Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:27

Nicje87 schreef:
Ze denken aan een blinde darm ontsteking. Doordat ik zwanger ben maken ze liever geen röntgenfoto alleen is er nu niemand om een echo te maken. Er wordt nu overlegd of ik naar huis mag en straks weer terug kom, of dat ik moet blijven ter observatie tot de echo afdeling weer open gaat...

Och nee joh, wat vreselijk naar. Hoe is het gegaan?
Wel fijn dat alles met de kleine goed is, nu met jou nog.
Duimen draaien hier ook voor je Y;(

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:53

Heel veel sterkte en beterschap Nicje :(:)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:15

Sterkte nicje. Hopelijk geen blindedarmontsteking.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:52

Dank jullie wel. Om 3 uur naar huis gegaan, want ze hadden niemand om een echo te maken en mijn hond zat nog in de auto. Net echo gehad, maar ze kunnen mijn blinde darm niet vinden.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:17

Wat vervelend... en nu?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 13:26

Ah wat rot die onzekerheid. Sterkte nogmaals.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:27

He jakkes.. :(
Ik hoop dat je snel iets hoort.
Sterkte!

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:34

Hoe gaat het nu met je Nicje?

Wij zijn net bij de afdeling gynaecologie in het ziekenhuis geweest. Besloten dat we daar onder controle komen vanwege mijn auto-immuunziekte/medicijnen. Ik vond het wel heel klinisch/kil daar vergeleken met de verloskundigenpraktijk, maar goed monitoren en een kort lijntje met mijn arts gaan nu eenmaal voor. Waarschijnlijk krijg ik vanaf een bepaald moment na 20 weken een aantal extra echo's, om de 2 tot 4 weken. We hebben de baby weer gezien, die was weer lekker druk met de armpjes en beentjes, ik kan daar uren naar kijken <3

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:59

Wel fijn Charlotte die controle zo! Maar precies zoals jij zegt zo klinisch/kil zo liepen mijn man en ik ook het ziekenhuis uit. Echt wel verschil met verloskundige.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 18:20

Inderdaad heel anders!

Hier vandaag naar de babydump geweest. Wat een vreselijke winkel zeg. Kon echt niets vinden. Thuis gelijk alles online besteld. Nu echt alleen nog klein spul :)

Kunnen we dit weekend weer wat verder met het aankleden en inrichten.

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:05

Loop jij ook in het ziekenhuis Freekie?

Jammer dat het niet je winkel was Gnome. Fijn dat je dan ook online kan bestellen. Lekker dat je alleen nog het kleine spul moet hebben. Veel plezier met inrichten :D

Hier zei de verpleegkundige vandaag tegen ons dat ze het aanraden om in het 2e trimester de babykamer klaar te maken. Dat hoef je me geen 2 keer te zeggen _O- Vrijdag naar Babypark en ik heb al een leuk behang gevonden wat volgens mij voor een jongen of een meisje kan.

Afbeelding

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:22

Oh Charlotte, ik ben verliefd op je behang! <3 Geweldig.
Het ziekenhuis/gynaecologie is een stuk killer. Hopelijk voel je je er wel op je gemak.
Mooi om de kleine weer te zien via een echo.

Gnome jammer dat de babydump je zo tegen viel. Werd je niet geholpen? Wij hadden echt een soort personal shopper toen. Gelukkig kan er ook online besteld worden, dat scheelt weer. :)

Had vandaag weer een afspraak bij de verloskundige. Ik moet van haar, ondanks de halve dagen, nog twee ochtenden minder werken. Dit omdat ze mijn buik te hard vond. Alles voor de kleine natuurlijk, maar baal er flink van. We hebben al zo'n personeels tekort op school! En mijn vervangster kan nog niet beginnen.
Mijn teamleider reageerde gelukkig heel lief, ga morgen het gesprek met hem aan.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:28

Wat een super leuk mooi behang!! Kan zeker voor beide!
Ja vanaf week 34 zit ik volledig onder controle bij t ziekenhuis :).

Wij beginnen volgende week eindelijk aan de verbouwing.
Elke dag al wat aan t opruimen zodat ik niet alles in 1 x hoef te doen.

Ach wat vervelend Mriek! Maar gelukkig dat je teamleider wel fijn reageerde

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:32

Freekieee schreef:
Wat een super leuk mooi behang!! Kan zeker voor beide!
Ja vanaf week 34 zit ik volledig onder controle bij t ziekenhuis :).

Wij beginnen volgende week eindelijk aan de verbouwing.
Elke dag al wat aan t opruimen zodat ik niet alles in 1 x hoef te doen.

Ach wat vervelend Mriek! Maar gelukkig dat je teamleider wel fijn reageerde

Wat fijn dat jullie eindelijk gaan beginnen. :)
Keek je al een tijd naar uit he?
Hoe lang gaat het ongeveer duren?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:49

mriek1990 schreef:
Freekieee schreef:
Wat een super leuk mooi behang!! Kan zeker voor beide!
Ja vanaf week 34 zit ik volledig onder controle bij t ziekenhuis :).

Wij beginnen volgende week eindelijk aan de verbouwing.
Elke dag al wat aan t opruimen zodat ik niet alles in 1 x hoef te doen.

Ach wat vervelend Mriek! Maar gelukkig dat je teamleider wel fijn reageerde

Wat fijn dat jullie eindelijk gaan beginnen. :)
Keek je al een tijd naar uit he?
Hoe lang gaat het ongeveer duren?




Ja pfff echt wel hahaha. Wil het afhebben. Man heeft 2 weken vrij. Maar krijgen veel hulp en schoonvader hebben we ingehuurd. Dus gaat wel snel. Grootste wel echt in 2 weken dus. En daarna zal het alleen gaan op schilderen enzo.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:01

Ah ja..Dat ís te overzien. :D
Hopelijk gaat het lukken binnen 2 weken.
Fijn dat je veel hulp hebt.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:39

Wij lopen ook in het ziekenhuis maar moet zeggen dat ik de meeste van m’n vaste artsen wel erg fijn en begaan vind. Alleen met eentje botert het niet maar die zie ik gelukkig nog maar één keer :evaw:

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:13

Kiwipitje schreef:
Wij lopen ook in het ziekenhuis maar moet zeggen dat ik de meeste van m’n vaste artsen wel erg fijn en begaan vind. Alleen met eentje botert het niet maar die zie ik gelukkig nog maar één keer :evaw:


Gelukkig dat je die nog maar één keer ziet.
Lijkt mij niet echt prettig om bij zoiets intiems als zwangerschap en bevallen iemand te hebben waar het niet mee klikt. :=

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 21:16

mriek1990 schreef:
Oh Charlotte, ik ben verliefd op je behang! <3 Geweldig.
Het ziekenhuis/gynaecologie is een stuk killer. Hopelijk voel je je er wel op je gemak.
Mooi om de kleine weer te zien via een echo.

Gnome jammer dat de babydump je zo tegen viel. Werd je niet geholpen? Wij hadden echt een soort personal shopper toen. Gelukkig kan er ook online besteld worden, dat scheelt weer. :)

Had vandaag weer een afspraak bij de verloskundige. Ik moet van haar, ondanks de halve dagen, nog twee ochtenden minder werken. Dit omdat ze mijn buik te hard vond. Alles voor de kleine natuurlijk, maar baal er flink van. We hebben al zo'n personeels tekort op school! En mijn vervangster kan nog niet beginnen.
Mijn teamleider reageerde gelukkig heel lief, ga morgen het gesprek met hem aan.


Ja was wel fijn personeel maar alles dat wij wilden was er niet of niet in de kleur etc. En dan konden zij het wel bestellen maarja dat kan ik zelf ook. Ging er juist heen om te voelen en te vergelijken maargoed misschien had ik het ook wel te veel geromantiseerd ofzo.

Wat rot van je buik. Ervaar je zelf ook veel harde buiken? Je hebt wel een top werkgever hoor. Heel fijn dat hij jouw belang voorop zet! Mag ook weleens gezegd worden :)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:46

Citaat:
Ja was wel fijn personeel maar alles dat wij wilden was er niet of niet in de kleur etc. En dan konden zij het wel bestellen maarja dat kan ik zelf ook. Ging er juist heen om te voelen en te vergelijken maargoed misschien had ik het ook wel te veel geromantiseerd ofzo.

Wat rot van je buik. Ervaar je zelf ook veel harde buiken? Je hebt wel een top werkgever hoor. Heel fijn dat hij jouw belang voorop zet! Mag ook weleens gezegd worden :)


Ah jammer. Bestellen kan je inderdaad zelf wel. Maar is wel een domper dat je het dan niet in het echt hebt kunnen zien. Hopelijk valt datgene wat je bestelt niet tegen.

Ik heb wel last van harde buiken en wel vooral tijdens werk. Maar ja ik dacht, hoort erbij. Had via de mail ook al wel contact hierover gehad met de verloskundige. Ze vond hem vandaag dus toch te gespannen. Al is alles met Ted gelukkig gewoon goed.
Ik heb echt een super werkgever, absoluut. We werken ook wel met een heftige doelgroep, dus hij zegt ook altijd dat hij ons zo goed mogelijk gezond en fit wil houden.
Besef mij zeker dat zoiets ook heel anders kan gaan bij andere scholen of bedrijven.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 22:16

Ja ik lees regelmatig dat het in België zelfs verplicht is om vanaf dag 1 in de ziektewet te gaan als je zwanger bent en in de kinderopvang werkt. Lijkt me ook heftig voor een werkgever.

Ze nemen alles gratis weer terug mocht het niets zijn dus ben benieuwd. Hebben bij bol ook een babyfoon besteld. Erg benieuwd naar de kwaliteit.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:23

Charlotte446, wat een super gaaf behang! Echt heel tof.
En Gnome, wat jammer dat de babydump tegenviel! Vind het hier juist wel een leuke winkel.
Ik heb vandaag 1,5 uur in de auto gezeten naar Utrecht, naar de MamaLoes babywinkel. Had online veel leuke dingen gezien maar t viel vies tegen in t echt. Heel veel lege schappen en vond het personeel ook niet zo heel vriendelijk. Dus dat viel wel even tegen. Daarna naar de prenatal gegaan, die zat daar toch vlakbij. Daar wel mega goed geslaagd en zelfs al een kinderwagen en Maxi Cosi gekocht, dus al met al wel geslaagd!

Ik zit op het moment een beetje in de medische molen. Vorige week maandag op dinsdag ben ik ‘s nachts best wel ziek geworden met heel veel pijn in mijn bovenbuik. Volgende dag meteen via de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van de bovenbuik. Hier was niks “acuuts” op te zien, alleen wel dat er een lengteverschil is tussen mijn nieren waarbij de ene nier 8 cm is, dus een stuk te klein (andere is 12 cm).
Daarnaast is er uit mijn urine wel een infectie naar voren gekomen, dit wilden ze verder uitzoeken dmv een kweek. Echter was die mislukt, kan morgen weer bellen dus hopelijk weten ze dan meer. Heb al wel een antibioticakuur gekregen.
Dat van m’n nieren zit me toch niet helemaal lekker maar voor mijn gevoel wordt dit niet heel serieus genomen. Wil morgen toch wel aandringen op verder onderzoek hierop, denk ik…

Heb wel voor de zekerheid ook een extra echo gehad, met de kleine is alles helemaal goed gelukkig <3

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 23:46

HappyBuddha schreef:
Charlotte446, wat een super gaaf behang! Echt heel tof.
En Gnome, wat jammer dat de babydump tegenviel! Vind het hier juist wel een leuke winkel.
Ik heb vandaag 1,5 uur in de auto gezeten naar Utrecht, naar de MamaLoes babywinkel. Had online veel leuke dingen gezien maar t viel vies tegen in t echt. Heel veel lege schappen en vond het personeel ook niet zo heel vriendelijk. Dus dat viel wel even tegen. Daarna naar de prenatal gegaan, die zat daar toch vlakbij. Daar wel mega goed geslaagd en zelfs al een kinderwagen en Maxi Cosi gekocht, dus al met al wel geslaagd!

Ik zit op het moment een beetje in de medische molen. Vorige week maandag op dinsdag ben ik ‘s nachts best wel ziek geworden met heel veel pijn in mijn bovenbuik. Volgende dag meteen via de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van de bovenbuik. Hier was niks “acuuts” op te zien, alleen wel dat er een lengteverschil is tussen mijn nieren waarbij de ene nier 8 cm is, dus een stuk te klein (andere is 12 cm).
Daarnaast is er uit mijn urine wel een infectie naar voren gekomen, dit wilden ze verder uitzoeken dmv een kweek. Echter was die mislukt, kan morgen weer bellen dus hopelijk weten ze dan meer. Heb al wel een antibioticakuur gekregen.
Dat van m’n nieren zit me toch niet helemaal lekker maar voor mijn gevoel wordt dit niet heel serieus genomen. Wil morgen toch wel aandringen op verder onderzoek hierop, denk ik…

Heb wel voor de zekerheid ook een extra echo gehad, met de kleine is alles helemaal goed gelukkig <3


Fijn dat je elders wel gewoon geslaagd bent!! En wat rot van je nieren. Kan het ook zo zijn dat het altijd al zo was en ze er nu per toeval achter komen? Lijkt me in ieder geval goed om verder te onderzoeken inderdaad. Fijn dat de kleine het goed doet :)

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 06:44

mriek1990 schreef:
Kiwipitje schreef:
Wij lopen ook in het ziekenhuis maar moet zeggen dat ik de meeste van m’n vaste artsen wel erg fijn en begaan vind. Alleen met eentje botert het niet maar die zie ik gelukkig nog maar één keer :evaw:
Gelukkig dat je die nog maar één keer ziet.
Lijkt mij niet echt prettig om bij zoiets intiems als zwangerschap en bevallen iemand te hebben waar het niet mee klikt. :=
Precies! Zou het niet accepteren om haar erbij te hebben zelfs :Y)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:32

Hoi meiden! Ben al een paar weken stilletjes aan het meelezen maar wilde me nu toch melden!

Hier ook zwanger, uitgerekend op 21 juni. Echter weten wij dit pas sinds 3 januari := Vorige week woensdag de eerste echo gehad en toen bleek ik al ongeveer 19 weken zwanger te zijn. De afgelopen weken zijn een ontzettende rollercoaster van emoties geweest, de timing kon niet onhandiger. M'n vriend zit thuis met een burnout, ik zou in maart met een versnelde studie beginnen, we wonen nog niet eens samen, maar we zijn nu op een punt dat we zoiets hebben van we gaan ervoor <3 Een hele hoop geregel en dingen in relatief korte tijd dus :=

Gisteren bloed laten prikken voor de standaard onderzoeken en de NIPT en vanmiddag hebben we de 20 weken echo. Van net weten dat er een kindje komt naar misschien het geslacht al te weten komen, alles gaat even in sneltreinvaart :))