen zal toch mee gaan verwacht ik.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 14:59

Azmay schreef:
Het gaat prima nu, even gedouched en in slaap gevallen.

Onze auto heeft geen isofix dus vastklikken zit er niet in hier. Baby mag ook slapen in de bak van de kinderwagen maar niet in de autostoel dus de kinderwagen zal toch mee gaan verwacht ik.


Ah moet je zonder isofix steeds die hele base ook uit je auto halen dan? Dacht dat je die had voor iso en gordel. Dan kun je ze gewoon met stoeltje daarop klikken.

Hoe bedoel je dat een baby niet mag slapen in de autostoel?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:01

Gnome schreef:
Azmay schreef:
Het gaat prima nu, even gedouched en in slaap gevallen.

Onze auto heeft geen isofix dus vastklikken zit er niet in hier. Baby mag ook slapen in de bak van de kinderwagen maar niet in de autostoel dus de kinderwagen zal toch mee gaan verwacht ik.


Ah moet je zonder isofix steeds die hele base ook uit je auto halen dan? Dacht dat je die had voor iso en gordel. Dan kun je ze gewoon met stoeltje daarop klikken.

Hoe bedoel je dat een baby niet mag slapen in de autostoel?


Zonder isofix heb je geen base.

De houding is in een autostoeltje niet zo gezond en er is relatief veel risico op verstikking bij het slapen dus ze raden aan om je baby er niet langer dan nodig in te laten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 15:16

Als ik bij babydump online kijk staan daar wel autostoeltjes die zowel voor gordel als isofix geschikt zijn. Zit ook een base bij en 2 kunnen ook 360 graden draaien dus wellicht toch een optie.

Snap nu wat je bedoelt inderdaad met slapen. We hebben er wel eentje met ligstand mja denk indd dat niemand echt heel lekker zit in een auto dus vooral niet langer erin leggen dan nodig is. Zag wel ook zo'n extra spiegeltje voor in de auto. Dan kun je via je binnenspiegel het hoofdje van de kleine zien.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:16

Gnome schreef:
Azmay schreef:
Het gaat prima nu, even gedouched en in slaap gevallen.

Onze auto heeft geen isofix dus vastklikken zit er niet in hier. Baby mag ook slapen in de bak van de kinderwagen maar niet in de autostoel dus de kinderwagen zal toch mee gaan verwacht ik.


Ah moet je zonder isofix steeds die hele base ook uit je auto halen dan? Dacht dat je die had voor iso en gordel. Dan kun je ze gewoon met stoeltje daarop klikken.

Hoe bedoel je dat een baby niet mag slapen in de autostoel?


Die base kun je gewoon in de auto laten. Daar klikt het stoeltje dan op. Let er wel op dat je de goede base bij je stoeltje hebt ;)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 15:22

Ja die van ons kan er gewoon in blijven maar Azmay bedoelde dat er geen base is als je geen isofix gebruikt. Ik zie ze online wel dus was even niet zeker wat ze bedoelde. Een van onze auto's heeft geen iso dus in dat geval was het voor ons ook relevant om te weten dat dat dan geen optie had geweest.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:31

Baby mag best even slapen in de maxi cosi hoor. Hier sliepen ze sowieso elke keer in de auto als we op pad gingen. Ook ritjes van 2 uur. Hoe heerlijk is het als je kindje slaapt dat je deze gewoon met maxicosi en al even eruit kan halen, zodat dat je deze meteen wakker hoeft te maken om in de kinderwagen te gaan liggen.

Azmay, oeh dat klinkt niet als een fijne ervaring met de suikertest nee haha. Gelukkig voel je je weer wat beter!

Melanie, ah zo heerlijk als je ze begint te voelen. Geniet ervan!

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:34

Gnome schreef:
Wat vreselijk Charlot maar fijn dat ook daar nu eindelijk een einde aan gekomen is. Jij bent dan een beetje gelijk met Mriek uitgerekend? Kon je niet vinden in het lijstje.


Gelukkig is dat voorbij. _/-\o_
Ik sta inderdaad niet in het lijstje zag ik. :+

1e week april uitgerekend, dus het begint op te schieten :o

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:44

Gnome schreef:
Als ik bij babydump online kijk staan daar wel autostoeltjes die zowel voor gordel als isofix geschikt zijn. Zit ook een base bij en 2 kunnen ook 360 graden draaien dus wellicht toch een optie.

Snap nu wat je bedoelt inderdaad met slapen. We hebben er wel eentje met ligstand mja denk indd dat niemand echt heel lekker zit in een auto dus vooral niet langer erin leggen dan nodig is. Zag wel ook zo'n extra spiegeltje voor in de auto. Dan kun je via je binnenspiegel het hoofdje van de kleine zien.



Dit is een hele fijne om te weten! Mijn auto heeft geen iso fix. Die van mijn man wel.

Lees indd kwa autostoeltje niet langer dan 2 uur achter elkaar. Maar denk dat het soms even niet anders kan. En anders even stoppen. Maar als ik binnen 10 min bij mijn schoonouders ben en de kleine slaapt net. Dan zal ik haar wel even laten liggen

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 16:02

Freekieee schreef:
Gnome schreef:
Als ik bij babydump online kijk staan daar wel autostoeltjes die zowel voor gordel als isofix geschikt zijn. Zit ook een base bij en 2 kunnen ook 360 graden draaien dus wellicht toch een optie.

Snap nu wat je bedoelt inderdaad met slapen. We hebben er wel eentje met ligstand mja denk indd dat niemand echt heel lekker zit in een auto dus vooral niet langer erin leggen dan nodig is. Zag wel ook zo'n extra spiegeltje voor in de auto. Dan kun je via je binnenspiegel het hoofdje van de kleine zien.



Dit is een hele fijne om te weten! Mijn auto heeft geen iso fix. Die van mijn man wel.

Lees indd kwa autostoeltje niet langer dan 2 uur achter elkaar. Maar denk dat het soms even niet anders kan. En anders even stoppen. Maar als ik binnen 10 min bij mijn schoonouders ben en de kleine slaapt net. Dan zal ik haar wel even laten liggen


Je hebt ook stoeltjes met een slaapstand. Denk dat dat al comfortabeler is dan de standaard :)

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:07

Dit is een hele fijne om te weten! Mijn auto heeft geen iso fix. Die van mijn man wel.

Lees indd kwa autostoeltje niet langer dan 2 uur achter elkaar. Maar denk dat het soms even niet anders kan. En anders even stoppen. Maar als ik binnen 10 min bij mijn schoonouders ben en de kleine slaapt net. Dan zal ik haar wel even laten liggen[/quote]

Je hebt ook stoeltjes met een slaapstand. Denk dat dat al comfortabeler is dan de standaard :)[/quote]


Jaa indd. Ik kijk even. Ik zeg het nu wel :+ maar grote kans dat er bij m’n schoonouders iets komt waar ze gewoon in kan. En anders gewoon kinderwagen mee. Komt bij hun nog een kleinkind aan. Dus moet wel goed komen

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 20:58

Als ik dit zie, vraag ik me zo hard af hoe we dit huishouden gaan runnen met een kruipende peuter |(

Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:42

Gnome schreef:
Als ik dit zie, vraag ik me zo hard af hoe we dit huishouden gaan runnen met een kruipende peuter |(

[ [url=m/rTMTUs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/crEfye.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeer herkenbaar :')

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 16:11

Bedankt voor de tips betreft de maxi cosi/autostoel. De baby al slapend in en uit de auto (in de maxi Cosi) halen klinkt ook wel heel goed :j

Herkenbaar gnome := Hier een Berner sennen kruising op een hoveniersbedrijf/kwekerij. Ik denk maar een groot speelkleed oid te kopen wat makkelijk schoon te maken is. De vloer is hopeloos… We hebben ook nog een houtkachel die voor veel troep zorgt.

Iedereen aan het genieten van het zonnetje vandaag? :D Hier met de hond op het erf gescharreld. Hij vind de zandhoop altijd fantastisch.

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 17:00

Heerlijke foto!! Hier ook genoten van het zonnetje. Helaas kan ik nu al max 25 minuten wandelen met ze. Daarna krijg ik harde buiken en steken in m'n banden.

Verder lekker rustig aan dit weekend. Wilde nog even de kinderstoelen schuren omdat ze een nieuwe laag lak nodig hebben maar kan me er niet toe zetten :')

Vrijdag weer een kans.
Jullie nog wat leuks op de planning?