Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:21

Butterfly schreef:
Je kunt er altijd een telefoontje aan wagen Jojoju!

Nou, een gastric mini it is :j en ze verwachten dat ik ongeveer in maart geopereerd zal gaan worden. Ik kom ook in aanmerking voor dagbehandeling, dus weet nu al dat ik eerder op de ochtend geholpen zal worden en als ik goed genoeg uit de operatie kom mag ik dezelfde dag naar huis. Zo niet, mag ik alsnog blijven natuurlijk.

Hoe was jullie herstel kort na de operatie? Ik lees natuurlijk overal dat je na ongeveer 6 weken echt weer hersteld zult zijn, hoe was dat bij jullie?
Oh en het is eerder ook al eens over vitaminen gegaan geloof ik, maar welke gebruiken jullie en waarom?

Butterfly schreef:
Wauw wat een mooie berichten!
Ik heb vandaag het gesprek met de chirurg, volgende week met de anesthesist.
Heb ook alle data van de bijeenkomsten al. De pre operatieve is ergens half januari en de 2e (waarin dus iedereen is geopereerd) in juni.
Wel spannend hoor, maar met zulke mooie berichten boven me kijk ik er ook naar uit *\o/*


oh wauw maart is echt al snel, jouw hele traject in het MCL gaat als een speer :D

Bij ons moest iedereen gewoon 1 nacht blijven, lag zelf als eerste om 8.00 op de operatietafel. Wel fijn dat dagbehandeling nu ook kan!

Qua vitaminen gebruik ik ze van vitamine op recept. Daar heb ik na veel lezen op internet van begrepen dat ze minder zwaar vallen als fit for me. Deze bevallen prima, moet wel zeggen dat ik deze en calcichew niet altijd even trouw inneem,
Maar mijn bloedwaarden waren de 15de prima. Moet alleen B12 wat vaker gaan spuiten.

Qua herstel, ik heb 2 weken vakantie opgenomen en daarna rustig aan weer wat gaan doen. Werk in de zorg, dus ging samen met een collega die dag de cliënten doen. Zij de ADL, ik ontbijtjes klaarmaken en de tafel dekken. Alles rechtop.
Dat ging prima, dat heb ik 2 weken gedaan en daarna weer zelf.

De waslijst met afspraken kreeg ik ook ruim voor de operatie. Bij de bijeenkomst voor de operatie, dat is al de eerste van het natraject, daar waren er al een paar met het predieet bezig. Zo'n 8 weken daarna ben ik toen geopereerd.

De 15de was de 4de bijeenkomt incl halfjaarscontrole, en nu pas in mei en juni 2023 weer de daarna alleen mei en juni 2024 nog. En tussendoor nog wat bel afspraken.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:04

Mijn operatie komt eraan, ik heb de 4e dag van het modifast dieet erop zitten. Valt me toch zwaarder dan ik had gedacht joh -O-

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 04:54

Sterkte. Nog even volhouden.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:56

Sterkte! Heel veel succes met de operatie.
Ik hoefde dat gelukkig niet.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:27

Jojoju schreef:
Mijn operatie komt eraan, ik heb de 4e dag van het modifast dieet erop zitten. Valt me toch zwaarder dan ik had gedacht joh -O-

Hoe gaat het? Wanneer is de datum?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:10

Met de modifast krijg ik 700 kcal per dag binnen en in de eerste week viel ik af *drumroll* 300 gram! Hoe dan?!

Dus ik bel het ziekenhuis.. 700 kcal per dag, nooit smokkelen en amper afvallen, hoe kan dat? Ik dronk te weinig was het antwoord. En inderdaad, sinds 3 dagen drink ik er een liter water bij en er gaat gewicht af!

Maandag wordt ik geopereerd

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 06:38

Zo zie maar weer. Fijn dat t nu goed gaat. Alvast heel veel succes voor maandag. Spannend hoor.

Ik heb straks gesprek met de chirurg. Ben benieuwd. Boel moet nog geopereerd worden, maar wat hij wil, wil ik niet. :D en wil wachten tot na mijn opleiding. Geen zin om die te onderbreken. Als alles goed gaat is die half juli klaar. Wordt vervolgd ;)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:48

spannend Jojoju! komt allemaal vast goed en van de zomer ben je al een heel ander mens

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:48

wat ga je laten doen Pipo?

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 15:32

Jojoju schreef:
Maandag wordt ik geopereerd


Super spannend! Heel veel succes!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:56

Ik heb mijn operatie gehad, alles is goed gegaan. Maagband eruit en een gastric bypass gekregen :) ik bleef een nachtje in het ziekenhuis waarbij ik erg misselijk was van de narcose, zo vervelend! Hele bed onder gespuugd..gelukkig is de misselijkheid nu weer weg

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:17

Hé fijn. Rustig aan en lekker op t gemakje opknappen!!! Sterkte

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:14

Fijn dat de operatie goed is gegaan. Nu lekker herstellen

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:39

Hebben jullie ook een 'before' foto gemaakt? Ik maakte de mijne vanmorgen met 123 kilo, ik woog 130 toen ik met het modifast begon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:01

Ja ik heb daar verschillende foto's van, bizar om te zien.. heb ook wat kleding bewaard :+

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:16

Nee niet bewust. Maak zo wie zo weinig foto's van mezelf, maar heb wel een foto bewerkt van m'n werk waar ik met m'n stierennek opsta en opgeslagen.
En maak nu heel soms foto's omdat ik toch trots ben.

Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:57

Jojoju schreef:
Hebben jullie ook een 'before' foto gemaakt? Ik maakte de mijne vanmorgen met 123 kilo, ik woog 130 toen ik met het modifast begon



Jazeker, heb een professionele shoot gedaan op 127 kilo en later op 83 :j met beide sets fotos heel blij

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 05:20

Ja ik heb foto’s in ondergoed gemaakt. Echt bizar om te zien hoe je lichaam veranderd.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:37

Hier filmpjes gemaakt vlak voor de operatie. De "na filmpjes" moet ik nog eens doen en dan de filmpjes samenvoegen.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:02

Fijn dat de operatie goed is gegaan jojoju :j

Iets meer dan 9 maanden na de operatie sta ik op -40 *\o/* *\o/* meer dan ik ooit had durven dromen.

Nog 2.5 kilo dan heb ik de 80 bereikt, dat was mijn ultieme doel om weer paard te kunnen rijden :D

Gaat helaas nog niet gebeuren voorlopig aangezien ik in gevecht ben met longcovid.

Foto's heb ik ook veel gemaakt vanaf voor het predieet tot nu.

los vel gelukkig alleen wat aan mijn bovenbenen, kont wat uitgezakt en een cupmaat geslonken, maar he het is voor een goed doel :+

@butterfly, ben jij nu ook bijna aan de beurt?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:17

Wat goed devil_ina! 40 kilo eraf is echt een prestatie!

Hoe ziet jullie dag er zo'n beetje uit qua eten en drinken? Ik vind het echt lastig om het eten te plannen met die 30 minuten voor en na het eten niet drinken. Waar beginnen jullie je dag mee? Met eten of drinken?

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:25

Van de zomer toen ik net geopereerd was dronk ik eerst, als je maag leeg is loopt dat zo weg en dan erachteraan eten.
Anders kreeg ik echt niet genoeg vocht binnen.

Nu eerst ontbijt, yoghurt of een boterham en een half uur later koffie.

Over de dag heen drink ik grote glazen water, die drink ik zo leeg.

Ben geen goed voorbeeld want van begin af aan kan ik alles eten en heb ook nooit echt kleine hapjes genomen. Wel goed kauwen natuurlijk.

Ik ga geen half uur over een maaltijd doen dan heb ik echt geen trek meer :+

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:30

Idd eerst drinken want op een lege maag is dat zo weg. Ik zette in het begin ook een wekker om te eten, want ik vergat het. Nu voel ik het beter als mijn maag leeg is en denk ik er wel aan..

In het begin ook veel smoothies gemaakt en daar kun je ook best wat langer over doen dan.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 18:22

Ik heb ook echt wel weer honger, zeker als ik niet op tijd eet.

Meestal kom ik aan 5 eetmomenten 6 red ik bijna nooit.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 18:40

Ik heb helemaal geen honger