Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 76 [ 1891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 76  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Rebecca, zijn die isofix onderstellen ook niet bruikbaar bij de kleuterzitjes erna? Ik heb al eens zitten neuzen en zou ook wel graag zo'n 4-in-1 willen. Een kinderwagen waar je ook een buggy en autostoeltje op kan bevestigen. En dan het isofix-frame ook gebruiken voor het kleuterzitje. Ik denk dat alles los meer kost?
En sowieso een extra isofix-frame. Want de een haalt en de ander brengt.


Het enige nadeel, elke x jaar komt er weer overal een andere versie van en passen ze niet meer op elkaar. Ik heb bv de allereerste versie, die passen dus bv weer niet hetzelfde onderstel als die waar bv de maxi-cosi Jade reisweg op past. Maar ook alle andere nieuwe stoelen passen dus weer niet op mijn onderstel. Ik zou dus wel aanraden om meteen de opvolg stoel erbij te kopen, het nadeel is wel dat de materialen maar 10-12 jaar meegaan. Sommige kinderwagen merken verkopen ook opzet stukken zodat de maxi-cosi erop bevestigd kan worden. Zelf baal ik dat met mijn dochter de maxi-cosi Beryl (weet niet of die in nl hetzelfde heet) er nog niet was. Zei kwam dus vanuit de opvolgstoel in de zitverhoger met rugleuning terecht, vond dat niet fijn als ze met 4-jaar in slaap viel in de autogordel. Nu wil ik dus voor onze zoon de Beryl (is principe voor 0-7 jaar) kopen als tussenstap, de baby in de maxi-cosi en zijn huidige onderstel, en als hij dan daaruit komt kan hij die van zijn zus overnemen.

Ik zie nieuwe mensen, welkom en gefeliciteerd.

Ik zie goede echo's voorbij komen, echt top.

Sorry als ik nu mensen vergeet, niet alles blijft hangen door gigantisch slaapgebrek. Ik had afgelopen donderdag de 12-weken echo, (ook nog op mijn uitgerekende datum van Noah). Baby lag er prachtig bij, maar te klein. Ik direct in alarm modus, maar ze zei dat het waarschijnlijk komt omdat ze gewoon een paar dagen ernaast zitten. Ik moet nu Donderdag terug om opnieuw alle metingen te kunnen doen. Door de stilgeboorte van Noah kreeg ik ook meteen de afspraak voor een extra echo op 16 weken, schijn dus wel onder extra controle gezet te zijn via ziekenhuis. Een deel van me vind het onzin, juist omdat we weten dat het door een knoop inde navelstreng kwam, de andere kant is echt wel heel blij met de extra stress voor die extra echo's.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 00:35 



 
Profiel   

Oh bah daffie, dat snap ik dat je daarvan schrikt! Goed dat je extra opvolging krijgt voor de geruststelling. Ik duim voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 07:23 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Larisske!

Snap dat je ervan schrikt en het nu spannend vindt Daffie. Wel goed dat het nu in de gaten wordt gehouden en hopelijk komt alles goed!


Hier het gisteren aan de schoonouders verteld. Merken dat mijn vriend en ik soms complete paniek hebben. Kunnen we dit wel? Willen we dit wel? E.d.
Het is dan toch fijn om dit nog met anderen te kunnen bespreken. Ook met de huisarts heb ik regelmatig contact. We staan er in principe 100% achter, maar soms even kort niet meer. Maak me druk om dingen waarvan ik achteraf denk, mens stel je niet zo aan en prijs jezelf gelukkig :o


Hier beginnen wel net iets meer kwaaltjes te ontstaan. Mega opgezette buik, ij de ochtend beetje misselijk, zo nu en dan flinke krampen/steken en vaak totaal geen eetlust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:56 



 
Profiel   

@Lienepien, heb je al een idee intussen hoe ver je bent? Of moet dit nog bepaald worden? Ik denk dat de paniekmomenten normaal zijn. Het is uiteindelijk wel iets dat je leven verandert.

Mijn vriend heeft net heel mijn plan om het goed aan te kondigen verpest door vanmiddag al naar huis te komen. Ik ging vroeger stoppen, de bandana oppikken van het postpunt en onze hond bij thuiskomst mooi placeren, niet dus :'). Zal het sjaaltje straks dan maar op een vindingrijke manier aan moeten doen en tonen. Want ik heb dringend nood aan iemand die mee-freakt. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:36 



 
Profiel   

Larisske :') Misschien de bandana al ophalen, uit wandelen met de hond en als je thuis komt: hee kijk wat ik vond O:)

Daffie, dat is even schrikken inderdaad. Als de volgende echo wel "op schema" ligt, was gewoon de uitgerekende datum niet juist. Ik duim he! Goed dat ze kort op de bal spelen en al snel een volgende echo hebben gepland.
En bedankt voor de hele handige tip! Meteen verder kijken dan onze neus lang is dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:59 



 
Profiel   

Larisske schreef
@Lienepien, heb je al een idee intussen hoe ver je bent? Of moet dit nog bepaald worden? Ik denk dat de paniekmomenten normaal zijn. Het is uiteindelijk wel iets dat je leven verandert.

Mijn vriend heeft net heel mijn plan om het goed aan te kondigen verpest door vanmiddag al naar huis te komen. Ik ging vroeger stoppen, de bandana oppikken van het postpunt en onze hond bij thuiskomst mooi placeren, niet dus :'). Zal het sjaaltje straks dan maar op een vindingrijke manier aan moeten doen en tonen. Want ik heb dringend nood aan iemand die mee-freakt. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts! *D



Na terugrekenen vermoed ik een week of 6, maar dit is nog niet officieel bevestigd. Echo is over 2,5 week ongeveer. Maar kan indien gewenst altijd eerder langsgaan heb ik met de huisarts besproken. Voor nu probeer ik mezelf nog rustig en niet te gestrest te houden en even rustig af te wachten :')

Haha ik denk dat je zo heel blij bent als je vriend het weet! Vind het al bijzonder knap hoelang je het stil hebt kunnen houden! Heel veel plezier met vertellen vanmiddag in ieder geval :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:12 



 
Profiel   

Daffie, wat spannend zeg, ik snap dat je dan flink schrikt en de stress flink toe slaat. Hopen dat je snel weer helemaal gerust gesteld kunt worden en dat donderdag alles goed lijkt.

Lienepien, wat balen van de kwaaltjes, hopen dat je er niet teveel last van krijgt!

Larisske hoe heeft je vriend gereageerd? :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:37 



 
Profiel   

Hoi allemaal, afgelopen dagen even alles geprobeerd bij te lezen. Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Graag zou ik mezelf hier ook voorzichtig melden. Gisteren ochtend had ik onverwachts onderstaande test in mijn handen(Althans onverwachts, ik had er deze maand niet zo op gerekend)
Spoiler:
[ img ]


Nadat ik zelf bij gekomen was, heb ik het mijn vriend op de volgende manier verteld.
Spoiler:
[ img ]


Het is echt nog heel priel en moet de eerste echo nog krijgen maar ik hoop dat ik hier met jullie mag mee kletsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:24 



 
Profiel   

Jaa Linn! Tis jullie zo gegund <3 welkom! Ik duim mee voor een goede zwangerschap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:11 



 
Profiel   

@Linn: Zo spannend! Hoe reageerde je vriend? Ik ken het gevoel wanneer het onverwacht verwacht komt! :Y)

@Daffie, oh zeker met het verlies van Noah snap ik dat dat schrikken is. Hopelijk zijn de volgende metingen gewoon op schema, en kan je weer wat meer genieten.

Het vertellen is goed gegaan, op de rollende ogen na toen ik zei dat ik een nieuw sjaaltje voor onze hond gekocht had. Mijn vriend was super verrast en blij. Veel minder paniek dan ik verwacht had. :')

Zijn er hier mensen vam België? Ik lees nu overal dat de eerste echo pas op 12 weken is?! Ik dacht dat rond 8 weken er ook al zo'n hartecho of dergelijke was? Even giga paniek, want zo lang kan ik niet wachten vrees ik ~~}>

Ik heb ook nog geen 'eigen' gynaecoloog, en ben ineens bang dat er niemand beschikbare plaatsen gaat hebben. Mijn tweede grootste stress is dat ik als assistent nog 2 rontgenfoto's heb helpen maken vorige week en de week ervoor. Hopelijk geen schade hierdoor gedaan. Had net voor de eerste foto nog getest voor de zekerheid en was toen negatief, maar de test had in een ijskoude auto gelegen, dus misschien was ie defect (of nog te vroeg). :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:16 



 
Profiel   

Linn, proficiat! Wat een knaller test! Ben zo blij voor jullie *\o/*
Dat kaartje is echt geweldig :D

Larisske, fijn dat hij zo positief reageerde. Geef de schuld maar aan de hormonen dat je zo gestresst was over zijn reactie, hihi.
Ik woon in Belgisch Limburg trouwens. Na de positieve uitslag ben ik de dag erna naar de huisarts gegaan en die zei dat ik naar de gyn moest. Normaal inderdaad rond 8 weken. Maar omdat ik niet wist hoe ver ik was en die hoge waarde, moest ik sneller. Toevallig was ik toen net 8 weken :') Haar assistente heeft mij vervolgens elke maand al een afspraak ingepland, tot net voorbij uitgerekende datum. Dus echt bij de gynaecoloog zelf. Ik heb geen flauw idee of dat gangbaar is of niet en ga er van uit dat zij het wel weten :7 Online lees je overal dat dames naar een verloskundige gaan, maar die websites zijn vooral op Nederland gericht. Ik zou het gewoon aan jouw huisarts vragen. Die kan je ook doorverwijzen naar een gynaecoloog in de buurt.
Tijdens het inplannen was de agenda ook echt niet propvol en kon ik altijd op mijn voorkeursdag en -tijd. Dus daar moet je al helemaal niet over wakker liggen hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:34 



 
Profiel   

Hier ook Belgisch Limburg. Gisteren bij de huisarts geweest, bloed afgenomen en met die uitslag moet ik met 8 weken naar de vroedvrouw (of eerder ofzo afhankelijk van de uitslag). En daarna met 12 weken naar de gynaecoloog.
Ben al de hele ochtend aan het tippelen voor de uitslag :+

Loopt nog steeds op, dus dat is goed. Kan het niet laten om te blijven testen. Het dringt nog niet door :') :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:00 



 
Profiel   

Hier ook Belgisch Limburg :D
Je hebt recht op 12 afspraken bij een vroedvrouw en dan de 12-20-32 weken bij de gynaecoloog.

Op 8 weken mag je inderdaad voor het eerst langs normaal en dan plannen ze de rest van de zwangerschap ook in zoals bij rebel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:05 



 
Profiel   

Primavera schreef
Hier ook Belgisch Limburg :D
Je hebt recht op 12 afspraken bij een vroedvrouw en dan de 12-20-32 weken bij de gynaecoloog.

Op 8 weken mag je inderdaad voor het eerst langs normaal en dan plannen ze de rest van de zwangerschap ook in zoals bij rebel.


Inderdaad, met 8 weken en dan werd alles uitgelegd en ingepland.


Hcg waarde was 117 gisteren namiddag in het bloed. Dus inderdaad een 4 weken ongeveer. <3
17 april eerste echo en 15 mei naar de gyn *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:37 



 
Profiel   

@Melwel, Proficiat. Zo spannend als die eerste datum vaststaat!

Ik heb mijn hcg waarden al online gezien, 937. Dus 5 a 6 weken zou dit moeten zijn. *\o/* Morgen de gynaecoloog bellen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:37 



 
Profiel   

Leuk om zo mee te lezen, ik was even niet aan reageren toegenomen door drukte op werk, vermoeidheid en een ziek 1 jarig meisje thuis. Maar was interessant om de verschillen te zien tussen de landen. In Nederland ga je in principe niet langs de huisarts als je zwanger bent en test je ook niet tussendoor de hcg waardes. Uitzonderingen zijn er wel, maar de verloskundige doet in principe de zorg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:53 



 
Profiel   

Wij hebben gisteren een kloppend hartje gezien <3 Kon door de zenuwen niet meer wachten en heb gevraagd of de afspraak vervroegd kon worden.
Nu helemaal gerustgesteld <3

Ons vlekje <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:09 



 
Profiel   

O wauw primavera!!! Hoe ver ben je nu precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:12 



 
Profiel   

Primavera schreef
Wij hebben gisteren een kloppend hartje gezien <3 Kon door de zenuwen niet meer wachten en heb gevraagd of de afspraak vervroegd kon worden.
Nu helemaal gerustgesteld <3

Ons vlekje <3
[ [url=m/AQW3YY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooooh! <3 Is denk ik wel een grote geruststelling al. Ik weet straks hopelijk wanneer ik langskan. Hoe ver ben je nu?

@Haasje: Moet heel vermoeiend zijn, zeker met al een kindje, die ook nog eens ziek is. Hoe ver ben je nu? Heb erover gelezen denk ik :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:14 



 
Profiel   

Ik ben nu ruim 11 weken, dus lekker in de piek van de vermoeidheid ;-). Maar gelukkig weet ik van vorige keer dat het ook echt na een tijdje beter gaat.

Fijn Primavera! Hier heb ik vrijdag de termijnecho maar wel al 2 keer eerder het hartje zien kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:30 



 
Profiel   

Ik ben pas 6+1 weken nu, dus heel vroeg nog.

Fijn haasje! Kijk echt uit naar de twaalf weken echo maar die ik heb ik pas op 8 mei.

Hier buiten vermoeid niet echt klachten.
Nu volgende week nog een echo bij de vroedvrouw en dan 6 april de eerste in het ziekenhuis.
Spannende tijden maar ben zo opgelucht dat ik het hartje al heb zien kloppen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 12:45 



 
Profiel   

Ojaj. Ach ik ben 4+2 geloof ik haha. Net gebeld. 14 april heb ik de eerste echo. Dan ben ik 7+4

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 14:21 



 
Profiel   

Hier vandaag uitslag nipt gehad en de 13weken echo, beide waren goed <3 helaas geen vriendelijke vrouw die de echo deed,hele slechte foto’s mee gekregen, maar dat mag de pret en geruststelling niet drukken :o

Wel voor het eerst wat voor ons ukje durven kopen, buiten de gekregen dingentjes van directe familie. Nu 13+4. Helaas was het pyjamaatje er niet kleiner, maar kon hem niet laten liggen O:)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:19 



 
Profiel   

Bijzonder hè, dat zo’n vlekje al een kloppend hartje heeft! Heel fijn voor jullie, vast een hele geruststelling :)

Haasje, het einde van de vermoeidheid moet als het goed is in zicht zijn :)

Daffie, hopelijk kunnen ze jou morgen ook geruststellen en is het gewoon een ‘foutje’ in de termijn.

JustOneBite, ahhh wat fijn zeg! En een hele schattige pyjama. Groeien ze in voor je het weet :D

Linn, spannend zeg! Voor je het weet is het 14 april :)

In Nederland zie je de gynaecoloog alleen als er iets afwijkends is in de zwangerschap. Helaas zelf vorige keer deels onder behandeling van het ziekenhuis geweest vanwege een onvoorspelbare bloeddruk. Blijkt gewoon bij me te horen, dus met de verloskundige afgesproken dat we dat dit keer anders gaan aanpakken en af en toe een verhoogde bloeddruk geen reden is om door te sturen naar het ziekenhuis. Wil ook erg graag thuis bevallen en dat had met mijn vorige bevalling heel makkelijk gekund. Vonden ze bij de verloskundige ook wel jammer. Is voor nu nog ver weg, dus we gaan zien hoe het dit keer loopt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:04 



 
Profiel   

Ah super lief justonebite! Gefeliciteerd met je goede uitslagen <3

Spannend Saskia! Fijn wel dat ze nu wel goed meedenken maar ook wel fijn dat ze geen risico's hebben genomen vorige keer natuurlijk. Hopelijk mag je dit keer thuis bevallen <3

Ik wil heel graag thuis bevallen maar durf niet. Veel te bang dit kindje ook te moeten afgeven dus ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen. Voor mijn gevoel ben ik daar op de juiste plek mocht er iets misgaan. Bij Liam geen complicaties gehad tijdens de bevalling, maar hij was natuurlijk ook redelijk klein/smal en al gestorven dus er zat verder geen 'haast' bij qua gevolgen voor hem.
Dit keer neem ik nul risico en moet eerlijk zeggen dat ondanks dat ik heeeel graag een keer 'echt' wil bevallen (dus inclusief ervaren hoe weeën enzo zijn) ik ook erg genoten heb van mijn pijnloze weeën storm :Y) Dus ik sluit een epidurale niet uit :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 76 [ 1891 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 76  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen