Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:27

5.30 gaat de wekker, ik ga er direct uit.
Koffie zetten, leg dan de broodtrommels van de kinderen en mijn man klaar die ik de avond ervoor gevuld heb.
Daarna toilet,wassen en aankleden.

Om 6uur wek ik de (4) kinderen en roep man dat hij nu toch echt uit bed moet komen.
Ik maak ontbijt voor iedereen, kook mits ik de tijd heb nog 2 eitjes voor mijzelf.

Man laat de hond om half 7 uit, ik vertrek om kwart voor 7 of 7 uur ( afhankelijk van welke dienst ik heb), man brengt onze jongste zoon om 7.20 naar de opvang als ik een vroege dienst heb, de andere 3 kinderen vertrekken naar school,stage of werk zodra het voor hun tijd is om te vertrekken.

Als ik een late dienst heb, wek ik de 2 jongsten om 7 uur ipv 6 uur.

Uitslapen doe ik alleen als ik het weekend vrij ben of als ik late diensten heb in het weekend ( toevallig dit weekend late diensten, uitslapen is helaas mislukt).
De kinderen wek ik in het weekend uiteraard niet, maar echte uitslapers zijn het niet,ook nooit geweest.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:29

Hier gaat de wekker en ga er binnen vijf minuten vaak uit (als ik thuiswerk). Dan is er namelijk minder druk en haast. Als ik naar werk toe ga, dan spring ik er meteen uit om geen verloren minuut te hebben - ontbijten doe ik dan op mijn werk (proteïne shake) en lunch klaarmaken doe ik de avond ervoor. Daarna altijd uitgebreid douchen, haren doen, make-uppen, bakkie doen en nog even een kritische blik beneden werpen voordat ik weg ga. Ben dan zo anderhalf uur verder voordat ik weg kan.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:17

Als ik moet werken, gaat de wekker om 6 uur. Kwartiertje in bed het nieuws lezen en dan sta ik op.
Hondjes uitlaten, beesten eten geven en dan eet ik zelf ook wat. Kwart voor 7 ga ik me omkleden en om om 7 uur vertrek ik naar het werk.
Ik begin om 8 uur met werken en eigenlijk ben ik dan pas gezellig :o Voor die tijd komen er enkel noodzakelijke zinnen uit mijn mond, hihi. Ik heb geen echt ochtendhumeur, maar vind de rust en stilte 's ochtends wel fijn.

Als ik vrij ben, probeer ik uiterlijk 9 uur wakker te worden. Ook dan even kwartiertje nieuws lezen in bed, opstaan voor honden uitlaten en iedereen eten geven. Daarna zit ik met m'n kommetje muesli voor de pc op Youtube een filmpje te kijken terwijl ik ontbijt :Y) En op de meeste dagen schiet ik dan in gang rond half 11.

Mind you, ik heb geen kinderen en geniet van de rust en vrijheid die ik (nog) heb *D

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:46

ruitje schreef:
3 keer snoozen.
Nieuwsapp, whatsapp prive en whatsapp werk checken.
Daarna er uit en badkamer in.
En daarna MOET ik het nieuws kijken 15 min terwijl ik mijn ontbijtje eet.

Anders voel ik mij vertieft en gehaast. Ik heb een uur nodig van 1e wekker tot de deur uit :D

:')

Hier precies hetzelfde, alleen heb ik 5 wekkers staan en heb ik zeker 1,5 uur nodig om normaal te functioneren :+

Ik ben ECHT geen ochtendmens en als ik er vroeger dan 7.00 uur uit moet ben ik de hele dag een lopend lijk :') gevalletje "het licht brand wel, maar er is niemand thuis" _O-

Wat wel geholpen heeft bij mij is onze verhuizing naar een boerderij. Met lekker weer doe ik mijn eerste bak koffie buiten bij mijn paarden. Frisse (naar paarden ruikende) buitenlucht is de beste manier om wakker te worden voor mij.

Deze is toevallig van vanochtend <3
Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:27

Ik werk een halve week, mijn wekker gaat om 7.10 en om 7.40 stap ik de deur uit (op de fiets naar het station, dan de metro, dan de tram, dan nog een paar minuutjes wandelen :+ )

Op dat halve uur plens ik water in mijn gezicht, een paar verzorgingsproducten + make-up, kleden, een glas water en vertrekken.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:58

Daphara schreef:
Ik ben GEEN ochtendmens, ik HAAT opstaan, ik HAAT mijn wekker. Ik vind het HEERLIJK om mentaal een discussie met mezelf te voeren over hoe vaak ik mag snoezen. Ik doe soms wel een uur over om uit bed te komen en slaap ook echt tussen het snoezen door.

Inderdaad bereik je op een gegeven moment het punt dat je er wel uit MOET. Zodra ik er uit ben kan ik ook gewoon de knop om zetten en door gaan. Vaak binnen een half uurtje de deur uit, maar kan het in 10 minuten redden als ik echt te lang heb gesnoozed.



Dit. Zooooo herkenbaar!

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:06

Ik ga er gelijk uit, want anders val ik weer in slaap en kom ik te laat. Meestal staat mijn wekker een uur voor mijn starttijd op het werk en pas op het werk ontdooi ik en word ik wakker. Collega's noemen het een ochtendhumeur, ik noem het zelf gewoon wakker worden. Geniet wel van de rust en ben zéker later op de dag meer in de stemming, maar het is niet (meer _O- ) zo dat alles en iedereen poedersuiker is totdat ik wakker ben :'). Ik antwoord gewoon en ben ook gewoon in voor grappen en grollen, alleen op een toontje minder dan smiddags. Vroeger wel trouwens, heel erg. Sliep té graag en school vond ik niet zo boeiend. Het was het waard om te laat te komen of niet te gaan zeg maar. Mijn moeder heeft regelmatig met water of met de dekens van me aftrekken een huis vol ellende gehad.

Nu zit ik even 10 minuten in mijn eigen wereld. Als je dan wat tegen me zegt, dringt het serieus 10 minuten later pas door. Heb er regelmatig discussies over _O-. Maar daarna ben ik wel gewoon wakker, alleen nog wat aan het opstarten. En dat duurt meestal tot een half uurtje op werk. Of ik nou om 5 uur begin of om 7 uur, die tijd heb ik blijkbaar gewoon even nodig.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:35

Ik verbaas mij echt hoelang ik bezig ben ten opzichte van anderen. :') Ik heb wel ongeveer 70 minuten nodig om vanuit bed in de auto te komen. Wakker worden, ontbijten, aankleden, spullen pakken. Terwijl anderen dit in een half uur kunnen!

Ik ben sowieso wel 20 minuten bezig met mijn ontbijt. Vaak kwark met fruit en honing. Aankleden, van tandenpoetsen tot sokken aan doen ook zeker wel 25 minuten. Dan mn poes voeren en spullen pakken (schoenen en jas) ook wel 10 minuten. Nog even snoozen en dan ben je zo 1,5 uur verder. :') Mijn wekker stond om 05:40 en 07:10 zat ik in de auto. Ik was om 06:50 klaar, dus nog even een theetje erin. Dat vind ik wel weer fijn.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:47

Ik moet dus echt lachen om jullie reacties! Heerlijk als je de tijd kan nemen.

Ik heb 2 kids, wij gaan van 0 naar 100 in een paar minuten. Zij zijn onze wekker en zodra ze onze slaapkamer in stappen staat iedereen aan :')

Ik heb wel van die wekkers die aangeven of ze in bed moeten blijven of uit bed mogen, zo is het iedere ochtend iig 7 uur.

Als ik een keer wat brakjes ben vind ik het eigenlijk wel een voordeel. Er is geen tijd om te zuchten en zelfmedelijden te hebben, iedereen is blij en staat aan.

Ik heb snoozen ook nooit gesnapt, slaap dan langer echt door, heb je toch veel meer aan?

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:48

Ik wil ook minimaal 90 minuten hebben. 8 uur weg is op zijn laatst half 7 op.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:57

5 uur gaat de wekker en dan meestal al klaar wakker. Sowieso direct eruit, aankleden, honden laten plassen en voeren, paarden voer gereed zetten en dan rustig ontbijten. Vervolgens een uur wandelen dan wat huishoudelijk werk en daarna gaan werken.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:57

Ik heb 50 minuten voordat ik moet wegrijden de wekker. Dan snooze ik nog eventjes, dus er blijven 45 minuten of minder over. Eerst paarden doen en met genoeg hooi buiten zetten voor de dag. Daarna schrik ik van de tijd, kleed ik me snel om en fatsoeneer ik mijn hoofd, grijp ik iets mee om te eten en race ik weg. Hoe meer haast, hoe beter het gaat. Houd ik tijd over, dan ben ik uiteindelijk later... Ik snap niet hoe dat kan, maar het is zo.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:59

njiloj schreef:
Daphara schreef:
Ik ben GEEN ochtendmens, ik HAAT opstaan, ik HAAT mijn wekker. Ik vind het HEERLIJK om mentaal een discussie met mezelf te voeren over hoe vaak ik mag snoezen. Ik doe soms wel een uur over om uit bed te komen en slaap ook echt tussen het snoezen door.

Inderdaad bereik je op een gegeven moment het punt dat je er wel uit MOET. Zodra ik er uit ben kan ik ook gewoon de knop om zetten en door gaan. Vaak binnen een half uurtje de deur uit, maar kan het in 10 minuten redden als ik echt te lang heb gesnoozed.



Dit. Zooooo herkenbaar!


Hier ook, ik kan in 15 min in de auto zitten maar heb al een uur vtv de wekker staan.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:01

Afhankelijk van hoe erg ik overloop in een bepaalde periode.

Zit ik in een stress periode met teveel op mijn vork; ruim een uur, en dan nog brak.


Zit ik lekkerder in mijn vel, met voldoende leuke uitdagingen die mij niet boven mijn hoofd groeien;
Ik word wakker en ben binnen 5 minuten actief.



Het verschil is bij mij echt heel groot.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:15

Doordeweeks ga ik er eigenlijk wel meteen uit, maar dan ga ik op mijn gemakje mezelf opfrissen op de badkamer, alles klaarmaken voor werk en de hond uitlaten. Al met al heb ik toch nog snel een uur tot anderhalf uur nodig.
Kan ook sneller als ik me niet opmaak, geen hond uit laat of niet ontbijt. Maar ik heb geen zin om te haasten in de ochtend.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:24

Wekker gaat om 6.15.
Ik spring er altijd meteen uit, aankleden/haren/make up doen. Naar beneden, kat eten geven, ontbijt maken en brood voor de lunch smeren.
Ontbijten, tanden poetsen en om 7 uur stap ik in de auto naar het werk.
Ik ben echt een ochtendmens. In bed blijven liggen in het weekend als ik om 6 uur wakker ben lukt bijna niet. Ik hou dat tot maximaal 7.30 vol.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:30

Half zeven de wekker.. Tanden poetsen, verzorgen.. Hond uitlaten en voeren.. Hond naar de opvang en ik naar m'n werk.. En daar ontbijt ik, want ik kan niet meteen eten als ik net wakker ben.. :)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:45

Ik word niet wakker, ik slaapwandel gewoon door m'n dag heen :')

Op werkdagen gaat de wekker om 6:40 en dan begint de race. Meteen aankleden, make up, tanden poetsen en daarna met z'n tweeen onze dochter klaar maken. Naar beneden, kind aan het ontbijt terwijl wij onze spullen pakken. En om 7:30 staat onze dochter dan bij de opvang en ben ik onderweg naar het werk.

Dit werkt overigens alleen omdat ik de avond ervoor kleding klaar leg en de rest ook, zo ver dat kan, klaar maak. Ik ontbijt op het werk.

Vroeger, toen ons gepersonaliseerde luchtalarm nog niet dicteerde hoe en wanneer we slapen, had ik echt een uur nodig om wakker te worden voor ik naar het werk ging. Koffie, ontbijt, nieuws, je kent het wel.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 10:51

Ligt er aan of het weekend of door de weeks is. Door de weeks gaat de wekker om 04.45 uur, heb kantoor aan huis, rond 5 uur zit ik dan op kantoor om te kijken of er nog wijzigingen zijn in de routes voor die dag en vaak nog wat uitzoekwerk waar ik geen telefoon bij kan gebruiken. Dan rond 6 uur douchen en aankleden, 6.30 uur met de honden naar het bos om een flinke ronde te lopen, als ik weer thuis ben honden en paard eten geven, dan ben ik aan de beurt voor een kop thee en wat eten, 8.30 uur begint de werkdag weer. In het weekend gaat om 7.30 uur de wekker, dat vind ik vroeg genoeg. Heel soms 1x snoozen maar dan ga ik er wel uit. Honden en paard eten geven en dan zelf rustig aan wakker worden met een kop thee en een broodje.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 12:52

Wat een hectisch beginnen van de dag voor velen van jullie. Ik zou dat echt niet kunnen hoor, of willen dan. Dat is een verschil natuurlijk. Niet iets wat mijn voorkeur heeft in ieder geval.

Jorex

Berichten: 9947
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 12:55

Als ik moet werken ben ik ongeveer een halfuur tot 40 minuten kwijt om op te staan. Echt wakker ben ik dan soms nog niet. Maar goed, wekker gaat 5-10minuten ontwaken, wc gebruiken, wegen, ontbijt eten, tandenpoetsen en ander badkamerspul doen. En heel soms zijn dan mijn darmen ook ontwaakt dus moet ik eerst nog een keer naar de wc voordat ik wegga. Maar op vrije dagen dan ben ik wakker rond de tijd dat mijn vriend opstaat, om vervolgens weer tot 10 uur in slaap te donderen en dan lig ik nog een uur op mijn foon te turen voordat ik besluit om mijn luie reet uit bed te halen. _O-

En oh ja, ik ben dus een laat type dus 2 uur op bed en 10 uur wakker is normaal voor mij. En dus is als gevolg de wekker om 8 uur omdat ik om 9 uur bij een client moet poetsen voor mij al vroeg. :z
Maar ik heb wel als voordeel dat ik als ik heel vroeg eruit moet, ik eigenlijk wel meteen functioneer. Als in goed genoeg wakker om auto te rijden. Dus dat scheelt als ik met mijn pony's ergens heen moet, want wedstrijden zijn meestal vroegertjes (5:30-6 uur opstaan). Maar ik moet wel echt ontbijten, anders vind mijn lijf het echt niet fijn. Ik vind mensen die zonder ontbijt naar hun werk kunnen echt knap, want dan val ik in slaap achter het stuur hoor.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 21-03-23 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:00

Suzanne F. schreef:
Wat een hectisch beginnen van de dag voor velen van jullie. Ik zou dat echt niet kunnen hoor, of willen dan. Dat is een verschil natuurlijk. Niet iets wat mijn voorkeur heeft in ieder geval.


Haha ik lees het ook vol verbazing. Voor mij zou zo'n start al maken dat volledige dag mislukt is. Ik ben echt een ochtendmens en doe s avonds dan weer helemaal niets dan vroeg bed in (voor 21 uur) maar start altijd heerlijk relaxt op. Ik werk maar 1 dag op kantoor per week en heb altijd 3 a 3,5 uur voor ik moet werken om vanalles te doen. Heerlijk rustig wakker worden zo. Vooral tijdens de kilometers wandeling

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:11

Ik hou echt niet van haasten smorgens....dus ik zet gerust de wekker op 6.45 terwijl ik pas om half 9 de deur uit ga. En nee ik sta ook niet een half uur mijn haar te fohnen maar ik houd van rustig ontbijten en lekker een stuk met de honden lopen.

Ik werk gelukkig maar twee dagen buiten de deur en niemand verwacht me daar vóór half 10 op kantoor dus zalig. En werk ik thuis en heb ik een vroege (lees 9uur) afspraak, dan gaat de wekker om half 8.
Ik plan mijn eigen afspraken in dus het liefst pas vanaf 09.30 dan weet ik zeker dat ik niet hoef te haasten.

Mijn vriend daarentegen ziet kans om binnen een half uur na wakker worden naar zijn werk te gaan en dat is inclusief een rondje met de honden. Heel knap maar ik word daar echt heel knorrig van

Jorex

Berichten: 9947
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:13

Ik word soms ook wel chaggo van mijn vriend hoor, die heeft de eerste snooze om 7.20 staan en dan zo ongeveer elke 10 minuten totdat hij vlak voor achten nog eens uit bed komt. Ik wil hem dan rond half 8 er al uitschoppen. Zo van "Jouw wekker gaat dus nu moet je opstaan ook!". _O-
Want ik ben dan op mijn vrije dag om kwart voor achten al klaarwakker van al die wekkers van hem.

aisa

Berichten: 762
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:38

wekker af ,na 1 minuut eruit en klaar. Dan 1 snee brood en koffieke. Pony's /schaapjes voeren en klaaro.
vriendlief werkt in ploegen ,als die om 5.30 uur wegrijd staat ie om 5.15 op ,dan in het donker tandenpoetsen en 1 boterham en weg.