Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:17

Eapy schreef:
Ik zit ook te kijken naar de Loop Engage plus, maar zie niet zo goed hoe het werkt met de mute add-on. Als je de Engage Plus koopt, kun je de mute ring er ook uithalen en weer in doen wanneer dat nodig is? Wel toch? Die witte ring is toch de mute add-on, of zie ik het verkeerd?


Als ik je goed begrijp zie je het verkeerd. De ring zit vast aan het oordopje. In de ring zet je de mute-dopjes. Die kun je er weer uithalen.

Pillow; niet zo kortzichtig. Als ik voor mezelf spreek; ik ben echt extreem gevoelig voor geluid. Normale omgevingsgeluiden zorgen bij mij al voor stress (en woede, Google eens op misofonie). De oordopjes zijn echt een uitvinding.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:13

Dankjewel utixo!

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:04

Utixo schreef:
Pillow; niet zo kortzichtig. Als ik voor mezelf spreek; ik ben echt extreem gevoelig voor geluid. Normale omgevingsgeluiden zorgen bij mij al voor stress (en woede, Google eens op misofonie). De oordopjes zijn echt een uitvinding.

Niet zo kortzichtig? In jou openingspost benoem jij nergens dat je misofonie hebt, maar wel dat je in een kippenhok zit dat de hele dag kakeld zelfs als de leraar aan het woord is. Nou neem me niet kwalijk.

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:08

pillow schreef:
Utixo schreef:
Pillow; niet zo kortzichtig. Als ik voor mezelf spreek; ik ben echt extreem gevoelig voor geluid. Normale omgevingsgeluiden zorgen bij mij al voor stress (en woede, Google eens op misofonie). De oordopjes zijn echt een uitvinding.

Niet zo kortzichtig? In jou openingspost benoem jij nergens dat je misofonie hebt, maar wel dat je in een kippenhok zit dat de hele dag kakeld zelfs als de leraar aan het woord is. Nou neem me niet kwalijk.


Als je even de tijd nam om rustig te lezen in plaats van zo reactief te doen dan zag je dat Utixo niet eens de topicstarter is. :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:42

pillow schreef:
Utixo schreef:
Pillow; niet zo kortzichtig. Als ik voor mezelf spreek; ik ben echt extreem gevoelig voor geluid. Normale omgevingsgeluiden zorgen bij mij al voor stress (en woede, Google eens op misofonie). De oordopjes zijn echt een uitvinding.

Niet zo kortzichtig? In jou openingspost benoem jij nergens dat je misofonie hebt, maar wel dat je in een kippenhok zit dat de hele dag kakeld zelfs als de leraar aan het woord is. Nou neem me niet kwalijk.

Niet nodig om zo fel te reageren lijkt me? Je komt in elk geval niet erg vriendelijk over. Misschien zou jij de situatie van TS anders aanpakken en dat is natuurlijk prima, maar TS wil gewoon weten welke oordopjes geschikt zijn. Ook prima, toch? :)

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:57

Ik heb ook al regelmatig naar dergelijke oordopjes gekeken, maar durf ze niet goed te bestellen. De meeste in-dat koptelefoons vallen om de haverklap uit mijn oren en degenen die dat niet doen gaan na een uurtje of wat irriteren. Ik ben bang dat ik met die oordopjes hetzelfde probleem ga krijgen.
Ik heb helaas niet de luxe van een eigen kantoor en het is bij tijd en wijken nogal rumoerig in de kantoortuin. Een koptelefoon met muziek oud is dan net zo storend als het rumoer om mij heen. Een noise cancelling koptelefoon die je op je hoofd zet geeft mij na verloop van tijd weet hoofdpijn dus dat gaat ook niet werken. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een oplossing.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:06

Moet zeggen dat ik veel oordopjes ook vreselijk vind zitten of ze vallen uit mijn oren omdat ze te groot zijn. De enige die mij lekker zaten waren de eerste samsung buds. Maar de loops heb ik de hele nacht in en ik lig er zelfs op en ze irriteren mij niet. Vlucht naar bonaire à 10 uur heb ik ze ook de hele vlucht ingehad zonder irritatie. Mijn moeder heeft een speciale draadloze koptelefoon idee omdat bij haar ook alles uit valt of irriteert maar zelfde verhaal die is ook om met de loops. Ze heeft adhd en ook last van geluiden dus die draagt ze ook veel.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:53

Ik heb voor op de motor ook de loop earplugs. Superfijn! Zijn de enige dopjes die bij mij fatsoenlijk blijven zitten en goed werken.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:04

Even off-topic, maar een fijne oplossing voor mensen die geen noise-cancelling willen of in-ears: binaural beats! Super fijne geluiden die omgevingsgeluid overstemmen maar geen afleiding veroorzaken.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:08

Eapy schreef:
Even off-topic, maar een fijne oplossing voor mensen die geen noise-cancelling willen of in-ears: binaural beats! Super fijne geluiden die omgevingsgeluid overstemmen maar geen afleiding veroorzaken.


Daar word ik dus helemaal overprikkeld van. Maar dat kan ook door mijn NAH komen. Ik slaap met sleepphones + de app 'babysleep' met pink noise. Dat werkt vooralsnog het beste voor mij. Dat zet ik vaak ook op als de noise cancelling van mn koptelefoon niet voldoende is.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:26

Hm, Oke. Je kan misschien verschillende frequenties proberen, bepaalde zijn ‘drukker’ dan anderen en dan ook meer gericht op energie/dopamine. Ik heb een paar hele fijne kalmerende nummers gevonden in ieder geval, maar ze zijn inderdaad verschillend!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:20

Goof schreef:
Het is een kippenhok als de docent aan het woord is? Dan gaat er iets mis dat je echt niet net oordopjes oplost.

Die setjes bestaan overigens wel. Ik had ooit een slechthorende leerling en ik had dan een zendertje oid om mijn nek hangen zodat hij mij kon verstaan op oordopjes.


ja bij mijn kind zit er eentje in de klas die heeft noise canceling oorkleppen op en met dus verbinding met een zendertje , maar dat kind heeft epilepsie, autisme en adhd. Voordien droeg hij er dus van die bouw oordoppen met een zender. deze is optisch mooier en ik denk echt veel beter, maar wel heel kwetsbaar ....maar goed jij bent op een leeftijd dat je weet hoe voorzichtig je met dat spul moet zijn. ;)

maar ik denk ook dat je de lieve kletskoppen op school op hun verantwoordelijkheid moet wijzen, en het moet bespreken met hun en de docent... het is voor jou echt een probleem, daar mag je voor jezelf opkomen hoor!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:53

Moet zeggen dat de levertijd extreem lang is via Loop Earplugs zelf, 2 tot 3 weken zoals het nu is doorgegeven door het postverzorgende bedrijf. Komt vanuit Dtsl ipv België waar het bedrijf zit. Duurt 2 dagen voor het naar de post gaat en blijft behoorlijk lang liggen daar voordat ze onderweg zijn.
Via Bol heb je 30 dagen om te retourneren maar via Loop Earplugs zelf 100 dagen om te proberen.

Heb jij ze al ontvangen TS?

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 23:25

Nee, maar volgens de tracking zijn ze onderweg. 14e aangemeld,16e ontvangen bij Deutsche post en 17e onderweg naar land van bestemming. Dus dan zouden ze toch wel elk moment aan kunnen komen. Neem ik aan?

Als het nog langer duurt dan ze beloven ga ik echt niet blij zijn.

Dank je wel, Kwita. Lief. <3
Ik zal proberen er aan te denken.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 00:00

Ïk had ze met een dag of 6 geloof ik (NL).

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 00:11

Dat is nog wel te overzien.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:32

Hier zijn ze binnen. :D Het was even een gefiemel met de tips. Had XXS er apart bij besteld maar XS volstaat. Was even lastig om ze er aan te krijgen maar de tips even in de koelkast doet wonderen. Morgen gaan ze mee naar het werk. :j

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:44

Ik heb ook de loop doppen voor op een drukke (bel)zaal, ze filteren de scherpe randjes eraf. Ik heb de quiet! Fijne dingen! Enige nadeel is dat ik bij heel rustig ademen mezelf hoor ademen. _O-

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:56

:D ik ook! En lopen dreunt ook aardig. Straks lopen op lucht anders bonst het :')

love_mandy

Berichten: 2930
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:53

Ik heb toevallig vorige week loops besteld, heb ze de 13e besteld (‘s avonds) 14e was hij aangemeld en ik heb ze gisteren dus de 18e ontvangen.

Vind de levertijd dus wel meevallen. Heb ze nog niet echt kunnen testen maar ben heel benieuwd

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:15

Dit kan ook met mijn Apple AirPods Pro. Die hebben in ieder geval noise cancelling, maar dan is het echt stil en hoor ik mensen überhaupt niet praten. Maar ze hebben ook een speciale functie waar je je telefoon ergens kan neerleggen en die dus enkel het geluid van de docent oppikt en dat de rest gecanceld wordt.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 22:12

Dat is ook wel heel interessant voor als dit niet werkt. Klinkt ook niet al te ingewikkeld. Ik ga eens kijken.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:30

Ik gebruik de flare calmer oordopjes voor dit doel.


Ook problemen met prikkels.
Ik gebruik ze in de klas, maar als ik moe ben ook in bijvoorbeeld een supermarkt of andere sociale situaties.

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:34

Ik heb de Loop Engage plus nu. Gisteravond besteld, vanochtend binnen. Ik heb siliconen 'binnenringen' erbij gekregen voor in de vastzittende 'loop', volgens mij zorgen die voor die 5dB extra demping. Klopt dat, denken jullie?

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:39

Ik zit er aan te denken om loop oordoppen te bestellen, maar welke vallen volgens jullie het minste op qua kleur?