Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Plaats een nieuw onderwerp

Tóch weer een operatie

 
Profiel   

Je zou bijna zeggen, joh, vervang die buikwand gewoon door een stuk ijzeren harnas, kan er ook niks meer aan stuk gaan. Maar dat zullen ze wel niet zon goed idee vinden :+

Wat een beroerd nieuws, ik hoop heel erg voor je dat het hierna echt klaar is!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:51 



 
Profiel   

Ach nee dat meen je toch niet... Wat is dit naar zeg, heel veel sterkte, nog een keer :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 00:12 



 
Profiel   

Nou dit is echt geen klaagzang hoor.
Dit snap ik echt volkomen. Vreselijk. Je bent net weer een beetje in ritme en dan komt deze teleurstelling op je pad.
Je mag hierdoor best even laten merken dat dat wat met je doet hoor.

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 00:18 



 
Profiel   

Jeetje, kan me voorstellen dat je dacht er vanaf te zijn, maar helaas wel herkenbaar.

Ik heb in 2015 een matje gekregen vanwege een breuk in het litteken in mn navel. Ik was laproscopisch geopereerd en dit was 1 van de littekens.

Het zou een dagopname zijn, maar vanwege complicaties door de eerdere operaties aan mijn buik werden het 3 dagen. Daarna wel moeten wennen, maar het is daarna verder wel rustig gebleven tot nu toe. Daarna nog wel een paar keer aan mn buik geopereerd, maar zat niet in de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 01:42 



 
Profiel   

Oh, wat een berg fijne reacties, bedankt! Ik trek me daar echt aan op.

@Evelienepien, jouw reactie is echt goed om te lezen. Er wordt bij mij ook een kunststoffen matje in de buik gelegd. Ze twijfelen daar nog over, omdat je daarmee het lichaam stimuleert tot een ontstekingsreactie. Daardoor wordt zo’n matje ahw “vastgezogen” op z’n plek en daarna groeit er weefsel overheen waardoor het vastzit. Maar ontstekingsreactie uitlokken met in het achterhoofd dat m’n lichaam vaak in overdrive reageert, daar hebben ze toch nog wat bedenkingen bij, ook gecombineerd met allergie voor bijv alle soorten antibiotica.

@Prairy, jouw oplossing klinkt zo slecht nog niet ;-)

@Nikass, zo’n potje zou perfect zijn. Alle heads up van de mensen uit dit topic erin en als het even te donker wordt er eentje uitpakken.

*edit* typos


Laatst bijgewerkt door chevax op 02-02-23 01:52, in het totaal 5 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 01:46 



 
Profiel   

@Superpony: dus het helpt wel? Ik weet gewoon niet goed wat ik me voor moet stellen bij “een matje”. Is dat flexibel en voel je het niet of voel je het (in het begin) wel goed zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 01:47 



 
Profiel   

chevax schreef
@Superpony: dus het helpt wel? Ik weet gewoon niet goed wat ik me voor moet stellen bij “een matje”. Is dat flexibel en voel je het niet of voel je het (in het begin) wel goed zitten?


Ik weet ook niet hoe het matje eruit ziet. Ik had een grote bobbel in mn navel. Er is een matje geplaatst onder dat oude litteken, zodat die darm er dan niet doorheen kan komen meer.

Het gaat vaak heel goed en veel mensen hebben volgens mij geen klachten.

Ik had alleen al wat buikoperaties gehad en kreeg daardoor wat complicaties. Maar ik denk echt dat de chirurg daar iets te laks is geweest.

Daarna voelde ik het wel zitten bij bepaalde bewegingen. Vooral als ik op mijn hurken wilde zitten. In het begin was het iets dat me opviel en later was het gewoon o, ja. Nu voel ik hem al jaren niet meer.

Bij mij was het wel echt mijn eigen schuld. Te zwaar tillen na buikoperaties is nooit zo best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 01:57 



 
Profiel   

Jeetje wat een tegenvaller. Wanneer mag/moet je? En als ze geen matje aamdurven wat is dan het alternatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 07:48 



 
Profiel   

Jeetje wat een domper weer.
Maar ik vind het geen klaagzang hoor, ik kan het me goed voorstellen dat je het echt niet ziet zitten.
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:16 



 
Profiel   

Hè bah! Mijn collega (had een zwakke aorta en is daar meerdere keren aan geopereerd) heeft inmiddels al jaren een matje in zijn buikwand en is daar erg tevreden over, ik hoop dat zoiets bij jou ook kan :j !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:22 



 
Profiel   

Ik sluit nu pas aan in je topic Chevax, ik heb al jouw berichtjes gelezen en ik wilde je laten weten dat ik met je meeleef.
Wat een domper dat je te horen hebt gekregen dat je weer geopereerd moet worden. :(:)

Ik herken een hoop dingen die je omschrijft van de ervaringen van mijn broer omtrent zijn ziekteproces (Crohn).
Uiteindelijk hebben ze bij hem besloten om geen matje(s, hij had aan beide kanten een stoma gehad en aan beide kanten een breuk, bijzonder gezicht bij een extreem slanke, sportieve man, 2 bobbels op zijn buik) te plaatsen omdat ze te bang waren voor de ontstekingsreactie die het zou kunnen oproepen en meerdere ontstekingen hem echt op het randje van de dood hebben laten balanceren.

Gelukkig is hij nu al een paar jaar stabiel en ontsteking-vrij (en de 'bobbels' zijn verdwenen, zonder matje).

Nogmaals, ik leef met je mee en wens je heeeeel veel sterkte. :knuffel:

P.S. Wat intens naar en verdrietig dat je je niet gehoord en gesteund voelt door je HA.
Ik weet hoe dat voelt (totaal andere situatie als jij, maar toch) en de energie die je hebt, wil je niet steken in discussiëren en jezelf moeten verdedigen bij een HA. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:05 



 
Profiel   

He jakkes, wat een tegenvaller. En ook nog zo'n heftige operatie. Het zit je niet mee :n

Bij mijn vader is een paar jaar geleden zijn stoma omgelegd (eigenlijk was het een hersteloperatie, maar die is mislukt) en toen waren ze aan het experimenteren met de matjes. Mijn vader heeft het toen niet gedaan. Achteraf gezien had ie het misschien beter wel kunnen laten doen, want hij zit nu al een tijd met een flinke breuk en is ondertussen ook te zwak om er nog iets aan te doen.
Dat zegt natuurlijk niks over jouw situatie (ieder mens is anders en elke situatie ook).

Heb je al een idee wanneer het plaats gaat vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:38 



 
Profiel   

Nee, ik krijg vandaag of morgen te horen wanneer ze het plannen. Het was beter om het zo lang mogelijk naar voren te schuiven ivm inwendig herstel buik, maar dat ligt eraan welke organen last hebben van de breuk en hoe lang ik deze pijn verdraag. Was net geminderd met pijnstilling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:45 



 
Profiel   

Jeetje wat balen weer!
Het is idd een heftige operatie als alles weer open moet.
Hopelijk ben je snel aan de beurt als de pijn zo heftig is.
Gaat de wond van de vorige operatie wel goed nu?

Ik heb ook een flinke breuk maar die zit er al meer dan 35 jaar en daar heb ik gelukkig weinig last van.
Nu wel weer een kleine nieuwe maar gisteren te horen gekregen dat ze nu sowieso niets doen (zou van colostoma naar ileostoma gaan) en de breuk komt door een geinfecteerde wond en nu durven ze niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 12:16 



 
Profiel   

Jeetje MarijeR, dat is ook wat, 35 jaar een breuk. Maar ja, als je er geen last van hebt is het misschien ook maar het beste om het zo te laten. Maar je bent dan momenteel ook behoorlijk aan het dokteren, met het "omzetten" van je stoma?

Helaas is de PG-wond op de plek van het oude stoma weer aan het groeien. Het leek goed te gaan, of in ieder geval de goede kant op, maar nu draait het weer om. Kort na de operatie kreeg ik ook op andere plaatsen PG-wondjes. Die zijn gesloten, maar geven erg lelijke littekens.

Ik weet nog steeds niet wanneer. Het is ook een beetje een wonderlijke situatie: de chirurg (waar ik dus al van mn 15de onder behandeling ben) is met pensioen. Of in ieder geval een beetje... Hij heeft mij toen op dinsdag geopereerd, maar hij is die maandag, dus de dag ervoor, met pensioen gegaan. Hij bleef 1 dag per week opereren en 1x per 3 maanden consultatie. Hij kwam er al snel achter dat dat niet werkt, wel opereren, geen nazorg (iig niet door hemzelf).Dus nu werkt hij ook min of meer op maandag. Maar dat geeft wel vreemde toestanden: moeilijk bereikbaar, lastig dingen af te spreken, etc. Hij bedoelt het wel enorm goed hoor, maar hij is eigenlijk misschien té betrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 18:31 



 
Profiel   

En hoe gaat het nu? Al nieuws over een datum?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 16:54 



 
Profiel   

Ja, gisteren nog eea besproken, scan was overduidelijk en er zit ook een orgaan klem in de breuk. Maar nog niet alarmerend in de zin dat ik deze week met spoed geopereerd moet worden. As maandag is er bespreking met de chirurg die deze operatie gaat doen, dan nemen we alles nog eens goed door en plannen we ook de operatie. Ik vind het weer behoorlijk spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:29 



 
Profiel   

Dat zijn echt geen leuke berichten, hopelijk blijft het goed genoeg stabiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:43 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Dat zijn echt geen leuke berichten, hopelijk blijft het goed genoeg stabiel.


Ik vind het ook wel spannend in de zin dat het ook indd ineens niet meer stabiel kan zijn. Overdag gaat het wel, ‘s nachts slaap ik niet, heb ik veel pijn en dan lig ik echt op te letten of het niet erger voelt. Als ik alles vooraf wist, had ik de operatie in oktober wrs niet gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:00 



 
Profiel   

Ik heb toen best lang met die bobbel doorgelopen en het is geen spoed geworden, maar het werd wel vervelender.

Ik hoop dat ze het snel oppakken. Ik snap je zorgen van nog een operatie, maar dan ben je er ook wel weer vanaf en nu hik je er enorm tegenop natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 01:04 



 
Profiel   

Das waar SP. Is er bij jou een matje geplaatst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 03:17 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu Chevax?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 23:34 



 
Profiel   

Lief dat je eraan denkt. Het is aftellen tot de nieuwe operatie. Nog een dikke week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 15:53 



 
Profiel   

chevax schreef
Das waar SP. Is er bij jou een matje geplaatst?


Ow, excuus, je vraag gemist.

Ja, had het volgens mij ergens geschreven. Ik heb een matje gekregen onder mijn navel waar de breuk zat. Na de operatie was echt even niet prettig, maar heb hem inmiddels 8jr.

Mijn moeder heeft inmiddels ook een flinke breuk pal onder de stoma die ze sinds December heeft, echt waardeloos. Vanwege de chemo mag ze niet geopereerd, dus het wordt soms terug gemasseerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 15:55 



 
Profiel   

De dikke week is voorbij... hoe is het met je?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 22:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen