Warmtegordel oplaadbaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Warmtegordel oplaadbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 19:35

Hallo allemaal,

Ik heb chronische rugklachten waardoor ik altijd pijnklachten heb. Sommige momenten is de pijn niet uit te houden en dan gebruik ik een hitte-pack van Thermacare. Deze zijn echter eenmalig in gebruik en behoorlijk prijzig. Ik gebruik ze alleen als ik lange dagen van huis ben.

Sinds kort heb ik een elektrische warmteband gekocht van Nedis, namelijk deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/nedis-verwa ... oductTitle
Ik ben er heel blij mee, alleen het enige nadeel is dat hij continu aan de stroom moet liggen. Zodra hij is losgekoppeld wordt hij binnen één minuut weer koud. Hij werkt echter prima als ik thuis ben en rustig achter mn bureau aan het werk ben.

Nu vroeg ik mij af of deze warmtebanden ook bestaan op een oplaadbare accu, zodat je dus meer bewegingsvrijheid hebt, een x-aantal uur van de stroom af kan en ik ook kan besparen op de pakken van Thermacare. Een online zoektocht heeft tot dusver niks opgeleverd, dus ik vraag bokt om hulp.
Iemand enig idee of deze warmtebanden bestaan en/of ervaringen met banden?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Warmtegordel oplaadbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:54


ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:11

voor een goedkopere variant van je hittepack moet je even bij de action kijken,die hebben ook hittepleisters.
geloof een euro voor twee stuks.
mijn moeder had veel rugpijn en gebruikte ook wel veel een kersenpitkussen daar voor.
heb je dat al geprobeerd?

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 16:33

Prrrr schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou je geen baat hebben bij zoiets: https://koopje.com/products/smart-verwa ... 24QAvD_BwE

Zoiets inderdaad! Alleen jammer dat dit model lastig wordt onder mijn werkkleding...


ellepel schreef:
voor een goedkopere variant van je hittepack moet je even bij de action kijken,die hebben ook hittepleisters.
geloof een euro voor twee stuks.
mijn moeder had veel rugpijn en gebruikte ook wel veel een kersenpitkussen daar voor.
heb je dat al geprobeerd?

De hittepleisters van de action zijn idd bekend, maar ik vind het niet prettig als je deze direct op de huid moet plakken. Aan de binnenkant van een shirt blijft het niet goed zitten.
Kersenpitkussen heb ik idd, maar dat is nogal lastig om mee te nemen en te dragen tijdens werk :+

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Warmtegordel oplaadbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:48

Ik heb een verwarmde bodywarmer van hkm, alleen verwarmt die niet heel laag op de rug. Past wel goed onder de meeste kleding.