Ritualsverslaafden deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:15

Echt? Wat raar? Lijkt me dat de site hetzelfde moet aangeven als de app..

Ff kijken.

Edit; ook daar hebben ze Jing niet meer.
Edit2: toch maar besteld. Hier hadden ze Mehr wel dus dan maar drie verschillende ipv 4.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:24

En 2 Jing besteld via Bol.com. Apart dat ze het daar wel hebben. Dan heb ik ze allevier weer compleet *\o/*

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:44

Marocje schreef:
En 2 Jing besteld via Bol.com. Apart dat ze het daar wel hebben. Dan heb ik ze allevier weer compleet *\o/*


Aparte voorraden, is niet zo heel gek.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:51

Dat moet idd wel, maar ik had verwacht dat het via rituals zelf geleverd werd.

Maar iets gaat niet goed:

Maandag besteld, zou woensdag bezorgd worden. Met dhl blijkbaar. Volg de track en trace..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Krijg ik dus vandaag een bericht van Rituals met een retouraanvraag? Dat ik die had gedaan..
Daarna een bericht van Rituals met ‘bedankt voor uw bestelling.’

Vreemd.

Kijk ik net op mijn rekening, is het bedrag terug gestort? Dus ik vermoed dat er helemaal geen bestelling meer binnen krijg.

Heb ze al een bericht gestuurd, dus ben benieuwd wat er nu aan de hand is..

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:00

Je verhaal is een beetje warrig, maar dit is de T&T van jouw order? Zo te zien is het pakket beschadigd teruggeboekt of voor andere reden retour gestuurd, dan wordt er inderdaad automatisch een terugbetaling gedaan wanneer deze retour ontvangen is. Wellicht dat er iets anders aan de hand is dat het pakket retour is gegaan, als je een tweede order confirm hebt gehad is dat mogelijk een 'nieuwe' order die handmatig is ingevoerd door iemand vanwege XX reden. Maar dat haal ik niet helemaal uit je post :)

Edit: Pakket kon niet afgeleverd worden en is retour afzender gestuurd staat er in de printscreens. Dus dat is niet zo gek? Dan wordt er inderdaad ook automatisch een terugbetaling gedaan.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:32

Klopt wat je schrijft. Maar het is ook warrig.

Blijkbaar heeft de bezorger hier gestaan en was ik niet thuis. Dat stuk kan niet: er waren wel mensen thuis waaronder ikzelf. Daarnaast had ik de instructie gegeven dat het op de afgesproken plek neergezet mocht worden. Dus vreemd verhaal van de bezorger. (Die noteert ‘niet thuis’)

Maar nooit meegemaakt dat het zomaar retour gaat, dus ik vermoed dat het beschadigd was? (Maar dat staat er niet).

Vandaag kreeg ik de melding van Rituals zelf dat het retour is gegaan. En een aparte mail alsof ik het opnieuw heb besteld. Deze bestelling zou dinsdag komen.

Maar nu keek ik op mijn rekening, en zag ik dat het bedrag dus is bijgeschreven. Dus ik geloof niet dat er nu ook nog een bestelling aan komt?

Heel vaag dus, nooit meegemaakt. Maar heb de vraag al bij Rituals zelf gesteld, hopelijk kunnen zij mij meer vertellen.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:48

Marocje schreef:
Klopt wat je schrijft. Maar het is ook warrig.

Blijkbaar heeft de bezorger hier gestaan en was ik niet thuis. Dat stuk kan niet: er waren wel mensen thuis waaronder ikzelf. Daarnaast had ik de instructie gegeven dat het op de afgesproken plek neergezet mocht worden. Dus vreemd verhaal van de bezorger. (Die noteert ‘niet thuis’)

Maar nooit meegemaakt dat het zomaar retour gaat, dus ik vermoed dat het beschadigd was? (Maar dat staat er niet).

Vandaag kreeg ik de melding van Rituals zelf dat het retour is gegaan. En een aparte mail alsof ik het opnieuw heb besteld. Deze bestelling zou dinsdag komen.

Maar nu keek ik op mijn rekening, en zag ik dat het bedrag dus is bijgeschreven. Dus ik geloof niet dat er nu ook nog een bestelling aan komt?

Heel vaag dus, nooit meegemaakt. Maar heb de vraag al bij Rituals zelf gesteld, hopelijk kunnen zij mij meer vertellen.


Een bezorger 'kan' zelf ervoor kiezen om een pakket retour afzender te sturen. Als een pakket bij ontvangst bij de koerier al dusdanig beschadigd is of lekt, gaat het in 99% van de gevallen direct retour. Is dat niet het geval en er is een afleverpoging geweest, kan het zijn dat de bezorger ervoor kiest het te retourneren zonder aanvullende opgaaf van reden. De T&T's zijn sowieso erg vaag, dus dat komt alleen als retourzending naar boven maar aanvullende informatie blijft vaak achterwege.

Als het geld al is teruggeboekt, zou er in principe geen nieuwe order gemaakt moeten zijn (dat kan niet, want die is dan niet betaald). Als er een nieuw ordernummer aan vast zit in de nieuwe mail, zou ik die even refereren in het contact met de agent. Kunnen ze zo zien wat er met die order aan de hand is en wat er precies in de order zit. In de basis: Terugbetaling is geen (nieuwe) order.

Ik heb gekkere dingen zien gebeuren, dus niks verbaast mij meer :')

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:57

Precies wat je schrijft: normaal krijg je geen nieuwe order als er iets retour gaat. Dit is wel een automatisch orderbevestiging, maar volgens mij met - bedragen.

Dat zou kloppen met het geld wat ik terug heb gekregen.

Vanmiddag kon ik nog op de link zien dat dit pakket er dinsdag zou komen, dit keer met post.nl. Nu kan ik het niet meer aanklikken.

Dus ergens gaat iets niet goed, hahaha.


Afbeelding


Afbeelding

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:11

Nee, dit is een retourbetaling. Zoals je kunt zien is het in mindering gebracht (-1). Voorheen kreeg je geen mails wanneer er iets (automatisch) retour geboekt werd dus lijkt erop dat dit een nieuwe feature is, alleen moet de tekst nog even aangepast worden. Inmiddels is het geld teruggeboekt naar de gebruikte betaalwijze dus staat er geen order meer open en is er niks onderweg.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:25

Dat vermoedde ik al. Wel apart dat ze deze mail gebruiken. En op die link stond zelfs dat ik het dinsdag kon verwachten.

Maar dan bestel ik het gewoon opnieuw.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:43

Weet iemand bij welke bedragen je allemaal cadeautjes krijg? Ik sta op het punt om voor +250 euro te bestellen en dan krijg je auto parfum maar wie weet is in 2 bestellingen dan wel handiger :o
Weet dat je allerlei verschillende dingen krijg bij verschillende bedragen maar alleen kan geen bedrag vinden. Ik denk als je die auto parfum bij 150 euro krijg en bij 100 euro nog iets dan deel ik het liever in 2 bestellingen. Blijf natuurlijk Hollands en ben gek op gratis dingen *D

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:47

Volgens mij bij 40 en 60 euro en zelfs bij 100 dacht ik.
Ik zou alles apart bestellen, alleen al voor de cadeautjes die je krijgt

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:53

Idd bij 40, 60 en 100. Dus lekker apart bestellen!

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:27

Dankjulliewel :D heb het in 3en besteld haha

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 17:01

Alweer even geleden dat ik wat bij Rituals gekocht had en met dit lekkere weer mijn nieuwe Banyu aangebroken. Hoog tijd om die weer aan te gaan vullen :))
Gelijk een Happiness foam erbij besteld voor de voorraad.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:33

Ik zal er wel langs kijken maar gewone zeep is niet (meer) te koop?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:40

balance schreef:
Ik zal er wel langs kijken maar gewone zeep is niet (meer) te koop?


Wat bedoel je met gewone zeep, een blok zeep? Die ken ik alleen in mini vorm in de adventskalenders.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 04:05

Ah, kijk. Ik dacht dat er ook zeep te koop was. Bedankt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:02

Bedoel je die kleine zeepjes van Karma en Sakura, Balance?
Volgens mij hebben die nooit in de winkel gelegen, maar waren het items die ze in hotels hadden. Ze worden weleens op Marktplaats aangeboden. Ik heb er ook eens wat gekocht. Gok dat ze een heel eind op zijn, maar ik wil met alle plezier even zoeken of ik er nog ergens eentje kan vinden :)

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:47

Van alles wat ik besteld had is de helft niet leverbaar 8)7
Zo jammer, hoop dat ze snel nog alles na sturen want het ene cadeautje is al de laat en de andere cadeautjes hebben nog 2 weken max de tijd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 12:50

Oh wat irritant.

@balance, ik zal even kijken of ik hier ook nog wat daarvan heb maar ik vermoed dat het al op is.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:37

tirzasarah10 schreef:
Van alles wat ik besteld had is de helft niet leverbaar 8)7
Zo jammer, hoop dat ze snel nog alles na sturen want het ene cadeautje is al de laat en de andere cadeautjes hebben nog 2 weken max de tijd.


Niet leverbaar is een annulering van het product in de order en daar krijg je een terugbetaling voor. Nasturen van niet leverbare producten word niet gedaan :j

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:33

Courses schreef:
tirzasarah10 schreef:
Van alles wat ik besteld had is de helft niet leverbaar 8)7
Zo jammer, hoop dat ze snel nog alles na sturen want het ene cadeautje is al de laat en de andere cadeautjes hebben nog 2 weken max de tijd.


Niet leverbaar is een annulering van het product in de order en daar krijg je een terugbetaling voor. Nasturen van niet leverbare producten word niet gedaan :j


Dit had ik dus niet begrepen haha, ik was beetje pissig over de mail dus hup zo verder gescrold. :+ heb wel het cadeautje gekregen, die word dan toch niet in rekening gebracht lijkt mij?
Zit mij nu te bedenken, is met een cadeau kaart gedaan voor het grootste deel en heb de kaart gelijk na bestekken weg gegooid.. gaat nooit iets terug van rituals dus denk dat kan wel.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:03

tirzasarah10 schreef:
Courses schreef:

Niet leverbaar is een annulering van het product in de order en daar krijg je een terugbetaling voor. Nasturen van niet leverbare producten word niet gedaan :j


Dit had ik dus niet begrepen haha, ik was beetje pissig over de mail dus hup zo verder gescrold. :+ heb wel het cadeautje gekregen, die word dan toch niet in rekening gebracht lijkt mij?
Zit mij nu te bedenken, is met een cadeau kaart gedaan voor het grootste deel en heb de kaart gelijk na bestekken weg gegooid.. gaat nooit iets terug van rituals dus denk dat kan wel.


Nee, dat is dan inderdaad niet helemaal goed gegaan maar kan soms gebeuren. Als alle producten in de order niet leverbaar zijn, dan zou het geschenk in principe ook geannuleerd moeten worden maar het blijft een computer systeem met een eigen wil :Y) Daar heb je gewoon geluk mee, zullen ze niet verrekenen of terug laten sturen.

Als het met een giftcard betaald is, is de terugbetaling ook op die methode terug uitgevoerd. Mocht je die niet meer hebben (afhankelijk van welk type gift card het was) kan Rituals daar een nieuwe voor verzorgen. Als het een partner giftcard is geweest geven ze waarschijnlijk een andere optie, gewoon even contacteren met jouw ordernummer en de vraag of ze de status van jouw order even willen checken. Dan zien ze snel genoeg wat er mee aan de hand is.

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Ritualsverslaafden deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:59

Coures dank voor je uitgebreide uitleg :)