Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:04

Iemand vroeg ook pas of ik nog mijn veters kon strikken. Leuk dat je denkt dat ik op schoenen met veters ga lopen terwijl ik amper m'n sokken nog aan krijg :))

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:05

Oh, dat is zeker een lastige Kiwi! Sowieso wel gek dat ze jou daarvoor vraagt, eigenlijk. Aan de andere kant wil je ook niet helemaal uit het team liggen...
Geen veter schoenen meer voor jou dus :'). Ik heb de crocs van mijn man ook vast gereserveerd voor wanneer ik er niet meer bij kan :Y)

@marlis: lastige beslissing om toch een draai poging te doen. Je kan altijd kijken of het lukt?

Ik heb nog geen voorgevoel qua geslacht, in het begin dachten we 'meisje', maar nu geen idee meer.

Spannende dag Mriek! Hopelijk krijg je goede uitleg en kunnen ze een mooie datum prikken!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:11

Ik hoef het niet te regelen hoor gelukkig, alleen betalen. Diegene komt aankomende maandag even op kantoor met de kleine. Ik heb gezegd dat ik misschien ook wel even kom, maar nu ik er nog eens over na denk laat ik dat denk ik aan me voorbij gaan. Ik heb wel het kraamcadeau geregeld voor een collega die ik zelf aanstuur. Dat vond ik wel zo sjiek. Daar gaan we eind volgende week op kraamvisite.

Ik droeg eigenlijk al bijna nooit veter schoenen. Ik heb laarsjes met een kleine hak. Die doe ik nu aan als ik ga winkelen want daar kan ik beter op staan dan op platte schoenen. Verder heb ik sneakers waar ik of de veters in gepropt heb en twee paar On met een elastiek veter (daar loop ik nu alle dagen op :P). Mijn man heeft 10 schoenmaten groter dan ik (geen grap) dus dat wordt 'm niet haha. Ik kan letterlijk met mijn sloffen aan in zijn klompen.

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:19

Spannend Mriek, wordt nu heel echt voor jou! Dat vind ik een bijkomend voordeel van een geplande keizersnede, dat je de datum weet :D

Ik sta liever achter de camera als ervoor Kiwi, dus begrijp hoe je je voelt! Misschien een idee om van tevoren wat foto's/poses uit te zoeken die je graag op de foto wil hebben. De fotograaf kan je dan wat meer (gerichte) tips geven. Ik snap dat je het raar vindt dat ze om een bijdrage voor een andere baby vraagt en niet naar jou vraagt. Je verwacht gezien de goede band dan toch iets meer.

Goed om te lezen dat het qua bloeden beter gaat Buddha :) Rot dat het moet maar wel fijn dat je thuis mag blijven. Is een buikband misschien een idee tegen de pijn/druk van de banden?

Ik ga zo denk naar Babypark om wat losse dingetjes te kopen; flessen, aankleedkussen, hydrofiele doeken, badspullen etc. Helemaal zin in zodat ik de kamer gelijk aan kan kleden. Ook al moet alles er vlak voor de geboorte weer uit/af om gewassen te worden :+

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:30

Ik ben ook weer bijgelezen, 3 dagen en 7 pagina's gemist. Kan ik vanaf nu weer meeschrijven.
Vrijdag bruiloft gehad, zaterdag langs vrienden, tot Bremen gereden en gisteren het laatste stuk naar huis. Best wel een beetje af nu, bezig met de was en opruimen vandaag. En ook een beetje rustig aan doen maar :Y)

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:41

MissAnnemijn schreef:
Ik ben ook weer bijgelezen, 3 dagen en 7 pagina's gemist. Kan ik vanaf nu weer meeschrijven.
Vrijdag bruiloft gehad, zaterdag langs vrienden, tot Bremen gereden en gisteren het laatste stuk naar huis. Best wel een beetje af nu, bezig met de was en opruimen vandaag. En ook een beetje rustig aan doen maar :Y)
Dat snap ik ja. Flink eind om te reizen zo. Probeer te genieten van het rustig aan doen ;)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 13:56

Freekieee schreef:
Ik reageer later even op meer.

Maar hoe zit het met wasparfum dan? Kan dat er wel bij of ook niet ?


Volgens mij niet. Daar kreeg ik zelf al allergische reacties van :o

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 14:03

@kiwi nou lekker geïnteresseerd ja.. Man man. Zou ook lekker thuis blijven.

Hier weer een dramaaaa vannacht. Overal pijntjes. Hopelijk weer een 2 dagen fase en nu niet blijvend. De kleine trekt zich weer niks van aan.. Full adhd.

Ik vertrek nu zo naar het ziekenhuis voor de placenta check. Ben benieuwd.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 14:13

Gnome schreef:
@kiwi nou lekker geïnteresseerd ja.. Man man. Zou ook lekker thuis blijven.

Hier weer een dramaaaa vannacht. Overal pijntjes. Hopelijk weer een 2 dagen fase en nu niet blijvend. De kleine trekt zich weer niks van aan.. Full adhd.

Ik vertrek nu zo naar het ziekenhuis voor de placenta check. Ben benieuwd.

Spannend. Hopelijk ligt de placenta goed.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:06

Gnome schreef:
Ik vertrek nu zo naar het ziekenhuis voor de placenta check. Ben benieuwd.
Succes! Ik duim voor jullie :)

Gnome schreef:
@kiwi nou lekker geïnteresseerd ja.. Man man. Zou ook lekker thuis blijven.
Niet meer dan beleefd om ff te vragen hoe het gaat toch? Heb al minstens 10 passief agressieve reacties verzonnen maar ga uiteraard niks sturen :=

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:53

Kiwipitje, meen je niet! Wat belachelijk dat ze niet eens even vraagt hoe het met je gaat. Kom mij je gevoel heel goed voorstellen! Knap dat je je kan inhouden om niet iets terug te sturen... Al is de eer bij jezelf houden wel het beste.
Je man z'n schoenen aandoen is dan niet handig nee, dan ga je om de paar meter op je snufferd.

Marlis, ah ja dan snap ik dat je erover twijfelt. Misschien kunnen ze je er nog advies over geven. Maar het allermooiste is als de kleine gewoon nog draait natuurlijk! Zal voor je duimen.

Sting haha Crocs zijn ook wel een goeie! Daar schuif je gewoon zo in. :D
Ben benieuwd of je eerste gevoel goed zit met het geslacht.

Charlotte lekker shoppen! Super leuk. Doe je een foto van je aankopen? :)

MissAnnemijn, klinkt als leuke maar vermoeiende dagen. Geen overbodige luxe om vandaag een beetje rust te pakken.

Gnome, vervelend die pijntjes! En dan nog een kleine schopper die geen rekening houdt met mams. Wat een boef! Spannend de placenta check, succes!

Nou, we hebben gewoon een datum waarop we paps en mams worden. Vrijdag 24 maart. Ben waarschijnlijk meteen in de ochtend als eerste, dus moet dan om 7uur in het ziekenhuis zijn.
Echt mega bizar en spannend maar heb er stiekem ook gewoon echt zin in! <3

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:20

Mriek oh wat spannend! Maar je hebt dan eindelijk Ted bij je! En nog maar 4 dagen! Hihi heel leuk! *\o/*

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:49

Ohhhhh wat leuk en spannend <3
Mag (en wil) je de kleine man zelf aanpakken? Of doen ze dat niet in jouw ziekenhuis?

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:05

Och jeetje, wat snel al Mriek. Héél spannend en superleuk :D Lijkt me heel gek om gewoon een datum te hebben. Gaan jullie nog iets leuks doen samen op de dag van tevoren, bijvoorbeeld nog een keer samen uit eten op de 23e?

Het topic gaat heel hard, bijleesposts maken lukt mij ook niet meer. Een beetje in grove lijnen reageren wel, dus dat doe ik dan ook maar. Wat mij betreft ook helemaal prima, zoals in het topic aangegeven werd is het vooral leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Wij hebben vanmorgen weer een groeiecho gehad. Dit keer niet in het ziekenhuis, maar bij de verloskundige. Madammeke blijft klein, maar volgt nog keurig haar eigen lijntje. Zit tussen P5 en P10. Meting van het bovenbeen bleef wat achter met P2, maar ze was ook erg beweeglijk dus lastig goed te meten. Daarbij heb ik ook relatief korte benen en ons zoontje ook. Dus als de meting klopt, zou ik er niet van staan te kijken. Vooralsnog was de verloskundige tevreden en blijven we de groei gewoon volgen, maar voor nu geen aanleiding om naar het ziekenhuis te gaan (yay!!). Nu over 4 weken weer kijken bij de verloskundige en met 32 weken nog een keertje in het ziekenhuis.

We kwamen erachter dat onze verloskundige van de eerste (waarover we sowieso niet echt tevreden waren) de gegevens van de eerste zwangerschap pas veel te laat en na herhaaldelijk verzoek heeft doorgestuurd. Als onze huidige verloskundige deze eerder had gehad, had ze tijdig Ascal kunnen aanraden. Dan had ik nog kunnen beginnen met het slikken daarvan, wat de groei ten goede kan komen. Met 16 weken beginnen is echter te laat. Daar zijn we dus nog wel even chagrijnig over geweest en er zal ook nog wel een berichtje achteraan gaan. Gelukkig is was er net een jaar geleden een nieuwe praktijk in de buurt geopend en deze zwangerschap helemaal blij met de fijne verloskundigenpraktijk. Wat kan dat ook een verschil maken, zeg!

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:10

Wow Mriek! Dat is gewoon al mega snel! Wat spannend :) heel leuk en wat een bizar idee dat je nu een datum hebt en aan het einde van de week een baby in je armen hebt!

Verder las ik dingen over schoonmoeders. Lastig lijkt me dat als je geen goede relatie hebt met je schoonouders en die zich erg opdringen. Gelukkig hier echt hele lieve schoonouders die zich niet opdringen maar wel enthousiast zijn en belangstelling tonen :) mijn ouders wonen 250km verderop, dus fijn om zo toch een stel ouders dichtbij te hebben. Wel komt mijn moeder kramen, dus die is de eerste week lekker dichtbij.

Heel leuk ook om de kleertjes te zien die iedereen heeft en alle nette kasten die al helemaal klaar zijn. Helemaal leuk!

Wij hebben vanmorgen 9km gewandeld op de Veluwe. Aan het begin was het best zwaar, ik merk echt dat mijn buik nu groeit, maar naarmate mijn buikspieren weer wat gingen doen was het oké :) ik ben benieuwd hoe ik morgen wakker word, of ik het dan nog steeds een goed idee vond haha. Ik merk dat ik de laatste weken met het gebroken jukbeen enzo minder heb bewogen en je conditie holt dan achteruit. Ik hoop dat ik woensdag groen licht krijg om weer te mogen paardrijden en dan ga ik het zwemmen ook weer oppakken. Aan mijn lichaam merk ik dat ik dat wel echt nog nodig heb, een beetje in beweging blijven.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:47

Melanie_D schreef:
Wij hebben vanmorgen weer een groeiecho gehad. Dit keer niet in het ziekenhuis, maar bij de verloskundige. Madammeke blijft klein, maar volgt nog keurig haar eigen lijntje. Zit tussen P5 en P10. Meting van het bovenbeen bleef wat achter met P2, maar ze was ook erg beweeglijk dus lastig goed te meten. Daarbij heb ik ook relatief korte benen en ons zoontje ook. Dus als de meting klopt, zou ik er niet van staan te kijken. Vooralsnog was de verloskundige tevreden en blijven we de groei gewoon volgen, maar voor nu geen aanleiding om naar het ziekenhuis te gaan (yay!!). Nu over 4 weken weer kijken bij de verloskundige en met 32 weken nog een keertje in het ziekenhuis.

We kwamen erachter dat onze verloskundige van de eerste (waarover we sowieso niet echt tevreden waren) de gegevens van de eerste zwangerschap pas veel te laat en na herhaaldelijk verzoek heeft doorgestuurd. Als onze huidige verloskundige deze eerder had gehad, had ze tijdig Ascal kunnen aanraden. Dan had ik nog kunnen beginnen met het slikken daarvan, wat de groei ten goede kan komen. Met 16 weken beginnen is echter te laat. Daar zijn we dus nog wel even chagrijnig over geweest en er zal ook nog wel een berichtje achteraan gaan. Gelukkig is was er net een jaar geleden een nieuwe praktijk in de buurt geopend en deze zwangerschap helemaal blij met de fijne verloskundigenpraktijk. Wat kan dat ook een verschil maken, zeg!
Gelukkig groeit ze wel gewoon op haar eigen lijn door. Slordig van de vorige verloskundige zeg := Ik hoop trouwens wel dat ze acetylsalicylzuur / aspirine bedoelt. Ik hoor heel vaak dat mensen dat Ascal noemen maar het zijn echt twee verschillende dingen. Ik slik het ook in deze zwangerschap omdat ik een stollingsafwijking heb en daarom hoger risico op groei achterstand en zwangerschapsvergiftiging maar nu is onze kleine dus juist wat (te) groot.

Ballard_L schreef:
Wij hebben vanmorgen 9km gewandeld op de Veluwe. Aan het begin was het best zwaar, ik merk echt dat mijn buik nu groeit, maar naarmate mijn buikspieren weer wat gingen doen was het oké :) ik ben benieuwd hoe ik morgen wakker word, of ik het dan nog steeds een goed idee vond haha. Ik merk dat ik de laatste weken met het gebroken jukbeen enzo minder heb bewogen en je conditie holt dan achteruit. Ik hoop dat ik woensdag groen licht krijg om weer te mogen paardrijden en dan ga ik het zwemmen ook weer oppakken. Aan mijn lichaam merk ik dat ik dat wel echt nog nodig heb, een beetje in beweging blijven.
Herken ik wel dat het je goed doet om te bewegen. Ik voel me dan gewoon beter en ook minder pijntjes. 9 kilometer zou me echt niet meer lukken. Vorige week nog ruim een uur gewandeld. Dat ging goed maar meer dan dat zit er niet in. Zwemmen gaat nog steeds lekker. Vandaag waren we maar met 4 in het bad. Luxe :)

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:02

Super spannend en leuk Mriek :):) Jeetje, over 4 dagen hou je Ted alweer vast <3

Mooi dat ze haar eigen lijntje volgt Melanie en dat er geen aanleiding is om naar het ziekenhuis te gaan :) Hoe gaat het verder met jou? Dat is best wel slordig van je oude verloskundigenpraktijk.

Dat is een flink stuk Ballard. Hadden jullie daar een beetje weer dan? Hier was het alleen maar regen.

Ik ben aardig geslaagd met shoppen :D Het begin is er. Ik ben helemaal verliefd op de voetenzak die je in de roze tas ziet zitten.
Afbeelding
Afbeelding

Weten jullie mijn kat Guus met zijn gebroken poot? De stumper heeft al een hele hap uit zijn oor en aan dit op zijn neus houdt hij waarschijnlijk een litteken aan over. Echt een straatschoffie om te zien zo :')

Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:32

Maar jij bent volgens mij al veel verder dan ik Kiwipitje, dus logisch dat zo lang lopen niet meer lukt. Wel grappig dat jij ook ervaart dat in beweging blijven wel fijner is!

Vanmorgen was het nog redelijk droog gelukkig :) we hebben van 9:30-12:00 gelopen en toen begon het iets meer door te regenen. Dus geluk gehad!

Wat een leuke dingetjes heb je gekocht Charlotte! En wat vervelend voor je kat, wat een brokkenpiloot!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:38

Wat een leuke aankopen Charlotte!

Ik ben 35 weken zwanger nu inderdaad. Vooral heel blij dat ik nog redelijk makkelijk 45 min kan wandelen en nog 1000 meter kan zwemmen (dan is de tijd op en moet ik uit het bad.. maar de energie op zich dan ook wel). Het doet m’n lijf goed maar ook mentaal vind ik het fijn.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:42

Leuk dat nog meer een zwangerschapshoot gaan doen. Ik heb er een 4 mei op de planning staan. Ik vind mijzelf alleen beetje bleek en met makeup is er veel verschil tussen de kleur in mijn gezicht en lichaam. Ik wilde onder de zonnebank, maar er is een grote kans op een zwangerschapsmasker. Nu ga ik aankomende zaterdag mijn benen laten spraytanen om te kijken of ik het wat vind. :')


Nog bedankt voor de tip van een geurbuideltje. Wasparfum mag volgens mij ook niet.

@Mriek Wat spannend!! Jij gaat het spits afbijten in het topic. Het is al bijna vrijdag. Ik ben heeeel benieuwd.

@Kiwipitje, vraagt ze verder nooit naar je hoe het gaat? Misschien is het haar ontgaan en was ze iedereen aan het appen of ze meedoen. Misschien gewoon zo'n bericht dat naar iedereen doorgestuurd is?


@Sting spannend dat jullie niet weten wat het wordt. Ik ben veelste nieuwsgierig haha.

@Gnome hoe was de placenta check?

@Melanie Wat slordig van de oude praktijk. Gelukkig zitten jullie nu bij een fijne nieuwe.

@Charlotte Wat een leuke spulletjes! En arme Guus. Moest wel lachen om die kop.


Ik heb vandaag de verloskundige gebeld voor een afspraak voor de 3D echo. Ze zei dat het het beste is om het deze week te doen. Later is de kans groter dat ze met haar hoofd tegen de buikwand ligt. Dus aanstaande donderdag de pretecho en morgen de normale controle bij de verloskundige.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:48

Nicje87 schreef:
Leuk dat nog meer een zwangerschapshoot gaan doen. Ik heb er een 4 mei op de planning staan. Ik vind mijzelf alleen beetje bleek en met makeup is er veel verschil tussen de kleur in mijn gezicht en lichaam. Ik wilde onder de zonnebank, maar er is een grote kans op een zwangerschapsmasker. Nu ga ik aankomende zaterdag mijn benen laten spraytanen om te kijken of ik het wat vind. :')
Ik ben wel een keer gegaan eerder in de zwangerschap := Ik vond het heerlijk maar had dus m’n navel verbrand omdat die eruit is geplopt :')

Nicje87 schreef:
@Kiwipitje, vraagt ze verder nooit naar je hoe het gaat? Misschien is het haar ontgaan en was ze iedereen aan het appen of ze meedoen. Misschien gewoon zo'n bericht dat naar iedereen doorgestuurd is?
Nee eigenlijk niet. En dat hoeft ook niet wekelijks hoor maar kan toch wel ff als je toch al een appje stuurt. Ze reageerde wel nog op m’n bericht wat ik daarvoor had gestuurd dus ik denk geen doorgestuurd bericht. Zou me er denk ik normaal minder aan storen dus het is vast deels hormonen hoor maar toch :=

Nicje87 schreef:
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld voor een afspraak voor de 3D echo. Ze zei dat het het beste is om het deze week te doen. Later is de kans groter dat ze met haar hoofd tegen de buikwand ligt. Dus aanstaande donderdag de pretecho en morgen de normale controle bij de verloskundige.
Leuk dat dat bij je VK gewoon kan! Veel plezier alvast.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:58

Kiwipitje schreef:
Ik ben wel een keer gegaan eerder in de zwangerschap := Ik vond het heerlijk maar had dus m’n navel verbrand omdat die eruit is geplopt :')


Haha, hoeveel weken was je toen?
Mijn navel zit nog naar binnen. Ik heb na mijn operatie vorig jaar wel een moedervlekje in mijn navel. Heel gek hihi

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:02

Nicje87 schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik ben wel een keer gegaan eerder in de zwangerschap := Ik vond het heerlijk maar had dus m’n navel verbrand omdat die eruit is geplopt :')

Haha, hoeveel weken was je toen?
Mijn navel zit nog naar binnen. Ik heb na mijn operatie vorig jaar wel een moedervlekje in mijn navel. Heel gek hihi
28/29 weken denk ik

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:04

Ahh, ik ben nu 27 weken. Ik probeer die spraytan zaterdag, dan kan ik altijd nog een zonnebank nemen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:19

Voor de fotos zou ik gewoon de fotograaf vragen om je iets minder bleek te maken. Minder risicovol _O-

Wij zijn de Hema in geweest vandaag voor basiskleertjes. Goed geslaagd. Mijn nesteldrang neemt vormen aan die ik niet voor mogelijk hield, moet ineens een paraplubak hebben voor in het halletje bijvoorbeeld :roll:

De zwaartekracht begin ik te voelen maar het is nu wel genieten dat het echt als een baby in mijn buik voelt <3