Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oordopjes voor slaap

 
Profiel   

Ik ben al veel topics doorgebladerd over oordopjes, maar kon geen specifiek topic meer vinden over slapen.

Ik werk momenteel wisselende shiften van 12uur, slapen is dus belangrijk. Echter ben ik een enorm lichte slaper, ik woon wel afgelegen, maar heb langs beide kanten buren met ook grote tuinen.

Nu is vanochtend de 1ne buur begonnen met de kettingzaag, de andere met de “motorculteur” en verderop brult er een tractor met houthakselaar. Wij hebben nog enkel glas achteraan en zelfs met de rolluiken dicht, is het alsof ze naast mijn bed staan :+
En dan is er ook mijn partner die dan bvb thuiskomt of… die wel heel zachtjes aan doet, maar ik hoor de muizen op zolder lopen bij wijze van. De honden die over onze houten vloer trippelen achter de deur hoor ik ook bvb :')

Ik heb al de waxen oordopjes geprobeerd, alpine, laterre en al die soortgelijke dingen, in verschillende maten, maar ik raak ze telkens kwijt.
Mijn op maat gemaakte dopjes waren iets beter qua blijven zitten, maar deden pijn aan mijn oren en wraen que demping niet afdoende. de overige dopjes deden ook pijn na een tijdje trouwens. Ik ben een zijslaper en lig dus echt op mijn oren, daarnaast beweeg ik ook erg veel.
Van de waxen was ik heel tevreden, mar door het bewegen komen deze ook los te zitten waardoor ze niet meer dempen of ze vallen ook uit.

Wat zijn nu goed aan te raden dopjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer en gezien sommige best prijzig zijn, wil ik niet weer 200euro aan doppen hebben liggen haha.
Hoe kan je ook je maat makkelijk bepalen? Bij sommige merken krijg je maar 1 maat mee en dan zit het al nauw natuurlijk. Of kan ik dan toch weer beter voor op maat gemaakte doppen gaan?
Ik woon in België overigens! Dus als er hier aanraders zijn qua aanmeten?

Ik had bvb ook een slaapmasker gezien, die zowel de ogen als oren bedekt? Geeft deze op zich alleen voldoende demping of kan je daar dopjes onder doen? Zijn deze comfortabel?

[ img ]

Ik hoef geen bluetooth of muziek, dus is het zonder muziek ook dempend?

Brand los!


Laatst bijgewerkt door BillyJ op 20-03-23 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:59 



 
Profiel   

ik ben erg tevreden over de Flare Audio Sleeep Pro Titanium Ear Plugs, daar zit een titanium kern in die geluiddicht is.
verschillende maten oordoppen bij, ik gebruik de kleinste en heb smalle gehoorgangen, maar prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:02 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
ik ben erg tevreden over de Flare Audio Sleeep Pro Titanium Ear Plugs, daar zit een titanium kern in die geluiddicht is.
verschillende maten oordoppen bij, ik gebruik de kleinste en heb smalle gehoorgangen, maar prima te doen.


Die zien er wel heel anders uit dan degene die ik al geprobeerd heb. Bedankt voor de tip!
Voel je ze erg zitten als je op je oor ligt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:09 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Nobel01 schreef
ik ben erg tevreden over de Flare Audio Sleeep Pro Titanium Ear Plugs, daar zit een titanium kern in die geluiddicht is.
verschillende maten oordoppen bij, ik gebruik de kleinste en heb smalle gehoorgangen, maar prima te doen.


Die zien er wel heel anders uit dan degene die ik al geprobeerd heb. Bedankt voor de tip!
Voel je ze erg zitten als je op je oor ligt?


Als je ze diep genoeg doet kan je er gewoon op liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:12 



 
Profiel   

Mijn man heeft oordoppen aan laten meten bij de audiciën, kostte ongeveer 100 euro maar hij heeft nu wel oordoppen die prettig zitten en hun werk goed doen dus hij vond het de investering meer dan waard. En ik ook, want hij is een stuk gezelliger als hij voldoende kan slapen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:09 



 
Profiel   

xingridx schreef
Mijn man heeft oordoppen aan laten meten bij de audiciën, kostte ongeveer 100 euro maar hij heeft nu wel oordoppen die prettig zitten en hun werk goed doen dus hij vond het de investering meer dan waard. En ik ook, want hij is een stuk gezelliger als hij voldoende kan slapen :))

Heb ik ook gedaan, zoveel beter dan al die doppen van de drogist. Ik hoor echt niks meer als ik ze beide in heb. Dat vind ik een beetje eng, dus ik heb er meestal maar 1 in aan de kant waarmee ik niet op het kussen lig, dan hoor ik in ieder geval nog iets als het nodig mocht zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:41 



 
Profiel   

Ik slaap ook geregeld met oordoppen omdat mijn vriend snurkt en ik er het ene moment beter tegen kan dan het andere moment. Ikzelf heb ze van loop earplugs en vind het prima. Je kunt ze daarnaast ook prima gebruiken wanneer je uitgaat of concert ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:59 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb deze, omdat mijn vriend snurkt.
Ook ik ben een zijslaper. In het begin is het wennen, maar ik heb er geen last van. De wekker hoor ik nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:00 



 
Profiel   

Die laatste had ik al geprobeerd maar ik raak ze ook kwijt -O-

Heb nu inmiddels de plugs (flare audio pro) van de 1e reactie besteld om te kijken of dat wat word :=
En gelijk een slaapmasker erbij :):)

Moesten deze niet lekker zitten wil ik idd de loops proberen als volgende omdat die zovele goede reviews hebben. Heb ze al vaker in facebook reclame zien voorbijkomen ook eigenlijk. Maar was altijd een beetje sceptisch haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:37 



 
Profiel   

Ik ben ook een hele lichte slaper, ik weet niet of het iets zou kunnen helpen in jouw situatie maar ik ben in de kamer gaan slapen waar in ieder geval ietsje minder geluid is dan in de andere kamers.

Een slaapmasker houdt me wakker door het verschuiven waarna ik deze na een tijd vanzelf af doe.

Rolluiken zouden ook helpen ook tegen het licht maar wel prijzig en natuurlijk niet geluiddicht maar het dempt wel een deel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 07:56 



 
Profiel   

Hier fan van Bose sleepbuds, enorme investering, maar ook enorm fijn en goed. Doordat ze white noise en brown noise kunnen afspelen maskeert dat alle geluiden om je heen. Ik slaap sinds ik ze heb heel veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:09 



 
Profiel   

Wellicht een ventilator aanzetten, mits dat je dan niet wakker houdt :D

Als ik de airco aan heb staan met mooi weer hoor ik buiten bijna helemaal niks (midden in de woonwijk, normaal geïsoleerd). Vanwege mijn nachtdiensten heb ik het overdag graag ook wat stiller.
Dus iets dergelijks als een ventilator (white noise geluid) helpt ook al erg goed! Buiten de tip voor oordopjes, want degene die ik heb.. Die heb je al geprobeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:18 



 
Profiel   

Ann_moi schreef
Hier fan van Bose sleepbuds, enorme investering, maar ook enorm fijn en goed. Doordat ze white noise en brown noise kunnen afspelen maskeert dat alle geluiden om je heen. Ik slaap sinds ik ze heb heel veel beter.


Ik denk dan ergens dat dat geluid mij ook weer net zal wakker houden :+


moonsparkle schreef
Ik ben ook een hele lichte slaper, ik weet niet of het iets zou kunnen helpen in jouw situatie maar ik ben in de kamer gaan slapen waar in ieder geval ietsje minder geluid is dan in de andere kamers.

Een slaapmasker houdt me wakker door het verschuiven waarna ik deze na een tijd vanzelf af doe.

Rolluiken zouden ook helpen ook tegen het licht maar wel prijzig en natuurlijk niet geluiddicht maar het dempt wel een deel.


We hebben rolluiken maar in combi met enkelwandig glas nog steeds niet erg geluidsdempend. Wel qua donker houden ideaal.
Een andere kamer is er helaas niet.

Ik wou het slaapmasker proberen omdat ik vaak mijn ogen open tijdens woelen en ik daardoor vaker wakker word dan nodig is. Mss dat de druk van het masker mij wat helpt.


MissBambi schreef
Wellicht een ventilator aanzetten, mits dat je dan niet wakker houdt :D

Als ik de airco aan heb staan met mooi weer hoor ik buiten bijna helemaal niks (midden in de woonwijk, normaal geïsoleerd). Vanwege mijn nachtdiensten heb ik het overdag graag ook wat stiller.
Dus iets dergelijks als een ventilator (white noise geluid) helpt ook al erg goed! Buiten de tip voor oordopjes, want degene die ik heb.. Die heb je al geprobeerd


Haha ja nuja van een ventilator word ik helemaal kriegel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:23 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Die laatste had ik al geprobeerd maar ik raak ze ook kwijt -O-

Heb nu inmiddels de plugs (flare audio pro) van de 1e reactie besteld om te kijken of dat wat word :=
En gelijk een slaapmasker erbij :):)

Moesten deze niet lekker zitten wil ik idd de loops proberen als volgende omdat die zovele goede reviews hebben. Heb ze al vaker in facebook reclame zien voorbijkomen ook eigenlijk. Maar was altijd een beetje sceptisch haha


Ze zijn zeker het proberen waard! Ik ben ook een zijslaper en ik voel ze vrijwel niet zitten. En ze blijven de hele nacht zitten, dat is wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:08 



 
Profiel   

Fijn dat je goede dopjes hebt gevonden.

Mochten die toch niet bevallen, raad ik écht aan om op maat oordopjes te laten maken. Kosten tussen 100 en 160 euro en zitten als een huis. Ik heb zelf voor 150 euro ofzo doppen bij Beter Horen laten aanmeten en ik wil niet meer anders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:12 



 
Profiel   

Herkenbaar probleem en wellicht heb je ook deze al geprobeerd, maar ik gebruik nu Ohropax Mini schuimrubberen oordoppen. Die blijven wel zitten en ik ben blij met de demping. Kosten maar een paar euro bij het Kruidvat, is misschien het proberen waard. Woelende buikslaper hier :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:16 



 
Profiel   

ik ben benieuwd naar je ervaring met de flare audio oordoppen! Heb zelf nu die van alpine tegen het snurken van mijn vriend, maar die dichten alleen af als ik er op lig

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:49 



 
Profiel   

Wat voor op maat gemaakte doppen had je, pluggerz heeft bijvoorbeeld extra zachte speciaal voor zijslapers. Als je er pijn van krijgt, dan zou ik er wel mee teruggaan. Misschien niet meer van toepassing voor de doppen die je al hebt (als je die al lang hebt), maar mocht je nieuwe laten aanmeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:16 



 
Profiel   

Ik zweer bij wax oordoppen. Man snurkt enorm en dit zijn de enigste die bij mij werken.
Zitten in een geel doosje met bruin deksel.
Ik knip er altijd 1 doormidden.
Juist omdat ze zo zacht zijn lan je er makkelijk op liggen en sluiten ze aan in je oren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:40 



 
Profiel   

Mijn vriend is heel tevreden van zijn op maat gemaakte oordoppen. Was via CM. Die voor 's nachts zijn andere dan voor overdag.

Collega zet om te slapen altijd "white noise" aan en dit werkt heel fijn voor hem en de kinderen. Dus dat is misschien ook denkpiste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:41 



 
Profiel   

De flare dopjes zijn toegekomen!
Ben benieuwd, we gaan ze zo proberen hahahaha ..

Als deze niet moesten werken voor mij, wil ik nog de loops proberen en anders laat ik er weer op maat maken.
Ik zag idd dat er wel degelijk verschil is tussen gewone doppen en slaap doppen ivm zachtheid etc.
Ik denk dus dat mijn oude aangemeten doppen de gewone waren en niet specifiek voor slapen.

White noise of dergelijke lijkt me helemaal niks, maar dat is persoonlijk denk ik. Heb ook al gehoord dat je daar echt afhankelijk van kan worden ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:45 



 
Profiel   

Ooit wil ik deze nog
https://quieton.com/?_gl=1%2Ajzen81%2A_ ... gIABPD_BwE
Ik ga erg goed op noice cancelling in m'n gewone dopjes. Alleen daar kan ik niet mee slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 14:27 



 
Profiel   

Ik heb zo'n bluetooth masker - wel net een ander merk want die was iets betaalbaarder. Heel fijn masker, zit ook goed. Enige nadeel is dat het geluid vanaf mijn telefoon moet worden afgespeeld en ik dan weer een extra app nodig heb die hem halverwege uit zet. Maar zonder abbo krijg je reclames dus dan ben je weer klaar wakker.
Ik heb ook een Numsy maar die is puur voor geluiden buiten, zoals herrie makende buren. Dat werkt goed met de juiste brown of white noise. Het masker werkte niet om snurken buiten te houden helaas, maar ik ben ook wel extreem gevoelig op geluiden ... ook weer helaas.

Ik heb oordopjes op maat laten maken bij beterhoren hier in het dorp, was inderdaad bijna €100; kwijt. In extreme noodgevallen doe ik ze in maar eigenlijk slaap ik er niet lekker mee. Ik ga mijn eigen ademhaling teveel horen of iets anders wat suist(?) en ik hoor er nog steeds teveel doorheen. Ze zitten ook niet lekker genoeg voor een zijslaper.

Ik hoop dus iets te vinden wat écht fijn zit in kleine oren, met mogelijk white of brown noise wat gewoon net als mijn Numsy na 30minuten stopt. Dan ben ik in een diepe slaap en zit het goed. Als ik de hele nacht de white of brown noise hoor ben ik kneiter slaperig als ik wakker wordt.
Enige nadeel is dat ik na 2 uur wel weer wakker kan worden van eventueel ander geluid, maar goed.

Ellende, beter zou minder goed gehoor zijn :')

Ik lees in ieder geval mee in je topic en hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:02 



 
Profiel   

Ik overweeg ook oordopjes, maar horen jullie de wekker dan nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:19 



 
Profiel   

Niet alles gelezen. Door post covid kan ik slecht tegen prikkels o.a. geluid. Heb daar voor van loops oordopjes waarmee je nog wel een gesprek kan voeren. Hoor nog wel dingen met deze maar heel erg gedempt.

Omdat ik nu elke 45 min 15 min moet rusten liefst prikkel arm. Ben ik andere aan het kijken om van loops Omdat ik ze erg fijn vind zitten heb ook kleine oren.

En voordeel is dat je ze 100 dagen kunt uitproberen en mocht het toch niks zijn ze terug mogen.

Levertijd was wel 10 werkdagen. Maar ik kan niet met zonder ze. Hoop dat de andere ook voldoende werken. Met 2 jonge kinderen in huis. Voor tussendoor heb ik de buds van Samsung om luisterboek te luisteren naar dat kan ik minder fijn mee liggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen