Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:35

Azmay schreef:
Wij zijn de Hema in geweest vandaag voor basiskleertjes. Goed geslaagd. Mijn nesteldrang neemt vormen aan die ik niet voor mogelijk hield, moet ineens een paraplubak hebben voor in het halletje bijvoorbeeld :roll:
Ik wil dat het buitenkleed schoon is :(:)

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:58

Freekieee ja echt een heel bizar idee. Ben benieuwd of ik een beetje kan slapen haha.

Kiwipitje, hebben ze het niet over gehad. Volgens mij doen ze dat niet omdat Ted meteen door de kinderarts bekeken moet worden. Maar zeker weet ik het ook niet. :)

Melanie, echt wel spannend! We gaan denk ik niet meer iets speciaals doen, mijn vriend moet nog gewoon werken tot donderdag. En die moet nu ineens veel dingen gaan regelen op werk dus elke dag laat thuis. :D
Wat fijn dat de groeiecho goed was. Je kan nu gewoon bij de verloskundige blijven dus?
Jammer van de oude verloskundige, niet echt netjes om dat zo laat op te sturen.

Ballard lekkere wandeling gemaakt dus vandaag. De Veluwe is echt mooi, nog wilde dieren gezien?
Kan mij goed voorstellen dat je zin hebt om weer wat aan beweging te doen. Hoe gaat het met je jukbeen? Heb je het idee dat het goed aan het genezen is?

Charlotte, wat heb je heerlijk geshopt zeg. Leuke dingen ook! Oh oh oh die Guus toch! Heeft 'ie gevochten ofzo?

Nicje leuk een zwangerschapsshoot! Hopelijk gaat het goed met de spraytan. En mooie echo's op de planning, hopelijk werkt de kleine mee met vooral de 3D echo.

Azmay ook goed bezig geweest met winkelen. Haha moest wel lachen om je paraplubak. :D

Vandaag de datum aan een paar mensen vertelt. Gaan het niet aan de grote klok hangen, alleen aan de mensen die echt dicht bij ons staan. :)
Zit wel echt constant in mijn hoofd dat het vrijdag zo ver is haha. _O-

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 21:22

Mriek wat gaaf en spannend dat de datum er is <3 Echt aftellen nu!

Azmay lekker bezig! Leuk he shoppen:D

Kiwi wat irritant van werk. En zo'n eind lopen kan ik helaas niet meer, krijg er enorm buikpijn van. Was vorige zwangerschap helaas ook zo.

Nicje leuk zo'n shoot!

Ballard lekker gewandeld!

Charlotte lekker geshopt ook. En kat is inderdaad een brokkenpiloot zo :(:)

Melanie kleintje maar zolang ze op haar eigen lijn blijft groeien is het ok.

Hier de kast van dochter wat anders ingedeeld. Baby krijgt geen eigen kamer en de kast moet ook gedeeld gaan worden. Niet zo tof voor mijn nesteldrang maar het is even niet anders..
Morgen komt er weer een stapeltje stof binnen <3 Kan ik lekker aan de gang deze week <3

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 23:24

Haha, wat grappig om te lezen dat de nesteldrang zo ferm aanwezig is bij de verschillende mama's. Hier overigens ook, maar moet nog even inhouden. Ben ook nog maar 24 weken, dus heb nog even :D

Mriek, snap dat je de datum een beetje voor jezelf houdt. Ben benieuwd of je de komende nachten nog een beetje slaapt van de spanning. Zou wel fijn zijn als jullie inderdaad meteen 's ochtends vroeg aan de beurt zijn, dan mis je in ieder geval geen nacht slaap. Op voorhand tenminste, vanaf vrijdag zul je een hoop uurtjes gaan missen ;)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:25

Haha of het echt nesteldrang is.. maar ik wil alles wel een beetje gaan uitzoeken ja. Nu 31 weken trouwens.

Zit momenteel in het ziekenhuis, net anti-D prik gehad, over een kwartiertje mag ik weg als geen gekke reacties :+

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:27

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, hebben ze het niet over gehad. Volgens mij doen ze dat niet omdat Ted meteen door de kinderarts bekeken moet worden. Maar zeker weet ik het ook niet. :)
Weet je waarom Ted meteen bekeken moet worden door de kinderarts? Ik ben gewoon benieuwd hoor, verder niks.

MissAnnemijn schreef:
Morgen komt er weer een stapeltje stof binnen <3 Kan ik lekker aan de gang deze week <3
Wat tof dat je zelf dingen gaat maken. Lijkt me ontzettend bevredigend als je dat kan.

Melanie_D schreef:
Zou wel fijn zijn als jullie inderdaad meteen 's ochtends vroeg aan de beurt zijn, dan mis je in ieder geval geen nacht slaap.
En dan hoef je met een beetje geluk ook niet zo achterlijk lang nuchter te blijven :))

MissAnnemijn schreef:
Haha of het echt nesteldrang is.. maar ik wil alles wel een beetje gaan uitzoeken ja. Nu 31 weken trouwens.
Tegen mij zeggen ze dat dat nesteldrang is. Maar die nesteldrang lijkt met de dag ergere vormen aan te nemen :') Ik was nu van plan een hele bestelling bij Jumbo te doen met een datum ergens in mei (ben in april uitgerekend) en als het dan zover is dan hoef ik alleen nog maar die besteldatum aan te passen en komen de boodschappen en hoef ik er niet over na te denken :Y)

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:37

Bij sommigen neemt de nesteldrang heftige vormen aan (paraplubak :') ), maar op zich is het wel logisch dat je dingen klaar wilt hebben voor de kleine komt. Dat is ook gewoon praktisch, dus in hoeverre het soms nesteldrang is idd. Ik ben morgen 25 weken en we hebben nog niks gekocht of klaargemaakt, maar bij mij begint mijn klokje nu ook wel te zeggen ‘euh, de tijd begint te dringen!’. Morgen gaan we weer naar huis en dan gaan we anderhalve week klussen in huis, dus hopelijk is er dan wat klaar voor de baby :)

Nou Kiwipitje, ik vind dat je dan nog aardig actief bent! Lijkt me heel fijn om nog wat te kunnen bewegen :) Zwemmen is ook echt fijn ja!

Mijn jukbeen wordt morgen weer bekeken in het ziekenhuis, dus hopelijk goed nieuws. Ik denk dat het wel oké zit, maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Ik hoop in ieder geval dat ik wel weer op mijn linkerzij mag liggen, want samen met een groter groeiende buik is het wel fijn om af te wisselen van kant. Vannacht heb ik ook niet lekker geslapen, je krijgt snel last van je spieren, longen, schouder…

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:41

Hopelijk goed nieuws Ballard zodat je weer wat mag bewegen in bed. Ergens ook wel herkenbaar dat je zegt 'Ik denk dat het wel oké zit, maar je weet het nooit zeker.' Dat is ook vaak mijn gevoel bij het ziekenhuis.. je bent er nooit 100% gerust op of ze nog met een verrassing komen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 11:00

Hier nu 3 nachten dikke drama. M'n linkerbeen wil ook niet echt meer met lopen dus ik word er met de dag gezelliger op.

Placenta was gisteren goed en ook met de beeb was alles goed dus we proberen er weer wat van te maken. Zou ook graag nog stukken wandelen of zwemmen maar vrees dat mijn laatste weken echt in bed of op de bank doorgebracht gaan worden als dit zo doorgaat.

Weet wel met de dag zekerder dat ik dit nooit weer doe :')

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 11:03

Is het een idee om eens bij de fysio langs te gaan Gnome? Die heeft mij pas heel erg goed op weg geholpen en het scheelt ontzettend veel pijn.

Fijn dat alles in orde was met de beeb en de placenta :j

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 11:04

Kiwipitje schreef:
Hopelijk goed nieuws Ballard zodat je weer wat mag bewegen in bed. Ergens ook wel herkenbaar dat je zegt 'Ik denk dat het wel oké zit, maar je weet het nooit zeker.' Dat is ook vaak mijn gevoel bij het ziekenhuis.. je bent er nooit 100% gerust op of ze nog met een verrassing komen.


Ja klopt! Net als bij de tandarts :') ik heb nooit wat, maar ben altijd bang dat ze toch iets vinden. Altijd onzeker bij die artsen!

Ik snap heel goed dat je het niet zo snel weer zou doen Gnome, volgens mij is jouw zwangerschap ook echt zwaar. Maar wie weet als je straks je baby in je armen hebt dat je er dan anders over denkt. En anders, ook prima toch :)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 12:26

Wie is er nog meer bezig met geboortekaartjes?
Ik heb net verlof en ben aan het knutselen.
Heb nu een mooi ontwerp maar vind die eigenlijk alleen leuk als ik alleen de voornaam gebruik, zonder achternaam van baby.
Wij zijn niet getrouwd dus de achternaam is niet duidelijk voor anderen.
Vermelden jullie ook de achternaam van baby op de kaart? Vind het dan zo veel tekst, we zijn meer van het simplistische.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 12:36

Kiwipitje schreef:
Is het een idee om eens bij de fysio langs te gaan Gnome? Die heeft mij pas heel erg goed op weg geholpen en het scheelt ontzettend veel pijn.

Fijn dat alles in orde was met de beeb en de placenta :j


Ja mijn man gaat er vandaag even naar kijken. Hij is fysio onder andere dus hopelijk is het weer een beetje te verlichten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 12:37

carika schreef:
Wie is er nog meer bezig met geboortekaartjes?
Ik heb net verlof en ben aan het knutselen.
Heb nu een mooi ontwerp maar vind die eigenlijk alleen leuk als ik alleen de voornaam gebruik, zonder achternaam van baby.
Wij zijn niet getrouwd dus de achternaam is niet duidelijk voor anderen.
Vermelden jullie ook de achternaam van baby op de kaart? Vind het dan zo veel tekst, we zijn meer van het simplistische.


Ik ga lekker prutsen tijdens mijn verlof over 4 weken. Hier denk ik wel de achternaam dus 3 voornamen en een lange achternaam :Y) moet tegen die tijd maar even zien of dat dan nog normaal leesbaar is.

Zou het vooral dichtbij jullie smaak houden. Achternaam lijkt me geen verplichting ofzo. Voornaam is wel handig :D

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:20

carika schreef:
Vermelden jullie ook de achternaam van baby op de kaart? Vind het dan zo veel tekst, we zijn meer van het simplistische.
Ja wel aan de binnenkant :j, niet aan de voorkant.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:25

MissAnnemijn wat leuk dat je weer zelf bezig gaat met stof. Show je het resultaat ook hier?
Nog gekke reacties gekregen op de Anti-D? Waarom kreeg je die prik nu? :)

Melanie je kan de nesteldrang ook verdelen. ;) Nu een beetje, straks een beetje...:D
Ik pak zeker mijn uurtjes rust nog op het moment haha.

Kiwipitje, vraag gerust :D De kinderarts bekijkt hem meteen om te checken of het allemaal goed met hem gaat. Bij een keizersnede komt een kind in één keer ter wereld en kunnen bijvoorbeeld de longetjes even tegenwerken. Maar dit is puur voor de zekerheid.
Best een goed idee van die boodschappen bestellen, ben ik nu te laat mee denk ik haha.

Ballard succes weer volgende week met verbouwen! Spannend morgen in het ziekenhuis, maar zit vast goed als het voor jou goed voelt. :) Afwisselen van kant is wel prettiger slapen idd! Hoop dat dat weer mag vanaf morgen.

Gnome wat rot van die klachten. Je hebt echt geen zorgeloze zwangerschap. :( Hopelijk kan je vriend wat voor je doen. Iemand op zwangerschapscursus had ook zoveel last en die heeft wat gehad aan een behandeling met van die vacuüm doppen. Misschien is dat nog iets voor je?
Gelukkig dat de kleine wel goed is gekeurd weer. Sterkte nog ♡

Carika ons geboortekaartje ligt al bij de drukker. :D Wij hebben op de voorkant alleen zijn voornaam, binnenin wel voor en achternaam. Wij zijn ook niet getrouwd. :)

Hier een rustig dagje gepland voor mezelf. Was draait, dus die straks ophangen en moet even naar de winkel maar verder ben ik van plan gewoon even niks te doen. M'n schoonmams was er net nog op de koffie, was gezellig.
En vanavond voor de laatste keer zwangerschapscursus.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 14:27

Mriek de baby heeft een andere bloedgroep dan ik heb. Je krijgt dat 2 prikken, een rond deze termijn en een na de bevalling. Om te zorgen dat je geen anti-stoffen gaat aanmaken tegen de baby als het ware.
Ik zal het resultaat zeker showen als mensen dat leuk vinden :D Sowieso gaat alles wat ik maak op de foto, ook voor mijn hobbyInstagram. Zo leuk om terug te bladeren <3
Fijn dat je een rustig dagje hebt. Lijkt me zo gek dat je gewoon weet wanneer hij komt!

Carika leuk om daarmee bezig te zijn!
Hier op geboortekaartje voorkant alleen de voornaam, binnenin ook de tweede naam en de achternamen. We willen als het straks mag voor een dubbele achternaam gaan dus zo komt het nu al in de kaart.
Vandaag trouwens de tweede proef binnen gehad, het is helemaal geworden zoals we wilden <3

Gnome, vervelend zeg..

Ballard hopelijk is het gewoon goed!

Kiwi je kan maar op tijd zijn met boodschappen bestellen :Y) :') Wel lekker als je er niet over hoeft te denken inderdaad!

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:25

Ah oke, ik dacht alleen bij de bevallig in dat geval. Weer iets geleerd! :)
Ik vind het heel leuk als je je creaties showt. Vind dat altijd zo knap als mensen dat zelf kunnen maken.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:32

Ik ben net even crea geweest, wilde graag een rugtas als luiertas maar een dwarse is ook wel handig. Nouja de Stokke Xplory leek te voldoen maar is zo enorm saai..

Nu niet meer :+
Afbeelding

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:37

Ben het een beetje kwijt waar ik gebleven ben :+ wel alles gelezen natuurlijk.

Gnome wat vervelend zeg dat je zoveel last heb :( nog een paar weken. Maar als je zo de laatste weken door moet zit je echt niet op te wachten.

Als we een kaartje doen dan komt achternaam er wel op denk ik. Wel alleen aan de binnenkant. Voorkant alleen haar voornaam.

Annemijn ik ben heel benieuwd wat jij allemaal zelf maakt! Laat je hier eens wat zien? Vinden we allemaal wel leuk hihi.

Vandaag weer controle gehad bij de verloskundige. Alles was goed. Alleen omdat ik zovaak harde buiken heb en soms pijn doen echt rustig aan doen en geen zware dingen. Wordt het erger of wordt het echt regelmatig dan moet ik meteen bellen. Verder vooral echt rust.

Verder vroeg ik mij af of t kwaad kon voor de baby dat ik nog geen kilo ben aangekomen. Maar zolang ik normaal eet dan is er geen zorgen en pakt de baby wat nodig is.

Haar hoofdje lag mooi naar beneden, en op t moment dat ze ging voelen ging ze mooi even terug trappen haha.

Over 2 weken nog een laatste controle en dan over naar het ziekenhuis. Vind het ook wel weer jammer want ze zijn zooo aardig hier. Dus hoop in het ziekenhuis ook een fijne verloskundige te hebben.

Verder doen we rustig aan. Las dat sommige nog heerlijk een stuk kunnen wandelen. Ben daar wel jaloers op. Hier echt Max 10 minuten want dan begint de pijn echt al. Maar nog 10 weken. En dan lekker van de zomer met de kleine naar buiten.


Azmay: aaah dat ziet er erg lief en leuk uit! Meteen stuk vrolijker!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 17:01

mriek1990 schreef:
Ah oke, ik dacht alleen bij de bevallig in dat geval. Weer iets geleerd! :)
Ik vind het heel leuk als je je creaties showt. Vind dat altijd zo knap als mensen dat zelf kunnen maken.


Vergat nog helemaal op jou te reageren. Super cool dat Ted gewoon vrijdag ter wereld gaat komen. Hoe staat het met jullie zenuwen?

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 17:06

Azmay gave luiertas zo!

Freekie, balen dat je niet meer ver kan lopen. Hier helaas ook dus. Nog even maar!

Zijn er hier mensen die hun kindje straks (met terugwerkende kracht) een dubbele achternaam gaan geven? Wet is vandaag aangenomen.
https://www.ad.nl/politiek/kinderen-kun ... ~ad54d3ca/

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 17:34

Ooh wat schattig Azmay! Hoe heb je dat gedaan? <3

Fijn dat alles goed was Freekieee! Moet je ook minder gaan werken? Leuk dat ze zich goed liet voelen met terug trappen haha.
Vervelend dat de pijn wel blijft komen na 10 minuten lopen.

Gnome haha geeft niks joh! De zenuwen zijn er al wel. Ik denk er ook heel veel aan. Ben ook "bang" dat we bepaald spul nog niet voor elkaar hebbe ofzo, terwijl als ik de lijstjes bekijk we écht wel alles hebben. :D

MissAnnemijn ah ze hebben het er nu door dus. Ik wist wel dat ze daar mee bezig waren. Denk niet dat wij het gaan doen. :) Ted krijgt de achternaam van mijn vriend. Hopelijk geeft dat mijn vriend een extra reden om ook mijn achternaam te gaan veranderen haha. ;)

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:12

mriek1990 schreef:
Ooh wat schattig Azmay! Hoe heb je dat gedaan? <3

Fijn dat alles goed was Freekieee! Moet je ook minder gaan werken? Leuk dat ze zich goed liet voelen met terug trappen haha.
Vervelend dat de pijn wel blijft komen na 10 minuten lopen.

Gnome haha geeft niks joh! De zenuwen zijn er al wel. Ik denk er ook heel veel aan. Ben ook "bang" dat we bepaald spul nog niet voor elkaar hebbe ofzo, terwijl als ik de lijstjes bekijk we écht wel alles hebben. :D

MissAnnemijn ah ze hebben het er nu door dus. Ik wist wel dat ze daar mee bezig waren. Denk niet dat wij het gaan doen. :) Ted krijgt de achternaam van mijn vriend. Hopelijk geeft dat mijn vriend een extra reden om ook mijn achternaam te gaan veranderen haha. ;)



Ik werk al heel lang niet meer. Eigenlijk sinds begin zwangerschap ivm zo erg ziek toendertijd. En waar ik werkte is ermee gestopt. Dus nu alleen thuis aan de slag.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:17

Freekieee schreef:
mriek1990 schreef:
Ooh wat schattig Azmay! Hoe heb je dat gedaan? <3

Fijn dat alles goed was Freekieee! Moet je ook minder gaan werken? Leuk dat ze zich goed liet voelen met terug trappen haha.
Vervelend dat de pijn wel blijft komen na 10 minuten lopen.

Gnome haha geeft niks joh! De zenuwen zijn er al wel. Ik denk er ook heel veel aan. Ben ook "bang" dat we bepaald spul nog niet voor elkaar hebbe ofzo, terwijl als ik de lijstjes bekijk we écht wel alles hebben. :D

MissAnnemijn ah ze hebben het er nu door dus. Ik wist wel dat ze daar mee bezig waren. Denk niet dat wij het gaan doen. :) Ted krijgt de achternaam van mijn vriend. Hopelijk geeft dat mijn vriend een extra reden om ook mijn achternaam te gaan veranderen haha. ;)



Ik werk al heel lang niet meer. Eigenlijk sinds begin zwangerschap ivm zo erg ziek toendertijd. En waar ik werkte is ermee gestopt. Dus nu alleen thuis aan de slag.

Oh sorry! Volgens mij had je dat ook al eens vertelt.