Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 102 van de 280 [ 6985 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 280  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

 
Profiel   

Hier geen cravings maar na een hele stressvolle dag op het werk, heb ik wel een halve van ben en Jerry op waar ik normaal makkelijk een week mee doe. Meer eten niet.. Ook geen honger gedurende de dag tenzij ontbijt, lunch etc. Heb alleen dat ik echt geen Nasi of bami meer lust... Smaakt echt zuur ofzo.

Ik zag gisteren onze frummel letterlijk draaien in m'n buik. Echt een eng gezicht haha. Alsof er een worm aan het oppervlak van je buik kruipt :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:31 



 
Profiel   

Kiwipitje, zo willen wij het ook ongeveer doen met slaoen inderdaad. :) Ook vanwege de borstvoeding.
Hmm echte chocolade craving dus. Wat apart dat je banaan vind stinken.

Freekieee wat rot van je hoofdpijn. Gelukkig wel goed je rust gepakt. Lekker avondeten ook haha. ;)
Vindt je het ook "lastig" om naar je lichaam te luisteren?

Sting oh ja, geen idee ook of dat dan particulier is. Maar als je alles vergoed krijgt, helemaal prima toch. :D
Ik eet juist nog steeds minder dan voordat ik zwanger was. Maar er mocht/mag bij mij ook wel wat vanaf, dus wat dat betreft echt een voordeel. ;)
Die associatie met namen herken ik ook maar al te goed. Wij werken allebei in het onderwijs en je wil je kind ook niet vernoemen naar een vervelende leerling!

Gnome, hmm Ben & Jerry is ook wel heel erg lekker. :D Wat grappig dat je bami en nasi niet meer lust.
Bijzonder om de kleine zo te zien draaien, maar kan mij voorstellen dat het er ook wel gek uitzag. Lijkt mij ook wel een heel mooi moment. <3

KSHancox, hoe gaat het met jou? En met je vriend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:44 



 
Profiel   

Begrijp ik dat jij dat nog niet hebt gezien Mriek1990? Dacht jij loopt ver voor haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:46 



 
Profiel   

Gnome schreef
Begrijp ik dat jij dat nog niet hebt gezien Mriek1990? Dacht jij loopt ver voor haha.

Heb 'm al wel zien bewegen, maar dat was meer schoppen. Zoals jij omschrijft echt het omdraaien heb ik niet gezien :D
Ga ik ook niet meer denk ik, die kleine heeft steeds minder ruimte haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 08:45 



 
Profiel   

Gnome schreef
Hier geen cravings maar na een hele stressvolle dag op het werk, heb ik wel een halve van ben en Jerry op waar ik normaal makkelijk een week mee doe. Meer eten niet.. Ook geen honger gedurende de dag tenzij ontbijt, lunch etc. Heb alleen dat ik echt geen Nasi of bami meer lust... Smaakt echt zuur ofzo.

Ik zag gisteren onze frummel letterlijk draaien in m'n buik. Echt een eng gezicht haha. Alsof er een worm aan het oppervlak van je buik kruipt :wave:


Haha dat is wel creepy inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 08:53 



 
Profiel   

Ballard, wat is jouw reden om de 22 weken prik niet te halen? Ik neig er namelijk ook naar om het niet te doen maar heb nog wat twijfels (maar dat is vooral omdat de meeste mensen hem wel halen).

Hier geen cravings ofzo… en een snoeper ben ik altijd al geweest dus dat kan ik ook niet op de zwangerschap afschuiven :P ik had de eerste weken wel vaak dat dingen niet goed vielen zoals koffie, vlees, brood. Maar dat is gelukkig weer weg :)

Gnome, hihi wat moet dat apart zijn geweest om zo te zien zeg!! Hier nog (ongeduldig) aan het wachten tot ik iets ga voelen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:22 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Ballard, wat is jouw reden om de 22 weken prik niet te halen? Ik neig er namelijk ook naar om het niet te doen maar heb nog wat twijfels (maar dat is vooral omdat de meeste mensen hem wel halen).

Hier geen cravings ofzo… en een snoeper ben ik altijd al geweest dus dat kan ik ook niet op de zwangerschap afschuiven :P ik had de eerste weken wel vaak dat dingen niet goed vielen zoals koffie, vlees, brood. Maar dat is gelukkig weer weg :)

Gnome, hihi wat moet dat apart zijn geweest om zo te zien zeg!! Hier nog (ongeduldig) aan het wachten tot ik iets ga voelen :=



Mijn verloskundigepraktijk is altijd heel erg van beide kanten van het verhaal belichten. Dus we hebben beide kanten bekeken en vonden het geen toegevoegde waarde om het nu te doen. Het is niet wetenschappelijk bewezen of deze prik überhaupt werkt. De enige reden waarom ik het zou doen is dat het kindje dan geen extra prik hoeft. Alleen stond er bijv ook dat je blunting effect hebt: onderzoek gaf aanwijzing dat de antilichamen bij een baby van een gevaccineerde moeder uiteindelijk lager zijn dan bij een baby die zelf gevaccineerd is.
Dus al met al hebben wij besloten het toen niet te doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:31 



 
Profiel   

Ik begreep van ons consultatiebureau dat de kleine alsnog wel de prik krijgt, ook na de geboorte maar dat mag pas vanaf 2 maanden oud. De tussentijd is er dus geen bescherming en zou het via jou als moeder iets aan bescherming mee krijgen. Uitsluiten dat je kindje het kan oplopen kunnen ze natuurlijk nooit maar dat was voor mij reden genoeg om het wel te doen.

Las online ook veel mensen waarbij de mensen in de directe omgeving dan ook nog een vaccinatie namen maar dat vond zij dan wel weer zwaar overdreven haha. Succes met je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:54 



 
Profiel   

Gnome schreef
Ik zag gisteren onze frummel letterlijk draaien in m'n buik. Echt een eng gezicht haha. Alsof er een worm aan het oppervlak van je buik kruipt :wave:
Ik zie onze kleine wel schoppen en voel 'm soms bewegen, maar heb dat draaien in m'n buik nog niet gezien eigenlijk. Voel soms wel een harde plek op m'n buik en dat is volgens mij dan een voet :')


Gnome schreef
Ik begreep van ons consultatiebureau dat de kleine alsnog wel de prik krijgt, ook na de geboorte maar dat mag pas vanaf 2 maanden oud. De tussentijd is er dus geen bescherming en zou het via jou als moeder iets aan bescherming mee krijgen. Uitsluiten dat je kindje het kan oplopen kunnen ze natuurlijk nooit maar dat was voor mij reden genoeg om het wel te doen.
Ook mijn reden om het te doen inderdaad :j Ik ben lid geworden van Vraag de Vroedvrouw. Ik vind dat zij heel mooie, wetenschappelijk onderbouwde, artikelen heeft over allerlei onderwerpen (vaccineren in de zwangerschap, voeding, geboorte, etc.) zonder je in een bepaalde richting te duwen zodat je zelf alsnog een keuze kunt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:30 



 
Profiel   

Neemt trouwens niet weg dat ik ook even heb zitten twijfelen hoor. Las ook vrouwen die daarna hun kindje hebben verloren tijdens de zwangerschap enzo. Ging wel even tussen m'n oren zitten maar toch voor gegaan en gelukkig lijkt het allemaal goed te gaan.

Ik werk thuis en nu hebben ze blijkbaar in de hele wijk de stroom eraf gehaald ivm een storing. Kan helemaal niets nu.. En dus ook niet tv kijken ofzo ter ontspanning. Ze verwachten het rond 4 uur op te lossen dus dit wordt een heeeele lange dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:48 



 
Profiel   

Hier even stress, gisteren bij de verloskundige op controle geweest en mijn gezellige praatgrage verloskundige werd wel heel stil. Ze wilde de kleine opmeten ipv het bevalplan bespreken en kwam er mee dat Nemo maar p7 is en het buikje zelfs p4. We hebben een afspraak bij de gyneacoloog gekregen en de verloskundige verwachtte ons niet zo zeer meer terug bij haar.

Morgen middag weten we hopelijk meer maar ik vind dit toch wel heel eng eigenlijk, ze loopt een goede 2 weken achter met haar groei..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:44 



 
Profiel   

Azmay, oh gadsie dat is inderdaad schrikken zeg! Ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen.. hopelijk is de achterstand slechts van tijdelijk aard? Zou zoiets kunnen?

Ik vind het toch bijzonder dat je dit soort verhalen best vaak hoort maar dat een groeiecho dus eigenlijk helemaal niet standaard blijkt te zijn... Ik heb nu de 20 weken echo gehad en volgens mij is dat het officieel gezien... :? bizar toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:48 



 
Profiel   

linda2008 schreef
Azmay, oh gadsie dat is inderdaad schrikken zeg! Ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen.. hopelijk is de achterstand slechts van tijdelijk aard? Zou zoiets kunnen?

Ik vind het toch bijzonder dat je dit soort verhalen best vaak hoort maar dat een groeiecho dus eigenlijk helemaal niet standaard blijkt te zijn... Ik heb nu de 20 weken echo gehad en volgens mij is dat het officieel gezien... :? bizar toch!


Bij mijn praktijk meten ze normaal met 30 en 34 weken even op nog. Maar ze vond mijn buik klein en besloot daarom even binnenin te kijken. Ik ben nu 27 weken.

Bij de 20 weken echo was Nemo overigens rond gemiddeld, dus dat stelt me ook niet perse extra gerust :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:52 



 
Profiel   

Kunnen allerlei redenen voor zijn en daarnaast zijn de metingen niet heel nauwkeurig. Ik duim voor jullie Azmay!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:53 



 
Profiel   

Dat is schrikken Azmay. Ik heb er te weinig verstand van om iets nuttigs te zeggen maar hopelijk valt het mee.

Linda, je kan op eigen kosten meer echo's krijgen. Ik zou me er persoonlijk ook niet heel fijn bij voelen dat de laatste met 20 weken al is. Dat is het enige voordeel aan mijn auto-immuunziekte, dat ik extra echo's krijg.

Hopelijk wordt je stroom snel gefixt Gnome.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:56 



 
Profiel   

Klopt en dat ga ik ook doen als het niet door mijn verloskundige standaard wordt aangeboden.
Maar dan heb je dus gewoon geluk dat de praktijk het standaard aanbied, of dat je het financieel zelf kan doen... maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Ik vind persoonlijk echt dat zo'n echo standaard zou moeten zijn... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:02 



 
Profiel   

Pf dat is even schrikken zeg Azmay! Kan je gauw terecht bij de gynaecoloog?
Hoort wel vaak dat die metingen niet altijd kloppen toch?

Dikke knuffel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:08 



 
Profiel   

Jeetje zeker schrikken Azmay. Hopelijk valt het allemaal mee. Lees ook veel verhalen dat kindjes op de echo groter of kleiner lijken dan gemiddeld en dan compleet normaal geboren worden. Ik duim voor jullie voor een goede uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:10 



 
Profiel   

Melanie_D Babypark ga ik eens kijken dan, of die een beetje in de buurt zitten.
Van Asten wil ik sowieso een keer heen, ik denk wel dat ik nog even wacht tot na de 20 weken echo met de rest kopen. Ik heb al echt heel veel inmiddels..hihi (ben pas 17 weken)

Iemand die al eens op de 9 maandenbeurs geweest is?
Voor mij is het iets te ver en ik moet die dagen gewoon werken, dus het is teveel om en/en te doen.

Marlis, goed dat je doorgepakt hebt op die prik, dat slaat echt nergens op! Soms krijgen ze toch dingen verzonnen he.

22 weken prik was toch voor kinkhoest? Of was die ook nog voor andere dingen?
Ik heb vroeger kinkhoest gehad, rond de geboorte van mijn broertje (niet degene van de wiegendood), en die heeft volgens mij toen ook echt even in het ziekenhuis gelegen hiervoor. Geen idee hoe oud hij toen precies was, maar hij was wel nog heel jong (in ieder geval onder het jaar).
Maar geen idee of dat nog iets uitmaakt qua antistoffen als je zelf al kinkhoest hebt gehad.

Mriek1990, ja Mamaloes is echt een klant kwijt. Ik zit helemaal aan de andere kant van het land (Den Bosch -Tilburg), dus Groningen is te ver weg helaas.

Kiwipitje: Babydump gaat ook op de lijst. Even kijken hoe ver weg dat die zitten.

Gnome, lijkt me wel grappig idd, als je de kleine echt ziet draaien in je buik. Jammer dat je op dat soort momenten vaak niet je telefoon in de aanslag hebt..hihi

Azmay, dat zijn echt dingen die me zo eng lijken. Je kunt dan echt niks. Hoe snel kun je bij de Gyneacoloog terecht?
Kan me echt voorstellen dat je dan ook gewoon zo snel mogelijk alles uitgezocht wilt hebben. Misschien is het inderdaad helemaal niks, maar ook dan wil je het natuurlijk zo snel mogelijk weten.
Ik lees nu morgenmiddag, dat is dan gelukkig wel snel. Ontzettend veel sterkte geweest, en ik duim natuurlijk dat het gewoon een verkeerde meting is geweest door een kleintje die net verkeerd lag.

@Linda Wij hebben een pretecho pakket afgesproken bij ons in de buurt, dat houdt in dat we een aantal keer voor een pretecho mogen komen.
Vorige week hadden we de geslachtsbepaling en ze raadde aan om rond de 28 weken voor een 3d te komen (dan krijg je zo'n gesmolten ET in beeld...hihi).
Ook wel apart om te zien hoe de verschillende kwaliteiten van de echo apparatuur is. Ik vond waar wij de pretecho lieten maken, echt vele malen duidelijker beeld hebben dan waar wij de andere echo's hebben gekregen.

Losse echo's van ca. 10 minuten kun je vaak wel voor rond de 30-40 euro laten maken. Dat is het mij wel waard.
Heb eigenlijk alleen geen idee of er een maximum aan echo's zit qua wat veilig is. (niet dat ik iedere week een echo wil hoor, maar 1 keer per maand zou ik toch wel prettig vinden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:40 



 
Profiel   

Wij krijgen om de week een korte echo in het ziekenhuis vanwege medicatie, cerclage en voorgeschiedenis. Zou het ook een gek idee vinden om tussen 20-30 weken helemaal geen echo’s te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:51 



 
Profiel   

@ Sky_As: Eerste maanden tot +/- 6 maand gaat de kleine in zijn/haar ledikant op onze kamer. Makkelijk qua borstvoeding straks. Je pikt makkelijker kleine hongersignalen op (zelfs als je slaapt) dan wanneer de baby in een andere kamer ligt. Qua slapen overdag ligt echt aan het kind waar het überhaupt wilt slapen. De oudste kon de eerste maanden absoluut niet in een rustige ruimte slapen. Hij moest echt bij één van ons of anderen in de buurt zijn. Hij heeft dus veel beneden geslapen in de kinderwagen of in de box. We konden alles doen in de woonkamer als hij sliep, tot stofzuigen aan toe.

@ Linda 2008: Hier zit de 22 weken prik al in inderdaad.

@ Azmay: dat is schrikken zeg. Kun je snel terrecht bij de gynaecoloog?

Hier komen er ook nog een aantal (groei)echo's aan. 26 weken hebben we gehad, dus nog bij de 30, 33, 35 en 37 als ik het goed heb onthouden. De 30 weken echo nog bij de verloskundige bij 33 of 35 over naar de gynaecoloog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:54 



 
Profiel   

Azmay schreef
Hier even stress, gisteren bij de verloskundige op controle geweest en mijn gezellige praatgrage verloskundige werd wel heel stil. Ze wilde de kleine opmeten ipv het bevalplan bespreken en kwam er mee dat Nemo maar p7 is en het buikje zelfs p4. We hebben een afspraak bij de gyneacoloog gekregen en de verloskundige verwachtte ons niet zo zeer meer terug bij haar.

Morgen middag weten we hopelijk meer maar ik vind dit toch wel heel eng eigenlijk, ze loopt een goede 2 weken achter met haar groei..

Oh jakkie kan mij voorstellen dat je hiervan schrikt en je zorgen maakt.
Ik ga voor jullie duimen dat morgen de zorgen weg worden genomen. ♡

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:55 



 
Profiel   

Gnome schreef
Ik begreep van ons consultatiebureau dat de kleine alsnog wel de prik krijgt, ook na de geboorte maar dat mag pas vanaf 2 maanden oud. De tussentijd is er dus geen bescherming en zou het via jou als moeder iets aan bescherming mee krijgen. Uitsluiten dat je kindje het kan oplopen kunnen ze natuurlijk nooit maar dat was voor mij reden genoeg om het wel te doen.

Las online ook veel mensen waarbij de mensen in de directe omgeving dan ook nog een vaccinatie namen maar dat vond zij dan wel weer zwaar overdreven haha. Succes met je keuze!


Klopt, maar de kans dat de baby kinkhoest krijgt is heel klein en dat het er aan overlijd al heeel klein. En daarbij is het dus niet duidelijk dat vaccineren van de moeder zorgt dat het kindje het niet krijgt. Maar zulke keuzes blijven altijd moeilijk. Onze verloskundige zei: hier begint het ouderschap, keuzes maken :P

Oei Azmay! Kan me voorstellen dat je dan schrikt! Sterkte bij de gynaecoloog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:21 



 
Profiel   

Nee eens. Ik heb 'm genomen met het idee baat het niet dan schaad het ook niet. Maar laten we allemaal gaan voor gezonde babies haha. Ook in de eerste maandjes. Inderdaad eng om zulke keuzes te maken voor zo'n kwetsbaar mensje ipv alleen voor jezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 17:10 



 
Profiel   

Vandaag harde buiken en meer klachten dus de hele medische molen al gehad. Uiteindelijk waren die klachten alsnog een blaasontsteking die bij de huisarts niet gezien was. Nemo meteen opgemeten en bekeken en was nu geloof ik p15 dus veel beter. Over 2 weken kijken of ze de curve volgt maar geen paniek nodig gelukkig.

Ben nu echt kapot, zal goed slapen vannacht :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 102 van de 280 [ 6985 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 280  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen