Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:17

Veel gemist helaas, maar ik heb even snel door de foto's gebladerd en het is me het meest bijgebleven dat BeFunny is begonnen met hardlopen! Wat knap!

Mooie roze lucht he?! <3 Ik hou ervan!

Bootsiebob

Berichten: 5545
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:27

Oh heerlijk zo’n roze wereld <3
Prachtige zonsopkomsten Faringo en Pien!
Heel verschillend en beide indrukwekkend

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:50

Faringo mooi zeg die foto's met dat schip, zou zo als reclame daarvoor kunnen worden gebruikt :P

Pien ook een heerlijk zonnetje en bij dideh mooie roze kleuren. Genieten van al die luchten

Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 10:53

Haha Moon, ik zal het opsturen naar MSC, misschien verdien ik er nog leuk aan :D

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:12

Al die mooie zonsopkomsten!
Normaal krijg je er maximaal één per dag.
Maar hier tel ik er vandaag al drie. {:} {:} {:}
zouden we hier een record kunnen vestigen?

Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:14


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:02

Dat is gewoon een drijvende stad. Wat een ding!

Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:26

Ja bizar he, lijkt me best een leuke ervaring voor een paar dagen. Niet te lang want dan vind ik het heel saai denk ik.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:06

Zeker een ding. Ik vind ze prachtig om te zien altijd. Zou er wel eens op willen kijken. Maar ik zou het er geen 24 uur op uithouden.


Ik heb de 5 km weer gehaald met hardlopen :j Supertraag maar voorlopig loop ik en ben ik heel blij mee.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:40

Het lijkt mij echt vreselijk. Ik kan niet tegen zoveel mensen bij elkaar, en zoveel prikkels om me heen. Heb een nachtje op de SS Rotterdam geslapen. Dat vond ik wel heel leuk.

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:16

Goed zeg, befunny.
En ook een leuke foto!

Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:21

Super gedaan BeFunny!!

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:17

BeFunny ik doe het je niet na!

Het was zoooo gaaf. Lekker Tabarca eiland

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Faringo
Berichten: 8217
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:55

Prachtig Pien, het eilandje lijkt wel verlaten op jullie na. Was er echt niet druk zo te zien.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:00

Klopt. Er wonen 51 mensen en alles was nu aan restaurants gesloten op een cafetaria na. Dus het was uitgestorven. MAAR er waren heel veel gesloten huizen (lees dus vakantie huizen) en ook veel restaurants. Dus ik verwacht dat vanaf april tot en met september dat het eiland aardig druk kan zijn. Wij gingen met een taxi bootje er naar toe. Alle andere boten (van die grote kolossen) bleven aan de ketting aan wal. Ik had de indruk dat wij de enige toeristen waren. Er ging post mee en de eigen bewoners.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:32

Prachtige foto's van vanmorgen. Faringo die van jou van gisteren waren ook echt heel mooi. Bijzonder om zon schip tegen te komen.

Goed vertoeven daar hoor Pien.

Lekker bezig hoor Befunny!

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:50

Pien, mooie foto's,en filmpje!
Jij staat er ook leuk op.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:35

Prima tijd hoor, BeFunny!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:27

Befunny helemaal gemist, ik doe het je niet na.

Pien blijf maar posten die heerlijke plaatjes.

Ik heb een kort rondje gelopen, geen plaatjes geschoten. Me wel verbaasd over 2 mensen die doodleuk door beschermd heide gebied liepen. Het is heel duidelijk dat je daar niet mag komen. Maar ze waren net te ver om ze netjes aan te spreken. En ik heb de laatste tijd slechte ervaring met mensen aanspreken op gedrag wat niet hoort ( oa hond los waar het niet mag) dus ik ben daar wat voorzichtig mee geworden.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:37

Eelmo
Prachtig ochtendzonnetje gistermorgen. En ondanks dat ik wel echt van de herfst/winter ben, moet ik ook bekennen dat ik weer wat meer opleef nu het weer wat meer licht is en je langer de mogelijkheid hebt om te wandelen straks weer.

pien
Herken wat je zegt, ik ben ook niet zo’n powervrouw wat dat betreft en ook een schijterd wat ziektes betreft enz. En dankjewel, het was een prachtig rondje! Daarover meer zo meteen haha.

jojoleinee
Wat is het toch altijd leuk om je met de Kitties onderweg te zien, zo ontzettend tof en stoer!!

Bootsiebob
Dat zijn echt heerlijke weersvoorspellingen ja! Vandaag was ook echt Perfect wandelweer ja. Hoofdband om voor de oren en voorhoofd zodat die niet koud worden en gaan met die banaan in het zonnetje.

BeFunny
Heel mooi en fijn dat je dit dan idd kunt gebruiken tijdens je verwerkproces zo ja. Mooie ronde van 6km liep je ook met de hondjes, heerlijk! En die hardloopronde, zo knap weer! En traag zeg je... Ik overleef 5km gewoon lopen al bijna niet momenteel en jij doet het hardlopend dus gewoon een petje af hoor voor jou _/-\o_

SusanH
Mooie foto’s weer van gister in het bos, prachtig!

axel_1997
Prachtige plaatjes met leuke en interessante beschrijvingen, echt knap dat je dat allemaal weet!

Goof
Heerlijke plaatjes ook. Vind het licht altijd zo mooi wat je weet vast te leggen.

Faringo
Ontzettend tof dat cruise ship! Ziet er echt machtig uit zo ook aan de kade tegen die gebouwen aan. Prachtig licht ook in je foto’s, love it.

DideH, Faringo, Pien
Prachtige zonsopgang foto’s!

En Pien
Wauw, wat ziet dat er fantastisch uit weer. Heerlijk dat we zo van afstand mogen meegenieten. Die foto met die bootjes op een rij is zo tof!



Hier vandaag een heel toffe wandeling gehad, ondanks dat het eigenlijk echt veel te zwaar voor me was nog en ik ga daar echt zwaar voor boeten de komende dagen, maar het was het waard. Net geen 6 km, gestart vanuit Beutenaken weer - ik krijg echt zo geen genoeg van die omgeving haha - en dan een ronde via het bos daar naar Slenaken en weer terug naar Beutenaken. Je kunt de routes daar nog ontzettend divers aanpassen, langer maken e.d. dus dat hoop ik dit jaar ook zeker nog wel te doen.

Het was echt prachtig wandelweer vandaag. Wel verraderlijk glad/glibberig op stukken waar we het niet verwachtten wat resulteerden in 2 smerige baasjes die van boven tot onder de modder zaten nadat ze op hun gat gingen haha. Mijn vriendin ging 2x onderuit en ik helaas niet lang daarna ook nog een keer :')

Lekker charmant, maar kon het niet laten om 'm te delen _O- :')
Afbeelding

Maar prachtige vergezichten gehad - 122m geklommen met een NAP hoogte bereikt van 213m. Gemiddelde hartslag van 125 met uitschieters naar 158, dus die zit wel nog behoorlijk hoog maar het was met momenten ook wel echt even pittig voor me dus verklaarbaar.

Het zijn wat veel foto's, maar kon niet zo goed kiezen haha:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zwaar, mezelf gepusht to the limit en misschien er overheen wel, maar wat is het toch genieten samen met m'n meisje aan m'n zijde <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-02-23 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:44

Cursebreaker, mooie foto's van een erg mooie omgeving!

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:01

SusanH schreef:
Befunny helemaal gemist, ik doe het je niet na.

Pien blijf maar posten die heerlijke plaatjes.

Ik heb een kort rondje gelopen, geen plaatjes geschoten. Me wel verbaasd over 2 mensen die doodleuk door beschermd heide gebied liepen. Het is heel duidelijk dat je daar niet mag komen. Maar ze waren net te ver om ze netjes aan te spreken. En ik heb de laatste tijd slechte ervaring met mensen aanspreken op gedrag wat niet hoort ( oa hond los waar het niet mag) dus ik ben daar wat voorzichtig mee geworden.


Jammer dat ze dat doen. Maar om ze het voordeel van de twijfel te geven, het kunnen nog ecologen geweest zijn. Die zijn lang niet altijd in dienst van Staatsbosbeheer o.i.d. en lopen dus ook niet altijd in uniform. En er zijn allerlei redenen waarom die van de paden af moeten.
De winter is het ideale moment om waterdieren te inventariseren al hebben ze dan wel altijd gereedschap bij zich. De zomer is het beste moment voor vegetatieopnamen maar dat hoeft niet persé. En oor sommige vegetaties of soorten moet het misschien juist in de winter. Bodem- en (grond)watermonsters worden het hele jaar genomen maar vereisen ook gereedschap. Sommige bodemdieren zijn ook alleen in de winter dicht bij het oppervlak te vinden.

Was het verder wel een leuke wandeling?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:04

Mooi cursebreaker, de honden lijken lekker te genieten. En ook nog wat avontuurlijk door de gladheid, haha

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:58

Wat een genot cursebreaker. Je hebt jezelf flink uitgedaagd vandaag.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:00

Prachtige omgeving Cursebreaker. Ik snap wel dat je daar geen genoeg van kunt krijgen <3

En je broek haha ja dat had mijn broek kunnen zijn na een lompe uitglijder in de bagger _O-