Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:40

Prachtige wandelingen komen weer langs <3
Ik ga straks even een bijlees post van de laatste pagina's maken.

--

Wat Zeeland betreft,

Ik had Eelmo al geappt, maar wij waren afgelopen zomer in Ouddorp en ik heb echt zooo genoten van die omgeving. Ouddorp is dan officieel geen Zeeland maar ik heb ook wat stukjes in Zeeland meegepakt. Wij hebben dus iets verderop bij Boswachterij Westerschouwen gelopen en dat gebied vond ik echt Waanzinnig mooi en is met recht nu al 1 van m'n meest favoriete plekken in NL waar ik heb gelopen, zuid-limburg meegerekend haha! Dat vind ik echt een dikke aanrader om te lopen daar als je in de buurt bent - kan ook echt niet wachten om terug te gaan. Kunt nog prachtige stukken strand en duinen mee pakken naast het geweldige bosgebied met ook hoogteverschillen. Ik liep er toen 8km en kwam niet uitgekeken dus wil echt weer heel graag terug om meer te zien nog eens.

Even voor het idee:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Geen foto's van het bos echt omdat we de eerste 10-15min echt gigantisch harde stortregen hebben gehad en ik m'n telefoon niet meer kon bedienen haha maar daar was ik ook oprecht verrast over hoe leuk het was met de hoogteverschillen, kronkelende paadjes, etc.


--

Ik heb zondag 3,5km gelopen (en gister nog 2km aan de rand van Brunssummerheide) in Beutenaken, hier in 't zuiden. Een omgeving waar ik ontzettend graag kom. Was nu wel echt glibberen en glijden op sommige stukken want we hebben best wat klimmen en dalen gehad - 91m hoogteverschil - en het was echt heel nat en modderig. Ik mocht er gisteren en waarschijnlijk vandaag ook nog wel heel hard voor boeten, maar het was wel echt heerlijk om weer eens even op pad te zijn. Was samen met een vriendin en haar vriend gegaan (& Arya uiteraard) en merk dat het me wel helpt om niet alleen te lopen, dan vergeet ik het ziek zijn een beetje en gaat het wat makkelijker op sommige momenten.

Het was druilerig weer, nat, grijs/grauw dus ik heb op een paar selfies na geen uitzicht foto's gemaakt verder. Ik kan wel foto's delen van diezelfde wandeling die ik er in de zomer maakte bv, om een idee te geven van hoe prachtig het er is, misschien ook leuk - mocht iemand dan ooit in de omgeving zijn hier kunnen ze dit plekje in gedachten houden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-02-23 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:43

Prachtig cursebreaker

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:15

Mooie foto's Cursebreaker.

En bij Pien een heerlijke zonsopkomst.

Lizard, mooi die maan.

Zijn geen bijzondere foto's, wel met sneeuw :D
Afbeelding
Oude skischans
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoek het hutje
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:48

Mooi groen cursebreaker net of het al lente is :D

Noordje ik vind je foto's mooi hoor met dat sneeuwdek ook op de naaldbomen

Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:17

Mooi maan lizard!

Ondanks dat er geen zonopkomst was zijn je foto's mooi Pien.

Mooi impressie cursebreaker. Ik ga waarschijnlijk de 26ste wandelen bij boswachterij Westerschouwen met goof. Ben er 1x eerder geweest en vond het toen erg mooi.

Weer mooie sneeuwfoto's uit het noorden. Blijf het geweldig mooi vinden noordje.

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:27

Sneeuw is altijd mooi!
Maar ook weer leuk van Pien,en cursebreaker.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:11

Sneeuwfoto's zijn altijd fotogeniek.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:14

Noordje, weer onwijs prachtig. Dat geldt ook voor Cursebreaker <3

En op de vorrige pagina zeg ik van Lizard en Faringo ook al prachtige foto's <3

Ik mag heel voorzichtig gaan opbouwen met hardlopen. Stelt nog niet veel voor Mar ben Iig weer eens geweest. Wel erg grijs.
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:07

Je foto's en jezelf zien er goed uit. Fijn!

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:11

Ik voel me ook goed. Dus naar omstandigheden gaat het super.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:24

Super fijn Befunny.

Niet veel bijzonders zegt Noordje :+. Wij zien het hier niet vaak zo hoor!

Mooie foto's Cursebreaker

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:20

Faringo
Dankje! Van jou kwamen ook weer prachtige sfeer plaatjes voorbij zag ik, genieten zo langs dat water ook lijkt me! En ik ben al benieuwd hoe de wandeling bij het gebied van boswachterij Westerschouwen jullie gaat bevallen. Gezellig zo saampjes met Goof, leuk vooruitzicht!

lizard
Ziet er heel tof uit daar bij Boswachterij Hardenberg. Hele mooie foto’s <3

Goof
Ja toch wel lekker dat het inderdaad weer wat langer licht is richting de avond en ook vroeger licht in de ochtend.

SusanH
Die vroege ochtend foto is ook echt prachtig met die zon, zo’n warme sfeer terwijl je dan nog de dauw op ’t gras ziet liggen, love it! En het bos daar ziet er ook heerlijk uit.

pien
Dankjewel! En ook elke keer genieten van je plaatjes daar waar je nu bent, zo leuk zo’n andere omgeving op foto’s voorbij te zien komen.

noordje
Dankje, bij jou ook alweer zulke prachtige plaatjes. Wat is het toch een mooie witte wereld daar, echt fantastisch! Het hutje was even goed zoeken haha!

moonsparkle
Ja ik krijg bij het terugzien van die foto’s wel alweer zin in lente, wanneer alles weer in de bloei komt. Ik houd qua temperaturen enz wel echt meer van herfst/winter, maar qua natuur is lente en ook zomer toch ook wel heel mooi altijd.

BeFunny
Wat fijn om te lezen dat je je naar omstandigheden zo goed voelt! Je ziet er inderdaad zoals pien al aan gaf, goed uit! Heerlijke sfeer plaatjes met die mist ook erbij, vind dat altijd heel mooi om te zien.

--

Hier is het vandaag koud maar zonnig dus eigenlijk wel echt perfect wandelweer. Ik heb vandaag andere dingen moeten doen waardoor een poging tot stukje lopen er echt niet in zit. Besloten dat ik morgen ook even rustig aan ga doen - vandaag ook weer erg duizelig en hoofdpijn naast weinig energie en long klachten - en dan is de planning om donderdag met een vriendin en de honden in het heuvelland een klein rondje te doen.

Ik heb me gisteren wel heel ambitieus maar weer eens een conquerer challenge gekocht, want ik wil heel graag weer verder met medailles sparen en ik hoop dat het me ook een beetje Extra motiveert/helpt om kilometers proberen te maken weer.

Afbeelding

Heb naar verwachting 10km per week ingevuld ongeveer wat ik hoop te lopen. Te gek voor woorden want voorheen liep ik dat per wandeling vaak gewoon en nu ga ik blij zijn als het me met een week lukt :') Maar er zit geen druk op, dus als het langzamer gaat ook niet erg en als het beter gaat alleen maar leuk meegenomen. Deze challenge kon je in korte variant - 128km doen - of lange variant van 1000 nog wat, maar dat laatste is me nog wat TE ambitieus nu haha.

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:39

Zo'n nog onbelopen, vers sneeuwdek heeft toch altijd iets magisch ofzo hoor <3

BeFunny wat fijn! Succes met opbouwen, geniet ervan!

Oh Curse, je gaat de nieuwe doen? Ben je ooit nog verder gegaan met de Shire (en verder)? Beter een lager doel en het met 2 vingers in je neus halen dan een super ambitieus doel 'falen' en gedemotiveerd raken :) En alvast wandeltips voor Limburg in de pocket ook 8-)

Hier is toch de zon nog doorgekomen, dus ik ben even met Speurneus naar de stad gestrompeld gelopen. Hij had er weinig zin in vandaag, dus als compromis mocht hij iets lekkers uitzoeken in de dierenwinkel :D Waar hij altijd iedereen om zijn poot weet te winden :+ Nog even op een bankje op de kade gezeten en genoten van de zon. Lente-vitamine doen een mens goed.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:52

Heerlijk zo inderdaad, een bankje pakken en genieten van de buitenlucht en uitzicht en omgeving. Hoe bevalt het tuig van woolly wolf trouwens? En ik ben nog niet verder met die van the Shire-Mordor nee :') Vond het wel leuk om nu de eerste van de Aragorn quests te doen maar heb wel even getwijfeld of ik niet eerst door zou gaan met Shire-Mordor. Heb van de andere nu dus alleen de eerste, Shire-Bree. Als ik de huidige af heb, ga ik denk ik wel eerst de rest van de eerste doen voor ik met de Aragorn quests verderga zeg maar en dan hoop ik wel nog steeds ook een langere variant te doen ook van of deze reeks of die eerste lotr reeks, maar dat hangt even van de gezondheid af. Het heeft zoals je zegt inderdaad ook geen haast, het is meer idd nu een leuke stok achter de deur hoop ik :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:04

Noordje sneeuw is altijd mooi om te zien.

Befunny je bent goed bezig. Lekker buiten in de zon is altijd goed.

Eelmo en Speurneus tanken ook vitamine D bij.

Ik heb met dochter en hond in het losloopgebied gelopen. Hond had alleen giga bananen in de oren toen het tijd was om te gaan. Toen genegeerd en heel snel naar de auto gelopen. Mevrouw wist niet hoe snel ze moest komen dus tactiek geslaagd. Volgende keer lijn ik haar eerder aan. Er is een punt waarop ze vindt dat ze nog best even alle vogels weg kan jagen. Er zitten er alleen zoveel.


Afbeelding

Afbeelding

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:06

Eelmo, gezellig met Speurneus op het bankje <3

Befunny +:)+ Super!

Haha SusanH, dat ken ik :D
Gelukkig dat ze wel op je let. Wij hadden nl een lab die altijd op zoek was naar vertier. Die moest je echt gaan halen, want die kwam gewoon niet.
Waarom zou je als iemand anders wel met je wil spelen :')

Net terug van een wandeling.
De mist/lage bewolking wilde maar niet weggaan.
Dan krijg je dit soort foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:14

Ooohh,erg mooi!!

Ook van eelmo,en Susan.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:35

Fout gegaan
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-02-23 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:36

Noordje mooi grijs.
10 km per week is goed.
Suusan en eelmo met de hond op stap geweest. Leuk.
Ik heb zo prachtig gewandeld en flam8ngos gezien, stelt kluten, kluten, grutto's en vele anderen. Daarnaast in eenstrandtent gegeten. Het was frisjes maar kei gaaf. De golven sloegen een meter verder tegen het muurtje.
Absurd veel foto's

Afbeelding
Voorbeeld van een steltkluut (affiche )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5545
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:49

Wat tof Pien, zoveel mooie vogels!
Bijzonder fijne plaatjes heb je geschoten

Veel prachtige zonnige foto’s zeg!
Ik zag Beutenaken <3
En Arya in Zeeland. Tof die challenge

Lizard had prachtig maanlicht

Noordje juist grijs weer met heel veel sneeuw, prachtig zo op de bomen

Een hond met bananen in de oren _O-

En eentje die genoot van een traktatie van de dierenwinkel

En BeFunny knap gelopen!

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:33

Nou,Pien,je hebt een mooie dag gehad!

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:25

En wat een contrast tussen de foto's van Pien en van Noordje.

Ik heb na het hardlopen ook nog lekker gewandeld. Totaal heb ik vandaag toch alweer 11 km in de beentjes dat gaat dus echt de goede kant alweer op. Ik ga morgen of van de week even oefenen met de hondendraagzak. Als dat goed gaat kunnen we er weer op uit.

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 19:35

Is de wond Al genezen?

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:02

lizard schreef:
Is de wond Al genezen?


Er zitten nog hechtingen van binnen (die lossen op) maar die trekken niet meer. Het litteken ziet er heel netjes en rustig uit.
Ik heb groen licht gekregen van de fysio om weer op te starten met hardlopen. En wandelen deed ik eigenlijk al gewoon weer en ik mocht alles wat ik al deed gewoon door doen. Ze zien niet vaak dat het er zo goed uit ziet na 3 weken. Ik kan mijn arm ook boven mijn hoofd bewegen. Dat lukt ook vaak nog niet. Dus ik heb kennelijk een manier gevonden die werkt om goed op te bouwen. O ja ik ben gaan smeren met cbd balsem. En heb naast oefeningen ook massage oefeningen gekregen die ik nu ook dagelijks mag doen.

De rugtas is wel even spannend vandaar dat ik leeg ga oefenen

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:06

Poeh, vroege ochtenden vandaag. Waarom ben je steeds zo vroeg op Pien?
Mooi Cursebreaker, ik geniet altijd van jouw foto's. Fijn dat je weer wat op pad bent. Ieder rondje dat je loopt is er 1!
Wow, dat pak sneeuw zeg. Het ziet er zo magisch uit in dat dennenbos. Is het er ook heel stil als je er loopt? Sneeuw dempt zoveel.
Eelmo, leuk. Het zonnetje was heerlijk vandaag.
Susanh, leuk. Oh honden kunnen zo eigenwijs zijn. Ik ben bij mijn vorige hond wel eens in de auto gestapt en weg gereden terwijl ze toe keek. Dacht dat dat wel indruk maakte en ze zou komen, maar het boeide haar serieus niet _O-
Die ging haar eigen weg wel. Eigenwijze drollen.
Pien, wat een mooi gebied waar je gewandeld hebt.

Befunny, even een apart bericht voor jou.
Ik ben zo blij voor je, maar ik vind je ook gewoon zo stoer;
krijgt slecht nieuws - gaat een achtbaan in - neemt weloverwogen beslissingen - wordt geopereerd - maakt zich vervolgens niet druk over de operatie of gevolgen, maar klaagt alleen even over die KUDT-bh van je - krijgt groen licht van de fysio - trekt sportkleding aan en gaat gewoon weer hardlopen alsof het niets is.
My type of girl *\o/*
Geniet er weer van!