Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:36

Qimm schreef:
Draag je een sjaal?


Hahaha dit, bij mij altijd de boosdoener :')

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:24

_activeme schreef:
Hallo. Ik ben begin december serieus gaan kijken naar mijn haar. Ik deed regelmatig föhnen of mijn haar krullen/stijlen. Ook heb ik ruim 2 jaar highlights (blond) laten zetten. Begin december was de kapper er en heeft er een stuk afgehaald. Hierdoor ben ik erachter komen dat ik wat slag heb. Inmiddels al zo'n 4 maanden niet meer geverfd.

Dit zijn mijn haar eigenschappen
Haartype/krul: 2
Haardikte: dun/gemiddeld
Porositeit: Hoog

Ik gebruik deze producten:
Shampoo van Yari
Co wash van as I am
Aunt jackie's Soft & Sassy Conditioner
Yari Green Curls light-weight
Syoss Keratin Mousse
Yari gel
Yari Curl Activator
Yari Masker

Maar het gewenste resultaat krijg ik nog niet. Het heeft tijd nodig dat weet ik. Maar als mijn haar nat is zitten de slag/krullen mooi. Ik föhn mijn haar met de diffuser, laagste stand met af en toe koude lucht erbij. Meeste krullen verwijden en er blijft een kleine beetje slag over.

Ik heb zelf al wat rond gekeken op internet maar ik lees overal wel iets anders. Dus het is behoorlijk verwarrend. Ook zijn er zoveel producten bij de ene werkt dit en bij de andere weer dit. Ik heb zo'n idee dat de spullen die ik nu heb te zwaar zijn voor mijn haren. Moet ik wel of geen proteine gebruiken? Maar bij welke producten is het beste om proteine gebruiken?

Ik wil niet van alles aanschaffen, dan loop ik leeg :') maar het is denk ik ook een kwestie van proberen welke producten werken bij mij. Wie kan mij helpen?

Na het wassen met de co wash & gebruik van styling producten: mouse, light-weight, curl activator en gel.
[ [url=m/HknRBo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het fohnen en zo'n 2,5 uur verder
[ [url=m/wtUJKf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel een lastige! Ik zou als ik jou was minder product er in doen, want dat verzwaart vaak je haar. Daarnaast zou ik ook niet al te veel conditioner er in laten zitten, ook vanwege het verzwarende effect. Wat je ook nog kan proberen is om je haar met een handdoek droger te scrunchen voordat je gaat fohnen. Dat zorgt er bij mij voor dat er nog net iets meer krul in komt en het niet direct uitzakt voor het de fohn in gaat. Als je dan daarna je gel er in stopt en snel fohnt, heb je kans dat je meer krul creeert.


Ik heb nog een vraag voor mensen met 3a/b haar: welke leave in conditioner gebruiken jullie? Ik heb Yari gebruikt maar vond die te zwaar, en heb nu een tijdje Aunt Jackies dont shrink gebruikt, maar ik wil eigenlijk dat mijn haar wel wat shrinkt dus wil nu opzoek naar een andere. Ik heb verder alle eigenschappen redelijk medium haar, met of zonder proteine maakt mij ook niet heel veel uit.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:37

DideH schreef:
Qimm schreef:
Draag je een sjaal?


Hahaha dit, bij mij altijd de boosdoener :')


Nee, geen sjaal bij mij.

Suliko

Berichten: 4314
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:22

_activeme schreef:
Hallo. Ik ben begin december serieus gaan kijken naar mijn haar. Ik deed regelmatig föhnen of mijn haar krullen/stijlen. Ook heb ik ruim 2 jaar highlights (blond) laten zetten. Begin december was de kapper er en heeft er een stuk afgehaald. Hierdoor ben ik erachter komen dat ik wat slag heb. Inmiddels al zo'n 4 maanden niet meer geverfd.

Dit zijn mijn haar eigenschappen
Haartype/krul: 2
Haardikte: dun/gemiddeld
Porositeit: Hoog

Ik gebruik deze producten:
Shampoo van Yari
Co wash van as I am
Aunt jackie's Soft & Sassy Conditioner
Yari Green Curls light-weight
Syoss Keratin Mousse
Yari gel
Yari Curl Activator
Yari Masker

Maar het gewenste resultaat krijg ik nog niet. Het heeft tijd nodig dat weet ik. Maar als mijn haar nat is zitten de slag/krullen mooi. Ik föhn mijn haar met de diffuser, laagste stand met af en toe koude lucht erbij. Meeste krullen verwijden en er blijft een kleine beetje slag over.

Ik heb zelf al wat rond gekeken op internet maar ik lees overal wel iets anders. Dus het is behoorlijk verwarrend. Ook zijn er zoveel producten bij de ene werkt dit en bij de andere weer dit. Ik heb zo'n idee dat de spullen die ik nu heb te zwaar zijn voor mijn haren. Moet ik wel of geen proteine gebruiken? Maar bij welke producten is het beste om proteine gebruiken?

Ik wil niet van alles aanschaffen, dan loop ik leeg :') maar het is denk ik ook een kwestie van proberen welke producten werken bij mij. Wie kan mij helpen?

Na het wassen met de co wash & gebruik van styling producten: mouse, light-weight, curl activator en gel.
[ [url=m/HknRBo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het fohnen en zo'n 2,5 uur verder
[ [url=m/wtUJKf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat je veel te veel producten gebruikt die elkaar niet aanvullen, maar het alleen maar zwaar maakt. Gel werkt bij mijn haar met slag sowieso niet, is te zwaar. Ik gebruik alleen mousse als laatste voor wat definitie waarbij ik focus op de uiteindes. Alle curl creams (zoals de activators en dergelijke) voegen bij mij ook niets toe, maakt het meer pluizig en sneller vet.

Ik ben absoluut geen expert en doe maar wat. Maar na meerdere producten te gebruiken werkt dit voor mij het beste.

Ik was het met petal fresh shampoo, daarna petal fresh conditioner. De 2e x in de week was ik alleen met conditioner. Met shampoo dus maar 1x in de week. Ik kam het goed door als de conditioner erin zit.
Zoveel mogelijk droog crunchen met een katoenen doek/shirt. Daarna doe ik er een heel klein beetje nutricurl conditioner in en nutricurl antifrizz foam. Dit crunch ik er verder in met de doek en haal daarmee het overtollige product eruit.
Ik laat het iets drogen aan de lucht, doe er dan wat mousse in en laat het dan helemaal drogen aan de lucht. Dat wat hard wordt door de mousse crunch/wrijf ik er nog even uit met mijn handen.

Dus producten:
Petal fresh shampoo 1x pw
Petal fresh conditioner 2x pw
Nutricurl conditioner wella beetje erin kneden op vochtig haar
Nutricurl antifrizz foam wella zelfde, goed crunchen
Nivea of wella nutricurl mousse, klein beetje, focussen op puntjes

Vanochtend na douchen om 10:00, was nog half nat terwijl ik naar de uni fietste.
Afbeelding

Vanmiddag om 14:00 op de uni, helemaal droog, licht voor de foto was niet echt ideaal :')
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:55

DideH schreef:
Qimm schreef:
Draag je een sjaal?


Hahaha dit, bij mij altijd de boosdoener :')

Een echt zijde sjaal kopen werkt! :j

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:05

_activeme schreef:
rina schreef:
@Activenne denk erom, Less is more. Helemaal met een type 2 haar. Ik heb dan een hele lage porositeit, maar zodra ik iets teveel product gebruik vallen mijn krullen ook eruit. Het wordt snel te zwaar. Daarbij ook nog eens, let op met de Yari producten, die zijn voor wavy en type 2 haar vrijwel allemaal te zwaar.
Zware producten kan je bijna altijd herkennen aan stevige massa's. Lees hoe vloeibaarder het product hoe lichter het product ook is.

Ik zou gewoon eens gaan experimenteren met minder product. Zeg wassen, conditioner, mouse en verder niets. Kijk wat dat oplevert. En mocht je denken ik ben iets meer nodig kan je altijd een product toevoegen aan je routine.
Of je wel of niet proteine nodig bent is moeilijk zo te zeggen. Ook dat is een kwestie van uitproberen. Net als hoe vaak wassen. Ook in welke producten dan wel of niet proteine is hetzelfde verhaal. Het is gewoon een zoektocht.

We zitten nu in de winter, en mijn haar wil ineens ook compleet wat anders. Het is dus ook (tenminste voor mijn haar) afhankelijk van het weer wat nodig is. Ik was het nu met een shampoo zonder proteine, doe er een heel klein beetje leave in (zo uit mijn hoofd heeft die wel proteine) in. Een druppie gel, en wat mouse. Maar het kan van de zomer weer compleet anders zijn. Het blijft zoeken naar wat werkt en wat niet. Om niet falliet te gaan met van alles proberen, er is een site die proefverpakkingen verkoopt.


Ik heb inderdaad al geprobeerd om alleen te wassen, conditioner en mouse, met en zonder fohn etc. Alles al een beetje toegevoeg of weggelaten om te proberen. Wertke helaas niet. Oh dat stukje van hoe vloeibaarder wist ik niet, thanks. Ik ga eens op die site kijken bedankt.


En in aanvulling op wat al door mijn voorgangers is gezegd: de techniek waarmee je producten gebruikt, is ook belangrijk.
https://www.instagram.com/reel/CmT7oukI ... _copy_link deze video geeft daar best veel duidelijkheid over.

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:37

Ik volg inderdaad IngeCurls al. Als wat dingen toegepast maar (nog) zonder resultaat. Ik heb nu minder producten gebruikt maar dan zakt het nog sneller uit helaas. Maar heb gelezen dat sommige producten te zwaar zijn voor mijn haren. Vandaag heb ik mijn haren gewassen met Noughty Shampoo to the rescue, daarna aunt jackies conditioner, curly secret gel in kletsnat haar gedaan en het overige water eruit geknepen met een t shirt. Daarna Noughty Thirst Aid erin gedaan, geföhnd met een diffuser. Mijn haar is super zacht geworden, voelt wel heel lekker aan maar helaas weinig slag. Gebruik ik teveel of te weinig proteine? In welke producten kunnen het beste proteine inzitten? Het is voor mij nog allemaal nieuw :'). Dus nog heel erg lerende hierin.

Ik denk dus dat de noughty producten niks is voor mijn haar :').

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:01

_activeme schreef:
Ik volg inderdaad IngeCurls al. Als wat dingen toegepast maar (nog) zonder resultaat. Ik heb nu minder producten gebruikt maar dan zakt het nog sneller uit helaas. Maar heb gelezen dat sommige producten te zwaar zijn voor mijn haren. Vandaag heb ik mijn haren gewassen met Noughty Shampoo to the rescue, daarna aunt jackies conditioner, curly secret gel in kletsnat haar gedaan en het overige water eruit geknepen met een t shirt. Daarna Noughty Thirst Aid erin gedaan, geföhnd met een diffuser. Mijn haar is super zacht geworden, voelt wel heel lekker aan maar helaas weinig slag. Gebruik ik teveel of te weinig proteine? In welke producten kunnen het beste proteine inzitten? Het is voor mij nog allemaal nieuw :'). Dus nog heel erg lerende hierin.

Ik denk dus dat de noughty producten niks is voor mijn haar :').


Ik denk dat jij je haar nu een overdosis aan proteïne hebt gegeven :D De shampoo, conditioner en first aid is allemaal met proteïne. Ja dan voelt je haar heerlijk zacht, maar blijft er weinig over van de krullen. Persoonlijk denk ik dus niet dat het aan de Noughty ligt, maar dat je een beetje teveel van het goede gedaan hebt. Wat voor jou haar werkt kan ik zo niet zeggen, maar ik weet van de mijne, dat die zon overdosis niet leuk vinden. Mijn shampoo heeft daarom ook geen proteïne (of zeldzaam, heeeeeeel af en toe gebruik ik 1 met, maar dan voel ik al aan mijn haar dat het even iets meer nodig is). Zelfs de conditioner met proteïne gebruik ik maar zelden. Ook hier weer dan voel ik aan mijn haar dat het wat stroo-ig aanvoelt. Anders gebruik ik 1 zonder. De leave-in heeft wel proteïne, en meestal (zeg maar het gros van de tijd) is dat meer dan voldoende voor mijn haar. Ik heb overigens ook een sprayfles (die je normaal voor de dagen erna gebruikt om op te frissen) met die leave-in verdund met water. Er zijn wasdagen dat ik zelfs niet gewoon leave-in erin doe maar alleen die sprayfles gebruik.

Voor de niet-wasdagen doe ik opfrissen met water en als het vochtig is soms even die fles met leave-in verdund met water.

Het is echt zoeken wat voor je haar werkt en wat niet. Maar de routine die je nu gedaan hebt lijkt dus echt teveel.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:24

af en toe ben ik nieuwsgierig naar producten, dus toch maar weer eens een aantal proefjes besteld.
Treluxe serum en Treluxe Cream en de Boucleme seal Cream en seal conditioner. Vanmorgen de Treluxe serum gebruikt, ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd hoe het vanavond is met dit droge en koude weer :)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:26

Activeme, volgens mij is die Aunt Jackie ook zwaar toch?

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:51

Bij mij merk ik dat ik echt wel eens per week het haarmasker van de kruidvat eigen merk nodig heb qua proteïnes en in mijn mousse zit ook proteïne. Voeg ik dit niet toe, dan zakt het inderdaad uit. Op een wasdag doe ik dus CG shampoo en daarna het haarmasker er even in laten zitten. Vervolgens uitspoelen. Dan een klein drupje yari leave-in, daarna de curl activator en een heel klein beetje snot. Ondertussen doe ik veel scrunchen en dan föhn ik het droog. Op alle andere dagen doe ik simpel 's ochtends met water verdunde conditioner een beetje en de syoss keratin mousse en dan zit er gewoon leuk slag in. Wel moet ik het op een wasdag nog even scrunchen met wat olie. Ik heb 2A/B haar, hoog poreus, geblondeerd en dun. Ik heb wel aan de ene kant betere/leukere slag erin dan de andere kant. Let niet op mijn creepy selfie hoofd. En gedurende de dag wordt het overigens ook minder qua losse slierten en meer zo'n golvende haren qua kapsel. Dit was net aan droog en voor op mijn CV. :')
Afbeelding

Heel soms als het echt niet zit, was ik het tussendoor opnieuw met alleen een conditioner om het product te verwijderen. Ik vind de mousse overigens verschrikkelijk, want daar wordt mijn haar zo stug van. En verder wil ik nadat deze grote fles yari leave in op is wat anders proberen. Ik heb eerst ook de hello wave shampoo van noughty gehad, die vond ik erg slecht in het verwijderen van de talgopbouw. Ik gebruik nu eentje van shea moisture, de manuka honey en yogurt shampoo en die vind ik wel fijn.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 08-02-23 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:01

Jorex, Yari is zwaar en geeft vaak van die uitgezakte slierten. Snot gel is ook niet denderend voor wavy haar. Mousse werkt bij mij ook niet, begin ik niet meer aan :)
Je haar zit echt leuk op de foto!

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:06

Als ik mijn snot overigens er compleet uit laat dan zitten mijn krullen niet meer dan 3-4 uren erin. Ik gebruik echt ongeveer een erwt qua dosis, grappige is dat dan op de andere dagen dus alleen verdunde conditioner en mousse volstaat. En van de leave-in onverdund gebruik ik inderdaad ook niet meer dan een pompje. Maar dat is dus puur als ik het gewassen heb met shampoo en ik in principe op 0 begin elke week. En ik ben vrij inconsistent met wel of niet mijn routine doen. Vorige week had ik steil haar, want niks erin gedaan. Maar ik vind het gewoon stom dan links wel leuk wil doen en rechts gewoon nog van die uitgezakte slierten, ik doe echt beide kanten precies hetzelfde. :')

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:14

Ik zeg ook niet dat je geen gel moet gebruiken :D
Snot is gewoon troep, vol microplastics

Qimm

Berichten: 15161
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:37

Afbeelding

Maar eens weer naar de kapper geweest, ben er blij mee 8-)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 00:12

Flink stuk eraf of niet?

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:32

zei ik recent nog dat mousse bij mij niet werkt....ik moet erop terugkomen :D :+
Zag ergens op YouTube een video met vergelijkingen mousse versus foam en toen kreeg ik toch weer inspiratie. Normaal gesproken voeg ik pas producten toe als ik al uit de douche ben en m'n haar kort in een microvezel handdoek heeft gezeten, nu heb ik de mousse (John Frieda) direct na het wassen gebruikt, m'n haar nadat ik het had gewassen en uitgespoeld alleen even 1x uitgeknepen. Mousse erin, doorgeborsteld en toen erin gescruncht. Daarna handdoek erover en toen aangekleed. Toen kinky Curly custard erin, met denman doorgeborsteld en gescruncht.Gedroogd met diffuser. Stomverbaasd over het resultaat, nog nooit zoveel slag gehad, ook op dag 2 en 3. Dus...probeer af en toe iets anders als het niet werkt, resultaat kan heel anders zijn :D

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:38

Kinke schreef:
zei ik recent nog dat mousse bij mij niet werkt....ik moet erop terugkomen :D :+
Zag ergens op YouTube een video met vergelijkingen mousse versus foam en toen kreeg ik toch weer inspiratie. Normaal gesproken voeg ik pas producten toe als ik al uit de douche ben en m'n haar kort in een microvezel handdoek heeft gezeten, nu heb ik de mousse (John Frieda) direct na het wassen gebruikt, m'n haar nadat ik het had gewassen en uitgespoeld alleen even 1x uitgeknepen. Mousse erin, doorgeborsteld en toen erin gescruncht. Daarna handdoek erover en toen aangekleed. Toen kinky Curly custard erin, met denman doorgeborsteld en gescruncht.Gedroogd met diffuser. Stomverbaasd over het resultaat, nog nooit zoveel slag gehad, ook op dag 2 en 3. Dus...probeer af en toe iets anders als het niet werkt, resultaat kan heel anders zijn :D


Dan deed je het voorheen stijlen op te droog haar.
Je kan het eventueel ook voor het stijlen wat natter/vochtiger maken met een vernevelaar.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:50

Wat gebruiken jullie veel producten ineens!
Ik was het 2 keer per week met Jean Paul myne shampoo, conditioner erin. En dan leave in ( klein drupje) van JPM en 2 kleine drupjes olie van JPM. Als het droog is soms nog olie en leave in gemengd erin, wederom klein drupje van beiden. Zit eigenlijk altijd! En mijn haar is ruim tot over mijn schouders.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:57

mag ik vragen welke producten je precies van jpm gebruikt?
Zij hebben zo'n groot assortiment

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:10


Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:26

MirandaDvG schreef:
Dan deed je het voorheen stijlen op te droog haar.
Je kan het eventueel ook voor het stijlen wat natter/vochtiger maken met een vernevelaar.


Dat deed ik express, dat werkt beter met de andere producten :D

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:28

Benzz schreef:
Wat gebruiken jullie veel producten ineens!
Ik was het 2 keer per week met Jean Paul myne shampoo, conditioner erin. En dan leave in ( klein drupje) van JPM en 2 kleine drupjes olie van JPM. Als het droog is soms nog olie en leave in gemengd erin, wederom klein drupje van beiden. Zit eigenlijk altijd! En mijn haar is ruim tot over mijn schouders.


dat verschilt per persoon. Ik gebruik helemaal niet veel, eigenlijk bijna nooit leave-in omdat veel producten snel te zwaar worden. Nu mousse ipv curling jelly, maar eerder curling jelly en gel

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:42

Kinke schreef:
Benzz schreef:
Wat gebruiken jullie veel producten ineens!
Ik was het 2 keer per week met Jean Paul myne shampoo, conditioner erin. En dan leave in ( klein drupje) van JPM en 2 kleine drupjes olie van JPM. Als het droog is soms nog olie en leave in gemengd erin, wederom klein drupje van beiden. Zit eigenlijk altijd! En mijn haar is ruim tot over mijn schouders.


dat verschilt per persoon. Ik gebruik helemaal niet veel, eigenlijk bijna nooit leave-in omdat veel producten snel te zwaar worden. Nu mousse ipv curling jelly, maar eerder curling jelly en gel

JPM wordt juist niet te zwaar, houd het heel luchtig.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:04

Kinke schreef:
MirandaDvG schreef:
Dan deed je het voorheen stijlen op te droog haar.
Je kan het eventueel ook voor het stijlen wat natter/vochtiger maken met een vernevelaar.


Dat deed ik express, dat werkt beter met de andere producten :D


ik heb precies hetzelfde als Kinke. Veel producten doen het niet als mijn haar te nat is als ik het aanbreng. En nu is mijn haar echt de weg kwijt :') Ik had wat proefjes besteld om te testen. 2x een curl activator en 2x een gel. De ene soort met proteïne de andere zonder. En ineens werken de producten met proteïne wel en die zonder niet :+ En dan ook nog eens met grote proteine. Echt je raakt er zo de weg van kwijt. Het was altijd zo dat als ik proteïne gebruikte, was het snel teveel (2A, laag poreus) zakte alles binnen een uur of 2 eruit. En nu ineens is het zacht en toch met meer krul.

Foto van gister, wasdag.
Afbeelding