Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 115 van de 119 [ 2954 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

 
Profiel   

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik twijfel over de aanschaf van een menstruatie cup en overweeg de volgende merken:
-Claricup
-Me Luna
-Me Luna short
-Silja cup
-Organic cup.
Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande merken en wat zijn jullie ervaringen?

Op menstruatiecup en cutecotton hebben ze het over spierspanning en cervix diepte en b.v. Me Luna heeft ook nog opties in het "greepje" bv knopje of steeltje maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Ook niet met de hulppagina's, hoe weet je wat daarin moet kiezen?? :?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 15:59 



 
Profiel   

Ik heb de me Luna in m-short(geloof ik?)-normal (niet de sporty) en in s-short-sporty. De eerste was opzich wel oké, maar klapte niet lekker uit, toen de 2e besteld en die was top voor mij toen. Nu wel een bevalling gehad en nog niet geprobeerd.
Denk wel dat het voor iedereen anders is? Mijn baarmoedermond zakt(e) erg veel naar beneden waardoor ik de short in ieder geval moest gebruiken.
Ik was voor het steeltje gegaan bij beide toen. Deze kun je ook inkorten door een stukje eraf te knippen mocht die te lang zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 16:55 



 
Profiel   

Hier de organicup, eerste en enige, gebruik hem nu al 5j met volle tevredenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 21:32 



 
Profiel   

Ik vond bij de Meluna dat bolletje echt heel erg lastig :')

Cervixdiepte kun je met je vingers meten (wel het best om dit tijdens je menstruatie te doen) maar helaas is het qua stevigheid van de cup toch even uitproberen wat bij je past.
Is het overigens wel waard, ik kwam uiteindelijk bij de Merula uit en het was zo’n verademing om na jarenlang kloten met tampons zo’n fijne oplossing te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 09:27 



 
Profiel   

Hmm, baal onderhand wel: heb toch een nieuwe poging gedaan nadat ik steeds bleef doorlekken met de organicup. Nu de Merula eens besteld, hele andere soort cup. Maar helaas, zelfde probleem. Grote kans dus dat ik dat ding niet goed inbreng. Voel mijn bmm, lijkt alsof ie eromheen zit maar na een volgend toiletbezoek voel ik gewoon dat ie ernaast zit. Tja. Dan werkt ie niet. Nu is de Merula ook wel heel erg zacht, dus zou best kunnen dat ik zelf het vacuüm verbreek (rij geen paard meer, maar schijn sterke bekkenbodemspieren nog te hebben?)

Iemand nog opties? Of zal ik toch 1 vd weinigen zijn waar zo’n cup niet geschikt voor is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:21 



 
Profiel   

Beppy is het antwoord op alles *\o/*
Ik had hetzelfde probleem, deze werkt wel bij mij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:52 



 
Profiel   

Ja, ik ga daarin mee. Mijn 5e cup is Beppy en die gaat altijd goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:55 



 
Profiel   

Ah thanks! Dan ga ik die toch nog een keer proberen. Idee is nl heel fijn. En die eerste keer ging het ook prima. Dus vermoed dat het toch moet kunnen..

Ah, zie nu waarom ik daar niet voor was gegaan; je moet er meteen 2 bestellen. Dat ga ik niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 20:59 



 
Profiel   

Ik heb ook Beppy, na verschillende geprobeerd te hebben.
Erg fijne cup!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 22:05 



 
Profiel   

Ja hier ook de Beppy, gebeurt echt bijna nooit dat die verkeerd zit en dat voel je dan ook meteen. Het maakt bijna niet uit op wat voor manier je hem erin propt, het zit altijd wel goed.

Enige vind ik dat het soms wat lastiger schoonmaken is als ik niet thuis ben. Bij de diva was het leegkappen en een wc papiertje erdoor wel handiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 08:10 



 
Profiel   

Marocje schreef
Ah thanks! Dan ga ik die toch nog een keer proberen. Idee is nl heel fijn. En die eerste keer ging het ook prima. Dus vermoed dat het toch moet kunnen..

Ah, zie nu waarom ik daar niet voor was gegaan; je moet er meteen 2 bestellen. Dat ga ik niet doen.


Ik wil de 2e wel van je over nemen, heb al jaren een cup maar die voldoet niet meer alle dagen sinds ik met de pil ben gestopt. Blijkbaar veranderd mijn lijf, dus de Beppy lijkt me een mooie oplossing maar ik wil er ook geen 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 09:25 



 
Profiel   

[ img ]
Iemand al ervaring met Nixit? Mag wat kosten (47,-). Ik overweeg hem omdat hij geen vacuum zuigt. Maar het ziet er ingewikkeld uit :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:26 



 
Profiel   

Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar heb m even opgezocht. Als je m gaat uitproberen laat je even weten hoe die bevalt? Hier kan ik geen cup meer verdragen sinds m’n endometriose operatie :n het vacuum doet veel te pijn ineens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:49 



 
Profiel   

Is dit dan zo een Disc? De inhoud lijkt me zo weinig..

Deel je je ervaring als je hem probeert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:18 



 
Profiel   

Dat dacht ik ook inderdaad, maar ik heb de lunette 2 (30ml) en zie dat de Nixit 70ml ( :wow: ) opvangt. Als ik het goed begrijp zit deze disc een stuk hoger dan een gewone cup:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:38 



 
Profiel   

Ik vind ‘t nogal een bedrag om te proberen. Maar vanwege geen vacuüm zuigt (dat geeft hier ook pijn) en de 70ml klinkt hij heel interessant.
Ik ben nog wat terughoudend over de plaatsing. Met name omdat mijn bmm erg zakt de eerste twee dagen.

Ik moet me er nog even goed in verdiepen. Jammer dat ‘t niet ook gelijk als anticonceptie kan. Dan was ik al sneller geneigd om te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:05 



 
Profiel   

Deze heeft wel een mooie prijs om het uit te proberen, heeft ook veel goede reviews zag ik:
https://bamboozy.nl/p/menstruatiedisc?sku=PERIOD_DISC_M

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:09 



 
Profiel   

laughterline schreef
Deze heeft wel een mooie prijs om het uit te proberen, heeft ook veel goede reviews zag ik:
https://bamboozy.nl/p/menstruatiedisc?sku=PERIOD_DISC_M


Dank, dit klinkt als exact hetzelfde!
Ik heb hem besteld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:54 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd, ook naar dat autodumping. Dat zou voor mij wel een uitkomst zijn als dat echt werkt omdat je dan niet een cup moet gaan wassen op het werk oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:56 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd. Helaas kan ik die bamboozy niet vinden hier in zuid Afrika, maar ben wel benieuwd hoe je hem gaat vinden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:04 



 
Profiel   

De dixit wordt geloof ik wel internationaal verstuurd. Mss is dat een optie als de bamboozy wat is!
Of ik stuur een bamboozy naar je, geen idee of dat te doen is qua verzendkosten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:32 



 
Profiel   

Ik wil ook mijn ervaring even delen.

Ik heb altijd zoveel last van mijn billen wanneer ik maandverband moet gebruiken en naar het einde toe, zijn tampons niet geschikt meer om te gebruiken. Vandaar dat ik eens een menstruatiecup wou proberen.

Na wat rondzoeken en ervaringen in dit topic te lezen, heb ik voor de beppy cup gekozen, ook vooral omdat ik hierbij een setje kon kopen om de cup steriel te maken.
Het is mijn allereerste cup die ik gebruik en ergens las ik een review dat het geen ideale beginnerscup was, dus ik was al bang.

Het inbrengen van de cup was wat lastig, maar een beetje glijmiddel gebruiken lijkt hier het antwoord op te zijn. Ik ben nog geen enkele keer doorgelekt! :)
Het wisselen tussendoor is ook een stuk minder bloederig en gedoe dan ik verwacht had, enkel stromend water in de buurt is handig om de cup schoon te maken.
Ik heb geen last van onaangename geurtjes (wat je hier en daar toch ook leest) en eigenlijk merk ik zelfs niet dat ik mijn maandstonden heb, zoveel frisser vind ik het werken met cup ipv maandverband en tampons! Ik ben echt super blij met mijn aankoop. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:01 



 
Profiel   

Klinkt als Beppy ;)
Fijn dat je eerste cup gelijk zo goed bevalt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 01:25 



 
Profiel   

Inderdaad, heel herkenbaar. Met de Diva vond ik het soms ook ruiken maar met de Beppy totaal niet. Ben nog wel erg benieuwd naar die Nixit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:30 



 
Profiel   

Ik ben net ongesteld geworden, dus kon de disc uitkoken en inbrengen. Ik zag er een beetje tegenop, maar wat is dit makkelijk :+
Veeeeel makkelijker dan de cup! Ik was in 2 sec klaar _O-
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 09:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 115 van de 119 [ 2954 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen