Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 100 van de 279 [ 6975 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 279  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

 
Profiel   

Ik heb blijkbaar geluk hier in de regio. En ja de handjes moeten er natuurlijk wel zijn, maar om een zwangere vrouw met 16 weken al te vertellen dat ze pech heeft omdat ze naar een drukkere regio verhuist vind ik ook nogal wat... ik zou zelf hopen dat de zorgverzekeraar iets meer kan betekenen dan 'jammer dan' (of wat er ook gezegd is tijdens die discussies), vooral als de drukte al even duurt. :=

Lastig hoor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:43 



 
Profiel   

Kraamzorg moest ik hier ook al voor ik geloof 15 weken geregeld hebben om een behoorlijke kans op mijn uren te hebben. En dan ook nog tips gehad van de verloskundige omdat sommige bedrijfjes gewoon failliet gaan of personeelstekort krijgen en dan zit je ook zonder..

[ img ]

Zit hier al de hele ochtend tevreden naar mijn box te kijken _O-
Duurt ergens nog lang maar ergens is het ook zo tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:48 



 
Profiel   

Azmay schreef
Heel veel sterkte met het verlies KSHancox, oneerlijk zulke dingen..

Ik heb gisteren als zombie meer slapend dan wakker doorgebracht maar mijn vriend is na zijn werk de apotheek binnen gevallen. Nu aan de omeprazol en de antagel en wat een genot zo. Heerlijk geslapen en zelfs een klein beetje energie om te rommelen. *\o/*

Maar nu weer een dutje :Z

Fijn dat het helpt!

Charlotte446 schreef
We vonden het heel fijn om er iets over te horen QueenE, zo kunnen wij het goed afronden. Jammer dat je man iet altijd een terugkoppeling krijgt.

Fijn dat je camera nu naar behoren werkt Gnome :D
Mooie ronde buik heb je! De kamer is ook heel mooi. Die wolkjes zijn te schattig <3

Lekker bezig Sting met de spullen. Geeft zeker veel rust om de spullen in huis te hebben?
Ik slik iedere maand 25.000ie omdat ik het niet zelf op peil kan houden. In de winterperiode mag ik dat zelfs wekelijks slikken van de huisarts. Laatste meting een paar weken geleden zat ik op 74 geloof ik.

Wat ontzettend verdrietig KSHancox |( Heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Hopelijk helpt het met de tips die je hebt gekregen Ballard. Ik kreeg heel vaak last van mijn vingers als ik veel schoolslag zwom. Kramp in je kuit kan betekenen dat je niet genoeg gedronken hebt.

Slaap lekker Azmay, fijn dat de medicijnen helpen :)

Ja heel fijn is dat, stuk beter voor de verwerking

linda2008 schreef
Sting, ik slik geen vitamines bij. Al mijn waardes waren goed dus ik mocht overal mee stoppen van de verloskundige :)

KSHancox, sterkte :(:)

Gnome, mooie buik :D fijn van de camera, en wat is je kamer mooi geworden :D ik wou die muurkleur juist graag voor de aankleding maar mijn vriend vond dat niks. Nooit hebben ze een mening en dan soms ineens…. :P

Ballard, ik voel ook nog niks hoor (nu 19+4) maar ik schijn mijn placenta aan de voorkant te hebben dus dan kan het sowieso wat langer duren. Soms baal ik daar van, maar met de echo’s zeggen ze steeds dat ik er nog maar even van moet genieten (hij schijnt nogal overactief te zijn := haha).

Morgen de 20 weken echo, heel veel zin in en tegelijkertijd ook wel een beetje spannend natuurlijk :o

Oh ja en geen idee of meer mensen hier last van hebben maar ik ben kennelijk met 16 weken te laat geweest om nog kraamzorg geregeld te krijgen. Inmiddels uren gediscussieerd met zorgverzekeraar etc. maar alles zit gewoon vol ondanks dat je er wettelijk gezien gewoon recht op hebt…
Kleine side-note; in de regio waar ik nu woon ben je met 16 weken op tijd, maar ik ga in april/mei nog verhuizen en daar had je kennelijk al met 10 weken moeten gaan aanvragen..

Door mijn verhuizingen kan ik ook nog niet beginnen aan babykamer en kan ik niet te veel spullen inslaan… echt jammer als ik jullie hier hoor praten over die het shoppen en de kamers enzo :=

Oh jee wat balen zeg! En particulier ook niks te vinden?? Kraamzorg heb ik geloof ik ook al wel rond 10/12 weken ofzo geregeld maar hier valt het geloof ik nog wel mee, kinderopvang ook gelukkig daar gaan we vandaag en volgende week kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:57 



 
Profiel   

KSHancox schreef
Sorry dames, ik ben weer asociaal stil op het moment. Ik probeer wel bij te lezen en zie leuke dingen voorbij komen. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. <3

Een paar weken geleden zei ik dat ik wat stiller was ivm de bruiloft van mijn partner zijn beste vriend + jeugdliefde en dat zij terminaal ziek is. Helaas ging ze onverwacht hard achteruit en is ze gisteren overleden. Echt super oneerlijk. 27 jaar. ;(

We zijn er kapot van... Mijn partner is nu daar en kan hopelijk zijn beste vriend supporten. Die kan het harder gebruiken dan ik met m'n kwaaltjes die nu opeens echt supersuf voelen. Zet je wel aan het denken over wat nu echt belangrijk is om tijd en aandacht aan te besteden.

Nogmaals sorry voor de ego post.

Hopelijk gaat het goed met iedereen en schoppen de kleintjes niet te hard. :*

Wat vreselijk verdrietig, gecondoleerd. Y;(
Zet je inderdaad even met twee benen op de grond als je zoiets meemaakt.
Zoals Gnome ook al zei, deel vooral je emoties en gevoelens ook hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:46 



 
Profiel   

Azmay schreef
Kraamzorg moest ik hier ook al voor ik geloof 15 weken geregeld hebben om een behoorlijke kans op mijn uren te hebben. En dan ook nog tips gehad van de verloskundige omdat sommige bedrijfjes gewoon failliet gaan of personeelstekort krijgen en dan zit je ook zonder..

[ [url=m/KmxcOY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit hier al de hele ochtend tevreden naar mijn box te kijken _O-
Duurt ergens nog lang maar ergens is het ook zo tijd.


Heel cute!! Hier ligt de kat er dankbaar in :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:56 



 
Profiel   

KSHancox schreef
Ik heb blijkbaar geluk hier in de regio. En ja de handjes moeten er natuurlijk wel zijn, maar om een zwangere vrouw met 16 weken al te vertellen dat ze pech heeft omdat ze naar een drukkere regio verhuist vind ik ook nogal wat... ik zou zelf hopen dat de zorgverzekeraar iets meer kan betekenen dan 'jammer dan' (of wat er ook gezegd is tijdens die discussies), vooral als de drukte al even duurt. :=

Lastig hoor.
Zorgverzekeraars hebben er schijt aan. Die beweren te bemiddelen maar in de praktijk betekent dat weinig. Ik heb al bijna 2 jaar geen huisarts in de regio. Wachtlijst is er niet, volledige patiënten stop. CZ zegt jammer dan :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:57 



 
Profiel   

What the fiets -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:14 



 
Profiel   

KSHancox schreef
What the fiets -O-
CZ be like *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:25 



 
Profiel   

Wat bizar! Vooral geen huisarts hebben in de buurt kan echt niet…

Hier ben ik al weken aan het proberen kraamzorg te regelen. Mijn moeder gaat bij ons kramen, maar wil ik niet bij de bevalling hebben. Het is blijkbaar best lastig om iemand te vinden die de bevalling wil doen en als het nodig zou zijn backup wil staan. Volgens mij heb ik nu iemand gevonden, ik hoop dat het nu eindelijk geregeld is.

Charlotte: ja ik drink dus wel genoeg. Kramp in mijn kuit is ook ‘s nachts, overdag heb ik er in principe geen last van gelukkig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:38 



 
Profiel   

Hier hebben we ook met 12 weken de kraamzorg geregeld. Best vroeg!

Wij hebben tijdens de eerste zwangerschap een ZZP kraamhulp gehad, haar zou ik wel weer willen. Helaas gaat zij net in die periode met vakantie.

Wel heb ik van haar een link gekregen met zzp kraamhulp.

Misschien heeft iemand hier er iets aan?

https://www.cooperatiekzg.nl/over/leden/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:53 



 
Profiel   

Wat raar Linda dat je met 16 weken te laat zou zijn voor Kraamzorg… Ook bij grotere instanties? Ik wilde per sé een ZZP’er en dat bleek een uitdaging te zijn in vakantiemaand Augustus.

Knuffel voor jou Hancox :(:) Probeer er over te praten met je vriend en die vriend. Erover praten is voor nabestaanden (vaak) heel erg fijn, ook al stel je voor jouw gevoel domme vragen. Mensen vragen vaak een paar weken hoe het met je gaat en daarna niet meer, terwijl jouw leven echt stil staat.

Ik heb het ook heel lang gehad Ballard, echt vreselijk om zo ‘s nachts wakker te worden. Misschien is magnesium dan een oplossing, volgens mij was dat al genoemd.

Die mobiel Ballard <3 Ik vind beestjes zo leuk voor de baby.

Hier nog steeds zo beroerd. Een paar dagen geleden had ik het daar mentaal even zwaar mee. Ik ben 3 jaar ziek geweest en door mijn nieuwe medicijnen in november heb ik 2 iets betere weken gehad. Toen begon de zwangerschap en vanaf het begin slecht/beroerd. De hormonen zullen ook niet meehelpen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:59 



 
Profiel   

Hier met 12 weken kraamzorg geregeld. Zit bij naviva. Rond de 30 weken nemen ze contact op en komen ze langs.

Wat een gedoe zeg bij sommige pfff…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 18:48 



 
Profiel   

Zzp kraamzorg is ook al met de zorgverzekeraar besproken maar ook niet meer te krijgen. Ze gaan overleggen met de Nederlandse Zorgautoriteit hoe ze dit probleem kunnen oplossen want ik ben natuurlijk niet de enige waarbij ze nu niet aan hun zorgplicht kunnen voldoen. Er werd gesproken over een pop-up kraamhotel, maar persoonlijk vind ik dat geen passend alternatief. Ik heb liever alleen de opstart van 3 uurtjes ofzo, dan dat ik dagenlang ergens anders moet verblijven.

Gelukkig is mijn zus heel ervaren (zelf 3 kids en werkt al jaren met baby’s) dus ik heb haar als back-up gevraagd. Schoonmaakhulp e.d. is er genoeg. Dus in principe redden wij het wel maarja je hebt wel recht op die uren dus eigenlijk wil ik ze ook gewoon krijgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:26 



 
Profiel   

Hier de kraamhulp geregeld met ong 20 weken, en dan was er nog keuze. Maakt dus ook echt uit in welke omgeving je zit. Onze kraamhulp komt trouwens ook wel verder weg, ze pakt 2 adressen per maand. En dan liefst een beetje uit elkaar qua uitgerekende datum, maar goed, dat heb je niet helemaal voor het zeggen natuurlijk _O- . Ze had ook al eens 2 baby’s tegelijk gehad en dan de rest van de maand niks.

Hopelijk lukt het iedereen om hulp te vinden… en opvang, als dat nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 08:34 



 
Profiel   

Charlot, nog bedankt voor het delen van de link :) helaas geen in onze regio...

Sting, zo zie je maar, wat een verschil zeg! :oo

Om 11u de 20 weken echo.... ik heb er zin in, maar vind het ook heel spannend :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 09:28 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Charlot, nog bedankt voor het delen van de link :) helaas geen in onze regio...

Sting, zo zie je maar, wat een verschil zeg! :oo

Om 11u de 20 weken echo.... ik heb er zin in, maar vind het ook heel spannend :o


Ah snap ik! Ik heb hem volgende week en heb hetzelfde gevoel. Veel plezier en succes vandaag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 09:48 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Charlot, nog bedankt voor het delen van de link :) helaas geen in onze regio...

Sting, zo zie je maar, wat een verschil zeg! :oo

Om 11u de 20 weken echo.... ik heb er zin in, maar vind het ook heel spannend :o


Veel succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:56 



 
Profiel   

Sting schreef
Mooi kamertje Gnome! En flinke buik al, leuk om te zien hoe dat verschilt per persoon.

Hier begint de kamer flink vol te staan... Sinds gisteren een kinderwagen (incl alle nodige accessoires), maxicosi, wipstoel en badje gekregen/gekocht. Hiervoor voornamelijk kleinere dingen, dus dit is wel even wennen in volume, haha!
Qua gezondheid gaat het hier goed, in de avond vaak een erg vol gevoel, dus probeer wat minder op te scheppen (maar heb wel honger!). Morgen 26 weken. Werk is onrustig, dus nu aangegeven dat ik niet meer alleen op de locatie wil staan en dat is prima en geregeld. Fijn!

Hoeveel vitamine d slikken jullie bij? Zag laatst het topic hier op bokt voorbij komen en dat zijn wel andere hoeveelheden dan wij zelf berekend hadden met hulp van het voedingscentrum...

Fijn dat je niet meer alleen hoef te staan, veilig gevoel.

Gaat snel 26 weken alweer.

Hier slik ik niks aan vitamines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:46 



 
Profiel   

KSHancox schreef
Sorry dames, ik ben weer asociaal stil op het moment. Ik probeer wel bij te lezen en zie leuke dingen voorbij komen. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. <3

Een paar weken geleden zei ik dat ik wat stiller was ivm de bruiloft van mijn partner zijn beste vriend + jeugdliefde en dat zij terminaal ziek is. Helaas ging ze onverwacht hard achteruit en is ze gisteren overleden. Echt super oneerlijk. 27 jaar. ;(

We zijn er kapot van... Mijn partner is nu daar en kan hopelijk zijn beste vriend supporten. Die kan het harder gebruiken dan ik met m'n kwaaltjes die nu opeens echt supersuf voelen. Zet je wel aan het denken over wat nu echt belangrijk is om tijd en aandacht aan te besteden.

Nogmaals sorry voor de ego post.

Hopelijk gaat het goed met iedereen en schoppen de kleintjes niet te hard. :*

Heel veel sterkte. Verschrikkelijk zo jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:48 



 
Profiel   

Gnome mooie buik en verschil zien je goed.

Hier groeit het ook hard, te hard [ img ]
23 weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:49 



 
Profiel   

Super leuk!! Na 20 weken gaat het inderdaad snel haha. Lijkt wel of je buikspieren dan ineens zeggen: laat ook maar :+

Je ziet er super uit hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 11:54 



 
Profiel   

Jullie gaan echt heel snel. Maar ik ga een poging doen om op wat meerder mensen te reageren.
Ik slik al sinds begin van de zwangerschap Davitamon Compleet (met visolie, want ik eet verder geen vis).

KSHancox sterkte nog, dat soort dingen zijn altijd erg heftig. Zeker met extra hormonen lijken dat soort dingen me extra hard aan te komen.

linda2008 Hopelijk is alles goed met de 20 weken echo. Daar zie ik ook nog wel een beetje tegenop. Geen idee ook hoe groot de kans is na een goede 13 weken echo dat het met 20 weken ineens niet goed zou zijn.
Hopelijk na de 20 weken echo een beetje (extra) genieten van alles.
In welke omgeving zit je (voor Kraamzorg)? Wellicht kan ik je nog wel een adresje geven waar je het kunt proberen.

Kraamzorg moet je inderdaad al heel vroeg bij zijn...echt bizar. Hier met geloof ik 12 weken geregeld, en ik was schijnbaar al laat, want de eerste 5 bedrijven hadden geen plek.
Gelukkig zijn wij daar vrij nuchter in... In Afrika kennen ze ook geen kraamzorg, en die kinderen worden ook groot.
Misschien niet ideaal, maar ik heb gelukkig veel (schoon)zussen die ook midden in de kleintjes zitten, dus die kunnen vast links en rechts ook wat helpen/tips geven daar waar nodig.

Mooi om al die buikfoto's te zien. Ik voel me met 17 weken echt al een klein olifantje...hihi. Bij mij kun je er echt al niet meer onderuit zeg maar. draag ook al sinds 9 weken zwangerschap, zwangerschapskleding.

Mensen nog tips hier voor leuke (grote) babywinkels? Op dit moment is Prenetal hier wel een favoriet (en lang leve de hormonen, ik moet al bijna huilen bij binnenkomst, slaat echt nergens op, want ik heb eigenlijk helemaal niks met baby's)
Ik heb laatst een bestelling geplaatst bij Mamaloes, alleen het pakket was schijnbaar beschadigd, dus DHL heeft het teruggestuurd, maar het is daar nog niet aangekomen.
Gisteren gebeld met Mamaloes, maar echt, nog nooit zulke onbeschofte klantenservice aan de lijn gehad. Ze sturen het pakket niet opnieuw op. in het beste geval, heb ik over een paar weken het geld terug op mijn rekening. (We hebben het over een paar honderd euro).
Als ik de spullen nog wilde, moest ik ze maar opnieuw bestellen. (ja natuurlijk, en dan het risico lopen nog meer geld kwijt te zijn).
Ik betaal nog liever een paar tientjes meer, dan dat ik daar nog een euro heen breng. (en dat terwijl ik er afgelopen periode toch voor een paar 100 euro heengebracht heb).
Echt bizar, ook de dame aan de telefoon was absoluut niet meewerkend en meedenkend en gewoon echt tegen het onbeschofte aan.
(en de revieuws op internet liegen er ook niet om moet ik zeggen).

maar goed, online hebben ze een leuk assortiment, maar ik wil nu mijn geld dus liever naar een andere winkel brengen. (Ben groot fan van het merk Jollein).
Iemand bij van Asten geweest? Dat is wel bij ons in de buurt, maar wil eigenlijk alleen gaan als het de moeite is.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:10 



 
Profiel   

Hoihoi!

@ Freekieee
Jaaa ik heb nu al wel heftigere dromen dan voorheen hoor. Gek wat zo’n zwangerschap doet. De meest gekke dingen komen voorbij. Wel vaak met iets dat zich die dag heeft afgespeelt of waar ik aan gedacht heb, maar dan in een vorm die heeeeel ver van de realiteit staat.

@ Gnome
Ai, zo’n bilspier lijkt me echt mega vervelend. Die kleur op de muur van de babykamer, wow! Echt heel erg mooi.

@Azmay
Oh jeetje maagzuur is zo vervelend he. Dat je er zoveel last van krijgt lijkt me ook niet helemaal handig. Gelukkig nu al wel wat beter kunnen slapen door de medicijnen.

@QueenE
Ah wat zonde voor je pony. EORTH lijkt me echt vreselijk pijnlijk. Hopelijk is hij er nu mee geholpen.

@Sting
Ik slik op het moment niks bij. Heb wel weer een boodschappenlijstje van het Kruidvat maar omdat ik ziek ben geweest nog even niet aan toe gekomen. Een beetje extra Vitamine D kan op het moment niet echt kwaad geloof ik.

@KSHancox
Jeetje 27 jaar wat heftig. Heel veel sterkte!

@linda2008
Ik snap helemaal dat je graag wat wilt voelen. Ik vond die weg naar de 20 weken echo toe ook echt lang. Je voelt nog niks en ook nog niet zoveel controle bij de verloskundige.
Mijn placenta zit ook voor. Zit nu op 23+3 en voel het denk ik sinds een week of 3. Scheelt misschien wel dat het de 2e is.
Wat een gedoe ook met de kraamzorg joh. Het is echt megadruk overal he.
Onze verloskundige praktijk heeft een eigen kraamzorg-tak., en had geluk dat er nog plek was. Heb geloof ik al 3 keer de vraag gekregen of ik kraamzorg heb, just in case :+.
Wie is er trouwens eerder uitgerekend? Jij of Raika? Zij is een Brijol toch? Heb zelf ook een Brijol merrie gehad. Een brunblakk uit een Alm Glimt moeder. Zij staat nu geloof ik in Groningen (Of was het nou Friesland :') )



Ik begin me gelukkig weer steeds beter te voelen. Heb wel een heel scala gehad. Neusverkouden, keelpijn, koorts, erg vermoeid, geen eetlust. Goed voor de weegschaal normaal gesproken. Nu wat minder :+.
Kleintje wel iedere dag gevoeld dus wat dat betreft prima.
Gisteren is onze oudste 8 geworden en stond het weekend in het teken van feest. Ze wilde haar kinderfeestje thuis doen en voor de volwassenen een zelfgemaakte taart. Allemaal prima, maar ik neem mezelf altijd veel te veel op de hals, ieder jaar weer. Maar nu de zwangerschap erbij en hop, dan hoef je maar iets kleins op te pikken schijnbaar :D. Maar goed, the show must go on...
Kinderfeestje was horror. De kids vonden het gezellig. Hoewel mijn eigen dochter ze soms ook wel te druk vond. Maar er zaten een stel rotzakken tussen. Geen enkel respect voor ons of onze spullen. Als onze dochter zich zo zou gedragen als ze bij een ander was zou ik me kapot schamen. -O- En ondertussen stond ik daar al rillend met koorts het e.e.a. te verkroppen. Misschien geluk, want bloed onder mijn nagels vandaan...
Zondag ben ik wel zeker 2.5 uur bij de visite geweest en heb ik voor de rest in bed gelegen. :+


Wat babykamer betreft zijn wij nog helemaaaal niet ver. Nu is de babykamer eigenlijk de opslag voor wat bedrijfsmiddelen van mij waar ik geen andere plek voor heb. Ben wel bezig geweest met herinrichten waardoor ik de ruimte heb kunnen beperken. Wil ook nog wel een kleurtje op de muur denk ik, is nu niet zo netjes meer. Maar goed, we zeiden tegen elkaar van "Wat heeft een baby nou eigenlijk nodig". En die heeft er vast geen hinder van dat er wat werkspullen van mama staan :+. En de 1e maanden zal ze toch bij ons in de kamer slapen. Ik ben al wel heel erg druk geweest met het uitzoeken van kleertjes, want die heb ik van onze oudste grotendeels bewaard. Onze oudste was 4060gram en 54cm en heeft haar leuke maatje 50/56 jurkjes maar een paar keer aan gekund. Misschien dat het haar zusje wel lukt om ze vaker te dragen.
Verder hebben wij wel een hoop dingen weg gedaan omdat een paar jaar geleden het idee was dat er echt geen meer zou komen. Dus we moeten nog een andere kinderwagen. Nu wilt mijn vriend graag de oude kinderwagen van zijn ouders gebruiken, maar ik moet eerst nog maar eens zien of ik dat wat vind := .


Mijn buik begint nu wel flink te groeien. Maar ik moet zeggen dat mijn broeken (op 1 na) eigenlijk nog steeds best lekker zitten. Met het knoopje open dan. Dragen jullie al volle bak positiekleding?


Wat ik dit keer ook ontzettend moeilijk vind is een passende naam.
Ik heb een lijstje met mooie namen, mijn vriend heeft er 1. Ik vind die ene naam van hem niet echt wat. Dus helaas pindakaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:57 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Jullie gaan echt heel snel. Maar ik ga een poging doen om op wat meerder mensen te reageren.
Ik slik al sinds begin van de zwangerschap Davitamon Compleet (met visolie, want ik eet verder geen vis).

KSHancox sterkte nog, dat soort dingen zijn altijd erg heftig. Zeker met extra hormonen lijken dat soort dingen me extra hard aan te komen.

linda2008 Hopelijk is alles goed met de 20 weken echo. Daar zie ik ook nog wel een beetje tegenop. Geen idee ook hoe groot de kans is na een goede 13 weken echo dat het met 20 weken ineens niet goed zou zijn.
Hopelijk na de 20 weken echo een beetje (extra) genieten van alles.
In welke omgeving zit je (voor Kraamzorg)? Wellicht kan ik je nog wel een adresje geven waar je het kunt proberen.

Kraamzorg moet je inderdaad al heel vroeg bij zijn...echt bizar. Hier met geloof ik 12 weken geregeld, en ik was schijnbaar al laat, want de eerste 5 bedrijven hadden geen plek.
Gelukkig zijn wij daar vrij nuchter in... In Afrika kennen ze ook geen kraamzorg, en die kinderen worden ook groot.
Misschien niet ideaal, maar ik heb gelukkig veel (schoon)zussen die ook midden in de kleintjes zitten, dus die kunnen vast links en rechts ook wat helpen/tips geven daar waar nodig.

Mooi om al die buikfoto's te zien. Ik voel me met 17 weken echt al een klein olifantje...hihi. Bij mij kun je er echt al niet meer onderuit zeg maar. draag ook al sinds 9 weken zwangerschap, zwangerschapskleding.

Mensen nog tips hier voor leuke (grote) babywinkels? Op dit moment is Prenetal hier wel een favoriet (en lang leve de hormonen, ik moet al bijna huilen bij binnenkomst, slaat echt nergens op, want ik heb eigenlijk helemaal niks met baby's)
Ik heb laatst een bestelling geplaatst bij Mamaloes, alleen het pakket was schijnbaar beschadigd, dus DHL heeft het teruggestuurd, maar het is daar nog niet aangekomen.
Gisteren gebeld met Mamaloes, maar echt, nog nooit zulke onbeschofte klantenservice aan de lijn gehad. Ze sturen het pakket niet opnieuw op. in het beste geval, heb ik over een paar weken het geld terug op mijn rekening. (We hebben het over een paar honderd euro).
Als ik de spullen nog wilde, moest ik ze maar opnieuw bestellen. (ja natuurlijk, en dan het risico lopen nog meer geld kwijt te zijn).
Ik betaal nog liever een paar tientjes meer, dan dat ik daar nog een euro heen breng. (en dat terwijl ik er afgelopen periode toch voor een paar 100 euro heengebracht heb).
Echt bizar, ook de dame aan de telefoon was absoluut niet meewerkend en meedenkend en gewoon echt tegen het onbeschofte aan.
(en de revieuws op internet liegen er ook niet om moet ik zeggen).

maar goed, online hebben ze een leuk assortiment, maar ik wil nu mijn geld dus liever naar een andere winkel brengen. (Ben groot fan van het merk Jollein).
Iemand bij van Asten geweest? Dat is wel bij ons in de buurt, maar wil eigenlijk alleen gaan als het de moeite is.....


babypark en van asten kunnen wij altijd wel slagen. van asten in tilburg al meerdere keren geweest. Mooie ruime winkel en groot assortiment. Babypark in Enter is ook heel fijn. Babydump in Hellendoorn is kleiner. Komen we vaker voor wat kleiner spul. Boxkleden, beddengoed etc.

Hier ben ik nu ruim 27 weken. Buik begint echt groot te worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:01 



 
Profiel   

Marjon, vervelend joh, dat ziek zijn!
Op een kinderfeestje kom je er denk ik inderdaad achter hoe sommige kinderen (NIET) opgevoed zijn...wat een drama. Ik denk dat ik daar heel slecht op ga.
Daar wil ik wel veel aandacht aan gaan besteden: Respect voor mensen, en hun spullen.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Je weerstand gaat echt achteruit tijdens zo'n zwangerschap (ik kwam achter mijn zwangerschap doordat ik ineens blaasontsteking had)

Babykamer doe je ook vooral voor jezelf volgens mij...hihi. Geloof inderdaad niet, dat als de baby een bed heeft, het voor de rest echt uitmaakt hoe het er wel of niet uit ziet.
Ik vind het wel superleuk om het in te richten etc. Nu staat bij ons de pc/bureau er nog, want die kunnen pas naar zolder als daar internet is. Maar zodra er internet is, maak ik dezelfde week de rest van de babykamer nog in orde denk ik..haha

Hoe doet de rest dat eigenlijk? Laten jullie de kleine direct in zijn eigen kamer slapen, of eerst bij de ouders op de kamer. En waarom wel/niet.
Zit nog heel erg te twijfelen over de eerste weken. Aan de andere kant, wil ik ook gewoon dat de kleine went aan een eigen kamer en dat dat de slaapplek is. Wat een keuzes allemaal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 100 van de 279 [ 6975 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 279  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen